Δοκιμάζουμε το πρώτο επαγγελματικό της BYD στην Ελλάδα

BYD ETP3 1

Ο κινεζικός κολοσσός BYD ξεκινάει την εμπορική του πορεία στη χώρα μας με το αμιγώς ηλεκτρικό επαγγελματικό βαν ETP3.

Η αγορά των επαγγελματικών οχημάτων ακολουθεί όλες τις σύγχρονες τάσεις και εμπλουτίζεται με εκδόσεις που μπορούν να καλύψουν και τις πιο απίθανες ανάγκες.

BYD ETP3 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που ασχολούνται με αυτού του είδους τα οχήματα δεν είναι πολλές, αλλά αυτές που το κάνουν τα έχουν εναρμονίσει σύμφωνα με τις τελευταίες προδιαγραφές και τάσεις. Επιπλέον, η πανδημία που πέρασε ο πλανήτης αύξησε σε μεγάλο βαθμό τις αγορές μέσω διαδικτύου, με αποτέλεσμα να μεγαλώσει ο αριθμός κινήσεων από τις εταιρείες μεταφορών και να αναδειχθεί η σημαντικότητα του κλάδου στην παγκόσμια αγορά.

Νέα εποχή στις μεταφορές

Τα σύγχρονα επαγγελματικά οχήματα έχουν εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό που προσφέρουν όλα τα νέα συστήματα ασφάλειας και άνεσης, με σκοπό την ασφαλή και άνετη εργασία του επαγγελματία οδηγού. Ταυτόχρονα, τα συστήματα κίνησης πληρούν όλες τις τελευταίες προδιαγραφές για την προστασία του περιβάλλοντος και μειωμένο κόστος χρήσης.

BYD ETP3 3

Βλέπετε, οι οδικές μεταφορές αποτελούν τη μεγαλύτερη πηγή ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις πόλεις, οπότε οι κατασκευαστές έπρεπε να δράσουν αμέσως και να παρουσιάσουν νέες γενιές κινητήρων. Σε αυτό βέβαια το μεγάλο πρόβλημα που μας απασχολεί όλους, έρχονται να δώσουν την λύση τα ηλεκτρικά οχήματα του είδους. Η αγορά ενός ηλεκτρικού επαγγελματικού οχήματος δεν είναι μόνο θέμα κύρους και ευαισθησίας προς το περιβάλλον, αλλά και μία ορθολογική κίνηση για τα επόμενα χρόνια στις αστικές μεταφορές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αρκετές μεγάλες πόλεις της Ευρώπης έχουν απαγορεύσει την κίνηση επαγγελματικών οχημάτων συμβατικής τεχνολογίας σε συγκεκριμένες περιοχές που έχουν καθορίσει, δίνοντας ένα επιπλέον προβάδισμα στα ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα, όχι μόνο για το σήμερα, αλλά και για τα επόμενα χρόνια.

BYD ETP3 11

Ακόμα, αξίζει να σημειωθεί ότι για τα ηλεκτρικά μοντέλα της κατηγορίας υπάρχουν κρατικές διευκολύνσεις, όπως το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», η επιδότηση απόσυρσης και χρήσης σε νησί, με αποτέλεσμα να μειώνεται ακόμα πιο πολύ το κόστος κτήσης ενός σύγχρονου ηλεκτρικού επαγγελματικού οχήματος. Πάνω στην ώρα δηλαδή για το λανσάρισμα του πρώτο μοντέλου της BYD στη χώρα μας, το οποίο εισάγεται από τον Όμιλο Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ.

Ηλεκτρικό και αποδοτικό

Η BYD (Build Your Dreams) είναι ένας παγκόσμιος τεχνολογικός κολοσσός που κατασκευάζει ηλεκτρικά οχήματα και μπαταρίες. Η πορεία της ξεκινά στην ελληνική αγορά με τα επαγγελματικά μοντέλα ETP3, ETM6, ETH8 και EYT.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εταιρεία ξεκίνησε ως start-up το 1995 και πλέον έχει μπει στο Top 3 των κατασκευαστών μπαταριών παγκοσμίως και πουλάει τα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα από όλους. Μάλιστα, για να τα πετύχει όλα αυτά, η BYD απασχολεί περισσότερους από 290.000 ανθρώπους σε περισσότερα από 30 βιομηχανικά πάρκα σε όλες τις ηπείρους.

BYD ETP3 4

Στην δική μας ήπειρο, κυκλοφορούν ήδη μερικές χιλιάδες ηλεκτρικά λεωφορεία, φορτηγά και βαν της BYD, ενώ πρόσφατα ξεκίνησαν και την εμπορική τους καριέρα τα επιβατικά αυτοκίνητα της εταιρείας. Οι πρώτες χώρες που υποδέχθηκαν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της BYD είναι η Νορβηγία και η Ολλανδία.

Το ηλεκτρικό επαγγελματικό πάνελ βαν ETP3 ανήκει από πλευράς διαστάσεων στην compact κατηγορία και το μήκος του φτάνει τα 4,46 μέτρα, το πλάτος τα 1,72 μέτρα και το ύψος τα 1,88 μέτρα. Η διθέσια καμπίνα χωρίζεται από τον χώρο φόρτωσης με μεταλλικό διαχωριστικό που έχει και ένα μικρό τζάμι, με τον τελευταίο να έχει χωρητικότητα 3,5 κυβικών μέτρων. Οι διαστάσεις του χώρου φόρτωσης είναι 1,95 μέτρα βάθος, 1,4 μέτρα πλάτος και 1,3 μέτρα ύψος, ενώ η απόσταση ανάμεσα στους θόλους είναι 1,23 μ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
BYD ETP3 13

Όλος αυτός ο χώρος είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος και χωράει μια ευρωπαλέτα μιας και οι θόλοι δεν εξέχουν πολύ, ενώ διαθέτει τρία μεγάλα ανοίγματα: δύο συρόμενες πλαϊνές πόρτες και την πίσω πόρτα που δημιουργεί χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, βολεύοντας στην καθημερινή χρήση του οχήματος. Το πάτωμα έχει μεταλλική αντιολισθητική επένδυση για την προστασία του, υπάρχουν γάντζοι πρόσδεσης για τα αντικείμενα, δύο θήκες και ένα LED φως στο κέντρο της οροφής.

Αποκλειστικά ηλεκτρικό

Το ETP3 εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος μόνιμου μαγνήτη απόδοσης, ο οποίος βρίσκεται στο εμπρός άξονα και αποδίδει 136 ίππους ισχύος και 210 Nm ροπής. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης και η ενέργεια για την κίνησή του προέρχεται από μία προηγμένη μπαταρία λιθίου – φωσφορικού άλατος σιδήρου (LiFePO4) τεχνολογίας BLADE της BYD, χωρητικότητας 44,9 kWh.

BYD ETP3 5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αυτονομία που ανακοινώνει ο κατασκευαστής σύμφωνα πάντα με το πρωτόκολλο WLTP ξεπερνά κατά μέσο όρο τα 230 χλμ., ενώ σε αστικές συνθήκες φτάνει τα 275 χλμ. Σε αυτό βέβαια βοηθά και το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά την επιβράδυνση που διαθέτει και έντονη λειτουργία, μαζεύοντας χιλιόμετρα αυτονομίας αλλά δεν μπορεί να ακινητοποιήσει πλήρως το ηλεκτρικό βαν της BYD, όπως κάνουν τα one pedal συστήματα. Η μέση κατανάλωση κατά την διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε κάτω από τις 17 kWh/100 χλμ., μια πολύ καλή τιμή που εξασφαλίζει επίσης ότι ο οδηγός του ETP3 θα πετύχει με ευκολία τα νούμερα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής.

Το ηλεκτρομοτέρ κινεί με σχετική άνεση το compact βαν της BYD, αλλά η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 100 χλμ./ώρα, θέτοντας μερικούς μικρούς περιορισμούς στην κίνηση στον αυτοκινητόδρομο. Τα φρένα του από την άλλη, αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και συμπαγείς πίσω, δείχνουν δυνατά και η αίσθηση στο πλατύ πεντάλ δεν ξενίζει τον οδηγό ενός μοντέλου συμβατικής τεχνολογίας.

BYD ETP3 12
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η φόρτισή του πραγματοποιείται τόσο με φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος 6,6 kW (AC) όσο και με ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος 50 kW (DC). Στην δεύτερη περίπτωση, η φόρτιση από το 20% έως το 100% της χωρητικότητας της μπαταρίας διαρκεί μόλις 30 λεπτά της ώρας, ενώ στην πρώτη 5,5 ώρες.

Συμβατική σχεδίαση, πλούσιος εξοπλισμός

Το περιβάλλον εργασίας του επαγγελματία οδηγού παραπέμπει σχεδιαστικά σε επιβατικό μοντέλο με ορισμένες διαφορές στην κονσόλα δαπέδου που διαθέτει μία μεγάλη, αλλά ρηχή θήκη. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός δεν θα βρει με άνεση θέση να αποθηκεύσει κάποιο σκανεράκι ή μπλοκ παράδοσης/παραλαβής, μιας και όλες γενικά οι θήκες του δεν είναι ιδιαίτερα χρηστικές. Τα υλικά που το αποτελούν είναι σκληρά οικονομικής επιλογής, με το μεταξύ τους μοντάρισμα να είναι μέτριο και στιβαρό.

BYD ETP3 7

Ο οδηγός κάθεται σε ένα ψηλά τοποθετημένο κάθισμα και μπορεί να ρυθμίσει το τιμόνι με την έντονη κλίση μόνο ως προς το ύψος. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και οι ενδείξεις του είναι ένα μίγμα αναλογικών και ψηφιακών οργάνων. Τις ρυθμίσεις του αυτοκίνητου μπορεί να τις χειριστεί ο οδηγός μέσω του πολυλειτουργικού τιμονιού, ενώ από εκεί μπορεί να ελέγξει και τα βασικά του συστήματος πολυμέσων. Το τελευταίο εδράζεται στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, διαθέτει έγχρωμη οθόνη αφής και προσφέρει καλή συνδεσιμότητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
BYD ETP3

Η ανάρτηση του ETP3 αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και φύλλα σούστας πίσω, και για το είδος της λειτουργεί σχετικά σωστά χωρίς φορτίο. Αναντίλεκτα, δεν απουσιάζουν οι πλεύσεις και οι μικρές αναπηδήσεις του πίσω άξονα όταν το οδόστρωμα έχει πολλές κακοτεχνίες, αλλά δεν θορυβεί και δεν αλλοιώνει την πορεία που έχει χαράξει ο οδηγός.

BYD ETP3 6
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας δεν θα λείψει κάτι στον οδηγό, διαθέτοντας όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, μετωπικούς αερόσακους, ESP, αισθητήρα φώτων, αυτόματο κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών κ.α.

Η τιμή του BΥD ETP3 στη χώρα μας έχει καθοριστεί στα 34.820 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.) και είναι ελαφρώς πιο προσιτή από αυτή του ευρωπαϊκού ανταγωνισμού. Σε αυτή βέβαια, μπορείτε να συνυπολογίσετε και την επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» (8.000 ευρώ), την επιδότηση για επαγγελματίες σε νησί (4.000 ευρώ) και φυσικά την απόσυρση ενός παλιού μοντέλου συμβατικής τεχνολογίας (1.000 ευρώ). Σε συνδυασμό μάλιστα με την εγγύηση των οκτώ ετών ή 200.000 χλμ. για την μπαταρία και το χαμηλό κόστος της ετήσιας συντήρησης, το ETP3 διαθέτει ένα προσεγμένο οικονομοτεχνικό προφίλ που θα λατρέψουν οι επαγγελματίες.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: ηλεκτρικός, 136 PS, 210 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 100 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 16 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 233 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 44,9 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.460/1.720/1.875 χλστ., 2.725 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.640 κιλά
Χώρος φόρτωσης: 3,5 κυβικά μέτρα, ωφέλιμο φορτίο 780 κιλών
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 34.820 ευρώ (πλέον Φ.Π.Α., χωρίς επιδότηση Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 και απόσυρση)/ 0 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ