Συγκρίνουμε το Volkswagen Taigo με το Renault Captur

Volkswagen Taigo vs Renault Captur

Η κατηγορία των αστικών διαστάσεων και προδιαγραφών SUV απέκτησε έναν νέο πρωταγωνιστή με coupe σιλουέτα και υψηλό φρόνημα, αναγκάζοντας τον ανταγωνισμό να ακονίσει τα βέλη του και να ανασυντάξει τις δυνάμεις του.

Ως γνωστόν τη διαφορά την κάνουν οι λεπτομέρειες, οι σχεδιαστικές στην προκειμένη περίπτωση τοποθετώντας ενώπιος ενωπίω δύο SUV που επενδύουν στο «φαίνεσθαι» χωρίς φυσικά να λησμονούν το «είναι».

Θέαμα και ουσία, λοιπόν, συμβιώνουν αρμονικά στα 4 -και κάτι- μέτρα μετάλλου δύο προτάσεων που ακροβατούν λίγο πάνω από το ψυχολογικό όριο των 20.000 ευρώ, αναζητώντας την ισορροπία μεταξύ του χιλιοτραγουδισμένου «value for money», της χρηστικότητας ενός ημίψηλου hatchback και του εκδρομικού στιλ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

To νέο -τουλάχιστον για τα ευρωπαϊκά δρώμενα- Volkswagen Taigo βρίσκει απέναντί του το καταξιωμένο Renault Captur, σε μια αναμέτρηση που δημιουργεί υψηλές προσδοκίες από μια κατηγορία αυτοκινήτων που υπό άλλες συνθήκες θα περνούσε κάτω από τα… λεπτεπίλεπτα ραντάρ εκείνων που έχουν γαλουχηθεί στην επίπλαστη ευμάρεια παρελθόντων ετών.

Volkswagen Taigo vs Renault Captur

Η εξουσία στη φαντασία

Επιστρέφοντας στο σήμερα, το Volkswagen Taigo δεν πάτησε επί ευρωπαϊκού εδάφους με μοναδικό σκοπό να διεκδικήσει τον τίτλο του coupe SUV του λαού αλλά για να υπηρετήσει  πολλούς και διαφορετικούς ρόλους, επιχειρώντας ταυτόχρονα να διαφοροποιηθεί από την τετράγωνη λογική ενός κατασκευαστή, ο οποίος δεν μας έχει συνηθίσει στο παρελθόν σε σχεδιαστικούς νεωτερισμούς.

Αυτό που επί της ουσίας κάνει το Volkswagen Taigo είναι να βγάλει τους Γερμανούς από το comfort zone της υπεραπλούστευσης ενός σχεδιαστικού μοτίβου, το οποίο εφαρμόστηκε με απόλυτη επιτυχία στην περίπτωση του T-Cross, οδηγώντας με μαθηματική ακρίβεια στη μεγιστοποίηση των εργονομικών κερδών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Volkswagen Taigo vs Renault Captur

Η συγκλίνουσα γραμμή της οροφής είναι εκείνη που αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεσαι τη φιγούρα του Taigo στην άσφαλτο, επιβάλλοντας να το τοποθετήσεις σε μια νέα σχεδιαστική βάση. Το γεγονός, πάντως, ότι το πλάτος δεν αυξήθηκε ώστε να υποστηρίξει την αλλαγή στις αναλογίες του αμαξώματος, σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο κατά 15 εκατοστά μήκος, «αδυνατίζει» το συνολικό αποτέλεσμα, προσδίδοντας στη σιλουέτα του μικρού SUVτης Volkswagen μια στενόμακρη... όψη.

Από την άλλη, οι Γάλλοι έχουν διατηρήσει στο ακέραιο την αρετή της δημιουργικής ανάγνωσης των πραγμάτων, χωρίς ωστόσο να χάνουν την επαφή τους με τη σκληρή-ευρωπαϊκή πραγματικότητα. Μπορεί, λοιπόν, το Captur να μοιάζει βγαλμένο από ένα πολύ διαφορετικό καλούπι, ωστόσο, πίσω από το γυαλιστερό περιτύλιγμα, είναι εύκολο να διακρίνει κανείς την προσπάθεια που καταβάλλει ώστε να προσφέρει αξιόπιστες λύσεις στα προβλήματα της καθημερινότητας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Volkswagen Taigo vs Renault Captur

Μολονότι η πορεία που ακολουθεί το μέταλλο της οροφής δεν σου επιτρέπει να μιλήσεις για ένα coupe SUV, η ένταση των σχεδιαστικών ιδιωματισμών είναι τέτοια που τοποθετεί το Renault Captur ανάμεσα σε εκείνες τις προτάσεις που διακρίνονται για την εικόνα τους, προσφέροντας στο συναισθηματικό πεδίο το επιπλέον κίνητρο για την απόκτησή τους.

Από όποια γωνία κι αν την παρατηρήσεις, η γαλλική δημιουργία δείχνει περισσότερο πλούσια, γενναιόδωρη και δουλεμένη στη λεπτομέρεια σε σύγκριση με την κάπως διεκπεραιωτική προσέγγιση του γερμανόφωνου ανταγωνιστή της.

Volkswagen Taigo vs Renault Captur
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ανεξαρτήτως προτίμησης, οι σχεδιαστικές αποστάσεις περιορίζονται σημαντικά περνώντας στον θάλαμο επιβατών και παρατηρώντας τον τρόπο με τον οποίο οι δύο κατασκευαστές επιχειρούν να χαρίσουν στις προτάσεις τους πρόσβαση σε ποιότητες και τεχνολογίες ανώτερων κατηγοριών.

Με εξαίρεση τον κατώτερο των περιστάσεων ψηφιακό πίνακα οργάνων, το Volkswagen Taigo πείθει περισσότερο για την upamarket τοποθέτησή του, εξαργυρώνοντας -μεταξύ άλλων- και το γεγονός ότι μπήκε στη ζωή μας πολύ πρόσφατα αποκτώντας πρόσβαση στη σχεδόν ανεξάντλητη τεχνολογική παλέτα του γερμανικού ομίλου αυτοκινητοβιομηχανιών.

Οι ομοιότητες με τις κατασκευαστικές και εξοπλιστικές συνήθειες με το προσφάτως επικαιροποιημένο Volkswagen Polo δεν λείπουν, μιας και οι συγγενικές σχέσεις ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα δεν περιορίζονται στο πλαίσιο και τα μηχανικά μέρη.

Σε γενικές γραμμές, το Renault Captur δεν δυσκολεύεται να συναντήσει τα ποιοτικά στάνταρ του συνδαιτημόνα του -για παράδειγμα η μεγαλύτερη επιφάνεια του ταμπλό καλύπτεται από μαλακό πλαστικό- ωστόσο στις λεπτομέρειες δείχνει να βρίσκεται μισό βήμα πίσω, ποντάροντας στους σαφώς μεγαλύτερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές ώστε να ανακτήσει το προβάδισμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Volkswagen Taigo vs Renault Captur

Με μεγαλύτερο μεταξόνιο και χώρο αποσκευών που ξεκινά από τα 422 λίτρα και μπορεί να φτάσει έως τα 536 λίτρα χάρη στα συρόμενα πίσω καθίσματα, το Captur υπερέχει ξεκάθαρα του Taigo στον τομέα της άνεσης και της πρακτικότητας.

Όχι ότι το διαμέρισμα αποσκευών του γερμανικού SUV μπορεί να θεωρηθεί μικρό -στα χαρτιά ξεπερνά ακόμα και εκείνο του T-Cross φτάνοντας τα 440 λίτρα- στην πράξη ωστόσο η πλήρης αξιοποίησή τους φαντάζει πιο δύσκολη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τόσο ίδια, μα τόσο διαφορετικά

Τρικύλινδροι, υπερτροδοφοτούμενοι και με χωρητικότητα 1,0 λίτρου, οι δύο κινητήρες που κρύβονται κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες των Volkswagen Taigo και Renault Captur καλούνται να δώσουν τον καλύτερο εαυτό του και να υπηρετήσουν τον πολυδιάστατο χαρακτήρα δύο SUV που παρά τον αστικό προσανατολισμό τους είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα κληθούν να ανταποκριθούν και σε απαιτητικότερους ρόλους.

Με την τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού και το επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη στο πλευρό του, ο TSI των 999 κ.εκ. δείχνει να κινεί με μεγαλύτερη ευκολία τα 1.260 κιλά του Taigo, όντας πιο πρόθυμος χαμηλά και με μεγαλύτερες αντοχές ψηλότερα.

Σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση επιτυγχάνονται σε 10,9 δευτερόλεπτα, επίδοση άκρως ικανοποιητική για το μικρό το δέμας SUV της Volkswagen των 110 ίππων και των 200 Nm ροπής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην περίπτωση του Renault Captur, καλείσαι να ζήσεις με έναν κινητήρα διπλού καυσίμου –βενζίνης/υγραερίου-, η μέγιστη απόδοση του οποίου δεν ξεπερνά τους 100 ίππους και τα 170 Nm ροπής.

Παρά το γεγονός, λοιπόν, ότι το μηχανικό κιβώτιο διαθέτει έξι σχέσεις, πολύ δύσκολα θα καταφέρεις να βρεις απάντηση στο νωχελικό ξύπνημα του κινητήρα της Renault και να καλύψεις τη διαφορά των 2 δευτερολέπτων που σε χωρίζουν στη διαδικασία του 0-100 χλμ../ώρα από το λευκό Taigo.

Το ερώτημα, λοιπόν, που μένει να απαντηθεί στην προκειμένη περίπτωση είναι αν η χαμένη μάχη των επιδόσεων είναι ικανή να κρίνει και τον πόλεμο, από τη στιγμή που η παρουσία των 40 λίτρων υγραερίου στα σπλάχνα του Renault Captur εξασφαλίζουν το άμεσα εξαργυρώσιμο πλεονέκτημα του θεαματικά χαμηλότερου κόστους κίνησης.

Volkswagen Taigo vs Renault Captur

Καταναλώνοντας ακόμα και 9 λίτρα υγραερίου για κάθε 100 χιλιόμετρα σε σχέση με τα 7,5 του Volkswagen Taigo, η οικονομία στο κόστος κίνησης που μπορείς να επιτύχεις ξεπερνά -με δεδομένη τη διαφορά στην τιμή των δύο τύπων καυσίμων- το 30%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υπάρχουν βέβαια και εκείνοι που θα γυρίσουν επιδεικτικά την πλάτη στη σκληρή αλήθεια των αριθμών αναζητώντας στις ικανότητες των δύο αυτοκινήτων στην άσφαλτο τη λύση του γρίφου. Από τη στιγμή μάλιστα που Taigo και Captur υιοθετούν μια διαφορετική στάση και ακολουθούν μια διαφορετική στρατηγική ώστε να εκπληρώσουν τον ίδιο φαινομενικά σκοπό, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα προκύψουν διαφορές ικανές να καθορίσουν τις τελικές αποφάσεις.

Με λιγότερα από 1.000 χιλιόμετρα στο οδόμετρό του, η πρώτη αίσθηση που αποκομίζεις στο αριστερό κάθισμα του Volkswagen Taigo είναι εκείνης μιας στιβαρής και συγκροτημένης γερμανικής κατασκευής, η οποία εκτελεί με ακρίβεια και αποτελεσματικότητα τις εντολές σου αρκεί αυτές να μην αντιβαίνουν με τον αυστηρό κώδικα της συμπεριφοράς του.

Volkswagen Taigo vs Renault Captur

Σφικτή, χωρίς να κινδυνεύει να θεωρηθεί δυσάρεστη, η ανάρτηση ελέγχει χωρίς δυσκολία τις κινήσεις του αμαξώματος, αφήνοντας τον απαραίτητο χώρο ώστε το μεστό σύστημα διεύθυνσης να διακριθεί για το σωστό βάρος και την ακρίβειά του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι σχεδόν σίγουρο ότι το 55άρι προφίλ των ελαστικών έχει παίξει τον ρόλο του, ενώ δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη η λειτουργία του επτατάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη και η ευκολία με την οποία αποκτάς πρόσβαση στη χειροκίνητη λειτουργία μέσω των paddles του τριάκτινου τιμονιού.

Στην περίπτωση του Renault Captur, το τρίπτυχο πλαισίου, ανάρτησης και συστήματος διεύθυνσης θέτει διαφορετικές προτεραιότητες, παρακινώντας τον οδηγό να αναπτύξει μια πιο χαλαρή σχέση με το γαλλικό SUV.

Το αποτελεσματικότερο φιλτράρισμα των κακοτεχνιών του οδοστρώματος αποτελεί το βασικό προσόν του αυτοκινήτου, το ελαφρύτερο τιμόνι ενισχύει την άνεση και την ευελιξία μέσα στην πόλη, ενώ καταφεύγοντας στον διακόπτη «Eco» έχεις την ευκαιρία να προσδώσεις ακόμα μεγαλύτερη αποδοτικότητα στις μετακινήσεις σου.

Μπορείς ακόμα και να επιλέξεις τον τύπο καυσίμου με τον οποίο θα κινηθείς, κάτι όμως που ελάχιστα αλλάζει τα χαρακτηριστικά λειτουργίας και την απόκριση του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα του 1,0 λίτρου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη σωστή θέση και με το σωστό κούμπωμα, ο επιλογέας του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων δεν κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις, επιτρέποντας στον οδηγό να κερδίσει πολύτιμο χρόνο στην προσπάθειά του να προσαρμοστεί σε ένα νέο, αλλά όχι ιδιαίτερα απαιτητικό περιβάλλον.

Αντί συμπεράσματος

Το Volkswagen Taigo έρχεται με τον ενθουσιασμό του νεοφερμένου, χωρίς ωστόσο να έχει διαφοροποιηθεί στον βαθμό που θα περίμενε κανείς από το παράδειγμα του T-Cross. Μολονότι η φθίνουσα πορεία της οροφής σού δίνει το δικαίωμα να το περιγράψεις ως coupe SUV, οι αναλογίες του αμαξώματος και οι σχεδιαστικές επιλογές που έχουν πραγματοποιηθεί σε αυτό προσδίδουν μια μετριοπαθή όψη.

Κρίσιμο είναι και το γεγονός ότι στη σημερινή γκάμα του αυτοκινήτου, η έκδοση χωρητικότητας 1,0 λίτρου και απόδοσης 110 ίππων προσφέρεται κατά αποκλειστικότητα με το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, τοποθετώντας με το καλημέρα το γερμανικό SUV πάνω από τα 23.000 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Απέναντί του, το Renault Captur διατηρεί αναλλοίωτη τη σχεδιαστική φρεσκάδα του, επενδύοντας στην αποδοτικότητα και την οικονομία που αποδεδειγμένα μπορεί να προσφέρει ο κινητήρας διπλού καυσίμου του 1,0 λίτρου.

Η τιμή εισόδου των 22.660 ευρώ μπορεί –τηρουμένων των αναλογιών- να θεωρηθεί δελεαστική, ωστόσο, και για το αμέσως επόμενο και πληρέστερο επίπεδο εξοπλισμού θα χρειαστεί κανείς να φτάσει τα 23.330 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ - Volkswagen Taigo 1.0 TSI 110 PS DSG
Κινητήρας: 999 κ.εκ. βενζίνη, 110 PS/5.000 σ.α.λ., 200 Nm/2.000 σ.α.λ.
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 191 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,9 λτ./100 χλμ. - 133 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.266/1.757/1.515 χλστ., 2.554 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.260 κιλά
Χώρος αποσκευών: 440 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 23.800 ευρώ / 85 ευρώ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ - Renault Captur TCe 100 LPG
Κινητήρας: 999 κ.εκ. βενζίνη-υγραέριο, 100 PS/5.000 σ.α.λ., 170 Nm/3.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: Μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 13 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 173 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,8 λτ./100 χλμ.(βενζίνη)-7,5 λτ./100 χλμ.(LPG), 132-143 γρ./χλμ.(βενζίνη)-117-126 γρ./χλμ.(LPG)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.227/1.797/1.576 χλστ., 2.639 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.346 κιλά
Χώρος αποσκευών: 422-536 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 22.660 ευρώ / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ