Οδηγούμε στην Ελλάδα τα νέα smart #1 και #3

Οδηγούμε στην Ελλάδα τα νέα smart #1 και #3

Η smart συστήνεται ξανά στο ελληνικό κοινό με τα νέα ηλεκτρικά SUV #1 και #3, τα οποία αλλάζουν εντελώς το προφίλ της εταιρείας προς ένα αμιγώς ηλεκτρικό και πιο ευρύχωρο και πολυδιάστατο μέλλον.

Θέλοντας να κάνει reset στον τρόπο που μετακινείται το κοινό με αυτοκίνητο στους δρόμους της πόλης η smart κατάφερε να στρέψει πάνω της τα φώτα της παγκόσμιας δημοσιότητας πριν από 26 χρόνια με το λιλιπούτειο και γνωστό πλέον σε όλους fortwo.

Η smart, πήρε το όνομά της από τη φράση «Swatch Mercedes Art» λόγω της συνεργασίας της Mercedes με την γνωστή εταιρεία ρολογιών Swatch και «γεννήθηκε» το 2002, αν και οι Γερμανοί είχαν ήδη στο μυαλό τους και επεξεργάζονταν τη δημιουργία ενός πισωκίνητου microcar (και μάλιστα ηλεκτρικού) ήδη από τα τέλη της 10ετίας του 1960, ελέω της πετρελαϊκής κρίσης εκείνη την εποχή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
smart #1
smart #1

Η παραγωγή των πρώτων μοντέλων της γενιάς W450, ωστόσο, είχε ξεκινήσει το 1998, όταν η εταιρεία ονομαζόταν ακόμη MCC (Micro Compact Car) και το μοντέλο να παρουσιάζεται εκείνη τη χρονιά στο Σαλόνι του Παρισιού ως Smart City-Coupe.

Η εταιρεία κατασκεύασε και άλλα αυτοκίνητα επεκτείνοντας την γκάμα της, όπως το Forfour και το Roadster. Ωστόσο το μικροσκοπικό fortwo που ήταν διαθέσιμο με μοτέρ βενζίνης, πετρελαίου, αλλά και ως ήπια υβριδικό και παρέμεινε το πιο εμβληματικό της μοντέλο της έως και τη δύση της παραγωγής του πριν από λίγες εβδομάδες ως αμιγώς ηλεκτρικό.

Ένα νέο κεφάλαιο ανοίγει

Το 2019 η Mercedes προχώρησε στη δημιουργία κοινοπραξίας με τον κινέζικο κολοσσό Geely και την απόφαση να αλλάξουν εντελώς τη φιλοσοφία της smart με την παραγωγή αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων που απευθύνονται σε ένα ευρύτερο κοινό, το οποίο και θέλει να τα χρησιμοποιεί ακόμη περισσότερο, και εκτός των τειχών της πόλης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
smart #3
smart #3

Η ολοκαίνουργια γενιά των smart έγινε πραγματικότητα με την παρουσίαση του smart #1 πριν από δύο περίπου χρόνια, ενώ έναν χρόνο αργότερα ακολούθησε το smart #3, το οποίο ανήκει επίσης στη μικρομεσαία κατηγορία και υιοθετεί έντονα coupe χαρακτηριστικά στη σχεδίαση που έχει επιμεληθεί και σε αυτή την περίπτωση το Design Studio της Mercedes.

Και στις δύο περιπτώσεις η λιτότητα στις μοντέρνες γραμμές των δύο αμιγώς μοντέλων είναι χαρακτηριστική με τις καμπύλες να κυριαρχούν, ακόμη περισσότερο στην περίπτωση του #3, με τη σχεδιαστική επιρροή των Γερμανών να είναι ίσως πιο έντονη στο εσωτερικό που θυμίζει λίγο περισσότερο τις προτάσεις της Mercedes και χαρακτηρίζεται επίσης για τη μοντέρνα προσέγγιση.

smart #1
smart #1
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε γενικές γραμμές και στις δύο περιπτώσεις η ποιότητα κατασκευής ικανοποιεί και η αίσθηση προσοχής στη λεπτομέρεια ενισχύεται από τα μαλακά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο πάνω μέρος του ταμπλό και των επενδύσεων στις πόρτες όπως και από τους ελάχιστους δυνατούς αρμούς στη συναρμογή των πλαστικών.

Εργονομικά τόσο το #1 όσο και το #3 δεν κρύβουν εκπλήξεις με τη μοντέρνα αισθητική της καμπίνας να μην μπαίνει στον δρόμο της χρηστικότητας. Ο οδηγός θα βρει και στις δύο περιπτώσεις εύκολα και γρήγορα τη θέση οδήγησης που του ταιριάζει, ενώ τα χειριστήρια βρίσκονται στις σωστές θέσεις και απαιτούν τον ελάχιστο δυνατό χρόνο εξοικείωσης.

Τα δύο smart τα καταφέρουν πολύ καλά στον τομέα των χώρων με το #1 να κερδίζει τις εντυπώσεις ειδικά στη δεύτερη σειρά καθισμάτων αφού το σχήμα της οροφής προσφέρει «αέρα» που θα εκτιμήσουν και οι επιβάτες με ύψος πολύ πάνω από τον μέσο όρο (η πλάτη του πίσω καθίσματος ρυθμίζεται και σε κλίση), ενώ είναι και εκείνο με τον μεγαλύτερο και πιο αξιοποιήσιμο χώρο αποσκευών από τα δύο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

smart #1

Ο ηλεκτροκινητήρας του smart #1, των 4,27 μ. βρίσκεται στο πίσω μέρος και αποδίδει 272 ίππους και ροπή 343 Nm, ενώ παίρνει την ενέργειά του από μπαταρία NCM (νικελίου-κοβαλτίου-μαγγανίου) χωρητικότητας 49 kWh για τις δύο πρώτες εξοπλιστικές του εκδόσεις Pure και Pro και 66 kWh για όλες τις υπόλοιπες.

Η ενεργειακή χωρητικότητα της μικρότερης μπαταρίας είναι αρκετή για αυτονομία έως και 310 χλμ., ενώ με την μεγαλύτερη μπαταρία η αυτονομία ανεβαίνει στα 440 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τον κύκλο WLTP.

Με το ηλεκτρικό μοτέρ των 272 ίππων τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σύμφωνα με τη smart σε 6,7 δεύτερα και η τελική φτάνει τα 180 χλμ./ώρα.

Στην ισχυρότερη έκδοση Pulse το #1 βάζει έναν ακόμη ηλεκτρικό κινητήρα στον εμπρός άξονα, γίνεται 4κίνητο και η συνολική απόδοση του συστήματος φτάνει στους 360 ίππους και τα 543 Nm ροπής, ενώ για τα 0-100 χλμ./ώρα απαιτούνται 4,5 δευτερόλεπτα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κορυφαία έκδοση του μικρού ηλεκτρικού SUV είναι η Brabus και είναι επίσης 4κίνητη. Σε αυτή την περίπτωση η απόδοση ανεβαίνει στους 430 ίππους και τα 543 Nm και για τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα χρειάζονται μόλις 3,9 δευτερόλεπτα.

Όσο για τη φόρτιση της μπαταρίας, η smart αναφέρει ότι χρειάζεται μόνο 3,5 ώρες για την πλήρωση σε ποσοστό 10-80% σε φορτιστή AC 22 kW. Σε περίπτωση φόρτισης από μονάδα DC των 150 kW, ο χρόνος για την πλήρωση της μπαταρίας πέφτει κάτω από μισή ώρα.

smart #3

Προοριζόμενο για οικογένειες που έχουν περισσότερες ανάγκες σε χώρους αλλά και για οδηγούς που δεν θέλουν να θυσιάσουν το coupe στιλ, το μικρομεσαίο smart #3 έχει μεγαλύτερες διαστάσεις, φτάνοντας τα 4,4 μ. σε μήκος.

Η βασική έκδοση Pro του SUV coupe είναι και σε αυτή την περίπτωση πισωκίνητη, επίσης με 272 ίππους και επιτυγχάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 5,8 δεύτερα, ενώ είναι η μοναδική μεταξύ των εκδόσεων του μοντέλου που φέρει την μικρότερη συστοιχία μπαταριών των 49 KWh.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι υπόλοιπες εκδόσεις του #3 αξιοποιούν την μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία των 66 kWh της CATL, τόσο οι πισωκίνητες που δεν παρουσιάζουν διαφορές σε απόδοση και επιδόσεις όσο και οι 4κίνητες.

Και σε αυτή την περίπτωση το σύστημα κίνησης της έκδοσης Pulse με τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ αποδίδει 360 ίππους, ενώ ακολουθεί η 4κίνητη έκδοση Brabus με 428 ίππους. Στην Pulse τα 0-100 επιτυγχάνονται σε 4,5 δευτερόλεπτα με την Brabus να χρειάζεται μόλις 3,7 δεύτερα.

smart #3 BRABUS
smart #3 BRABUS

Για το smart #1 οι διαθέσιμες εκδόσεις στην ελληνική αγορά είναι επτά συνολικά (Pure, Pure+, Pro, Pro+, Premium, Pulse και Brabus), ενώ πέντε είναι οι εκδόσεις του smart #3 (Pro, Pro+, Premium, Pulse και Brabus. Οι τιμές για το μικρό SUV της smart ξεκινούν από τα 27.950 ευρώ, σε συνδυασμό με την επιδότηση που προκύπτει από το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 3, και από τα 31.900 ευρώ για το μεγαλύτερο smart #3 (δείτε αναλυτικά τις τιμές εδώ).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Νέα αρχή σε γερές βάσεις

Στην πολύ σύντομη και πρώτη οδηγική επαφή που είχαμε με τα δύο πρώτα SUV στην ιστορία της smart, τα #1 και #3 έδειξαν ότι διαθέτουν τις προδιαγραφές για να σταθούν με αξιώσεις απέναντι στον ολοένα και πιο σκληρό ηλεκτρικό ανταγωνισμό.

Αναφορικά με το #1 στη διάθεσή μας είχαμε την πισωκίνητη έκδοση Premium, η οποία με τους 272 ίππους του ηλεκτρικού κινητήρα της προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις που θα ικανοποιήσουν κάθε λογικά σκεπτόμενο οδηγό. Η καλή ποιότητα κατασκευής είναι παρούσα και εν κινήσει με απουσία τριγμών, ενώ η ανάρτηση φιλτράρει ικανοποιητικά τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων.

Τα ίδια ισχύουν σε γενικές γραμμές και για το #3 BRABUS, όπου βέβαια εδώ οι επιδόσεις που προσφέρουν οι 428 ίπποι και τα 543 Nm ροπής έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο και καταφέρνουν να κλέψουν χωρίς δυσκολία την παράσταση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το στιβαρό πλαίσιο δείχνει να έχει τα προσόντα για να διαχειριστεί την μεγάλη ισχύ που άλλοτε αποτελούσε προνόμιο μόνο ακριβών σπορ κατασκευών, αν και για να εξακριβωθεί αυτό, η κορυφαία έκδοση στην γκάμα του SUV coupe θα χρειαστεί αναμφίβολα να παραμείνει στα χέρια μας για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ smart #1 (Brabus)
Κινητήρας:
ηλεκτρικός, 272 ίπποι (δύο μοτέρ, 428), 343 Nm (543)
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους πίσω τροχούς (στους τέσσερεις)
Επιδόσεις: 6,7 δλ. (3,9) 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: -, 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 440 χλμ. (400)
Χωρητικότητα μπαταρίας: 66 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.270 (4.300)/1.822/1.636 χλστ., 2.750 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.788 κιλά (1.900)
Χώρος αποσκευών: 411-421 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 36.950 ευρώ (27.950 ευρώ με κρατική επιδότηση) / 0 ευρώ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ smart #3 (Brabus)
Κινητήρας:
ηλεκτρικός, 272 ίπποι (δύο μοτέρ, 428), 343 Nm (543)
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους πίσω τροχούς (στους τέσσερεις)
Επιδόσεις: 5,8 δλ. (3,7) 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 16,3-17,2 (17,6), 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 455 χλμ. (έως 415)
Χωρητικότητα μπαταρίας: 49 kWh, 66 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.400/1.844/1.556 χλστ., 2.785 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.780-1.810 κιλά (1.910)
Χώρος αποσκευών: 370 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 40.900 ευρώ (31.900 ευρώ με κρατική επιδότηση) / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ