οmoda

Πρώτη δοκιμή: Νέο Mazda 6e Long Range 245 PS

Mazda 6e Long Range 1

Με την ολοκαίνουργια γενιά 6, η Mazda εγκαινιάζει ένα εντελώς διαφορετικό κεφάλαιο στην ιστορία της και ταυτόχρονα μας προϊδεάζει για το άμεσο μέλλον της.

Η Mazda έχει παράδοση δεκαετιών στα οικογενειακά sedan και μέχρι πέρσι η τρίτη γενιά του 6 προσφερόταν στην ελληνική αγορά με κινητήρες βενζίνης 2,0 και 2,5 λίτρων.

Mazda 6e Long Range 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το κενό που άφησε στην γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας η διακοπή της παραγωγής του δεν ήταν αμελητέα και μέσα λίγους μήνες η ολοκαίνουργια τέταρτη γενιά Mazda 6 έκανε την εμφάνισή της, συμπληρώνοντας ιδανικά το portfolio της.

Με φόρα

Το νέο μοντέλο ονομάζεται πλέον 6e υποδηλώνοντας με αυτό τον τρόπο το διαφορετικό μονοπάτι που ακολουθεί και παράλληλα στρώνει τον δρόμο για την επερχόμενη φουρνιά αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της ιαπωνικής εταιρείας.

Mazda 6e Long Range 3

Πρόκειται για ένα μεσαίο προς μεγάλο sport fastback που όλες του οι διαστάσεις είναι ελαφρώς μεγαλύτερες από το μοντέλο που αντικαθιστά. Το μήκος του φτάνει τα 4,92 μέτρα (+5 εκ.), το πλάτος τα 1,89 μέτρα (+5 εκ.) και το ύψος του τα 1,49 μέτρα (+4 εκ.). Η μεγαλύτερη διαφορά εντοπίζεται στο μεταξόνιο που ακουμπά τα 2,9 μέτρα, από τα 2,83 μέτρα που είχε η προηγούμενη γενιά. Σε κάθε περίπτωση οι αναλογίες που του χάρισαν οι Ιάπωνες σχεδιαστές είναι σωστές και το αποτέλεσμα είναι ακόμα πιο δυναμικό και εκλεπτυσμένο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η επιλογή ενός μοντέλου που δεν είναι ανήκει στις δημοφιλείς κατηγορίες των SUV δεν έγινε τυχαία, αλλά βάση λογικής. Η χαμηλή σιλουέτα του 6e ευνοεί την αεροδυναμική απόδοση με αποτέλεσμα να επιτυγχάνεται μεγαλύτερη αυτονομία.

Mazda 6e Long Range 22

Επιπρόσθετα, το νέο 6e ενστερνίζεται την τελευταία εκδοχή της σχεδιαστικής γλώσσας Kodo που θα φέρουν και τα επερχόμενα μοντέλα της ιαπωνικής φίρμας. Το συνολικό αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό και μαρτυρά από χιλιόμετρα την καταγωγή του, συνδυάζοντας πολύ πετυχημένα το κομψό με το επιβλητικό.

Οι 2μιση όγκοι του αμαξώματος μοιάζουν σαν ένα ενιαίο κομμάτι μέταλλο, με τους μικρούς αρμούς των πάνελ του αμαξώματος να μαρτυρούν την προσοχή που έδειξαν στην λεπτομέρεια οι μηχανικοί της Mazda.

Mazda 6e Long Range 4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αιχμηρό μπροστινό μέρος ξεχωρίζει και φέρει ιδιαίτερη φωτεινή υπογραφή LED που μαρτυρά την ηλεκτρική του φύση, ενώ είναι διαδραστική και ενημερώνει τον οδηγό και την κατάσταση φόρτισης όταν είναι «κουμπωμένο» σε φορτιστή.

Από το πλάι, οι ανάγλυφες μεταλλικές επιφάνειες δημιουργούν ένα ιδιαίτερα αθλητικό κορμί και συνδυάζονται αρμονικά με τα πλαστικά διακοσμητικά στα χαμηλά σημεία των θυρών και τα διακριτικά gloss black πλαστικά στους θόλους. Την ρευστή εικόνα συμπληρώνουν οι αναδυόμενες χειρολαβές, η οπισθοκλινής οροφή, οι ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών αεροδυναμικής σχεδίασης και οι πόρτες με παράθυρα χωρίς πλαίσιο, θυμίζοντας σπορ κουπέ.

Mazda 6e Long Range 23

Φυσικά, η κουπέ αίσθηση τονίζεται από την σχεδίαση του πίσω μέρους, με τα στρογγυλά LED που μοιάζουν με αυτά του εμβληματικού RX-7 να ενώνονται από μία LED μπάρα ιδιαίτερου σχεδιαστικού μοτίβου που του χαρίζει και μοναδική φωτεινή υπογραφή όταν πέσει το φως του ήλιου. Στην κορυφή του πίσω όγκου εντοπίζουμε την ενεργή αεροτομή που σηκώνεται όταν η ταχύτητα κίνησης ξεπεράσει τα 90 χλμ./ώρα και ενσωματώνεται στη θέση της όταν η ταχύτητα πέσει κάτω από τα 40 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Time well spent

Ένα ακόμα δυνατό χαρτί του νέου Mazda 6e αποτελεί η καμπίνα. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι προσεγμένα και όλοι οι επιβάτες έρχονται σε επαφή με ευχάριστα και μαλακά στην υφή υλικά.

Mazda 6e Long Range 9

Η σχεδίαση του ταμπλό έχει οριζόντια λογική που ενισχύει την αίσθηση πλάτους και στο κέντρο του δεσπόζει η μεγάλη οθόνη των 14,6 ιντσών του συστήματος πολυμέσων με τον ταχύτατο επεξεργαστή και τα όμορφα γραφικά. Μέσω αυτού, ο οδηγός ρυθμίζει τα πάντα και μέσω ορισμένων διαμορφώσιμων συντομεύσεων στα πλήκτρα του διάκτινου θερμαινόμενου τιμονιού νέας σχεδίασης.

Ο οδηγός ενημερώνεται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 10,2 ίντσες, καθώς και από το επαυξημένης πραγματικότητας head-up display που μπορεί να φτάσει σε διαγώνιο απεικόνισης τις 50 ίντσες.

Mazda 6e Long Range 10
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το γεγονός όμως ότι η πλειοψηφία των λειτουργιών του αυτοκινήτου περνά μέσα από την οθόνη του infotainment δεν ευνοεί την εργονομία. Οι μοναδικοί διακόπτες στην καμπίνα είναι αυτοί των ηλεκτρικών παραθύρων που βέβαια ξεχωρίζουν για την στιβαρή αίσθηση κατά τη χρήση.

Η σπορτίφ αίσθηση από την χαμηλή θέση οδήγησης ενισχύεται και από την μεγάλη κεντρική κονσόλα δαπέδου δύο επιπέδων που χωρίζει τον οδηγό από τον συνοδηγό εν είδει cockpit. Στο πάνω μέρος της εντοπίζουμε τις ποτηροθήκες και την ψυχώμενη βάσης ασύρματης φόρτισης κινητού τηλεφώνου, ενώ στο χαμηλότερο υπάρχει ένας μεγάλος χώρος αποθήκευσης αντικειμένων. Φυσικά δεν απουσιάζουν και ορισμένες θύρες USB, όπως και ένας μεγάλος χώρος αποθήκευσης κάτω από το εμπρός υποβραχιόνιο.

Mazda 6e Long Range 17

Τα καθίσματα είναι πολύ άνετα και στην εισαγωγική έκδοση Takumi που δοκιμάζουμε είναι ντυμένα με vegan leather επενδύσεις. Τα εμπρός είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και διαθέτουν λειτουργία αερισμού και θέρμανσης, ενώ η εργονομική σχεδίασή τους βοηθά στη σωστή στήριξη του σώματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι χώροι για τους πίσω είναι γενναιόδωροι, τόσο για το κεφάλι όσο και για τα πόδια τους, και διαθέτουν δικούς τους αεραγωγούς, δυνατότητα επιλογής της επιθυμητής θερμοκρασίας και πλήκτρο για την μετακίνηση του καθίσματος του συνοδηγού.

Mazda 6e Long Range 20

Ο χώρος αποσκευών ορίζεται στα 466 λίτρα και κυμαίνεται άνω του μέσου όρου της κατηγορίας, με την φόρτωση να διευκολύνεται από το άνοιγμα που δημιουργεί η ύπαρξη πέμπτης πόρτας. Ταυτόχρονα, διαθέτει frunk χωρητικότητας 72 λίτρων που περιλαμβάνει και ειδικό καλάθι μεταφοράς αντικειμένων.

Στοχευμένο και αποδοτικό

Το Mazda 6e που δοκιμάζουμε φέρει το μεγάλο πακέτο μπαταριών τύπου NMC χωρητικότητας 80 kWh (75 kWh ωφέλιμη). Η έκδοση ονομάζεται Long Range και διαθέτει πίσω ηλεκτρομοτέρ απόδοσης 245 ίππων (180 kW) και 320 Nm, και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης.

Mazda 6e Long Range 5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι επιδόσεις που χαρίζει στο 6e των 1.960 κιλών είναι καλές και σύμφωνα με τον Ιάπωνα κατασκευαστή για να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται 7,8 δλ. Η επιτάχυνση διακόπτεται ηλεκτρονικά στα 175 χλμ./ώρα, ταχύτητα που ορίζει και την τελική του.

Διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης (Normal, Sport και διαμορφώσιμο Individual) που διαφοροποιούν το βάρος στο τιμόνι, την απόκριση του ηλεκτροκινητήρα και την ισχύ του συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Η δυνατή επιτάχυνση δεν θα λείψει ποτέ από τον οδηγό, ακόμα και στο πρόγραμμα Normal, προσφέροντας σπιρτάδα χωρίς ξεσπάσματα.

Mazda 6e Long Range 11

Η ανάρτησή του αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, και η λειτουργία της είναι ραφιναρισμένη. Ταυτόχρονα, η ρύθμιση της συνδυάζει πετυχημένα την άνεση με το κράτημα, ελέγχοντας σωστά τις κινήσεις του αμαξώματος και εμπνέοντας ασφάλεια στο οδηγό. Σε συνδυασμό μάλιστα με την κατανομή βάρους σε ποσοστό 47-53 εμπρός-πίσω, το νέο Mazda 6e είναι ένα από τα ελάχιστα ηλεκτρικά μοντέλα της αγοράς που χαίρεσαι να οδηγείς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναντίλεκτα, ο μεγαλύτερος εχθρός των ηλεκτρικών είναι το βάρος. Το σχετικά ελαφρύ για μοντέλο του είδους 6e όμως, προσφέρει υψηλή πρόσφυση ακόμα και υπό πίεση και θα συμπεριφερθεί ώριμα στο όριο. Το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας δεν τίθεται σε λειτουργία εύκολα και όταν το κάνει επεμβαίνει διακριτικά. Ο έμπειρος οδηγός όμως μπορεί να το απενεργοποιήσει και να εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητες του σασί και του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης.

Mazda 6e Long Range 6

Συμπαραστάτης του οδηγού είναι το άμεσο και με σωστό βάρος τιμόνι, καθώς και το μπροστινό του σύστημα που είναι αρκετά υπάκουο στις εντολές που δέχεται. Τα φρένα του αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους 310 χλστ. εμπρός και συμπαγείς 306 χλστ. πίσω, και το πλατύ πεντάλ τους έχει σωστή διαδρομή και αναλογικότητα στο πάτημα. Δείχνουν εξαιρετικά δυνατά, αλλά η αίσθησή τους υποβαθμίζεται ελαφρώς από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Το τελευταίο έχει τέσσερα στάδια ισχύος (Low, Standard, Medium και High) και μπορεί να ρυθμιστεί μόνο εάν ο οδηγός έχει επιλέξει το πρόγραμμα Individual. Ακόμα και στο High δεν ακινητοποιεί πλήρως το αυτοκίνητο, ενώ το Low επιτρέπει ουσιαστικά τον ελεύθερο τροχασμό με μηδενικές τριβές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οδηγώντας στον αυτοκινητόδρομο, και παρά το γεγονός ότι διαθέτει παράθυρα χωρίς πλαίσιο, ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι ελάχιστος εισφέροντας στην ποιότητα κύλισης που συνολικά είναι υψηλού επιπέδου. Ταυτόχρονα είναι εξαιρετικά ευθύβολο, ταξιδεύοντας αέρινα.

Mazda 6e Long Range 7

Στις πιο σφιχτές αστικές συνθήκες, το μεγάλο μήκος και ο κύκλος στροφής των 11,2 μέτρων δεν εξυπηρετούν πολύ, αλλά ο οδηγός έχει σύμμαχό τους αισθητήρες, τις κάμερες και φυσικά τους μεγάλους καθρέφτες για να ελιχθεί χωρίς πρόβλημα. Επιπλέον, η ανάρτηση αντιμετωπίζει σωστά τις κακοτεχνίες και προσφέρει καλή άνεση.

Ένας ακόμα τομέας που διακρίνεται το νέο Mazda 6e είναι αυτός της διαχείρισης ενέργειας. Κατά την διάρκεια της δοκιμής μας, η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε γύρω από τις 16 kWh, χαμηλότερα από αυτή που ανακοινώνει ο κατασκευαστής σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP. Στον ανοιχτό δρόμο θα ανέβει κοντά στις 18,5 kWh/100 χλμ., ενώ σε ήπια κίνηση σε έναν επαρχιακό είναι δεδομένο ότι θα πέσει κάτω από τις 15 kWh/100 χλμ. Με αυτά κατά νου, η αυτονομία της έκδοσης κυμαίνεται γύρω από τα 500 χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Mazda 6e Long Range 13

Από πλευράς φόρτισης, o ενσωματωμένος φορτιστής έχει ισχύ 11 kW, με μια πλήρη φόρτιση να διαρκεί 8μιση ώρες. Σε περίπτωση που κουμπώσει σε ταχυφορτιστή, θα τραβήξει 90 kW (θα θέλαμε ισχυρότερη) και η φόρτιση ποσοστού από το 10% έως το 80% θα διαρκέσει 47 λεπτά.

Αντί συμπεράσματος

Από πλευράς εκδόσεων και τιμής, το νέο Mazda 6e διατίθεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, Takumi και Takumi Plus, με το εισαγωγικό να είναι υπερπλήρες χαρακτηριστικών άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας, ενώ στον βασικό εξοπλισμό συναντάμε και την αντλία θερμότητας.

Η τιμή εκκίνησης ορίζεται στα 43.490 ευρώ για την έκδοση με την βασική μπαταρία (68,8 kWh) και στα 45.090 ευρώ για την Long Range που δοκιμάζουμε, χωρίς να συνυπολογιστεί το όφελος των 3.000 ευρώ από την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά » και το Welcome Bonus ύψους 3.000 ευρώ της εγχώριας αντιπροσωπείας για παραγγελίες μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου. Με αυτές τις προυποθέσεις, η τιμή της εισαγωγικής έκδοσης μειώνεται στα 37.490 ευρώ και της Long Range της δοκιμής στα 39.090 ευρώ, και κρίνεται άκρως ανταγωνιστική.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Mazda 6e Long Range 8

Το νέο Mazda 6e καταφέρνει με τον πολυσυλλεκτικό του χαρακτήρα να ξεχωρίζει στην κατηγορία, συνδυάζοντας το τερπνόν (εμφάνιση και αποδοτικότητα) μετά του ωφελίμου (χώροι και πρακτικότητα). Το αποδοτικό ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και τα δυναμικά του χαρακτηριστικά προσφέρουν ισορροπία κατά την οδήγηση, την στιγμή που η προσεγμένη, ευρύχωρη και πλήρης εξοπλιστικών χαρακτηριστικών καμπίνα εκπέμπει πολυτέλεια και γαλήνη.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Mazda 6e Long Range

  • Κινητήρας: ηλεκτρικός, 245 ίπποι (180 kW), 320 Nm
  • Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους πίσω τροχούς
  • Επιδόσεις: 7,8 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 175 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
  • Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 16,5 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
  • Αυτονομία (WLTP): 552 χλμ.
  • Χωρητικότητα μπαταρίας: 80 kWh
  • Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.921/1.890/1.485 χλστ., 2.895 χλστ. μεταξόνιο
  • Βάρος: 1.962 κιλά
  • Χώρος αποσκευών: 466 λτ. (+72 λτ. frunk)
  • Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 39.090 ευρώ (με προωθητική ενέργεια και επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» / 0 ευρώ)

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ