Δοκιμάζουμε το Renault Captur TCe 100 LPG

Renault Captur 1.0 TCe LPG 6MT C&M 1

Η Renault αναβαθμίζει διαρκώς το πολυτάλαντο Captur και πλέον προσφέρει την υγραεριοκίνητη έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Το υγραέριο (LPG) δεν ανήκει στα δημοφιλή καύσιμα, αλλά η Renault ποντάρει σε αυτό για ευνόητους λόγους. Δεν είναι μόνο οι φοροαπαλλαγές που προσφέρουν ορισμένα κράτη της E.E. για αυτού του είδους τα μοντέλα, αλλά και το χαμηλό κόστος χρήσης που επιτυγχάνουν.

Renault Captur 1.0 TCe 100 LPG
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τους τελευταίους μήνες η Renault προχώρησε σε αναβάθμιση της έκδοσης διπλού καυσίμου του Captur με μικρές αλλαγές στο 1.000άρι TCe μοτέρ και στο χειροκίνητο κιβώτιο που πλέον έχει έξι σχέσεις. Ο συγκεκριμένος κινητήρας διπλού καυσίμου όταν καταναλώνει βενζίνη αποδίδει 91 ίππους και 160 Nm και όταν καίει υγραέριο η ισχύς φτάνει τους 100 ίππους και η ροπή τα 170 Nm. Σύμφωνα με τη Renault, οι αλλαγές εξασφάλισαν καλύτερα χαρακτηριστικά απόδοσης για τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις, μιας και το εύρος απόδοσης έχει μεγαλώσει σε σχέση με το παρελθόν.

Ο συγκεκριμένος 3κύλινδρος κινητήρας τούρμπο της Renault σχεδιάστηκε εξαρχής για να είναι συμβατός με το εργοστασιακό σύστημα υγραερίου και η λειτουργία του είναι αρκετά ραφιναρισμένη, ενώ παίρνει μπροστά πάντα με βενζίνη. Οι αισθητήρες του συστήματος δίνουν γρήγορα το πράσινο φως κι έτσι ο κινητήρας αλλάζει σε υγραέριο χωρίς να γίνεται αντιληπτή η διαδικασία. Όσον αφορά τις επιδόσεις, τα 100 χλμ./ώρα από στάση στο Captur TCe 100 LPG έρχονται σε 13 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητά του φθάνει τα 173 χλμ./ώρα. Το νέο 6άρι κιβώτιο διασφαλίζει μεγαλύτερη ζωντάνια στο σύνολο, κάτι που γίνεται εύκολα αντιληπτό και διευκολύνει στο να διατηρείς τον κινητήρα στο ωφέλιμο πεδίο λειτουργίας του. Ο επιλογέας του σασμάν έχει θετικό κούμπωμα και σχετικά μικρές διαδρομές. Τα φρένα με τη σειρά τους έχουν γραμμικό πεντάλ με σωστή αντίσταση, ενώ η ύπαρξη ταμπούρων στους πίσω τροχούς δεν προβληματίζει ακόμα και μετά από σκληρή χρήση.

Renault Captur 1.0 TCe 100 LPG
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο δρόμο, το Captur LPG έχει διατηρήσει το ευχάριστο πρόσωπο που γνωρίζουμε από τις υπόλοιπες εκδόσεις, με ομοιογενή οδικά χαρακτηριστικά, λογική κλίση στις στροφές και άνεση υψηλού επιπέδου. Η θέση οδήγησης είναι άνετη και με καλή πλευρική στήριξη, και σε συνδυασμό με τους μεγάλους καθρέφτες χαρίζει εποπτική θέα στον οδηγό. Το τιμόνι με την σειρά του είναι αρκετά άμεσο και με σωστό βάρος, αλλά δεν ξεχωρίζει σε αίσθηση.

Ο κυριότερος λόγος όμως για την αγορά του αναβαθμισμένου Captur LPG είναι το χαμηλό κόστος μετακίνησης όταν καταναλώνετε υγραέριο. Το αντίστοιχο ρεζερβουάρ βρίσκεται στη θέση της ρεζέρβας και χωράει 40 lt, ενώ είναι κατασκευασμένο από ατσάλι υψηλής αντοχής και διαθέτει πολλές δικλείδες ασφαλείας (ειδικές βαλβίδες, βαθμός πλήρωσης 80% κ.ά.). Επίσης, η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ βενζίνης δεν έχει διαφοροποιηθεί, διατηρώντας τα 48 του λτ. Η μέση κατανάλωση είναι 7,3 λτ. βενζίνης/100 χλμ. και 8,2 λτ. LPG/100 χλμ, με τα δύο ρεζερβουάρ να δίνουν αθροιστική αυτονομία πάνω από 1.100 χλμ. (1.143 χλμ.). Από αυτά, τα 656 χλμ. μπορούν να γίνουν με βενζίνη και τα υπόλοιπα 487 χλμ με υγραέριο. Έτσι το κόστος για 100 χλμ. με χρήση βενζίνης είναι 12,33 ευρώ (1,689 ευρώ/λτ) και με LPG μόλις 6,97 ευρώ (0,850 ευρώ/λτ). Ακόμα, το δίκτυο με LPG βρίσκεται σχεδόν παντού, αναβαθμίζοντας αρκετά το μοντέλο στα μάτια και την τσέπη αυτού που θέτει ως προτεραιότητα το χαμηλό κόστος καυσίμου όπου κι αν βρίσκεται.

Renault Captur 1.0 TCe 100 LPG
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά τα άλλα, η καμπίνα του Captur είναι σύγχρονη και ακριβή, με το μαλακό πλαστικό της έκδοσης Dynamic να είναι κορυφαίας ποιότητας. Και τα σκληρά πλαστικά όμως χαμηλότερα είναι ποιοτικά, με αντίστοιχου επιπέδου μοντάρισμα. Στο κέντρο δεσπόζει η εύχρηστη έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων που έχει ευρεία συνδεσιμότητα, ενώ τη βασικότερη διαφορά της έκδοσης LPG αποτελεί ο στρογγυλός διακόπτης επιλογής καυσίμου (υγραέριο ή βενζίνη) που βρίσκεται στην κάτω αριστερή πλευρά του ταμπλό. Το πέρασμα από το ένα καύσιμο στο άλλο μπορεί να γίνει μέσω του ειδικού πλήκτρου είτε εν στάσει είτε εν κινήσει.

Η άλλη διαφορά βρίσκεται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών με τα διάφορα μοτίβα που εμφανίζει αυτονομία, μέση κατανάλωση, μερικό χιλιομετρητή και ένδειξη για το είδος καυσίμου που καταναλώνεται ανά πάσα στιγμή. Οι πολύ καλοί χώροι για τέσσερις ενηλίκους δεν έχουν διαφοροποιηθεί προφανώς και ο χώρος αποσκευών με το συρόμενο πίσω κάθισμα κυμαίνεται μεταξύ 422 λτ. και 536 λτ., και συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων σε χωρητικότητα για την κατηγορία.

Renault Captur 1.0 TCe LPG
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Renault Captur TCe 100 LPG διατίθεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, τις Expression, Expression Plus και Dynamic, με την τιμή εκκίνησης της γκάμας να έχει καθοριστεί στις 19.830 ευρώ. Η διαφορά στην τιμή σε σχέση με τις εκδόσεις των 90 ίππων χωρίς το σύστημα υγραεριοκίνησης είναι μόλις 700 ευρώ, γεγονός που μεταφράζεται σε ιδιαίτερα γρήγορη απόσβεσή της. Από την βασική κιόλας έκδοση ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι αρκετά καλός, ενώ όπως είναι λογικό γίνεται ακόμα πιο πλήρης όσο ανεβαίνουμε έκδοση.

Συμπέρασμα
Το Renault Captur διαθέτει πλέον ικανή γκάμα εκδόσεων κινητήρα, με την υγραεριοκίνητη που δοκιμάζουμε να έχει πολλά βέλη στην φαρέτρα της για αυτόν που στοχεύει σε αρκετά οικονομικές μετακινήσεις.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 κ.εκ. βενζίνη-υγραέριο, 100 PS/5.000 σ.α.λ., 170 Nm/3.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: Μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 13 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 173 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,8 λτ./100 χλμ.(βενζίνη)-7,5 λτ./100 χλμ.(LPG), 132-143 γρ./χλμ.(βενζίνη)-117-126 γρ./χλμ.(LPG)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.227/1.797/1.576 χλστ., 2.639 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.346 κιλά
Χώρος αποσκευών: 422-536 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 19.830 ευρώ / 0 ευρώ

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ