Δοκιμάζουμε τη νέα BMW Σειρά 4 Cabrio στην έκδοση των 184 ίππων

BMW 420i Cabrio

Το κλισέ της "πολυτέλειας χωρίς οροφή" βρίσκει εφαρμογή στις γήινες -κατά τ' άλλα- προδιαγραφές της νέας BMW Σειράς 4 Cabrio, η οποία μας συστήνεται στη βασική-δίλιτρη έκδοση των 184 ίππων.

Η δυνατότητα να αποχωρίζεσαι την οροφή του αμαξώματος ανέκαθεν αποτελούσε ένα είδος... πολυτέλειας, το οποίο στις περισσότερες των περιπτώσεων συνοδευόταν από τα απαραίτητα στοιχεία δυναμισμού.

Μπορεί, λοιπόν, τα αυθεντικά roadsters με την κλασική-υφασμάτινη οροφή να μετρούνται, πλέον, στα δάχτυλα του ενός χεριού, ωστόσο, η επιστροφή στο αριστερό κάθισμα μιας soft top τετράτροχης κατασκευής εξακολουθεί να μας ταξιδεύει στην εποχή της αθωότητας και των ανεκπλήρωτων εφηβικών ονείρων.

BMW Σειρά 4 Cabrio
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βγαλμένη από αυτήν ακριβώς την εποχή είναι και η νέα BMW Σειρά 4 Cabrio. Ένα κλασικό τετραθέσιο convertible με αριστοκρατική καταγωγή και εξίσου ευγενείς προθέσεις. Μια φιγούρα που δεν αφήνει να αναρωτηθείς για την αφετηρία και τον προορισμό της, βάζοντας ευθύς εξαρχής του δικούς της κανόνες.

Βάση για την εξέλιξη της Σειράς 4 Cabrio αποτέλεσε η coupe εκδοχή της «τεσσάρας», μόνο που η απουσία σταθερής-μεταλλικής οροφής ανάγκασε τους ανθρώπους της BMW να σκύψουν με στοργή και φροντίδα πάνω από το πλαίσιο του βαυαρικού τετράτροχου ώστε να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή του.

BMW 420i Cabrio

Οι παρεμβάσεις οδήγησαν στο επιθυμητό αποτέλεσμα, χωρίς μάλιστα να αυξηθεί δυσανάλογα το συνολικό βάρος και να διασαλευθεί η απόλυτη ισορροπία στην κατανομή του.

Δεν είναι όμως μόνο το πλαίσιο το οποίο προσαρμόστηκε στα νέα δεδομένα αλλά και οι ρυθμίσεις της ανάρτησης, οι οποίες καλούνται να τονίσουν τον Grand Tourer χαρακτήρα του αυτοκινήτου, στρογγυλεύοντας την παρουσία του στην άσφαλτο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
BMW 420i Cabrio

Άλλωστε μιλάμε για τη «βασική» έκδοση της BMW Σειράς 4 Cabrio –ήτοι εκείνη που φέρει τα διακριτικά 420i και επενδύει στη δυναμική ενός δίλιτρου-υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης απόδοσης 184 ίππων και 300 Nm ροπής.

Φυσικά με τις απαραίτητες εξοπλιστικές προσθήκες, οι οποίες περιλαμβάνουν το πακέτο M και συμπαρασύρουν τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων, ακόμα και η 420i των 184 ίππων εξασφαλίζει τις απαραίτητες συνθήκες ώστε να κινηθείς σβέλτα χωρίς να ρισκάρεις και το σημαντικότερο χωρίς να κληθείς να αντιμετωπίσεις τις όποιες παρενέργειες από την απουσία της σταθερής οροφής.

BMW 420i Cabrio
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η παρουσία του αυτόματου κιβώτιο των οκτώ σχέσεων της ZF (βασικός εξοπλισμός) είναι σε κάθε περίπτωση καταλυτική. Είτε αφεθείς στις επιλογές της ηλεκτρονικής μονάδας διαχείρισης είτε απλώσεις τα ακροδάχτυλά σου στα μικροσκοπικά paddles θα εισπράξεις την αμεσότητα, την ομαλότητα και την αποδοτικότητα με την οποία η οκτατάχυτη μονάδα διαχειρίζεται ακόμα και τις πλέον απαιτητικές καταστάσεις.

Παρά τους τροχούς των 19 ιντσών και το ακραίο -για την ελληνική άσφαλτο- 35άρι προφίλ των ελαστικών, η Σειρά 4 Cabrio δεν πρόκειται να θέσει υπό αμφισβήτηση την άνεση των επιβατών της, γεγονός που εν μέρει οφείλεται και στην αποτελεσματική ηχομόνωση και θερμομόνωση της υφασμάτινης οροφής όταν αυτή είναι κλειστή.

BMW 420i Cabrio

Η τελευταία έχει περιορίσει το βάρος της κατά 40% σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, διατηρώντας την ευκολία χρήσης που προσφέρει ο ηλεκτροϋδραυλικός μηχανισμός αναδίπλωσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με το πάτημα ενός διακόπτη και μετρώντας λιγότερα από 20 δευτερόλεπτα, η οροφή έχει εγκαταλείψει τη συνήθη θέση της αναζητώντας τη θαλπωρή στον χώρο που έχει δημιουργηθεί ανάμεσα στον χώρο αποσκευών και τα προσκέφαλα των πίσω επιβατών.

Διερευνώντας τις ικανότητες της BMW Σειράς 4 να σταθεί στο ύψος των… οικογενειακών περιστάσεων, αξίζει να σημειωθεί ότι στην πίσω σειρά καθισμάτων θα χωρέσουν δύο παιδικά καθίσματα, με τα 385 λίτρα (300 λίτρα με ανοιχτή την οροφή) του διαμερίσματος αποσκευών να αποδεικνύονται οριακά σε συνδυασμό με το μικρό άνοιγμα του πορτμπαγκάζ.

BMW 420i Cabrio

Επιστρέφοντας στο εσωτερικό, φαντάζει μάταιο να αναφερθεί κανείς στον εξοπλισμό καθώς αυτός επαφίεται στη διακριτική -και τη χρηματική- ευχέρεια του υποψήφιου αγοραστή, ο οποίος αν το θελήσει μπορεί να δημιουργήσει μια πραγματικά πολυτελή κατασκευή.

Εμείς θα κρατήσουμε την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 10,25 ιντσών, χάρη στην οποία απλοποιούνται οι διαδικασίες χειρισμού των συστημάτων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, στον επίσης ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών, καθώς και τις φυσικά επεξεργασμένες δερμάτινες επενδύσεις από τις οποίες αναδύεται μια χαρακτηριστική, όχι απαραίτητα... θελκτική εσάνς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
BMW 420i Cabrio

Μολονότι τα 8,2 δευτερόλεπτα τα οποία απαιτούνται ώστε η BMW 420i Cabrio να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα αφήνουν να εννοηθεί ότι δεν πρόκειται για έναν νωθρό συνδυασμό, γίνεται απολύτως κατανοητό ότι το βαυαρικό soft top cabrio αρέσκεται στο να διατηρεί ένα πιο χαμηλών τόνων προφίλ.

Καταφεύγοντας στα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης μπορείς να παραμετροποιήσεις έως έναν βαθμό ορισμένα βασικά χαρακτηριστικά (βλέπε απόκριση κινητήρα και κιβωτίου), ωστόσο, ακόμα και στο επιθετικότερο setup, η τεσσάρα των 184 ίππων παραμένει προβλέψιμη και φιλική.

BMW 420i Cabrio
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι όταν αγγίξεις τα όρια του πλαισίου, είναι ο μπροστινός άξονας ο οποίος δέχεται τη μεγαλύτερη πίεση με τους πίσω-κινητήριους τροχούς να παραμένουν σχεδόν αμέτοχοι στην όλη διαδικασία.

Στην περίπτωση που θα αρκεστείς στο ταξιδιάρικο χαρακτήρα του αυτοκινήτου είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα δεις την τιμή της μέσης κατανάλωσης καυσίμου να υποχωρεί κάτω από το ψυχολογικό όριο των 10 λίτρων, επίδοση εξαιρετική δεδομένης της ισχύος και του βάρους του αυτοκινήτου.

Η BMW Σειρά 4 Cabrio δεν είναι μια εύκολη επιλογή -ποτέ δεν ήταν- και η ύπαρξή της ανάμεσα στην παλέτα μοντέλων των Βαυαρών αποτελεί από μόνη της μια επιτυχία για ένα είδος το οποίο απειλείται με εξαφάνιση.  

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.998 κ.εκ. βενζίνη, 184 PS/5.000 σ.α.λ., 300 Nm/1.350 σ.α.λ.
Μετάδοση: 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, στους πίσω τροχούς
Επιδόσεις: 8,2 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 236 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,7 λτ./100 χλμ., 131 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.768/1.852/1.384 χλστ., 2.851 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.690 κιλά
Χώρος αποσκευών: 385 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 67.300 ευρώ / 84 ευρώ

  Ακολουθήστε το carandmotor.gr για να μαθαίνετε όλα τα ΝΕΑ για το αυτοκίνητο

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ