Οδηγούμε στην Ισπανία τα νέα Mazda CX-5 και CX-60 diesel

Mazda CX-60 οδηγούμε στην Ισπανία Mazda CX-5

Βρεθήκαμε στη Ζιρόνα της Ισπανίας για να οδηγήσουμε την diesel έκδοση του κορυφαίου SUV της Mazda, CX-60, αλλά και το ανανεωμένο CX-5.

Αναφορικά με τις δημοφιλείς κατηγορίες, η σχετικά μικρή σε μέγεθος Mazda μπορεί να υπερηφανεύεται ότι έχει μία πλήρη γκάμα SUV. Μια γκάμα που αποτελείται από μοντέλα υψηλών προδιαγραφών με ολοκληρωμένο και ξεχωριστό χαρακτήρα που καταφέρνουν να τα κάνουν να ξεχωρίζουν και απέναντι στον ανταγωνισμό τους.

Την ίδια στιγμή τα SUV της ιαπωνικής εταιρείας φέρουν στο DNA τους όλα εκείνα τα στοιχεία της φιλοσοφίας της Mazda (σχεδιαστικά αλλά και κατασκευαστικά), τα οποία την έκαναν σεβαστή στο ευρύ κοινό, ακόμη και σε εκείνους που δεν έχουν στην κατοχή τους ένα μοντέλο της, ενώ την οδήγησαν στο να αποκτήσει μια στρατια από φανατικούς followers που πίνουν νερό στο όνομά της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Mazda CX-60 e-SKYACTIV D 2

Η οδηγική επαφή με ένα Mazda έχει πάντα ενδιαφέρον. Πόσο μάλλον όταν αυτή γίνεται στη Ζιρόνα της Ισπανίας και αφορά το ανανεωμένο CX-5 αλλά και τις diesel εκδόσεις του κορυφαίου στην γκάμα των Ιαπώνων CX-60.

Με πλήρη γκάμα κινητήρων

Ως ναυαρχίδα στη γκάμα της Mazda, το ολοκαίνουργιο CX-60 έχει ήδη προλάβει να δώσει τα διαπιστευτήριά του από την δοκιμή της κορυφαίας plug-in υβριδικής έκδοσης επί ελληνικού εδάφους, η οποία κοιτάζει στα μάτια τον ανταγωνισμό από όπου και αν προέρχεται αυτός. Αυτό τη στιγμή που η γκάμα συμπληρώνεται από δύο ακόμη συμβατικές εκδόσεις μία με εν σειρά 6κύλινδρο κινητήρα βενζίνης και μία ακόμη με επίσης straight six μοτέρ πετρελαίου.

Όπως και με τα μοτέρ βενζίνης έτσι και στην περίπτωση του diesel έχουμε να κάνουμε με ένα ολοκαίνουργιο εν σειρά 6κύλινδρο με χωρητικότητα στα 3,3 λίτρα και δύο διαμορφώσεις από πλευράς απόδοσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε δύο εκδόσεις από πλευράς απόδοσης

Ο κινητήρας e-Skyactiv D με τη μικρότερη ισχύ αποδίδει 200 ίππους στις 3.000-4.200 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 450 Nm στις 1.400-3.000 σ.α.λ. Σε συνδυασμό με τη ροπή των 153 Nm από το ηλεκτρικό μοτέρ του ήπιου υβριδικού συστήματος M Hybrid Boost, το CX-60 των 200 ίππων χρειάζεται 8,4 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα με την τελική του να φτάνει στα 212 χλμ./ώρα.

Mazda CX-60 e-SKYACTIV D 3

Πιο εντυπωσιακή είναι ίσως η επίσημη μέση τιμή της κατανάλωσης που φτάνει στα μόλις 4,9 λτ./100 χλμ. με τις εκπομπές CO2 να περιορίζονται στα επίπεδα… αυτοκινήτου πόλης, στα 127 γρ./χλμ.

Στην κορυφαία του εκδοχή ο ιαπωνικός diesel αποδίδει 254 ίππους στις 3.750 σ.α.λ., και 550 Nm με την μέγιστη τιμή να παραμένει σταθερή μεταξύ 1.500-2.400 σ.α.λ. Εδώ η διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 7,4 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητά φτάνει τα 219 χλμ./ώρα. Οι αισθητά καλύτερες επιδόσεις δεν συνοδεύονται από σημαντική αύξηση στην κατανάλωση με την μέση τιμή της να φτάνει στα 5,3 λτ./100 χλμ. και να περιορίζει τις εκπομπές CO2 στα 137 γρ./χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Mazda CX-60 e-SKYACTIV D 4

Και στις δύο περιπτώσεις ο e-Skyactiv D κινητήρας συνδυάζεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων με την "βασική" έκδοση των 200 ίππων να είναι πισωκίνητη. Η έκδοση με τους 254 ίππους αξιοποιεί το σύστημα 4κίνησης i-Activ της Mazda με την ροπή να κατανέμεται και στους δύο άξονες.

Ο εξακύλινδρος diesel κάνει τη διαφορά

Ξεκινώντας με το 4κίνητο CX-60 των 254 ίππων στην έκδοση Takumi δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι κάτω από το μακρύ καπό βρίσκεται ένας diesel κινητήρας. Οι κραδασμοί είναι ανύπαρκτοι και η ησυχία εντός της πολυτελούς καμπίνας, με τις μεγάλης έκτασης ανοιχτόχρωμες επενδύσεις και τα λευκά δερμάτινα καθίσματα, είναι χαρακτηριστική της δουλειάς που έχουν κάνει οι Ιάπωνες.

Χαρακτηριστική είναι και η βελούδινη λειτουργία, το σήμα κατατεθέν των εν σειρά 6κύλινδρων μοτέρ, άσχετα από το καύσιμο που καταναλώνουν, όπως και ο ελκυστικός ήχος που φτάνει στα αυτιά του οδηγού όταν βυθίζει το γκάζι στο πάτωμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό που προδίδει το καύσιμο που καταναλώνει το εξαιρετικό σε λειτουργία μοτέρ των Ιαπώνων είναι η πληθωρική ροπή που είναι παρούσα σε όλο το ωφέλιμο φάσμα λειτουργίας και η μέση κατανάλωση των μόλις 5,5 λίτρων στα 100 χιλιόμετρα που είδαμε κινούμενοι κυρίως στον ισπανικό αυτοκινητόδρομο.

Η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά και ισορροπεί ιδανικά μεταξύ ελέγχου του αμαξώματος και προσφερόμενης άνεσης. Στους ισπανικούς τουλάχιστον δρόμους δεν αφήνει περιθώριο για παράπονα, με δεδομένο τον μεγάλο όγκο του CX-60 των 4,7+ μέτρων αλλά και του βάρους που πλησιάζει τους δύο τόνους.

Το ταξίδι είναι το κύριο πεδίο δράσης του CX-60, το οποίο ωστόσο δεν θα δυσκολευτεί στο αστικό περιβάλλον με τον οδηγό να απολαμβάνει πολύ καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, ενώ την ίδια στιγμή έχει σαφή εικόνα για τα όρια του μεγάλου αμαξώματος.

Σε επαρχιακό δρόμο, ανάλογα με το… διαθέσιμο πλάτος το CX-60 θα εκμεταλλευτεί και εκεί τα πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και θα καταφέρει να κινηθεί με ρυθμό που δεν «αρμόζει» στο κομψό και επιβλητικό παρουσιαστικό του.

Mazda CX-5: Ανανέωση και ολοκλήρωση

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το CX-5 είναι το παγκόσμιο best seller μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας και στην τελευταία του εκδοχή, έπειτα και από την πρόσφατη ανανέωση που δέχτηκε από την ιαπωνική εταιρεία, παρουσιάζεται ακόμη πιο ολοκληρωμένο.

Με περισσότερες από τρία εκατομμύρια πωλήσεις, από την πρώτη του γενιά μέχρι σήμερα και δεκάδες βραβεία και διακρίσεις στο ενεργητικό του, το SUV της ιαπωνικής εταιρείας είναι διαθέσιμο, από τις αρχές του έτους και στην ελληνική αγορά.

Το ανανεωμένο Mazda CX-5 φρεσκαρίστηκε τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω τμήμα του με αποτέλεσμα να αποκτήσει μία ακόμη πιο κομψή και δυναμική σχεδίαση. Και τα φωτιστικά σώματα, τόσο εμπρός όσο και πίσω, έχουν επίσης επανασχεδιαστεί, ενώ προστέθηκε και ένα νέο εξωτερικό χρώμα, το Rhodium White που έκανε αρχικά ντεμπούτο στο CX-60.

Mazda CX-5

Το ιαπωνικό SUV δέχτηκε για φέτος μία ακόμη σημαντική αναβάθμιση, η οποία αφορά τους κινητήρες βενζίνης. Συγκεκριμένα, όλα τα διαθέσιμα σύνολα βενζίνης συνδυάζονται πλέον με το ήπια υβριδικό σύστημα των 24V της Mazda. Έτσι μειώνεται ακόμη περισσότερο η κατανάλωση των ήδη αποδοτικών μοτέρ βενζίνης, ενώ οι εκδόσεις που φέρουν αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων φέρουν και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων για ακόμη μεγαλύτερη οικονομία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα τρία νέα επίπεδα εξοπλισμού, Newground, Homura Plus και Takumi Plus, περιλαμβάνουν στιλιστικές διαφορές, ενώ και στο εσωτερικό τους υιοθετούν διαφορετικές ταπετσαρίες, υφάσματα/δέρματα και χρωματισμούς. Επίσης το multimedia σύστημα του SUV φέρει πλέον ασύρματη επικοινωνία με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ οι θύρες στο ταμπλό έχουν αλλάξει και είναι πλέον USB-C.

Επιπλέον αυτών to CX-5 προσφέρεται και με το νέο πρόγραμμα Mazda Intelligent Drive select (Mi-Drive), το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει το καταλληλότερο πρόγραμμα οδήγησης με το πάτημα ενός διακόπτη. Τα μοντέλα που εξοπλίζονται με i-Activ AWD σύστημα 4κίνησης εφοδιάζονται και με μία πρόσθετη λειτουργία off road, η οποία προσαρμόζει τα συστήματα του αυτοκινήτου για κίνηση εκτός δρόμου.

Αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί από τους Ιάπωνες και στην ανάρτηση, το αμάξωμα και τα καθίσματα με στόχο να βελτιωθεί περαιτέρω η άνεση των επιβατών μέσω και της μείωσης του θορύβου από τον δρόμο και τον αέρα που φτάνει στην καμπίνα, ακόμη και όταν το CX-5 κινείται σε δρόμο με κακοτεχνίες ή ακόμη και εκτός ασφάλτου.

Mazda CX-5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το εσωτερικό του CX-5 διακρίνεται για την οδηγοκεντρική σχεδιαστική προσέγγιση του ταμπλό αλλά και τα ποιοτικά υλικά που έχουν χρησιμοποιήσει οι Ιάπωνες σχεδόν σε όλες τις επιφάνειες της καμπίνας. Πόντους στον τομέα της χρηστικότητας προσθέτουν το σύστημα επαγωγικής φόρτισης στην κεντρική κονσόλα για smartphone αλλά και το διπλής όψης και δύο τμημάτων, πάτωμα του χώρου αποσκευών που βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με το κατώφλι του πορτμπαγκάζ και κάνει πιο εύκολη την φόρτωση του χώρου αποσκευών.

Κατά την ανανέωση του CX-5 η Mazda φρόντισε να αναβαθμίσει και τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Η αναβαθμισμένη γκάμα των συστημάτων ασφαλείας i-Activsense περιλαμβάνει πλέον σύστημα υποβοήθησης σε ταξίδι ή μποτιλιάρισμα (Cruise & Traffic Support - CTS).

Στην Ελλάδα το ανανεωμένο Mazda CX-5 είναι διαθέσιμο με τον δίλιτρο SkyActiv-G κινητήρα βενζίνης των 165 ίππων, που συνδυάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, είτε με αυτόματο, επίσης 6άρι, ενώ μπορεί να επιλεχθεί και με τετρακίνηση.

Τα μοντέλα με επίπεδο εξοπλισμού Newground διαθέτουν επίσης πάτωμα στο χώρο αποσκευών με αδιάβροχη πλευρά, για απροβλημάτιστη φόρτωση βρεγμένων ή λερωμένων αντικειμένων.

Mazda CX-5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η έκδοση Newground με τις χαρακτηριστικές κίτρινες λεπτομέρειες στο εξωτερικό και το εσωτερικό του CX-5 ήταν και εκείνη που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα ώστε να έχουμε και μια καλή πρώτη άποψη.

Με το δίλιτρο e-Skyactiv G των 165 ίππων κάτω από το καπό του, το 4κίνητο CX-5 δείχνει στο δρόμο ακόμη πιο εκλεπτυσμένους τρόπους σε σχέση με τον προκάτοχό του. Το τιμόνι και σε αυτή την περίπτωση είναι σωστά ζυγισμένο και ακριβές και στην ικανοποίηση του οδηγού συμβάλλει αποφασιστικά το στιβαρό πλαίσιο και η σωστή λειτουργία των αναρτήσεων που διαβάζουν σωστά ακόμη και μεγαλύτερες ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς να ταλαιπωρούν τους επιβαίνοντες.

Έχοντας οδηγήσει νωρίτερα το υπετροφοδοτούμενο diesel CX-60 των 3,3 λίτρων, σίγουρα το ατμοσφαιρικό δίλιτρο μοτέρ του CX-5 δεν μπορεί να προσφέρει τις ίδιες συγκινήσεις, ωστόσο είναι ιδιαίτερα πολιτισμένο στη λειτουργία του, δεν πτοείται από την σχετικά μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου και μπορεί να κινήσει με γρήγορο ρυθμό το ιαπωνικό SUV αν ο οδηγός εκμεταλλευτεί ολόκληρη την κλίμακα του στροφόμετρου.

Σύμμαχος του οδηγού στη γρήγορη οδήγηση είναι ο πολύ καλός επιλογέας του μηχανικού 6τάχυτου κιβωτίου με τις κοντές διαδρομές και το σαφές κούμπωμα. Το πεντάλ των φρένων έχει καλή αναλογική αίσθηση και τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, ενώ τα περιθώρια πρόσφυσης ήταν και εδώ ιδιαίτερα υψηλά. Σε γενικές γραμμές και σε μια άγνωστη διαδρομή το CX-5 κατάφερε να γεμίσει τον οδηγό του με αυτοπεποίθηση αλλά και να τον εμπλέξει στη διαδικασία της οδήγησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (CX-60 e-Skyactiv D 3.3)

Κινητήρας: 3.283 κ.εκ. βενζίνη, 254 PS/3.750 σ.α.λ., 550 Nm/1.500-2.400 σ.α.λ.
Μετάδοση: 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 7,4 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 219 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,3 λτ./100 χλμ., 137 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.745/1.890/1.675 χλστ., 2.870 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.860 κιλά
Χώρος αποσκευών: 570-1.726 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας:  49.432 ευρώ /

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (CX-5 e-Skyactiv G 2.0 AWD)

Κινητήρας: 1.998 κ.εκ. βενζίνη, 165 PS/6.000 σ.α.λ., 213 Nm/4.000
Μετάδοση: 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 7,4 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 219 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,5 λτ./100 χλμ., 146 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.555/1.845/1.685 χλστ.
Βάρος: 1.530 κιλά
Χώρος αποσκευών: 522-1.395 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ