
Η Geely εκκινεί την εμπορική της δραστηριότητα και στην ελληνική αγορά, με το νέο ηλεκτρικό μεσαίο SUV EX5 να αναλαμβάνει ρόλο «πολιορκητικού κριού».
Οι κατηγορίες των C και D SUV είναι οι δημοφιλέστερες στην Ευρώπη και καταλαμβάνουν ποσοστό μεγαλύτερο από το 50% της αγοράς αυτοκινήτου. Η έλευση μάλιστα νέων παικτών σε αυτές κάνει πιο δύσκολο το έργο των κατασκευαστών, ταυτόχρονα όμως προσφέρει ακόμα περισσότερες επιλογές στο υποψήφιο αγοραστικό κοινό.

Η νεότερη έλευση κατασκευαστή στην ελληνική αγορά αφορά την Geely. Το Geely Auto Group ιδρύθηκε το 1997 και στο portfolio του ανήκουν αρκετές μεγάλες και γνωστές μάρκες, όπως η Lotus, η Volvo, η Polestar, η Zeekr, η Lynk & Co, η LEVC, η Proton, η μισή smart κ.α.
BUY NOW
Από τα τέλη του 2020, η Geely Auto έγινε η πρώτη κινεζική μάρκα αυτοκινήτων που κατάφερε να πουλήσει παγκοσμίως περισσότερα από 10 εκατομμύρια αυτοκίνητα, ενώ μέχρι το 2024 οι συνολικές της πωλήσεις ξεπέρασαν τα 17 εκατομμύρια. Όπως μπορείτε να αντιληφθείτε, η Geely Auto είναι ένας δυνατός παίχτης στην αυτοκινητοβιομηχανία, όντας ο πρωταθλητής πωλήσεων της Κίνας τα τελευταία πέντε έτη.
Πολυσυλλεκτικό
Το αυτοκίνητο το οποίο αναλαμβάνει να μας συστήσει την Geely, είναι το SUV EX5. Το ολοκαίνουργιο μοντέλο αποτελεί ένα παγκόσμιο πρότζεκτ και αναμένεται να γίνει ο μπροστάρης των εξαγωγών. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που εκμεταλλεύεται πλήρως τα πέντε κέντρα Έρευνας και Εξέλιξης και τα τέσσερα σχεδιαστικά κέντρα που διαθέτει η Geely Auto ανά την υφήλιο.

Με μήκος 4,62 μέτρα, πλάτος 1,83 και ύψος 1,67 μέτρα, το νέο Geely EX5 τοποθετείται εμπορικά ανάμεσα στα C και D-SUV. Για την σχεδίασή του, η Geely Auto έχει εκμεταλλευθεί πλήρως το πολυεθνικό της «αποτύπωμα», ειδικά το ευρωπαϊκό, με σκοπό να δημιουργήσει ένα σχήμα που θα αρέσει σε όλους. Όπως αναφέρει η εταιρεία, το νέο EX5 συνδυάζει μέσα/έξω τα σουηδικά μοτίβα με αρκετά ιταλικά στοιχεία.
Για αυτό τον λόγο, το παρουσιαστικό του δεν φέρει εκκεντρικές επιλογές, αλλά ακολουθεί ένα ρευστό και αεροδυναμικό σχήμα (Cd 0,269) που ευνοεί παράλληλα και την απόδοση του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης.
Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει η αιχμηρή μουσούδα με την κλειστή μάσκα και τα λεπτά συνοφρυωμένα φώτα τύπου LED. Το ορθογώνιο σήμα δεσπόζει στη μέση και στο χαμηλό τμήμα του εμπρός προφυλακτήρα εντοπίζουμε το ραντάρ των συστημάτων υποβοήθησης και την ενεργή γρίλια που λειτουργεί ανάλογα τις ανάγκες ψύξης της καμπίνας και του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης.

Από το πλάι, το μεταξόνιο των 2,75 μέτρων χαρίζει ωραίες αναλογίες και σε συνδυασμό με τις έντονες ανάγλυφες επιφάνειες και τους 17 πόντους απόστασης από το έδαφος, προσφέρει ένα macho παρουσιαστικό. Κύριο highlight αποτελούν οι ανακλινόμενες χειρολαβές, η δυναμική γραμμή λίγο πάνω από το μαρσπιέ και τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους. Η εμφάνισή του ολοκληρώνεται με τροχούς αλουμινίου αεροδυναμικής σχεδίασης 18 ή 19 ιντσών, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού.
Πίσω, η εικόνα του μαρτυρά τις ευρωπαϊκές επιρροές του πολυεθνικού σχεδιαστικού τμήματος, με τα LED φώτα με το διαφανές «κρύσταλλο» να ενώνονται μέσω LEDόμπαρας που εξασφαλίζει και έντονη φωτεινή υπογραφή. Λογότυπος δεν υπάρχει, παρά μόνο η ονομασία της μάρκας και του μοντέλου ολογράφως, ενώ ψηλά συναντάμε μία αεροτομή οροφής που αγκαλιάζει το παρμπρίζ.
Μινιμαλιστικό, ευρύχωρο και πλήρως εξοπλισμένο
Η καμπίνα του νέου Geely EX5 διατίθεται σε δύο χρωματικές επιλογές για την κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Tech (λευκό και σκούρο μπλε), με την εισαγωγική Pro να προσφέρεται με το σκούρο μπλε.

Αυτό βέβαια διαφοροποιεί ελάχιστα την μινιμαλιστική εικόνα του εσωτερικού του νέου EX5, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που θα τους θυμίζει αυτό της θυγατρικής Volvo. Το ταμπλό χωρίζεται σε δύο τμήματα και οι οριζόντιες γραμμές που διαθέτει ενισχύουν την αίσθηση του πλάτους. Το πάνω μέρος του ταμπλό είναι μαύρο και στις δύο εκδόσεις εξοπλισμού, με το μαλακό πλαστικό που το καλύπτει να είναι πολύ καλής ποιότητας. Χαμηλότερα, τα πλαστικά είναι καλής ποιότητας σκληρά και ξεχωρίζουν για το πολύ καλό μεταξύ τους μοντάρισμα, με τα περισσότερα εξ αυτών να διαθέτουν ελαφριά γέμιση που είναι ευχάριστη στην υφή.
Στο κέντρο του ταμπλό εντοπίζουμε την μεγάλη και με όμορφα γραφικά οθόνη 15,4 ιντσών του συστήματος πολυμέσων της Meizu. Η τελευταία ανήκει στον Όμιλο Geely και με το λογισμικό της δίνει ζωή σε όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Σε συνδυασμό μάλιστα με τον επεξεργαστή που κάνει χρήση τσιπ 6 nm, η εμπειρία χρήσης είναι από τις καλύτερες στην αγορά. Ταυτόχρονα, η πλούσια έκδοση φέρει το αποδοτικό ηχοσύστημα Flyme Sound των 1.000 watt με τα 16 ηχεία (μαζί με αυτά που φέρουν τα εμπρός προσκέφαλα) .

Ο οδηγός ενημερώνεται μέσα από ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 10,2 ίντσες, καθώς και από ένα μεγάλο και πλούσιο σε πληροφορία head up display 13,8 ιντσών. Η εργονομία δεν αποτελεί δυνατό σημείο, μιας και όλες οι λειτουργίες του EX5 περνάνε μέσα από το σύστημα πολυμέσων. Υπάρχουν βέβαια και ορισμένοι φυσικοί διακόπτες που παίζουν το ρόλο συντόμευσης σε βασικές λειτουργίες, καθώς και ένα περιστροφικό χειριστήριο που επεμβαίνει σε λειτουργίες όπως το πρόγραμμα οδήγησης και η θερμοκρασία του συστήματος κλιματισμού. Σε κάθε περίπτωση, η δυνατότητα φωνητικών εντολών διευκολύνει στις βασικές λειτουργίες.
Η θέση οδήγησης είναι ψηλά τοποθετημένη και σε συνδυασμό με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες περιμετρικά, η ορατότητα που προσφέρει στον οδηγό είναι πολύ καλή. Όλο το σαλόνι είναι ντυμένο με vegan δέρμα, με το κάθισμα του συνοδηγού να είναι άνετο και να προσφέρει ικανοποιητική πλευρική στήριξη. Ο συνοδηγός από την άλλη κάθεται σε ένα κάθισμα με ηλεκτρικά ανακλινόμενο υποπόδιο, θυμίζοντας πολυθρόνα Lay-Z-Boy. Ακόμα, τα δύο εμπρός καθίσματα διαθέτουν λειτουργία μασάζ και είναι κλιματιζόμενα.

Οι χώροι πίσω είναι πολύ καλοί και ευνοούνται από το μεγάλο μεταξόνιο των 2,75 μέτρων και το εντελώς επίπεδο πάτωμα που διευκολύνει την μετακίνηση τριών ενήλικων. Επιπλέον, κάτω από το πίσω κάθισμα κρύβεται ένα μεγάλο συρτάρι χωρητικότητας 14 λίτρων, εκτοξεύοντας την πρακτικότητα της καμπίνας. Η ευρυχωρία των πίσω θέσεων όμως επετεύχθη εις βάρος του χώρου αποσκευών που με τα 410 λίτρα πλησιάζει τον μέσο όρο της κατηγορίας. Διαθέτει όμως διπλό πάτωμα που διευκολύνει στην δημιουργία επίπεδου χώρου φόρτωσης, μικρό κατώφλι φόρτωσης, μεγάλο άνοιγμα και γάντζους για χειραποσκευές, ενώ προσφέρει και μεγάλο κρυφό χώρο κάτω από αυτόν χωρητικότητας 51 λίτρων.
Βιτρίνα
Το νέο EX5 της Geely λανσάρει την πλατφόρμα GEA (Global Intelligent New Energy Architecture) που μπορεί να υποστηρίξει μοντέλα με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, υβριδικά, υβριδικά εκτεταμένης αυτονομίας και «πράσινης» μεθανόλης.
Το EX5 που έρχεται στην Ευρώπη και κατά συνέπεια στην Ελλάδα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό και το σύστημα κίνησης «11 σε 1» ενσωματώνει το ηλεκτρομοτέρ, τη μονάδα ελέγχου, το σύστημα διαχείρισης μπαταρίας, τη μονάδα κατανομής ισχύος, τη μετάδοση, τον φορτιστή κ.α. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνει υψηλή αποδοτικότητα (πάνω από 90%) και φυσικά μαζεμένες διαστάσεις.
Το EX5 εφοδιάζεται με τη νεότερη εκδοχή της αρχιτεκτονικής CTB (Cell to Body), πράγμα που σημαίνει ότι το πακέτο μπαταριών αποτελεί μέρος του πλαισίου. Οι μπαταρίες του EX5 είναι χημείας LFP και ονομάζονται Short Blade. Οι Short Blade μπαταρίες διαθέτουν περισσότερα κανάλια ψύξης και αντέχουν ακόμα μεγαλύτερη καταπόνηση. Σύμφωνα με την Geely, ο συγκεκριμένος τύπος πακέτου μπαταριών διαφέρει από τα άλλα και προσφέρει υψηλότερη ασφάλεια. Αντέχει την διάτρηση από 8 καρφιά, βάρος δεκάδων τόνων και μπορεί να διαχειριστεί ακραίες θερμοκρασίες, χωρίς να «καπνίσει», να πιάσει φωτιά ή να εκραγεί. Παράλληλα, έχει μεγάλο προσδόκιμο ζωής με 3.500 κύκλους φόρτισης που υποβαθμίζει την απαξίωση και μπορεί να αποδίδει τα προβλεπόμενα σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι υγρόψυκτη και διαθέτει λειτουργία προθέρμανσής της για γρήγορη φόρτιση όταν κουμπώσει σε ταχυφορτιστή. Η τελευταία πραγματοποιείται είτε χειροκίνητα από το σύστημα πολυμέσων είτε αυτόματα όταν επιλέγουμε φορτιστή από το σύστημα πλοήγησης.
Το EX5 διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή (OBC) ισχύος 11 kW, πράγμα που σημαίνει ότι σε περίπτωση φόρτισης από ένα αντίστοιχης ισχύος wallbox, θα χρειαστεί περίπου έξι ώρες. Εάν επιλέξετε ταχυφόρτιση, το νέο ηλεκτρικό SUV θα τραβήξει με μέγιστη ισχύ έως τα 100 kW και η φόρτιση από το 10 έως το 80% θα διαρκέσει 28 λεπτά.
Η απόδοση του συστήματος κίνησης είναι 218 ίπποι και 320 Nm, και η μπαταρία έχει χωρητικότητα 60,22 kWh. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης και κίνηση περνά από τους εμπρός τροχούς.

Διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας, Eco, Normal και Sport για το σύστημα κίνησης και τρία για το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας (δεν έχει one pedal mode). Επιπρόσθετα, ο οδηγός μπορεί να επέμβει στο βάρος του τιμονιού και την υποβοήθηση των φρένων.
Οι επιδόσεις που χαρίζει το σύστημα κίνησης στο σχετικά ελαφρύ ηλεκτρικό SUV, 1.715 κιλά, είναι δυνατές. Σύμφωνα με την Geely, για να πιάσει από στάση τα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται 6,9 δλ. και η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 175 χλμ./ώρα.
Η αίσθηση που δίνει στον οδηγό επιβεβαιώνει τα νούμερα του κατασκευαστή, όντας σπιρτόζικο. Οι τροχοί των 19 ιντσών με τα επώνυμα ελαστικά πλάτους 235 και το καλοκαλιμπραριμένο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης G-TCS (Geely-Traction Control System), περνάνε σωστά τη δύναμη στο δρόμο και χωρίς δράματα.

Σε αυτό βέβαια βοηθά και η ανάρτηση με τα γόνατα εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Η ρύθμισή της δίνει έμφαση στην άνεση, έχει πολύ συγκροτημένη και ήσυχη λειτουργία, ενώ εξασφαλίζει και καλό έλεγχο που εμπνέει ασφάλεια στον οδηγό.
Οδηγώντας το νέο EX5, αντιλαμβάνεσαι αμέσως την υψηλή ακαμψία της κατασκευής και σε συνδυασμό με την ωραία λειτουργία της ανάρτησης και την ενισχυμένη ηχομόνωση με τα διπλά κρύσταλλα, το ηλεκτρικό SUV της Geely είναι ένας πολύ καλός ταξιδευτής. Σε σημείο που η ποιότητα κύλισης θεωρούμαι ότι είναι κορυφαίου επιπέδου και θυμίζει πολύ ακριβότερα μοντέλα.
Το τιμόνι έχει μέτριο βάρος και είναι ακριβές, αλλά δεν προσφέρει επαρκή πληροφόρηση για το τι κάνουν οι εμπρός τροχοί. Παράλληλα, διαθέτει έναν καλό για το μέγεθός του κύκλο στροφής (10,8 μέτρα) που βοηθά στους αστικούς ελιγμούς.

Τα φρένα με την σειρά τους δεν ξεχωρίζουν σε αίσθηση λόγω και του συστήματος ανάκτησης της ενέργειας, αλλά δείχνουν δυνατά και το πλατύ πεντάλ έχει σχετικά λογική διαδρομή.
Κατά την διάρκεια της δοκιμής, η κατανάλωση ενέργειας κυμάνθηκε πολύ κοντά σε αυτή που αναφέρει ο κατασκευαστής κατά WLTP. Οι 16,5 kWh/100 χλμ. που είδαμε μεταφράζονται εύκολα σε 360 χλμ. αυτονομία, που μπορούν να γίνουν χωρίς δυσκολία 400 χλμ., με στρωτό στιλ οδήγησης, ενεργοποιημένο το ECO Mode και σωστό διάβασμα της ροής της κίνησης.
Αντί συμπεράσματος
Το νέο Geely EX5 διατίθεται με ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και δύο εκδόσεις εξοπλισμού, Pro και Tech, με τον εξοπλισμό άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας να είναι υπερπλήρης από την βασική έκδοση Pro.
Η έκδοση Pro κοστίζει 34.990 ευρώ (31.990 ευρώ με κρατική επιδότηση) και η πλουσιότερη Tech 36.990 ευρώ (33.990 ευρώ με κρατική επιδότηση). Ταυτόχρονα όμως, η εγχώρια αντιπροσωπεία ακολουθεί μια επιθετική εμπορική πολιτική με το πρόγραμμα Freedom 100 για τους πρώτους 100 αγοραστές. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα δίνει το δικαίωμα επιλογής στο πελάτη για επιπλέον έκπτωση 2.000 ευρώ που μειώνει την τιμή εκκίνησης στα 29.990 ευρώ ή πακέτο προνομίων (6 χρόνια δωρεάν σέρβις, 1 χρόνο δωρεάν φόρτιση, εγγύηση μπαταρίας για 200.000 χλμ. και 6 χρόνια πρόσβαση στη Geely App) ή ευνοϊκή χρηματοδότηση (με 0% ή 3,9% επιτόκιο).

Εν κατακλείδι, το νέο Geely EX5 αποτέλεσε μια ευχάριστη έκπληξη, καθώς προσφέρει όλα όσα αναζητά ο υποψήφιος αγοραστής της κατηγορίας και ακόμα περισσότερα. Μεταξύ αυτών, η ευρύχωρη καμπίνα, η κορυφαίου επιπέδου ποιότητα κύλισης, ο πλούσιος εξοπλισμός και το εξελιγμένο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Μπόνους, το εξαιρετικά ανταγωνιστικό κόστος κτήσης.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Εμπρός κινητήρας: ηλεκτρικός, 218 ίπποι (160 kW), 320 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 6,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 175 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 15,8 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 430 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 60,22 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.615/1.830/1.670 χλστ., 2.750 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.715 κιλά
Χώρος αποσκευών: 410 λτ. + 51 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 29.990 ευρώ (Από 34.990 ευρώ χωρίς επιδότηση και προσφορά)/ 0 ευρώ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ