
Το μοντέλο που όρισε την ίδια την ύπαρξη της Lynk & Co τα χρόνια λειτουργίας της μέχρι και πριν λίγο διάστημα αναβαθμίζεται ουσιαστικά, ώστε να προσφέρει πολλά περισσότερα στους αγοραστές των plug-in υβριδικών οικογενειακών SUV.
Στο ταξίδι μας στη Σουηδία και στην πόλη του Γκετέμποργκ, εκεί όπου βρίσκεται το παγκόσμιο αρχηγείο της Lynk & Co, είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι και του ανανεωμένου 01, το οποίο σύντομα θα λανσαριστεί στη χώρα μας. Το νέο μοντέλο, μαζί με το πρόσφατα λανσαρισμένο Lynk & Co 02, αλλά και το μεγαλύτερο 08 που θα έρθει τον Ιούλιο, θα δημιουργήσει την πιο πλήρη γκάμα στη σύντομη ιστορία της μάρκας, ενώ επιπλέον αυτού αναμένεται να αποτελέσει και το μοντέλο εκείνο που θα έχει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την αγορά της χώρας μας.
Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το 01 ήταν το πρώτο μοντέλο που λάνσαρε παγκοσμίως η Lynk & Co στο ξεκίνημά της το 2017, αρχικά μέσω ενός καινοτόμου συνδρομητικού προγράμματος και πλέον και από πέρυσι, μέσω του δικτύου των εμπόρων της μάρκας στην Ευρώπη, που αυτή τη στιγμή αριθμεί 70 σημεία πώλησης και τα οποία υπάρχει ο στόχος να φθάσουν έως και τα 150 μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς.
BUY NOW

Περισσότερος αισθητικός δυναμισμός, αναβάθμιση και στο εσωτερικό
Το πρώτο στοιχείο που αλλάζει στο ανανεωμένο Lynk & Co 01 είναι η «φρεσκαρισμένη» εξωτερική του σχεδίαση, η οποία χαρίζει στο αυτοκίνητο έναν πιο απτό οπτικό δυναμισμό, μέσω αλλαγών στα φώτα εμπρός-πίσω, τη γρίλια της μάσκας και τους προφυλακτήρες. Υπάρχουν επίσης νέα σχέδια ζαντών, αλλά και καινούργιοι χρωματισμοί.

Στο εσωτερικό, η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά στο νεότερο σύστημα πολυμέσων και πληροφόρησης που ενσωματώνεται και το οποίο μεταξύ άλλων προσφέρει πιο γρήγορη πλοήγηση σε όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου μέσω της υιοθέτησης του επεξεργαστή Snapdragon 8155 της Qualcomm. Και εδώ όπως και στο μεγαλύτερο νέο 08, συναντούμε πλέον τη μεγάλη κεντρική οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων με τις 15,4 ίντσες διαγωνίου (από 12,7 ίντσες στο προ ανανέωσης μοντέλο). Αναβαθμίσεις έχουν γίνει και στο πεδίο των υλικών που ντύνουν την καμπίνα με χρήση αρκετών ανακυκλώσιμων επιλογών, ενώ αλλαγές έχουμε και στο κέντρο της κονσόλας, με χαμηλότερα τοποθετημένους αεραγωγούς, νέες θέσεις για smartphone με δυνατότητα ασύρματης φόρτισης, αλλά και περιορισμό των διακοπτών στο τούνελ της.
Στους χώρους, διατηρούνται τα ίδια, πολύ καλά επίπεδα με πριν στο διαθέσιμο «αέρα» για τα πόδια και τα κεφάλια των επιβατών, ενώ το πορτ-μπαγκάζ των 466 λίτρων παραμένει στο μέσο όρο της κατηγορίας.

Αναβαθμισμένο plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης
Το πιο σημαντικό ωστόσο στοιχείο αναβάθμισης στο ανανεωμένο Lynk & Co 01 αποτελεί ο εφοδιασμός του με το νεότερο plug-in υβριδικό σύστημα της μάρκας. Πλέον, ο 4κύλινδρος (από 3κύλινδρος πριν) turbo κινητήρας βενζίνης των 1,5 λίτρων συνδυάζεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο 3 σχέσεων, αλλά και με ένα ισχυρότερο ηλεκτρομοτέρ που βρίσκεται ακριβώς δίπλα του. Αρχικά, οι επιδόσεις του συστήματος κίνησης είναι γρηγορότερες από πριν (π.χ. 0-100 χλμ./ώρα σε 7,7 δλ., από 8,0), ωστόσο ο στόχος της ύπαρξής του είναι να προσφέρει όσο το δυνατόν περισσότερα σε ηλεκτρική αυτονομία και κίνηση χωρίς ρύπους. Εξ ου άλλωστε και υπάρχει μια νέα μπαταρία με μεγαλύτερη χωρητικότητα 17,7 kWh (από 14,1 kWh), η οποία και φροντίζει να προσφέρει περισσότερη αυτονομία με μια πλήρη φόρτισή της (η Lynk & Co ανακοινώνει 75 χιλιόμετρα).

Οδηγώντας το ανανεωμένο Lynk & Co 01 μέσα στην πόλη του Γκέτεμποργκ για λίγα χιλιόμετρα και με χαμηλές, αστικές ταχύτητες, πήραμε μια μικρή γεύση των αναβαθμίσεων που έχουν γίνει. Ουσιαστικά, είναι δεδομένο ότι η καινούργια κεντρική οθόνη βοηθά στη χρήση των διαφόρων συστημάτων του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό και με τις νέες φωνητικές εντολές που φέρει. Χρήσιμη και σε σωστό σημείο ώστε ο οδηγός να έχει άμεση πρόσβαση σε αυτό είναι και η θέση για τη φόρτιση του smartphone.

Από εκεί και πέρα, στο δρόμο το 01 έδειξε να προσφέρει λίγη καλύτερη άνεση σχέση με πριν από την ανάρτηση, η οποία είναι λιγότερο «σφιχτή» από αυτή του προ ανανέωσης μοντέλου. Η αίσθηση και απόκριση του τιμονιού μπορούν να ρυθμιστούν με βάση τρία διαφορετικά set-up (Light, Standard, Firm), με το μεσαίο εξ αυτών να είναι και το πιο ισορροπημένο μεταξύ ευχρηστίας και σιγουριάς. Για το plug-in υβριδικό σύστημα δεν μπορούμε να πούμε πολλά αφού οδηγήσαμε για λίγα χιλιόμετρα το αυτοκίνητο μέσα στην πόλη με ηλεκτρική ενέργεια ως επί το πλείστον που φυσικά έφθασε και περίσσεψε για τη βόλτα μας των περίπου 30 χιλιομέτρων. Περισσότερα σε κάθε περίπτωση για αυτό θα έχουμε σε λίγο διάστημα, όταν και δοκιμάσουμε το ανανεωμένο Lynk & Co 01 στη χώρα μας.
Το ανανεωμένο Lynk & Co 01 θα είναι πολύ σύντομα διαθέσιμο στην Ελλάδα. Προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί οι τιμές του και είμαστε εν αναμονή για περισσότερα που αφορούν στη διάθεσή του.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.499 κ.εκ., 137 PS, 230 Nm
Ηλεκτροκινητήρας: 143 PS, 338 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 276 PS, 535 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο 3 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 7,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 200 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: από 0,9 λτ./100 χλμ., από 20 γρ./χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 17,7 kWh
Αυτονομία μπαταρίας: 75 χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.545/1.860/1.694 χλστ., 2.734 χλστ. Μεταξόνιο
Βάρος: από 1.830 κιλά
Χώρος αποσκευών: 466 λτ.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ