Οδηγούμε στη Γερμανία τα νέα Audi A5 e-hybrid quattro και Q6 Sportback e-tron

Η γερμανική εταιρεία εμπλουτίζει την γκάμα της με νέες plug-in hybrid εκδόσεις για τα A5 Sedan και Avant και μία νέα έκδοση αμαξώματος για το κορυφαίο ηλεκτρικό SUV της.
Η Audi έχει εκπρόσωπο σε όλες τις κατηγορίες και η γκάμα της αποτελείται από μοντέλα όλων των τεχνολογιών. Δύο από τις νεότερες ελεύσεις είναι τα ολοκαίνουργια A5 Sedan και A5 Avant, και η Sportback έκδοση αμαξώματος του ηλεκτρικού Q6 e-tron.
Η εμπορική καριέρα των νέων A5 και Q6 e-tron έχει ξεκινήσει στην εγχώρια αγορά εδώ και μερικούς μήνες και η γκάμα τους δεν έχει «ξεδιπλωθεί» πλήρως, με αποτέλεσμα να ταξιδέψουμε μέχρι την «πηγή» για να δούμε τις νέες εκδόσεις.
BUY NOW

Καλεσμένοι της εγχώριας αντιπροσωπείας, οδηγήσαμε στην έδρα της γερμανικής εταιρείας, στο Ίνγκολστατ, τις νέες επαναφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις των A5 Sedan και Avant, καθώς και τη νέα έκδοση αμαξώματος Sportback του μεγάλου ηλεκτρικού SUV Q6.
Αιχμή του δόρατος
Το ταξίδι μας στο αρχηγείο της Audi δεν είναι τυχαίο. Είναι το πρώτο εργοστάσιο της εταιρείας σε γερμανικό έδαφος με δικές του εγκαταστάσεις κατασκευής μπαταριών για τα μοντέλα που βασίζονται στην PPE (Premium Platform Electric), πράγμα που σημαίνει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που «γεννά» είναι made in Germany μέχρι το κόκκαλο. Ενημερωτικά, απασχολεί 300 εργαζόμενους σε τρεις βάρδιες και παράγει περίπου 1.000 πακέτα μπαταριών υψηλής τάσης την ημέρα.
Η γνωριμία μας με τα νέα μοντέλα της Audi ξεκίνησε με το Q6 Sportback e-tron. Το αμιγώς ηλεκτρικό Q6 λανσαρίστηκε ως SUV και πλέον προσφέρεται και ως Sportback με οπισθοκλινή οροφή και αρκετά διαφορετική σχεδίαση.

Όπως συμβαίνει και με το SUV, έτσι και το νέο Q6 Sportback, αδελφό μοντέλο της νέας Macan, βασίζεται στην PPE που φέρει προηγμένα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης που λειτουργούν στα 800 volt και επιτρέπουν ταχυφόρτιση με ταχύτητα έως 270 kW. Ο ενσωματωμένος φορτιστής έχει ισχύ 11 kW και προαιρετικά μπορεί να τοποθετηθεί 22άρης.
Οι σχεδιαστές του Q6 Sportback εμπνεύστηκαν από την ιστορία της φίρμας, με το τόξο που σχηματίζει η οροφή και καταλήγει στο ενσωματωμένο σπόιλερ, να πηγάζει από το εμβληματικό ΤΤ.

Μόνο το εμπρός επιβλητικό μέρος παραμένει ίδιο με του SUV, με τις αισθητικές αλλαγές να ξεκινούν από την εμπρός κόλονα. Ταυτόχρονα είναι ανασχεδιασμένες όλες οι γυάλινες επιφάνειες, με το αποτέλεσμα να δείχνει αρκετά δυναμικό και ταιριαστό.
Πέρα όμως από το πιο αθλητικό παρουσιαστικό, το Q6 Sportback είναι και 37 χλστ. χαμηλότερο συνολικά, βοηθώντας παράλληλα και στην επίτευξη καλύτερου αεροδυναμικού συντελεστή. Σε σχέση με το SUV που έχει 0,28, το Sportback πετυχαίνει 0,26 με ότι θετικό συνεπάγεται σε κατανάλωση ενέργειας και άρα αυτονομία (έως 657 χλμ.).

Η γκάμα εκδόσεων ηλεκτρικού συστήματος κίνησης του Q6 Sportback δεν διαφέρει από αυτή του SUV. Διαθέτει δύο πισωκίνητες και δύο τετρακίνητες εκδόσεις (quattro και SQ6), με τις τετρακίνητες να εφοδιάζονται αποκλειστικά με το μεγάλο πακέτο μπαταριών των 100 kWh (94,9 kWh ωφέλιμη χωρητικοτητα).
Στις πισωκίνητες, η έκδοση με το πίσω ηλεκτρομοτέρ των 252 ίππων (185 kW) φέρει την μπαταρία των 83 kWh (75,8 kWh ωφέλιμη), ενώ αυτή με το ηλεκτρομοτέρ των 307 ίππων (225 kW) φέρει το μεγάλο πακέτο (έκδοση Performance).

Οι τετρακίνητες εκδόσεις quattro και SQ6 αποδίδουν 389 ίππους (285 kW) και 491 ίππους (360 kW) αντίστοιχα, με την κορυφαία S να διαθέτει launch control που αυξάνει την ισχύ στους 518 ίππους (380 kW). Σε αυτό το mode, το SQ6 των 2.350 κιλών πραγματοποιεί τη μέτρηση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,3 δλ. Η τελική ταχύτητα της έκδοσης είναι τα 230 χλμ./ώρα, με τις υπόλοιπες τρεις να ακουμπούν τα 210 χλμ./ώρα.
Η επαφή μας με τη νέα έκδοση αμαξώματος του Q6 έγινε με την έκδοση Performance. Η κορυφαία πισωκίνητη έκδοση μοιάζει να είναι η χρυσή τομή, καθώς συνδυάζει τις δυνατές επιδόσεις με αυτονομία άνω των 600 χλμ. (604 χλμ. κατά WLTP). Σε συνθήκη launch control αποδίδει 327 (240 kW) αντί για 307 ίππους και πιάνει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 6,6 δλ.

Σε κάθε περίπτωση, με 485 Nm διαθέσιμα από το μηδέν, το Sportback κινείται αέρινα και με απόλυτο έλεγχο στους επαρχιακούς δρόμους, με την καλορυθμισμένη αερανάρτηση του αυτοκίνητου δοκιμής να συνδυάζει ιδανικά την άνεση με το κράτημα.
Ο οδηγός κάθεται σε ένα εργονομικά σχεδιασμένο σπορ κάθισμα, με τις σκουρόχρωμες denim επενδύσεις να είναι ευχάριστες στην υφή και το μάτι. Ταυτόχρονα, ταιριάζουν και στον συνολικά βιώσιμο χαρακτήρα της κατασκευής. Βέβαια, αυτό δεν μεταφράζεται σε τσιγκουνιές ως προς την ποιότητα των υλικών που απαρτίζουν την καμπίνα, καθώς το ταμπλό και γενικά όπου ακουμπούν οι επιβάτες, καλύπτονται από μαλακά υλικά κορυφαίας ποιότητας.

Οι χώροι που προσφέρει η έκδοση Sportback είναι πραγματικά γενναιόδωροι, και ας έκλεψε λίγο από τον χώρο αποσκευών το κουπέ παρουσιαστικό. Σε κάθε περίπτωση, θα βολευτούν με άνεση πέντε ανήλικοι, με τον χώρο αποσκευών να ορίζεται στα 511 λίτρα. Διαθέτει επιπλέον και frunk 64 λίτρων για την αποθήκευση των καλωδίων και ενός backpack.
Σε διπλό ταμπλό
Το ταξίδι μας στη νότια Γερμανία περιελάμβανε και οδηγική επαφή με το νέο επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης (plug-in hybrid) για τα μοντέλα που χτίζονται πάνω στην Premium Platform Combustion (PPC). Οι νέες εκδόσεις ονομάζονται e-hybrid quattro.

Το νέο A5, τόσο το Sedan όσο και το Avant, βασίζονται σε αυτή και πλέον λανσάρουν το νέο ισχυρό PHEV σύστημα κίνησης της εταιρείας. Αυτό αποτελείται από τον κατα τον διαμήκη άξονα τοποθετημένο 2.0 TFSI των 250 ίππων και των 380 Nm και ένα ηλεκτρομοτέρ 143 ίππων και 350 Nm τοποθετημένο στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.
Το νέο μεγάλο πακέτο μπαταριών είναι τοποθετημένο πάνω από τον πίσω άξονα και έχει χωρητικότητα 25,9 kWh (20,7 kWh ωφέλιμη), με την συνδυαστική απόδοση να διαφέρει ανάλογα την έκδοση. Η αρχική έκδοση αποδίδει 300 ίππους και 450 Nm, και η ισχυρότερη 368 ίππους και 500 Nm. Και στις δύο περιπτώσεις η ηλεκτρική αυτονομία μπορεί να ξεπεράσει τα 100 χλμ., ενώ μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά με ταχύτητα έως 140 χλμ./ώρα.

Παρά το γεγονός ότι το σύστημα κίνησης και μετάδοσης εκτοξεύουν το συνολικό βάρος πάνω από τους δύο τόνους, χώρια το μέγεθος (μήκος 4,83 μέτρα), το σωστό πάντρεμα των δύο κινητήρων επιτυγχάνει τα καλά και των δύο αυτοκινητικών κόσμων. Έχεις δηλαδή σούπερ επιδόσεις και πρόσφυση λόγω τετρακίνησης, ενώ παράλληλα μπορείς να κινείσαι ηλεκτρικά χωρίς περιορισμούς για πολλές δεκάδες χιλιόμετρα.
Πέρα από τα κλασικά για Audi προγράμματα οδήγησης, οι εκδόσεις e-hybrid διαθέτουν λειτουργία Hybrid και EV, με την τελευταία να διαθέτει και δύο επιπέδα ανάκτησης της ενέργειας μέσω των paddle. Στην λειτουργία Hybrid, τα paddle εκτελούν τον αρχικό ρόλο ύπαρξής τους στο 7άρι σασμάν.

Ο οδηγός πλέον μπορεί να επιλέξει το επίπεδο ενέργειας που επιθυμεί να διατηρήσει η μπαταρία, ή ακόμα και να το αφήσει στην ευχέρεια του προηγμένου λογισμικού μέσω των δεδομένων χρήσης που μαζεύει.
Εάν κάτι δεν συνάδει από το προηγμένο επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης, είναι η απουσία δυνατότητας ταχυφόρτισης που έχει το μικρότερο σύστημα της εταιρείας με τον 1.5 TFSI (τραβάει μέχρι 50 kW). Το e-hybrid διαθέτει OBC ισχύος 11 kW και μια πλήρης φόρτιση της μπαταρίας θα κρατήσει 2μιση ώρες.

Αυτό όμως που προσφέρει απλόχερα στον οδηγό το νέο PHEV σύστημα της Audi, είναι οι επιδόσεις. Ο συνδυασμός ενός από τους καλύτερους τετρακύλινδρους κινητήρες 2,0 λίτρων στον κόσμο με το δυνατό ηλεκτρομοτέρ, είναι μοναδικός και ιδαίτερα ταιριαστός στον δυναμικό χαρακτήρα των A5. Μάλιστα, ανάλογα την έκδοση, τα 450 ή 500 Nm είναι διαθέσιμα από το ρελαντί, προσφέροντας 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5 δλ. για την ισχυρή έκδοση.
Τα A5 Sedan και Avant είναι «παραδοσιακά» αυτοκίνητα και ξεχωρίζουν ανάμεσα από τα SUV που έχουν κατακλύσει τους δρόμους της πλανήτη, με τον οδηγό να απολαμβάνει την ιδανική σε ύψος θέση οδήγησης και τα καλά της χαμηλομένης «φιγούρας». Παρά την τελευταία, οι χώροι για τους επιβάτες είναι πολύ καλοί τόσο για το κεφάλι όσο και για τα γόνατα, με τον χώρο αποσκεύων όμως να πλήττεται από την θέση της μπαταρίας και να φτάνει τα 331 λτ. στο Sedan και τα 361 λτ. στο Avant.

Όπως και με στο Q6 Sportback e-tron, έτσι και ο οδηγός των Α5 ενημερώνεται από τρεις οθόνες ουσιαστικά, με το μεγάλο HUD να δίνει μπόλικη και εύκολη στη λήψη πληροφορία. Ο συνοδηγός μπορεί να χειριστεί μια άλλη τέταρτη οθόνη, που παρουσιάζονται πληροφορίες ψυχαγωγίας, ενωμέρωσης, επικοινωνίας και πλοήγησης. Τα υλικά που απαρτίζουν την καμπίνα είναι κορυφαίας ποιότητας και ξεχωρίζουν στην κατηγορία.
Η εκκίνηση γίνεται πάντα ηλεκτρικά, εκτός και εάν ο οδηγός επιλέξει το πρόγραμμα Dynamic. Οδηγώντας το δυνατό A5 e-hybrid quattro των 368 συνδυαστικών ίππων θα αντιληφθείς αμέσως ότι μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά ακόμα και με επιθετική χρήση του δεξιού πεντάλ, με τον θερμικό να έρχεται στη ζωή γλυκά και ανεπαίσθητα. Μόλις ξυπνήσει ο «γεμάτος» και με όρεξη για στροφάρισμα 2.0 TFSI με τα κορυφαία χαρακτηριστικά λειτουργίας, μεταμορφώνεται σε υπερταχεία. Η ανάρτηση λειτουργεί συγκροτημένα και χωρίς θόρυβο ακόμα και με τους πανέμορφους τροχούς των 20 ιντσών, ενώ σε συνδυασμό με την τετρακίνηση, το επιπλέον βάρος της κατασκευής δεν γίνεται εύκολα αντιληπτό. Σε συνθήκες autobahn με κοντά 200 χλμ./ώρα στο ψηφιακό κοντέρ, δεν ιδρώνει το αυτί του και κυριαρχεί ηρεμία και γαλήνη που επιτρέπει να μιλάς με τον συνοδηγό, σα να μην συμβαίνει κάτι ιδιαίτερο.

Συμπερασματικά, τα νέα e-hybrid quattro Α5 και το ολοκαίνουργιο Q6 Sportback e-tron συμπληρώνουν ιδανικά την γκάμα της Audi και υλοποιούν με επιτυχία τον στόχο τους. Τα πρωτα προσφέρουν ένα υπεραποδοτικό plug-in hybrid σύστημα κίνησης με τις επιδόσεις που αρμόζουν σε ένα μοντέλο όπως το A5, ενώ το δεύτερο αποτελεί μια ουσιαστική εναλλακτική πρόταση που χάρη στα χαρακτηριστικά της αναδεικνύει ακόμα πιο πολύ το προηγμένο ποιόν της κατασκευής.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ A5 Sedan e-hybrid quattro 300 PS
Κινητήρας βενζίνης: 1.984 κ.εκ. 252 ίπποι/5.000-6.500 σ.α.λ., 380 Nm/1.600-4.500 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 143 ίπποι (105 kW)/350 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 300 ίπποι (220 kW), 450 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 5,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 250 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 2,6 λτ./100 χλμ., 59 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.829/1.860/1.411 χλστ., 2.896 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.070 κιλά
Χώρος αποσκευών: 331 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 64.980 ευρώ-0 ευρώ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ A5 Sedan e-hybrid quattro 368 PS
Κινητήρας βενζίνης: 1.984 κ.εκ. 252 ίπποι/5.000-6.500 σ.α.λ., 380 Nm/1.600-4.500 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 143 ίπποι (105 kW)/350 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 368 ίπποι (270 kW), 500 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 5,1 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 250 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 2,6 λτ./100 χλμ., 59 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.829/1.860/1.411 χλστ., 2.896 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.095 κιλά
Χώρος αποσκευών: 331 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 72.980 ευρώ-0 ευρώ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Q6 Sportback e-tron Performance
Πίσω κινητήρας: ηλεκτρικός, 307 ίπποι (225 kW, 240 kW launch control), 485 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους πίσω τροχούς
Επιδόσεις: 6,6 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 210 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 16,1 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 654 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 100 kWh (94,9 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.771/1.965/1.665 χλστ., 2.899 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.200 κιλά
Χώρος αποσκευών: 511 λτ. (+64 λτ. frunk)
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 80.980 ευρώ (Από 73.980 ευρώ η γκάμα) / 0 ευρώ