Αποστολή στη Σουηδία: Οδηγούμε το νέο Lynk & Co 08

Lynk & Co 08

Με το ολοκαίνουργιο 08 η Lynk & Co διευρύνει περαιτέρω τη γκάμα των SUV της, προσφέροντας ένα μεσαίο plug-in υβριδικό SUV με ηλεκτρική αυτονομία-ρεκόρ, αλλά και με εξαιρετικά στοιχεία πρακτικότητας και πολυτέλειας.

Έχοντας συμπληρώσει έναν χρόνο στην ελληνική αγορά και περισσότερα βέβαια στην Ευρώπη, η Lynk & Co βρίσκεται σήμερα σε μια ξεκάθαρη φάση προϊοντικής ανάπτυξης μέσω της οποίας η μάρκα στοχεύει να προσφέρει σε λίγο διάστημα μια πλήρη γκάμα plug-in υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων στον υποψήφιο αγοραστή. Η αρχή της διεύρυνσης αυτής έγινε μόλις πριν λίγο, με το λανσάρισμα και στη χώρα μας του ολοκαίνουργιου ηλεκτρικού crossover 02, ενώ πλέον σειρά παίρνουν το νέο 08 και το ανανεωμένο 01, ώστε μέσα στη χρονιά να δημιουργηθεί μια τριάδα διαφορετικών επιλογών SUV μοντέλων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικά για το νέο 08, το ολοκαίνουργιο μεσαίο και μεγαλύτερο SUV της μάρκας, εμείς ταξιδέψαμε μέχρι τα κεντρικά της Lynk & Co στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας, ώστε να μάθουμε όσα περισσότερα μπορούμε για το νέο μοντέλο, αλλά και να διανύσουμε τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του. Θυμίζουμε ότι η Lynk & Co είναι μια μάρκα που ανήκει στον Όμιλο της Κινεζικής Geely, έχοντας πάντως μια σαφή Ευρωπαϊκή προοπτική στην εξέλιξη, το σχεδιασμό, αλλά και φυσικά, στη διάθεση των μοντέλων της.

Lynk & Co 08

Lynk & Co 08: Το μεσαίο SUV με την εντυπωσιακή ηλεκτρική αυτονομία

Το ολοκαίνουργιο μεσαίο SUV Lynk&Co 08 είναι ένα plug-in υβριδικό μοντέλο με ηλεκτρική αυτονομία ρεκόρ αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη, η οποία μπορεί να αγγίξει σύμφωνα με τη μάρκα τα 200 χιλιόμετρα με μια φόρτιση. Θυμίζουμε ότι πριν από κάποια χρόνια υπήρξαν αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που προσέφεραν αυτή την αυτονομία και πλέον, στην περίπτωση του νέου SUV, μπορεί κανείς να την απολαύσει σε ένα PHEV μοντέλο. Σε συνδυασμό δε με τη βενζίνη, η Lynk & Co υπόσχεται ότι η αυτονομία που μπορεί να επιτευχθεί μπορεί να ξεπεράσει τα 1.100 χιλιόμετρα, καθιστώντας έτσι το 08 ως έναν πραγματικό χιλιομετροφάγο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Lynk & Co 08

Σε ό,τι αφορά στο τεχνικό και μηχανικό κομμάτι του νέου μοντέλου, η υποσχόμενη αυτή αυτονομία μπορεί να επιτευχθεί λόγω της μεγάλης μπαταρίας με την οποία εξοπλίζει η μάρκα το αυτοκίνητο και η οποία αγγίζει σε χωρητικότητα τις 39,6 kWh. Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες μπαταρίες που συναντούμε αυτή τη στιγμή σε plug-in υβριδικό μοντέλο στην αυτοκίνηση και σίγουρα, είναι αυτή που κάνει τη διαφορά στο 08. Η συγκεκριμένη μπαταρία στέλνει την ενέργειά της σε έναν ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται δίπλα στο κιβώτιο ταχυτήτων και ο οποίος αποδίδει 208 ίππους ισχύος και 350 Nm ροπής.

Εκτός του ηλεκτροκινητήρα υπάρχει στο μπροστινό μέρος του 08 ένας εξελιγμένος 4κύλινδρος turbo κινητήρας βενζίνης 1,5 λίτρων με ισχύ 137 ίππων και ροπή 230 Nm. Αμφότεροι, στέλνουν τη δύναμη και τη ροπή στους εμπρόσθιους τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 3 σχέσεων, που όπως είπαμε παραπάνω βρίσκεται δίπλα από το μοτέρ που κινεί το αυτοκίνητο. Ακριβώς από την άλλη πλευρά και πάλι δίπλα από το κιβώτιο του συναντούμε ένα ακόμη ηλεκτρομοτέρ, το οποίο χρησιμοποιείται μόνο για να παρέχει ενέργεια στη μπαταρία του 08.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Lynk & Co 08

Στην πράξη, το σύστημα της Lynk & Cο λειτουργεί όπως όλα τα plug-in υβριδικά συστήματα που γνωρίζουμε, δηλαδή με τη μπαταρία φορτισμένη ξεκινά και συνεχίζει να κινεί το αυτοκίνητο αποκλειστικά με την ηλεκτρική ενέργεια, με τον κινητήρα βενζίνης να εμπλέκεται μόνο όταν απαιτείται επιπλέον δύναμη ή όταν τείνει να φθάσει στο τέλος της η ενέργεια της μπαταρίας.

Στη Σουηδία και κατά την οδηγήσή μας με το αυτοκίνητο σε ήπιους, «Σκανδιναβικούς» ρυθμούς, κινηθήκαμε με ηλεκτρική ενέργεια για πάνω από 130 χιλιόμετρα χωρίς να χρειαστεί να εμπλέξουμε και τον κινητήρα βενζίνης, με τα νούμερα στο trip computer να μας αποκαλύπτουν μια πραγματική ηλεκτρική αυτονομία λίγο πιο πάνω από τα 180 χιλιόμετρα. Αν μη τι άλλο πρόκειται για μια εντυπωσιακή επίδοση.

Lynk & Co 08
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον δρόμο, το νέο Lynk & Co 08 δίνει έμφαση στην παροχή μιας άκρως ισορροπημένης οδικής συμπεριφοράς, όντας άκρως σταθερό και στιβαρό στην ευθεία, με πολύ καλή πρόσφυση και λογικές κλίσεις στις στροφές. Η ισχύς του συστήματος παρέχεται χωρίς εξάρσεις, είναι άφθονη και επαρκεί και με το παραπάνω για να κινηθεί με άνεση το αυτοκίνητο. Το τιμόνι από την πλευρά του, μπορεί να ρυθμιστεί σε 3 διαφορά set-up βάρους και αίσθησης, με το πιο σπορ να το κάνει αχρείαστα βαρύ και το μεσαίο Standard να δείχνει το καλύτερο σε όλες συνθήκες.

Στο πεδίο της άνεσης, σε δρόμο με πιο κακοτράχαλο οδόστρωμα η ανάρτηση παρά το αρκετό αναρτώμενο βάρος και τους μεγάλους τροχούς με τις ζάντες των 21 ιντσών που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμή μας, έδειξε να διαχειρίζεται με ευκολία τις σχετικές ανωμαλίες και να μην τις μεταφέρει στο εσωτερικό. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή, ενώ αρκετή δουλειά έχει γίνει στο πεδίο της ηχομόνωσης ώστε να μην μεταφέρονται οι εξωτερικοί θόρυβοι στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Άκρως αποτελεσματικά έδειξαν τα φρένα, ενώ φυσικά το «παρών» δίνει και το σχετικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, που φροντίζει ώστε να στέλνει έξτρα ενέργεια στην μπαταρία σε κάθε επιβράδυνση του αυτοκινήτου.

Μοντέρνα σχεδίαση, ποιοτικό και πρακτικό εσωτερικό

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η σχεδίαση των μοντέλων της Lynk & Co είναι στιλάτη και ξεχωριστή, κάτι που δεν αλλάζει ούτε στο νέο 08. Το μεσαίο SUV αντλεί την έμπνευσή του από τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, όπως αυτή μας εκφράστηκε πρώτα από το ηλεκτρικό crossover 02. Ξεχωρίζουν στο εμπρόσθιο μέρος η «καθαρή» μάσκα, τα διπλά φώτα ημέρας και η μπάρα με τα LED που συνδέει τα κύρια φωτιστικά. Στο πλάι, διακρίνουμε τους καθρέπτες χωρίς πλαίσιο οι οποίοι δεν ακουμπούν πάνω στο αμάξωμα, αλλά είναι τοποθετημένοι στα δικά τους «βάθρα», ενώ στο α λα κουπέ πίσω τμήμα συναντούμε και πάλι οριζόντια φώτα που συνδέονται μεταξύ τους, αλλά και έναν σπορτίφ προφυλακτήρα με μαύρο διαχύτη.

Lynk & Co 08

Στο εσωτερικό, η σχεδίαση είναι και εδώ μοντέρνα, με κάποια σπορτίφ στοιχεία όπως είναι το μικρό σε διαστάσεις τιμόνι με τα επίπεδα τμήματα ή το υπερυψωμένο κεντρικό τούνελ να ξεχωρίζουν. Η κεντρική οθόνη αφής του συστήματος πληροφόρησης και πολυμέσων είναι πολύ μεγάλη (15,4 ίντσες στάνταρ) και παρέχει ευκολία στη χρήση της αν και απαιτεί λίγο χρόνο εκμάθησης, ενώ χαρακτηριστική είναι η απουσία φυσικών διακοπτών. Ποιοτικά, έχουμε να κάνουμε με ένα πολυτελές εσωτερικό, με άφθονο μαλακό πλαστικό και πολύ στιβαρή συναρμογή όλων των επιφανειών, τεχνητό δέρμα στο σαλόνι, αλλά και ένα πλήρες πακέτο εξοπλιστικής άνεσης (στάνταρ μεταξύ άλλων, ηλεκτρικά καθίσματα εμπρός, διζωνικός κλιματισμός με φίλτρο αέρα και πολλά άλλα).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Lynk & Co 08

Στους χώρους, 5 ενήλικες επιβάτες θα φιλοξενηθούν χωρίς καμία παραχώρηση στο εσωτερικό του 08. Το πορτ-μπαγκάζ, είναι επίσης πρακτικό και με πολύ καλή χωρητικότητα, που φθάνει έως και τα 1.254 λίτρα διαθέσιμου όγκου εφόσον αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Η Lynk & Co ανακοινώνει ότι με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 540 λίτρων με φόρτωση μέχρι την οροφή.

Lynk & Co 08
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο Lynk & Co 08 αναμένεται στη χώρα μας μέσα στον Ιούλιο, όντας διαθέσιμο σε δύο εξοπλιστικές εκδόσεις, την Core και την More. Ο εξοπλισμός από την αρχική έκδοση Core είναι υπέρ-πλήρης, με την More να προσφέρει κάποια επιπλέον στοιχεία όπως είναι η λειτουργία μασάζ και εξαερισμού για τα εμπρόσθια καθίσματα, τα θερμαινόμενα πίσω καθίσματα, ο κλιματισμός 3 ζωνών αντί 2 ζωνών στην Core, το ηχοσύστημα 23 ηχείων της Harman/Kardon και οι 21 ιντσών ζάντες (αντί 19 ιντσών στην Core). Προς το παρόν δεν έχουν γίνει γνωστές οι τιμές του αυτοκινήτου στη χώρα μας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας βενζίνης: 1.499 κ.εκ., 137 PS/6.000 σ.α.λ., 230 Nm/3.000-4.800 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 208 PS, 350 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 345 PS, 709 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο 3 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 6,8 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 185 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: από 0,9 λτ./100 χλμ., από 23 γρ./χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 39,6 kWh
Αυτονομία μπαταρίας: 200 χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.820/1.915/1.685 χλστ., 2.848 χλστ. Μεταξόνιο
Βάρος: 2.612 κιλά
Χώρος αποσκευών: 540 λτ. (φόρτωση μέχρι την οροφή)

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ