Δοκιμάζουμε το νέο Volvo XC40 Recharge RWD ER των 252 ίππων

Volvo XC40 Recharge RWD Extended Range 252 PS 4

Το Volvo XC40 έρχεται πλέον με αναβαθμισμένο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης σε πισωκίνητη ή τετρακίνητη έκδοση, προσφέροντας παράλληλα μεγαλύτερη αυτονομία και ακόμα καλύτερο πρόσωπο στο δρόμο.

Το premium compact SUV της Volvo είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα της κατηγορίας και απολαμβάνει εξαιρετική δημοφιλία από το αγοραστικό κοινό. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της σουηδικής εταιρείας επαναπαύτηκαν στις δάφνες τους, για αυτό και το εξελίσσουν διαρκώς με σκοπό να διαθέτει όλα τα σύγχρονα χαρακτηριστικά και να είναι επικαιροποιημένο.

Volvo XC40 Recharge RWD Extended Range 252 PS 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο Volvo XC40 MY23 διατίθεται πλέον στην ελληνική αγορά σε εκδόσεις βενζίνης με ή χωρίς ήπια υβριδική υποβοήθηση 48V, καθώς και με τις νέες αμιγώς ηλεκτρικές. Οι εκδόσεις πετρελαίου έχουν διακοπεί εδώ και καιρό, ενώ πλέον δεν προσφέρονται ούτε οι επαναφορτιζόμενες υβριδικές T4 και T5.

Η μεγάλη ελευθερία που έχουν οι μηχανικοί της Volvo δεν εξασφαλίζεται μόνο από την προσωπική τους θέληση και γνώση, αλλά υποστηρίζεται και από τα «εργαλεία» που τους προσφέρει η μαμά εταιρεία, όπως για παράδειγμα η πλατφόρμα CMA. Η τελευταία είναι ένα πραγματικό «υβρίδιο», καθώς έχει σχεδιαστεί από την αρχή για να μπορεί να φιλοξενήσει στην ραχοκοκαλιά της όλων των ειδών τα συστήματα κίνησης. Και όχι μόνο τα δέχεται, αλλά τα υποστηρίζει και με επιτυχία.

Τα εμπρός πίσω

Η μεγαλύτερη αλλαγή που υπέστη το Volvo XC40 MY23 αφορά τις ηλεκτρικές εκδόσεις. Για την ακρίβεια, τόσο η δικίνητη έκδοση όσο και η τετρακίνητη έχουν αποκτήσει νέα πακέτα μπαταριών με βελτιωμένο κύκλωμα ψύξης και σύστημα διαχείρισης της ενέργειας, ενώ καινούργια είναι και τα ηλεκτρομοτέρ που έχουν εξελιχθεί και κατασκευαστεί in house.

Volvo XC40 Recharge RWD Extended Range 252 PS 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το σημαντικότερο όμως «νέο» είναι ότι η δικίνητη έκδοση δεν είναι πια προσθιοκίνητη, αλλά πισωκίνητη και διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος (με 238 και 252 ίππους) και με δύο πακέτα μπαταριών (με 69 kWh και 82 kWh) αντίστοιχα.

Στους μεγαλύτερους ηλικιακά μπορεί να ξυπνά μνήμες η συγκεκριμένη αλλαγή, καθώς μέχρι και τα τέλη του προηγούμενου αιώνα η σουηδική εταιρεία είχε πισωκίνητο μοντέλο στη γκάμα της, αλλά δεν πραγματοποιήθηκε για λόγους νοσταλγίας. Σε συνδυασμό με τα προαναφερθέντα, η νέα διάταξη έφερε βελτίωση στα οδικά χαρακτηριστικά και αύξηση στην αυτονομία των δύο εκδόσεων.

Volvo XC40 Recharge RWD Extended Range 252 PS 1

Το Volvo XC40 Recharge ΜΥ23 που δοκιμάζουμε είναι η ισχυρή πισωκίνητη έκδοση που συνδυάζεται αποκλειστικά με το νέο μεγάλο πακέτο μπαταριών. Αυτό σημαίνει ότι το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης αποτελείται από ένα ηλεκτρομοτέρ απόδοσης 252 ίππων και 420 Nm. Συνδυάζεται με κιβώτιο μιας σχέσης και το μεγάλο πακέτο μπαταριών ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 82 kWh (79 kWh ωφέλιμη).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βελτιωμένες είναι και οι δυνατότητες φόρτισης του νέου ηλεκτρικού συστήματος κίνησης. Εξακολουθεί να διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW που επιτρέπει ένα πλήρες γέμισμα της μεγάλης μπαταρίας σε αντίστοιχης ισχύος wallbox σε περίπου 8μιση ώρες, αλλά πλέον μπορεί να δεχθεί ισχυρότερη ταχυφόρτιση (200 kW από 150 kW) που γεμίζει την μπαταρία από το 10% έως το 80% σε μόλις 28 λεπτά.

Volvo XC40 Recharge RWD Extended Range 252 PS 21

Από πλευράς επιδόσεων, τα νούμερα που ανακοινώνει η Volvo συμβαδίζουν απόλυτα από την αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός πίσω από το τιμόνι του νέου πισωκίνητου XC40 Recharge των 252 ίππων. Σύμφωνα με τον Σουηδό κατασκευαστή, για να επιταχύνει η συγκεκριμένη έκδοση από ακινησία μέχρι τα 100 χλμ./ώρα θα χρειαστεί 7,4 δλ., με τον ηλεκτρονικό κόφτη της τελικής να ανεβαίνει πια στα 180 χλμ./ώρα από τα 160 χλμ./ώρα που είχε η προηγούμενη προσθιοκίνητη έκδοση, και να συμβαδίζει με την υπόλοιπη γκάμα της εταιρείας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα φρένα αποτελούνται από μεγάλους αεριζόμενους δίσκους και στα τέσσερα άκρα (διαμέτρου 345 χλστ. εμπρός και 340 χλστ. πίσω), και εμπνέουν εμπιστοσύνη στον οδηγό με την απόδοσή τους. Το πεντάλ των φρένων, όταν δεν οδηγείτε με ενεργοποιημένο το One Pedal Mode, έχει σωστή αντίσταση και αναλογικότητα στο πάτημα.

Volvo XC40 Recharge RWD Extended Range 252 PS 13

Προγράμματα οδήγησης δεν υφίστανται, με τον οδηγό να μπορεί να επέμβει στην αύξηση του βάρους του τιμονιού και την λειτουργία του συστήματος κλιματισμού (Eco ή Normal). Σε αυτό βέβαια το σημείο θα πρέπει να αναφέρουμε ότι τα αναβαθμισμένα ηλεκτρικά XC 40 Recharge προσφέρουν πλέον και ενεργό σύστημα ανάκτησης της ενέργειας, πέρα από το ON/OFF του One Pedal Mode.

Η ρύθμιση της ανάρτησης δεν έχει διαφοροποιηθεί και παραμένει σφιχτή, ελέγχοντας αποτελεσματικά τις κινήσεις σουηδικού SUV. Οι 19άρηδες τροχοί, φαρδύτεροι οι πίσω, αντιμετωπίζουν τις ελληνικές κακοτεχνίες αποτελεσματικά και μόνο στις μεγάλες εγκάρσιες ανωμαλίες με μικρή ταχύτητα κίνησης θα ακουστεί ελαφρώς η εμπρός ανάρτηση. Σε κάθε περίπτωση, η εμπειρία οδήγησης του ηλεκτρικού XC40 είναι ιδιαίτερα αγχολυτική και υποβοηθάται από την ενισχυμένη ηχομόνωση και την έλλειψη κραδασμών του συστήματος κίνησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Volvo XC40 Recharge RWD Extended Range 252 PS 22

Το γεγονός ότι η κίνηση «μεταδίδεται» πλέον στον πίσω άξονα, επηρέασε θετικά την εικόνα του XC40 στο δρόμο. Η δύναμη περνά πολύ στρωτά παρά την αμεσότητα και την απόκριση που χαρίζει το ηλεκτρομοτέρ, ενώ το τιμόνι «ασχολείται» πλέον μόνο με την διεύθυνση του αυτοκίνητου και δεν φέρνει κραδασμό στα χέρια του οδηγού σε πλήρη επιτάχυνση.

Σε γρήγορο ρυθμό οδήγησης, οι κλίσεις είναι μετρημένες και το τιμόνι προσφέρει σχετικά καλή αίσθηση στο οδηγό που υποβοηθάτε και από το άμεσο μπροστινό σύστημα. Επιπλέον, το πίσω ηλεκτρομοτέρ θα βοηθήσει σε μια κλειστή στροφή να βγει το αυτοκίνητο πιο γρήγορα από αυτή και με λιγότερο «τιμόνι» από τον οδηγό, αρκεί να μην υπερβάλει ο οδηγός με το γκάζι γιατί θα επέμβει διακριτικά το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (ESP).

Volvo XC40 Recharge RWD Extended Range 252 PS 5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον ανοιχτό δρόμο είναι ευθύβολο και με ελάχιστο αεροδυναμικό θόρυβο από τους μεγάλους καθρέφτες, χωρίς τάσεις πλεύσεις. Στην πόλη, θα εκτιμηθούν οι compact διαστάσεις και η εποπτική θέση οδήγησης, αλλά όχι και η διάμετρος στροφής των 11,4 μέτρων. Η οδήγηση με ένα πεντάλ συνηθίζεται εύκολα και είναι ίσως ένα από τα πιο σωστά ρυθμισμένα συστήματα του είδους.

Ακόμα, αξίζει να αναφέρουμε ότι διαθέτει και αυτό την Off Road λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης που έχει το τετρακίνητο δικινητήριο μοντέλο. Πρόκειται για ένα σύστημα με προσαρμοζόμενη λειτουργία χαμηλής ταχύτητας που αυξάνει την πρόσφυση όταν οδηγείς σε ένα πιο δύσκολο τερέν με μειωμένη πρόσφυση ή σε απότομες κατηφόρες. Η συγκεκριμένη λειτουργία είναι διαθέσιμη μόνο με ταχύτητα έως 40 χλμ./ώρα και δεν ενδείκνυται για χρήση στην άσφαλτο.

Volvo XC40 Recharge RWD Extended Range 252 PS 6

Επιπλέον, σύμφωνα με την Volvo δεν υπάρχουν αλλαγές στην απόσταση των 17,5 εκ. από το έδαφος, και άρα παραμένουν ως έχουν οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής (20,16,2 και 26,4 μοίρες αντίστοιχα), καθώς και η διάσχιση υδάτινου κωλύματος (45 εκ).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Volvo ανακοινώνει μέση κατανάλωση 16,7 kWh/100 χλμ. (2 kWh λιγότερες από το παρελθόν) σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP και αυτονομία που φτάνει τα 572 χλμ. Η μέση κατανάλωση που πετύχαμε κατά την διάρκεια της δοκιμής ήταν ελαφρώς κάτω από την εργοστασιακή χωρίς ιδιαίτερο κόπο, με τις 16,5 kWh/100 χλμ. να μας εξασφαλίζουν κοντά στα 500 χλμ. αυτονομίας (497 χλμ.). Με ήπιο ρυθμό κίνησης σε αστικό περιβάλλον και με χρήση του συστήματος One Pedal Mode που βάζει στο παιχνίδι την ανάκτηση ενέργειας, η μέση κατανάλωση πέφτει κοντά στις 15,0 kWh και η αυτονομία παίρνει την ανιούσα μέχρι τα 550 χλμ. (547 χλμ.).

Επιδερμικά και μινιμαλιστικά

Τα Volvo XC40 MY23 φέρουν τους νέους προφυλακτήρες που πρωτοείδαμε στο αδελφό Sport Activity Coupe C40 Recharge, νέα αεροδυναμικά σχέδια στις ζάντες αλουμινίου των 19 και 20 ιντσών, ενώ δεν απουσιάζει η χαρακτηριστική κλειστή μάσκα και τα «μγιόλνιρ» ως φώτα ημέρας. Κατά τ’ άλλα, το παρουσιαστικό του δεν παρουσιάζει διαφοροποιήσεις και παραμένει ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και με σωστές αναλογίες SUV της αγοράς.

Volvo XC40 Recharge RWD Extended Range 252 PS 9
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το εσωτερικό φέρει τις αλλαγές που έφερε τα τελευταία χρόνια ο εξηλεκτρισμός της γκάμας της σουηδικής εταιρείας, με διακόπτες αφής στην πλαφονιέρα, ανασχεδιασμένο ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και σύστημα πολυμέσων με κάθετη οθόνη αφής 9 ιντσών που υποστηρίζεται από το πολύ καλό λογισμικό Android Automotive OS.

Το ταμπλό ακολουθεί πιστά την σκανδιναβική σχεδιαστική νοοτροπία και συνδυάζει αρμονικά το σύγχρονο με το κομψό και απέριττο. Τα υλικά που το αποτελούν είναι πολύ καλής ποιότητας μαλακά και σκληρά πλαστικά, με αντίστοιχου επιπέδου συναρμογή. Όλες οι νέες ταπετσαρίες, οι διακοσμητικές φάσες και οι μοκέτες των ανανεωμένων εκδόσεων είναι από οικολογικά υλικά, με τις τελευταίες να καλύπτουν και το εσωτερικό στις τσέπες των θυρών.

Volvo XC40 Recharge RWD Extended Range 252 PS 16

Οι θήκες για τα μικροαντικείμενα είναι αρκετές και χρηστικές, ενώ δεν απουσιάζει και ο μικρός αφαιρούμενος κάδος απορριμμάτων από την κονσόλα δαπέδου, εμπρός από το υποβραχιόνιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το κάθισμα του οδηγού είναι άνετο και προσφέρει καλή πλευρική στήριξη, και σε συνδυασμό με το μεγάλο εύρος ρύθμισης του τιμονιού, είναι σίγουρο ότι θα βολέψει όλους τους σωματότυπους. Σε υψηλό επίπεδο κυμαίνεται και η εργονομία, με φυσικά πλήκτρα για τις βασικές λειτουργίες του ηχοσυστήματος και του συστήματος κλιματισμού. Τα υπόλοιπα ελέγχονται από την οθόνη αφής, αλλά και από την Google Assistant προσφωνώντας “Hey Google”. Μέσω αυτής, μπορείτε να ρυθμίσετε το σύστημα κλιματισμού, αυτό της πλοήγησης και αρκετά ακόμα.

Volvo XC40 Recharge RWD Extended Range 252 PS 17

Οι χώροι που προσφέρει το πισωκίνητο ηλεκτρικό σουηδικό SUV είναι αρκετά καλοί και θα βολευτούν τέσσερις ενήλικοι χωρίς πρόβλημα για το κεφάλι ή τα πόδια τους. Και ένας τρίτος στη μέση δεν θα δυσκολευτεί ιδιαίτερα, μιας και το κεντρικό τούνελ «μετάδοσης» είναι σχετικά λεπτό θα βρει θέση για τα πέλματά του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 452 λίτρα και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, με μηδενικό κατώφλι φόρτωσης και δυνατότητα δημιουργίας επίπεδου χώρου φόρτωσης σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος. Ως γνήσιο όμως ηλεκτρικό Volvo, διαθέτει και frunk (εμπρός χώρος φόρτωσης) 31 λίτρων για την αποθήκευση του κιτ επισκευής ελαστικού, των καλωδίων φόρτισης και ενός backpack ή μιας σακούλας με ψώνια.

Αντί συμπεράσματος

Το νέο Volvo XC40 RWD Extended Range των 252 ίππων διατίθεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, Core, Plus και Ultimate, με τον βασικό εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας να είναι πλήρης. Η τιμή της έκδοσης Core έχει καθοριστεί στα 50.592 ευρώ, χωρίς να περιλαμβάνει την έκπτωση της κρατικής επιδότησης “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2” και της απόσυρσης συμβατικού αυτοκίνητου, που προσφέρουν όφελος 8.000 ευρώ και 1.000 ευρώ αντίστοιχα. Με αυτό τον τρόπο, η τιμή εκκίνησης του πισωκίνητου ηλεκτρικού Volvo XC40 με την μεγάλη μπαταρία πέφτει στα 41.592 ευρώ.

Volvo XC40 Recharge RWD Extended Range 252 PS 20
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θα πρέπει να σημειώσουμε επίσης ότι, ως ηλεκτρικό επωφελείται από τη μείωση φορολογίας που αφορά εταιρικά οχήματα και απαλλάσσεται πλήρως από τέλη ταξινόμησης και τέλη κυκλοφορίας, κυκλοφορεί ελεύθερα στον Δακτύλιο και εξαιρείται από τα δημόσια τέλη στάθμευσης για 2 χρόνια.

Επιπλέον, καλύπτεται από πέντε χρόνια ή 100.000 χλμ. εγγύηση για τα μηχανικά του μέρη, με αυτήν της μπαταρίας να φτάνει τα οκτώ χρόνια ή 160.000 χλμ., προσφέροντας παράλληλα δωρεάν συντήρηση για τρία έτη ή 100.000 χλμ. και πενταετή κάλυψη οδικής βοήθειας Volvo Assistance.

Volvo XC40 Recharge RWD Extended Range 252 PS 8

Συμπερασματικά, η αναθεώρηση της ηλεκτρικής γκάμας του νέου Volvo XC40 κρίνεται άκρως επιτυχημένη, τόσο από πλευράς οδικών χαρακτηριστικών όσο και αυτονομίας, δημιουργώντας μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική πρόταση στην κατηγορία, εάν συνυπολογίσουμε και τον ολοκληρωμένο του χαρακτήρα που παρουσιάζει σε όλους τους άλλους τομείς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: ηλεκτρικός, 252 PS, 420 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους πίσω τροχούς
Επιδόσεις: 7,4 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 16,7 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 572 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 82 kWh (79 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.440/1.863/1.647 χλστ., 2.702 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.034 κιλά
Χώρος αποσκευών: 452 λτ. + 31 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 50.592 ευρώ (από 41.592 ευρώ με κρατική επιδότηση και απόσυρση) / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ