Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Toyota Aygo X

Νέο toyota aygo x οδηγούμε στην Ελλάδα 2022

Με ανταγωνιστική τιμή για τα δεδομένα της κατηγορίας και ελκυστική σχεδιαστική προσέγγιση, το ολοκαίνουριο Toyota Aygo X έρχεται με στόχο να κυριαρχήσει στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης. Το οδηγούμε στην Ελλάδα και σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις.

Χωρίς να έχει απολύτως καμία σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά, εκτός φυσικά από το όνομα του στο οποίο έχει προστεθεί στο τέλος το γράμμα X, το νέο Toyota Aygo X είναι η ολόφρεσκη πρόταση της ιαπωνικής εταιρείας για τις αστικές μετακινήσεις στις μεγάλες και μη πόλεις της Ευρώπης φιλοδοξώντας να συνεχίσει στην επιτυχημένη εμπορική πορεία της προηγούμενης γενιάς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Toyota Aygo X είναι ένα ευρωπαϊκό μοντέλο «μέχρι το κόκκαλο» αφού, όχι μόνο σχεδιάστηκε για τις ανάγκες των κατοίκων της Γηραιάς Ηπείρου, αλλά κατασκευάζεται και επί ευρωπαϊκού εδάφους, στο ιδιόκτητο εργοστάσιο του ιαπωνικού κολοσσού που βρίσκεται στην Τσεχία.

Έχοντας γνωρίσει σε βάθος, σε θεωρητικό επίπεδο, τις αρετές του νέου αυτοκινήτου πόλης της Toyota -διαβάστε περισσότερα εδώ- ήρθε η ώρα να μάθουμε από πρώτο χέρι τα χαρίσματα του Aygo X, με την ελληνική αντιπροσωπεία να μας δίνει τη δυνατότητα μιας πρώτης επαφής με το νέο μοντέλο της, το οποίο έρχεται να συμπληρώσει ιδανικά τη γκάμα των Ιαπώνων.

mini crossover


Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο το νέο Toyota Aygo X έχει κερδίσει σημαντικά σε όλες τις διαστάσεις του και σε συνδυασμό με την σαφώς πιο δυναμική αισθητική μας δείχνει από την αρχή ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με κάτι νέο που τραβάει τα βλέμματα όπου και αν σταθεί. Η σχεδιαστική «στάση» του αυτοκινήτου είναι πιο επιθετική με τις γραμμές του να ανεβαίνουν προοδευτικά από το εμπρός προς το πίσω μέρος δημιουργώντας την αίσθηση της σφήνας. Οι μεγάλες σε διαστάσεις ζάντες που φτάνουν στις 17 ίντσες από τη στάνταρ κιόλας έκδοση, αλλά και η σχετικά μεγάλη απόσταση από το έδαφος, τονίζουν το παραπάνω ελκυστικό «εφέ» και δίνουν αυτή την crossover αισθητική στο Aygo X, την οποία και δείχνει να αποζητά πλέον και το κοινό της κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης. Το νέο μοντέλο κρατά και μια σχεδιαστική συγγένεια με το προηγούμενο στο πίσω μέρος και συγκεκριμένα στη σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων αλλά και εκείνη του προφυλακτήρα και της πίσω πόρτας, όπως και στα πίσω παράθυρα που ανοίγουν προς τα έξω με μεντεσέ και μας «μεταφέρουν» σε άλλες εποχές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Baby Yaris


Μπορεί να είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις από την προηγούμενη πρόταση των Ιαπώνων στην κατηγορία, ωστόσο το Aygo X παραμένει ένα τυπικότατο αυτοκίνητο πόλης, εκεί όπου ο μικρός όγκος, η ευκολία εύρεσης θέσης στάθμευσης και η ευελιξία, είναι τα κυρίαρχα ζητούμενα. Το μήκος φτάνει στα 3,7 μέτρα με το ύψος να βρίσκεται στο 1,525 μέτρο και το πλάτος στο «διαχειρίσιμο» ακόμη και από τους αρχάριους οδηγούς 1,74 μέτρο. Παράλληλα, τα 146 χλστ. απόστασης από το έδαφος (με ζάντες 17 ιντσών), σε συνδυασμό με τον πολύ κοντό εμπρός και πίσω πρόβολο, δείχνουν ότι το Aygo X θα μπορέσει να κινηθεί και με σχετική άνεση σε χωματόδρομο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εκτός από τη σχεδίαση, το στοιχείο που σπάει πλήρως τα δεσμά με το παρελθόν είναι η νέα πλατφόρμα που βρίσκεται κάτω από τις ελκυστικές επιφάνειες του νέου αυτοκινήτου πόλης των Ιαπώνων. Μιλάμε φυσικά για την TGNA-B, πάνω στην οποία βασίζονται τα Yaris και Yaris Cross και αφήνει υποψίες για περισσότερες επιλογές στο μέλλον αναφορικά με τα συστήματα κίνησης του αυτοκινήτου -γιατί όχι και υβριδικό- που προς το παρόν είναι διαθέσιμο με τον γνωστό αλλά ανανεωμένο σε καίρια σημεία τρικύλινδρο 1000άρη των Ιαπώνων.

Η νέα πλατφόρμα δεν «κρύβεται» και στο δρόμο κάνει αισθητή την παρουσία της ποικιλοτρόπως, αρχής γενομένης από τα αισθητά και σαφώς υψηλότερα επίπεδα στιβαρότητας. Η αυξημένη στιβαρότητα, η ολοκαίνουρια ανάρτηση αλλά και οι 17άρηδες τροχοί, που περνούν πάνω από τις μικροανωμαλίες με σαφώς μεγαλύτερη άνεση, έχουν δώσει μια γερή ώθηση προς τα πάνω και στην ποιότητα κύλισης που πλησιάζει πλέον «επικίνδυνα» κοντά -εφάμιλλη σε κάποιες περιπτώσεις- στα μοντέλα της αμέσως επόμενης κατηγορίας. Μεγάλο ρόλο σε αυτό παίζει και το μακρύτερο μεταξόνιο που έχει κερδίσει 90 χλστ. και φτάνει πλέον στα 2,43 μέτρα. Ακόμη και στον αυτοκινητόδρομο τα επίπεδα θορύβου εντός της καμπίνας συγκρατούνται σε ικανοποιητικά επίπεδα με την σταθερότητα και την ευθυβολία του Aygo X να μην αφήνει περιθώρια για ενστάσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ευρυχωρία αστικών προδιαγραφών

Οι μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις μεταφράζονται και σε μια πιο ευρύχωρη καμπίνα σε σχέση με το παρελθόν. Μεγάλοι κερδισμένοι ο οδηγός και ο συνοδηγός, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή του περισσότερο πλάτος και ύψος και νιώθουν σαφώς πιο άνετα σε μικρές και μεγάλες αποστάσεις.

Ο οδηγός κάθεται πιο ψηλά και απολαμβάνει σαφώς καλύτερη εποπτεία του δρόμου, κάτι που συμβάλλει στα επίπεδα άνεσης -και ασφάλειας- στην καθημερινότητα, με το ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα να ικανοποιεί με την άνεση αλλά και τη στήριξη που προσφέρει και στους οδηγούς με ύψος και διαστάσεις άνω του μέσου όρου. Ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να φέρει τη θέση οδήγησης στα μέτρα του παρά το γεγονός ότι το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο σε ύψος με τη γενικότερη εργονομία να βρίσκεται στα γνωστά πρότυπα της ιαπωνικής εταιρείας και να απαιτεί ελάχιστο χρόνο εξοικείωσης. Οι ρυθμίσεις για τα συστήματα του αυτοκινήτου γίνονται όλες από το τιμόνι, εύκολα και γρήγορα, με την μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών -έκδοση δοκιμής- στο κέντρο του ταμπλό να παρουσιάζει τις πληροφορίες κατανοητά και να προσφέρει γρήγορη πρόσβαση στα υπόλοιπα συστήματα του Aygo X.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ως αυτοκίνητο που θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στην πόλη, το Aygo X φέρει απλά επαρκείς χώρους για τους πίσω επιβαίνοντες. Αν οι τελευταίοι βρίσκονται στο μέσο όρο από πλευράς ύψους θα καταφέρουν να βολευτούν στο πίσω κάθισμα, με τους ψηλότερους να νιώθουν στενόχωρα με το κεφάλι του να βρίσκεται «μια ανάσα» από την οροφή. Τα παιδιά που θα έχουν και τη συχνότερη παρουσία εκεί στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, δεν θα αντιμετωπίσουν κανένα απολύτως πρόβλημα, κάτι που ισχύει και για τη στήριξη των παιδικών καθισμάτων. Τέλος, σαφώς πιο εξυπηρετικός και πρακτικός είναι ο χώρος αποσκευών, ο οποίος έχει μεγαλώσει κατά 60 λίτρα, στα 231, με το κατώφλι της πίσω πόρτας να βρίσκεται σχετικά ψηλά χωρίς όμως να δημιουργεί προβλήματα.

Αναφορικά με το μοτέρ, το Aygo X στην πλούσια εξοπλισμένη έκδοση X-Pulse που είχαμε στα χέρια μας γι' αυτή την πρώτη επαφή, συνδύαζε τον αναβαθμισμένο 3κύλινδρο 1000άρη των 72 ίππων, με το νέο αυτόματο S-CVT κιβώτιο της Toyota με τις επτά προεπιλεγμένες σχέσεις. Δίνοντας προτεραιότητα στην άνεση στην καθημερινή μετακίνηση και την οικονομία καυσίμου, ο συγκεκριμένος συνδυασμός παρουσιάζεται ιδανικός με το κιβώτιο των συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων να προσπαθεί με κάθε ευκαιρία να περιορίσει το θόρυβο της λειτουργίας του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, στα 5,5 λίτρα/100 χλμ, η μέση κατανάλωση που είδαμε σε αυτή τη σύντομη επαφή φαίνεται να βρίσκεται κοντά σε αυτά που περιμένει κανείς από ένα 1000άρι ατμοσφαιρικό σύνολο, το οποίο δεν δυσκολεύεται να διατηρήσει ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. Όλα αυτά βέβαια θα έχουμε την ευκαιρία να τα γνωρίσουμε καλύτερα όταν η νέα αστική πρόταση της Toyota έρθει στο carandmotor.gr για την πλήρη δοκιμή της.

Ενδιαφέρον από τη βασική έκδοση


Το Toyota Aygo X είναι το... νέο παιδί των αυτοκινήτων πόλης και ένα μοντέλο που θα πρέπει να λάβουν πολύ σοβαρά υπόψη οι υποψήφιοι αγοραστές της κατηγορίας που ψάχνουν το επόμενο καθημερινό αστικό «εργαλείο» τους. Η νέα γενιά του Aygo καταφέρνει να προσθέσει στο παραπάνω περισσότερο στιλ, περισσότερους χώρους αλλά και ένα σαφώς υψηλότερο επίπεδο ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας και ικανοποιητικό εξοπλισμό άνεσης.

Από τη βασική της κιόλας έκδοση η πρόταση της Toyota προσφέρει στάνταρ την ολοκληρωμένη γκάμα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense και Advanced Driver Assistance, στην πιο εξελιγμένη γενιά Τ-Mate, για πρώτη φορά σε μοντέλο της κατηγορίας. Το γεγονός ότι προσφέρεται ως ετοιμοπαράδοτο με τιμή εκκίνησης τα 14.370 ευρώ δίνει στο νέο μοντέλο της Toyota μια σωστή βάση για να κάνει τα πρώτα του εμπορικά «χιλιόμετρα» στην ελληνική αγορά με τις καλύτερες προϋποθέσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 998 κ.εκ. βενζίνη, 72 PS/6.000 σ.α.λ., 93 Nm/4.400 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο S-CVT, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 14,8 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 151 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,9 λτ./100 χλμ., 111 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 3.700/1.740/1.525 χλστ., 2.430 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: Από 940 κιλά
Χώρος αποσκευών: 231 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 14.370 ευρώ/-

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ