Δοκιμάζουμε το Opel Grandland X Plug-In Hybrid των 224 ίππων

Opel Grandland PHEV

Ο συνδυασμός του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρου με ένα ηλεκτρικό μοτέρ προσφέρει στο καταξιωμένο Opel Grandland X ένα ισχυρό πλεονέκτημα και το δικαίωμα να οραματίζεται ένα ηλεκτροκίνητο μέλλον.

Μπορεί το Grandland Χ να αποτέλεσε το δεύτερο “τέκνο” της σύμπραξης ανάμεσα στην Opel και το PSA Group -προηγήθηκε μερικούς μήνες νωρίτερα το μικρότερο σε διαστάσεις Crossland X - ήταν εκείνο όμως που επισφράγισε τη συμμαχία ανάμεσα σε δύο παραδοσιακές ευρωπαϊκές δυνάμεις, αποκτώντας πλήρη πρόσβαση στο τεχνολογικό οπλοστάσιο των Γάλλων.

Η συνέχεια είναι λίγο-πολύ γνωστή, με το Grandland X να επαναφέρει την Opel στην καρδιά της κατηγορίας των οχημάτων ελευθέρου χρόνου και τους Γερμανούς να χτίζουν γύρω του την επόμενη ημέρα της φίρμας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κι αν το Opel Corsa, στην έκτη κατά σειρά γενιά του, έκλεψε λίγο από την λάμψη του μικρομεσαίων διαστάσεων SUV, η εισαγωγή ενός plug-in υβριδικού συνόλου στην γκάμα του  αποδείχθηκε αρκετή ώστε να το επαναφέρει στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας.

Δεν είναι μόνον οι 224 ίπποι της δικίνητης διαμόρφωσης του Opel Grandland Plug-in Hybrid που σε αναγκάζουν να κοιτάξεις προς το μέρος του, αλλά κυρίως τα σχεδόν 50 χιλιόμετρα, τα οποία μπορεί να διανύσει κανείς χωρίς να “κάψει” σταγόνα βενζίνης.

Ανάμεσα σε δύο κόσμους

Το plug-in υβριδικό Grandland X ισορροπεί με απόλυτη επιτυχία ανάμεσα στο… αμαρτωλό-βενζινοκίνητο παρελθόν του και τη δεύτερη-ηλεκτροκίνητη φύση του. Χωρίς τυμπανοκρουσίες και σχεδιαστικές… ακρότητες, καταφέρνει και περνά απαρατήρητο ακολουθώντας τα πρότυπα, εξοπλιστικά και μη, των μέχρι σήμερα γνωστών εκδόσεών του.

Στο ίδιο ακριβώς μήκος κύματος κινείται και το εσωτερικό, μιας και οι όποιες παρεμβάσεις σε αυτό έχουν πραγματοποιηθεί με τέτοιον τρόπο ώστε να μην διασαλευθεί η σχεδιαστική και η εξοπλιστική... πιστότητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αλήθεια είναι ότι θα πρέπει να φτάσεις έως τους διακόπτες που βρίσκονται τοποθετημένοι στη βάση της οθόνης αφής των 8 ιντσών ώστε να εντοπίσεις έστω και μία ουσιαστική διαφορά, ήτοι το πλήκτρο το οποίο προσφέρει απευθείας πρόσβαση στις ενδείξεις του υβριδικού συστήματος κίνησης.

Χαμηλότερα, στη βάση της κεντρικής κονσόλας, ακριβώς δίπλα από τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων, φιλοξενείται ο διακόπτης των προγραμμάτων οδήγησης, μέσω του οποίου καλείσαι να επιλέξεις ανάμεσα στις τρεις λειτουργίες του υβριδικού συστήματος (Electric, Hybrid, Sport) και να προσαρμόσεις αναλόγως το… ποσοστό της συμμετοχής του ηλεκτροκινητήρα στην κίνηση του αυτοκινήτου.

Όλα αυτά, βέβαια, με την προϋπόθεση ότι οι μπαταρίες ιόντων λιθίου των 13,2 kWh διαθέτουν τα απαραίτητα αποθέματα ενέργειας ώστε να τροφοδοτήσουν τον ηλεκτροκινητήρα των 110 ίππων και το Grandland X να αποκτήσει τα χαρίσματα μιας μηδενικών ρύπων πρότασης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην προσπάθεια διαχείρισης των ενεργειακών αποθεμάτων του αυτοκινήτου, συμβάλλει και η λειτουργία eSave, η οποία ενεργοποιείται μέσω από το αντίστοιχο υπομενού του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και επιτρέπει τη διατήρηση ή ακόμα και την ανάκτηση του ηλεκτρικού φορτίου της μπαταρίας κατά την κίνηση του αυτοκινήτου.

Εξαιρώντας, λοιπόν, το υβριδικό υπόβαθρο του Opel Grandland X και τον διακριτικό, ομολογουμένως, τρόπο με τον οποίο εισβάλλει στην καθημερινότητα σου, το cockpit του γερμανικού SUV δεν πρόκειται δοκιμάζει την ικανότητά σου να προσαρμόζεται σε ένα νέο περιβάλλον.

Αυτό άλλωστε μπορεί να συμπεράνει κανείς και από την πίσω σειρά καθισμάτων, η οποία διατήρησε ανέπαφους του διαθέσιμους χώρους, την ίδια στιγμή που η απώλεια των 124 λίτρων από το διαμέρισμα αποσκευών είναι μεν σημαντική, όχι όμως και καθοριστική για το οικογενειακό προφίλ του αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ισχύς εν τη ενώσει

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το μεγαλύτερο προσόν του plug-in υβριδικού Opel Grandland X είναι ο υπεραποδοτικός συνδυασμός του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα του 1,6 λίτρου με το ηλεκτρικό μοτέρ των 110 ίππων. Πέρα από την αποκαλυπτική ισχύ των 224 ίππων και την πληθωρική ροπή των 360 Nm, είναι η σταθερά χαμηλή κατανάλωση που δικαιώνει την επιλογή σου να “εμπιστευτείς” την υβριδική υλοποίηση της Opel.

Ακόμα και στο χειρότερο δυνατό σενάριο, που δεν είναι άλλο από την... εξάντληση των 13,2 kWh των συσσωρευτών ιόντων-λιθίου, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου παραμένει… κολλημένη κάτω από τα επίπεδα των 5,0 λίτρων/100 χιλιόμετρα. Και αυτό χωρίς να χρειάζεται κάποια ιδιαίτερη… μέριμνα από την πλευρά του οδηγού, καθώς από ο κινητήρας εσωτερικής καύσης συνδυάζεται με το ηλεκτρικό μοτέρ με τέτοιον τρόπο ώστε η εναλλαγή να μην γίνεται σχεδόν καθόλου αντιληπτή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τον δικό του ρόλο στη stress free εμπειρία που προσφέρει το Opel Grandland X στο αριστερό του κάθισμα διαδραματίζει και το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων, το οποίο υπογράφει η Aisin και προέρχεται από τις συμβατικές εκδόσεις του αυτοκινήτου.

Η ομαλότητα με την οποία πραγματοποιείται η μετάβαση από τη μία σχέση στην άλλη και η ταχύτατη της απόκρισης, αν και εφόσον καταφύγεις στη “χειροκίνητη” λειτουργία, απομακρύνουν ακόμα και την παραμικρή αμφιβολία για τις δεξιότητες της οκτατάχυτης μονάδας.

Ένα ακόμα στοιχείο που οφείλεις να αναγνωρίσεις στο γερμανικό SUV είναι η ομοιογένεια της συμπεριφοράς του στην άσφαλτο ή αν προτιμάτε ο τρόπος με τον οποίο μια δικίνητη πρόταση 224 ίππων κερδίζει την εμπιστοσύνη σου από την πρώτη κιόλας στιγμή.

Η ικανότητα της ανάρτησης να “κρύβει” τα παραπανίσια κιλά της plug-in υβριδικής έκδοσης διατηρώντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα να προσαρμόζεται στην… απροσδιόριστη μορφολογία της ελληνικής ασφάλτου συνιστά την πρώτη κατάκτηση για πλαίσιο του Grandland X.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακολουθούν οι ήπιων τόνων αντιδράσεις του, καθώς θα πρέπει να υπερβάλλεις με το δεξί πεντάλ ώστε να προκαλέσεις την αμηχανία της γερμανικής κατασκευής και την αναπόφευκτη παρέμβαση των πανταχού παρόντων “ηλεκτρονικών”.

Αν υπάρχει, λοιπόν, κάτι το οποίο απαιτεί την εξοικείωση του οδηγού, τότε αυτό είναι η αμεσότητα -ελέω του ηλεκτροκινητήρα- με την οποία αποδίδεται ένα μέρος της ισχύος, γεγονός που με τη σειρά του δοκιμάζει τα όρια της ελκτικής πρόσφυσης των κινητήριων τροχών.

Win-Win

Χωρίς να θέτει υπό αμφισβήτηση το προφίλ ενός οικογενειακού σε διαστάσεις και χαρακτήρα SUV,  το Opel Grandland X αξιοποιεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο έναν υβριδικό συνδυασμό, εξαργυρώνοντας τα όποια οφέλη όχι μόνο στον τομέα της αποδοτικότητας αλλά και της δυναμικής.

Ούτως ή άλλως, τα σχεδόν 50 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας που εξασφαλίζουν οι μπαταρίες-ιόντων λιθίου, αποτελούν από μόνα τους ένα ισχυρό κίνητρο για να πραγματοποιήσει κανείς την υπέρβαση, την οποία περιγράφουν τα 45.870 ευρώ της βασικής αλλά πλήρως εξοπλισμένης έκδοσης του αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν πάλι ανήκετε στην κατηγορία των εταιρικών χρηστών, το γεγονός ότι δεν προκύπτει κάποια φορολογική επιβάρυνση για τον χρήστη του plug-in υβριδικού Opel Grandland X, καθιστά τη διαδικασία της επιλογής ακόμα πιο εύκολη.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Υβριδικός, 224 PS, 360 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο 8 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 8,9 sec. 0-100 km/h, 225 km/h τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 1,7 l/100 χλμ., 37 g/km
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.477/1.856/1.609 χλστ., 2.675 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.800 κιλά
Χώρος αποσκευών: 390 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 45.870 ευρώ-0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ