
Με την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση Gen-E, η Ford συμπληρώνει με τον ιδανικότερο τρόπο την γκάμα του δημοφιλούς compact crossover.
Η Ford διαθέτει πλέον μια πληθωρική γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων που αποτελείται από έξι μοντέλα, τέσσερα επιβατικά και δύο επαγγελματικά επιβατικά, καλύπτοντας με αυτό τον τρόπο πολλών ειδών ανάγκες.

Η νεότερη έλευση στην αμιγώς ηλεκτρική γκάμα της εταιρείας είναι η έκδοση Gen-E του Puma. Γενικά, το ανανεωμένο Puma παρουσιάστηκε το προηγούμενο καλοκαίρι και διατίθεται αποκλειστικά σε εξηλεκτρισμένες εκδόσεις με τον 1.0 EcoBoost που υποστηρίζεται από 48βολτο ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης με 125, 155 ή 170 ίππους, και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη με επτά.
BUY NOW
Φυσική εξέλιξη
Η δημιουργία της ηλεκτρικής έκδοσης του Puma ήταν δεδομένη. Και αυτό γιατί πέρα από την τάση της αγοράς που θέλει την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, έχει δημιουργηθεί μια εμπορική «πίτα» που απαρτίζεται από περίπου 20 ηλεκτρικά B-SUV, και δεν έπρεπε να απουσιάζει η Ford με το εξαιρετικά ανταγωνιστικό Puma.

Το νέο Puma Gen-E κατασκευάζεται στην ίδια γραμμή παραγωγής με το ήπια υβριδικό και σχεδιαστικά ακολουθεί το μονοπάτι που χάραξε το κορυφαίο ηλεκτρικό της μοντέλο, η Mustang Mach-E.
Στο εμπρός μέρος, το ηλεκτρικό Puma διαθέτει ανασχεδιασμένη κλειστή μάσκα και νέο προφυλακτήρα με ενεργή γρίλια που ανοιγοκλείνει ανάλογα με τις ανάγκες ψύξης της μπαταρίας και των υπόλοιπων συστημάτων.

Στο πλάι ξεχωρίζουν τα νέα αεροδυναμικά σχέδια των τροχών αλουμινίου διάστασης 17, 18 ή 19 ιντσών, καθώς και η μεγαλύτερη αεροτομή οροφής. Στο πίσω μέρος, οι μόνες διαφορές σε σχέση με τις ήπια υβριδικές εκδόσεις εντοπίζεται στην απουσία απόληξης για την εξάτμιση και τον λευκό λογότυπο.
Το εσωτερικό του Puma Gen-E έχει περισσότερες διαφορές σε σχέση με τα MHEV, με την μεγαλύτερη να εντοπίζεται στη νέα κονσόλα δαπέδου. Η απουσία επιλογέα ταχυτήτων από αυτή επέτρεψε στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν επιπλέον χώρους αποθήκευσης για τα καθημερινά μικροαντικείμενα, αναβαθμίζοντας με αυτό τον τρόπο την πρακτικότητα.

Η νέα Gen-E έκδοση βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το Puma που γνωρίζουμε, πράγμα που σημαίνει ότι ο χώρος επιβατών δεν έχει διαφοροποιηθεί. Το μόνο που έχει αλλάξει ελαφρώς είναι η μικρότερη γωνία που δημιουργούν τα γόνατα των πίσω επιβατών, λόγω του ύψους της μπαταρίας.
Το ταμπλό διαθέτει το καινούργιο σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη υψηλής ανάλυσης 12 ιντσών, το οποίο όχι μόνο είναι εντυπωσιακό στο μάτι, αλλά έχει και μεγάλη υπολογιστική ισχύ. Ακόμα, το νέο SYNC 4 σύστημα υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση για τα Android Auto και Apple CarPlay, έχει ενσωματωμένη την ψηφιακή βοηθό Alexa και προσφέρει σύνδεση 5G για όλες τις over the air ενημερώσεις.

Ο οδηγός ενημερώνεται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,8 ιντσών, με όμορφα γραφικά και μορφή που αλλάζει ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Ταυτόχρονα, προσφέρει και όλη την απαραίτητη πληροφορία.
Πάνω από τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων, βρίσκουμε ένα ενσωματωμένο soundbar, στα πρότυπα του ηλεκτρικού Explorer, ενώ κάτω από το σύστημα πολυμέσων συναντάμε το πλήκτρο για την ένταση του ήχου και τρία κουμπιά: για τα προγράμματα οδήγησης, τις κάμερες στάθμευσης και το ξεθάμπωμα του παρμπρίζ.

Το σύστημα κλιματισμού ελέγχεται μέσα από το σύστημα πολυμέσων, υποβαθμίζοντας ελαφρώς την εργονομία. Μέσα από το τελευταίο ο οδηγός μπορεί να επιλέξει και ένα από τα τέσσερα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport και Slippery), καθώς και να ενεργοποιήσει το One Pedal Mode ή τον ήχο κίνησης που παραπέμπει στον 3κύλινδρο EcoBoost.
Ο οδηγός διαθέτει μία από τις καλύτερες θέσεις οδήγησης στην κατηγορία με αρκετές ρυθμίσεις στο τιμόνι και το κάθισμα, και καλή πλευρική στήριξη από το τελευταίο. Η ορατότητα κρίνεται καλή, καθώς πλήττεται σε μικρό βαθμό από την παχιά βάση στις εμπρός κολόνες.

Το πορτμπαγκάζ με τη σειρά του είναι το κορυφαίο της κατηγορίας με τα 523 λίτρα του (μαζί με το GigaBox των 145 λίτρων), έχει ορθογώνιο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Ταυτόχρονα, υπάρχει και χώρος αποθήκευσης κάτω από το εμπρός καπό (frunk) που φτάνει τα 43 λίτρα και χωράει με άνεση τα καλώδια φόρτισης.
Pumyra
Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του νέου Puma Gen-E αποτελείται από ένα εμπρός ηλεκτρομοτέρ απόδοσης 168 ίππων (123,5 kW) και 290 Nm, και μια μπαταρία τύπου NMC με χωρητικότητα 53 kWh (43,6 kWh ωφέλιμη).

Η αυτονομία που χαρίζει στο compact crossover της Ford είναι 376 χλμ. (WLTP), με τον αστικό κύκλο να ορίζεται στα 523 χλμ. Το ίδιο πρωτόκολλο αναφέρει μέση κατανάλωση 13,1 kWh/100 χλμ., που είναι και η χαμηλότερη της κατηγορίας. Σύμφωνα με τη Ford, αυτό επιτυγχάνεται χάρη στο περιορισμένο συνολικό βάρος (κάτω από ενάμιση τόνο) και το εξελιγμένο λογισμικό που φροντίζει για τη σωστή και αποδοτικότερη διαχείριση ενέργειας.
Η γρήγορη φόρτιση αποτελεί ένα ακόμα δυνατό σημείο του ηλεκτρικού Puma, μιας και χρειάζεται 23 λεπτά για ποσοστό από το 10% έως το 80% της μπαταρίας (100 kW DC). Ο ενσωματωμένος φορτιστής από την άλλη έχει ισχύ 11 kW και θα φορτίσει πλήρως την μπαταρία σε λιγότερο από 5 ώρες (4 ώρες και 45 λεπτά).

Οι επιδόσεις που χαρίζει το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης στο βάρους 1.488 κιλών Puma Gen-E είναι δυνατές και «κουμπώνουν» τέλεια ανάμεσα σε αυτές που ανακοινώνονται για τα αυτόματα MHEV αδερφάκια του με τους 155 και 170 ίππους (ST), και ας είναι σχεδόν 200 κιλά βαρύτερο. Σύμφωνα με τη Ford, το ηλεκτρικό Puma χρειάζεται ακριβώς 8 δλ. για την μέτρηση 0-100 χλμ., και η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα.
Πέρα από τα προγράμματα οδήγησης, ο οδηγός μπορεί να επέμβει και στην ένταση της ανάκτησης ενέργειας, επιλέγοντας αντί για D στο επιλογέα δεξιά της κολόνας του τιμονιού, το L. Ακόμα, το Gen-E έχει λειτουργία One Pedal Mode για πλήρη ακινητοποίηση χωρίς της χρήση του πεντάλ των φρένων, η οποία όμως απαιτεί μια περίοδο εξοικείωσης για να πετύχεις το ιδανικό αποτέλεσμα.

Ο οδηγός ενός Ford και ειδικότερα ενός Puma, θα αισθανθεί οικεία από την πρώτη στιγμή. Δεν αναφερόμαστε στην εργονομία ή την εικόνα του εσωτερικού, αλλά στον τρόπο με τον οποιό πατάει τους τροχούς του στην άσφαλτο.
Οι μηχανικοί της Ford δεν είναι τίποτα «χθεσινοί», απεναντίας είναι μετρ στο είδος τους. Με τις κατάλληλες αλλαγές και ρυθμίσεις στην ανάρτηση, κατάφεραν να «κρύψουν» το επιπλέον βάρος και να χαρίσουν στο ηλεκτρικό Puma το ευκίνητο και ακριβές πρόσωπο που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της. Σε συνδυασμό με την ήσυχη και συγκροτημένη λειτουργία της, μπορούμε να πούμε ότι πέτυχαν τη χρυσή τομή σε άνεση και κράτημα.

Η υψηλή ροπή των 290 Nm και τα 168 άλογα περνάνε στρωτά στο δρόμο και δεν φέρνουν στα όρια του το πλαίσιο. Αντάξιο των δυνατοτήτων είναι και το ακριβές σύστημα διεύθυνσης, με το μεγάλο «τετράγωνο» τιμόνι δύο ακτίνων να έχει σωστό βάρος και να μεταφέρει μπόλικη πληροφορία στα χέρια του οδηγού.
Τα φρένα αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω, και στον επαρχιακό κατηφορικό δρόμο από την Αράχωβα έως την Ιτέα δεν έδειξαν σημάδια κόπωσης ή έλλειψη δύναμης. Παράλληλα, το πλατύ πεντάλ τους έχει σωστή διαδρομή και αναλογικότητα στο πάτημα, με το σύστημα ανάκτησης να επηρεάζει σε αμελητέο βαθμό την αίσθηση ή την λειτουργία.

Το νέο Ford Puma Gen-E διατίθεται με τα επίπεδα εξοπλισμού Style και Premium, με το βασικό να είναι πλήρες σε χαρακτηριστικά άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας. Ακόμα, προσφέρονται τρία εξοπλιστικά πακέτα (Comfort, Winter και Driver Assistance) και πέντε προαιρετικά αξεσουάρ (κοτσαδόρος, ηλιοροφή, χειμερινά ελαστικά, μαύρη οροφή και ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών).
Η τιμή εκκίνησης έχει οριστεί στα 29.906 ευρώ, πάντα σε συνδυασμό με το όφελος των 6.500 ευρώ από την εγχώρια αντιπροσωπεία, και προσφέρεται δυνατότητα απόκτησης με χαμηλότοκο χρηματοδοτικό πρόγραμμα (3,99% πλέον εισφοράς) ή χρονομίσθωσης μέσω Ford Lease με 250 ευρώ το μήνα (πλέον Φ.Π.Α.).

Εν κατακλείδι, το έργο που έχει να επιτελέσει το νέο Ford Puma Gen-E στην εξαιρετικά απαιτητική και δημοφιλή κατηγορία δεν θα είναι ιδαίτερα δύσκολο. Ο πλούσιος εξοπλισμός, οι δυνατές επιδόσεις, η γρήγορη φόρτιση, ο τεράστιος χώρος αποσκευών, η ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική, η 8ετής εγγύηση και το οδηγικό του ταμπεραμέντο, δημιουργούν μια τοπ επιλογή στην κατηγορία. Ένα compact ηλεκτρικό αυτοκίνητο που απολαμβάνεις να οδηγείς στην πόλη και στους επαρχιακούς δρόμους πέριξ αυτής.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Εμπρός κινητήρας: ηλεκτρικός, 168 ίπποι (123,5 kW), 290 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 8,0 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 160 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 13,1 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 376 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 53 kWh (43,6 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.214/1.805/1.555 χλστ., 2.588 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.488 κιλά
Χώρος αποσκευών: 523 λτ. (+43 λτ. frunk)
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 36.406 ευρώ (Από 29.906 ευρώ με όφελος Ford) / 0 ευρώ