Μετά από απουσία μερικών μηνών, το 6 επιστρέφει στην γκάμα της Mazda και εγκαινιάζει μια εντελώς νέα εποχή για την ιαπωνική εταιρεία.
Η Mazda ιδρύθηκε πριν 105 χρόνια και η ιστορία της έχει κάμποσα σημαντικά τεχνολογικά και αγωνιστικά επιτεύγματα, ακολουθώντας ένα μονοπάτι μακριά από την πεπατημένη. Είναι όμως πάντα πιστή στις αξίες και τις θεμελιώδεις αρχές της αυτοκίνησης.
Στην κατηγορία των μεσαίων και μεγάλων οικογενειακών, ο αριθμός 6 φιγουράρει σε ονομασία μοντέλων της ιαπωνικής εταιρείας εδώ και 55 χρόνια, από την εποχή του 626. Το 1992 η Mazda παρουσίασε το Xedos 6 που ξεχώριζε για την σχεδίαση, την μηχανολογική αρτιότητα και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας που διέθετε, προβάλλοντας έναν πιο executive χαρακτήρα σε σχέση με το 626.
BUY NOW
Τα δύο μοντέλα συνυπήρχαν για αρκετά χρόνια στην γκάμα, αλλά μετά από 32 χρόνια εμπορικής πορείας και έξι γενιές του 626, οι άνθρωποι της Mazda αποφασίζουν το 2002 να τα αλλάξουν όλα και να το αντικαταστήσουν με το 6 που φιγούραρε για τρεις γενιές στις εκθέσεις της φίρμας.
Το βιολί της και καλά κάνει
Για άλλη μια φορά όμως, η Mazda ακολουθεί μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση για το 6 της, που πλέον αναλαμβάνει να την εισάγει για τα καλά στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης ως μπροστάρης. Και λέμε για τα καλά, μιας και δεν είναι το πρώτο ηλεκτρικό της εταιρείας. Πριν μερικά χρόνια διέθετε το compact crossover MX-30 που ανήκει στην οικογένεια μοντέλων Mazda eXperimental η οποία ξεχωρίζει για τα σπορ χαρακτηριστικά. Γι' αυτό και η εταιρεία το είχε ντύσει με 5θυρο αμάξωμα με πίσω πόρτες που ανοίγουν ανάποδα (Freestyle τις ονομάζει η Mazda) όπως συνέβαινε και στο εμβληματικό RX-8. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι τότε ήταν ένα πρώτο βήμα, «πειραματικό», καθώς η αυτοκινητική εποχή που ζούμε είναι μεταβατική.
Το νέο Mazda 6e όμως δεν είναι MX. Είπαμε είναι μπροστάρης και πρέπει να στρώσει τον δρόμο για την επερχόμενη αμιγώς ηλεκτρική γκάμα της εταιρείας. Ο λόγος των μηχανικών και των σχεδιαστών της Mazda περνάει στα υψηλά κλιμάκια της εταιρείας και για αυτό αποφασίστηκε να αναλάβει αυτό τον ρόλο η νέα γενιά του 6.
Το νέο 6e είναι ένα μεσαίο προς μεγάλο 5θυρο sport sedan με μήκος 4,92 μέτρα, πλάτος 1,89 μέτρα και ύψος 1,49 μέτρα, και σε συνδυασμό με το τεράστιο μεταξόνιο των 2,9 μέτρων, οι αναλογίες των όγκων είναι πολύ σωστές.
Η επιλογή αυτού του τύπου αμαξώματος δεν έγινε τυχαία και κρίνεται ορθή. Η πιο χαμηλή σιλουέτα του 6e σε σχέση με αυτή ενός αντίστοιχου μεγέθους ηλεκτρικού SUV (που αναντίλεκτα πουλάει πιο πολύ από τις μπερλίνες αλλά δεν είναι «αποδοτική»), ευνοεί την αεροδυναμική με αποτέλεσμα να επιτυγχάνεται μεγαλύτερη αυτονομία.
Ταυτόχρονα όμως, το νέο 6e λανσάρει την τελευταία εκδοχή της σχεδιαστικής γλώσσας Kodo που του χαρίζει ένα παρουσιαστικό που συνδυάζει το κομψό με το επιβλητικό. Το σουλούπι του μοιάζει σαν ένα καλοσμιλεμένο κομμάτι, με τους μικρούς αρμούς μεταξύ των πάνελ του αμαξώματος να ενισχύουν αυτή την αίσθηση. Σε κάθε περίπτωση, η συνολική εμφάνισή του φωνάζει από μακριά Mazda, υπενθυμίζοντας την βαριά κληρονομιά που κουβαλά σε αυτή την τεχνολογική και εμπορική μεταβατική περίοδο.
Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει η κλειστή μαύρη μάσκα που αγκαλιάζεται από διαδραστικό φωτισμό LED και ενώνεται νοητά με τα αντίστοιχης τεχνολογίας φώτα ημέρας και τους προβολείς Χαμηλότερα εντοπίζουμε τον αεραγωγό με την ενεργή γρίλια και στα άκρα άλλους δύο κάθετους αερογωγούς για την βελτίωση της ροής του αέρα στην περιοχή των τροχών.
Στο πλάι, οι ανάγλυφες μεταλλικές επιφάνεις συνδυάζονται αρμονικά με τα πλαστικά διακοσμητικά στα χαμηλά σημείων των θυρών και τα διακριτικά gloss black «προστατευτικά» στους θόλους. Η εικόνα συμπληρώνεται από τις χωνευτές χειρολαβές, την ελαφρώς οπισθοκλινή οροφή, τις ζάντες αλουμινίου αεροδυναμικής σχεδίασης 19 ιντσών και φυσικά τις πόρτες με παράθυρα χωρίς πλαίσιο, παραπέμποντας σε κουπέ κατασκευή.
Το τελευταίο ενισχύεται από την όψη του πίσω μέρους, με τα στρογγυλά LED φώτα να ενώνονται από μία LED μπάρα ξεχωριστού σχεδιαστικού μοτίβου που εξασφαλίζει και μοναδική φωτεινή υπογραφή το βράδυ. Ακριβώς από πάνω υπάρχει η ενεργή αεροτομή που εκτείνεται όταν κινηθεί με περισσότερα ταχύτητα άνω των 90 χλμ./ώρα και κρύβεται στο αμάξωμα όταν πέσει κάτω από τα 50 χλμ./ώρα. Χαμηλά, η σχεδίαση του προφυλακτήρα θυμίζει αεροδυναμικό διαχύτη και στο κέντρο του βρίσκεται το φως ομίχλης.
Cocooning
Η σχεδίαση του ταμπλό έχει οριζόντια λογική που ενισχύει και την αίσθηση του πλάτους, και κυρίαρχο highlight αποτελεί η μεγάλη οθόνη 14,6 ιντσών του συστήματος πολυμέσων με τον πολύ γρήγορο επεξεργαστή και τα όμορφα γραφικά. Μέσω αυτού, ο οδηγός ρυθμίζει την πλειοψηφία των λειτουργιών του αυτοκίνητου, ενώ παράλληλα διαθέτει στα δάκτυλα του και ορισμένες διαμορφώσιμες συντομεύσεις στα πλήκτρα του διάκτινου θερμαινόμενου τιμονιού νέας σχεδίασης.
Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 10,2 ίντσες και το επαυξημένης πραγματικότητας head-up display, που ανάλογα την επιλεγμένη πληροφορία η απεικόνισή του μπορεί να φτάσει τις 50 ίντσες.
Η μεγάλη κεντρική κονσόλα δαπέδου έχει δύο επίπεδα, με το πάνω να περιλαμβάνει τις ποτηροθήκες και την ψυχώμενη βάση ασύρματης φόρτισης κινητού τηλεφώνου. Στο κάτω επίπεδο υπάρχει ένας μεγάλος χώρος για την αποθήκευσης αντικειμένων, ενώ δεν απουσιάζουν οι θύρες φόρτισης και ο χώρος κάτω από το εμπρός υποβραχιόνιο.
Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί κατά μήκος της ευήλιας καμπίνας με την στάνταρ πανοραμική οροφή, είναι πολύ καλής ποιότητας με αντίστοιχου επιπέδου μοντάρισμα, με το πάνω μέρος του ταμπλό να καλύπτεται από μαλακό πλαστικό. Με μαλακό πλαστικό καλύπτονται και τα ψηλά σημεία των θυρών εμπρός και πίσω, ενώ γενικά ο οδηγός και όλοι οι επιβάτες έρχονται σε επαφή με ευχάριστα στην υφή υλικά. Αντίστοιχης ποιότητας είναι και οι vegan leather επενδύσεις των καθισμάτων, με τα τελευταία να ξεχωρίζουν για την άνεση που προσφέρουν. Τα εμπρός μάλιστα διαθέτουν ηλεκτρικές ρυθμίσεις, λειτουργία αερισμού και θέρμανσης και καλή πλευρική στήριξη.
Οι πληθωρικές διαστάσεις εξασφάλισαν πλούσιους χώρους για τους επιβάτες και το τεράστιο μεταξόνιο χάρισε γενναιόδωρο χώρο για τους πίσω που έχουν δικούς τους αεραγωγούς και δυνατότητα επιλογής της επιθυμητής θερμοκρασίας. Ο χώρος αποσκευών ορίζεται στα 465 λίτρα και κυμαίνεται άνω του μέσου όρου, με την φόρτωση να διευκολύνεται από το άνοιγμα που δημιουργεί η ύπαρξη πέμπτης πόρτας. Ταυτόχρονα, διαθέτει frunk χωρητικότητας 72 λίτρων που περιλαμβάνει και ειδικό καλάθι μεταφοράς αντικειμένων.
Στοχευμένα
Το νέο Mazda6e διατίθεται με δύο ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. Το πρώτο έχει πίσω ηλεκτρομοτέρ απόδοσης 259 ίππων (190 kW) και 320 Nm, και πακέτο μπαταριών τύπου LFP χωρητικότητας 68,8 kWh. Η δεύτερη έκδοση ονομάζεται Long Range και διαθέτει πίσω ηλεκτρομοτέρ απόδοσης 245 ίππων (180 kW) και 320 Nm, με το μεγαλύτερο πακέτο μπαταριών να είναι τύπου NMC χωρητικότητας 80 kWh., Παράλληλα, διαθέτουν στον στάνταρ εξοπλισμό αντλία θερμότητας.
Οι επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο για την έκδοση των 259 ίππων είναι 0-100 χλμ./ώρα σε 7,6 δλ. και για αυτή των 245 ίππων με την μεγαλύτερη μπαταρία σε 7,8 δλ. Η τελική ταχύτητα και στις δύο περιπτώσεις περιορίζεται ηλεκτρονικά λίγο πάνω από τα 175 χλμ./ώρα.
Στον τομέα της αυτονομίας και σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, η έκδοση με την μπαταρία των 68,8 kWh εξασφαλίζει 479 χλμ. (605 χλμ. στην πόλη) και η Long Range με τα 80 kWh ξεπερνά φτάνει τα 552 χλμ. (692 χλμ. στην πόλη).
Από πλευράς φόρτισης, και οι δύο εκδόσεις φέρουν ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW, με μια πλήρη φόρτιση της βασικής μπαταρίας σε αντίστοιχης ισχύος wallbox να διαρκεί 7μιση ώρες και της μεγαλύτερης Long Range 8μιση ώρες. Σε περίπτωση που κουμπώσει σε δυνατό ταχυφορτιστή, η διαφορετική «χημεία» των μπαταριών σημαίνει ότι η έκδοση με την βασική μπαταρία θα τραβήξει 165 kW και η Long Range 90 kW. Αυτό μεταφράζεται σε φόρτιση ποσοστού από το 10% έως το 80% σε 24 λεπτά και 47 λεπτά αντίστοιχα.
Και οι δύο εκδόσεις ηλεκτρικού συστήματος διαθέτουν τρία προγράμμα οδήγησης (Normal, Sport και διαμορφώσιμο Individual) που διαφοροποιούν το βάρος στο τιμόνι, την απόκριση του ηλεκτροκινητήρα και την ισχύ του συστήματος ανάκτησης ενέργειας.
Στη σύντομη επαφή που είχαμε με το ολοκαίνουργιο Mazda 6e οδηγήσαμε την Long Range έκδοση των 245 ίππων. Από τα πρώτα κίολας μέτρα, ο οδηγός θα αντιληφθεί την προσεγμένη ηχομόνωση της καμπίνας που σε συνδυασμό με την ανάρτηση (πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) που έχει ραφιναρισμένη και αθόρυβη λειτουργία, θα του προσφέρει υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης σε όλες τις συνθήκες. Ταυτόχρονα, η ρύθμιση της ανάρτησης ισορροπεί την άνεση με τον σωστό έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος και χαρίζει αίσθημα ασφάλειας και ελέγχου στον οδηγό. Το γκάζι δεν θα του λείψει ποτέ, ακόμα και στο πρόγραμμα Normal, προσφέροντας σπιρτάδα χωρίς ξεσπάσματα.
Το τιμόνι είναι άμεσο και έχει καλό βαρός, και το μπροστινό του σύστημα είναι πολύ υπάκουο στις εντολές του οδηγού. Τα φρένα με τη σειρά τους έχει σωστή διαδρομή και δείχνουν δυνατά, αλλά η αίσθηση που προσφέρει το πεντάλ τους υποβαθμίζεται ελαφρώς από το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας.
Από πλευράς εκδόσεων και τιμής, το νέο Mazda 6e διατίθεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, Takumi και Takumi Plus, με το εισαγωγικό να είναι υπερπλήρες χαρακτηριστικών άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας.
Η τιμή εκκίνησης ορίζεται στα 43.490 ευρώ για την έκδοση με την βασική μπαταρία και στα 45.090 ευρώ για την Long Range, χωρίς να συνυπολογιστεί το όφελος των 3.000 ευρώ από την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά » και το Welcome Bonus ύψους 3.000 ευρώ της εγχώριας αντιπροσωπείας για παραγγελίες μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου. Με αυτές τις προυποθέσεις, η τιμή της εισαγωγικής έκδοσης μειώνεται στα 37.490 ευρώ και της Long Range στα 39.090 ευρώ.
Συμπερασματικά, το νέο Mazda 6e αποτελεί ένα μελετημένο πρότζεκτ που συνδυάζει πολλά πράγματα μαζί. Το ταιριαστό ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και τα δυναμικά του χαρακτηριστικά προσφέρουν μια όμορφη ισορροπία κατά την οδήγηση, την στιγμή που η καμπίνα εκπέμπει μια γαλήνη που χαίρεσαι να ζεις και να περνάς ώρες μέσα σε αυτή. Χώρια την σιλουέτα που είναι ευεργετική για την ηλεκτρική του φύση και φυσικά το κάνει να μην περνά απαρατήρητο.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Mazda 6e Long Range
- Κινητήρας: ηλεκτρικός, 245 ίπποι (180 kW), 320 Nm
- Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους πίσω τροχούς
- Επιδόσεις: 7,8 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 175 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
- Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 16,5 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
- Αυτονομία (WLTP): 336 χλμ.
- Χωρητικότητα μπαταρίας: 80 kWh
- Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.921/1.890/1.485 χλστ., 2.895 χλστ. μεταξόνιο
- Βάρος: 1.962 κιλά
- Χώρος αποσκευών: 466 λτ. (+72 λτ. frunk)
- Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 39.090 ευρώ (με προωθητική ενέργεια και επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» / 0 ευρώ)