Οδηγούμε στη Γερμανία το επιβλητικό Mazda CX-60

Mazda CX-60

Η Mazda εισέρχεται στην κατηγορία των plug-in υβριδικών SUV με μια πρόταση η οποία δεν διαθέτει μόνο το μέγεθος αλλά και τις προδιαγραφές ώστε διεκδικήσει ρόλο και θέση ανάμεσα στις premium υλοποιήσεις της ευρωπαϊκής αγοράς.

Οι παλαιότεροι ίσως θυμούνται την πρώτη συνειδητή προσπάθεια της Mazda να δραστηριοποιηθεί στην ασπόνδυλη, εκείνη την εποχή, κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου, αξιοποιώντας την εξ αγχιστείας συγγένεια με την μπλε οβάλ φίρμα και την άχαρη κορμοστασιά ενός αρχετυπικού SUV.

Η μάλλον σύντομη καριέρα του Mazda Tribute διήρκησε έξι χρόνια, καθώς αμέσως μετά η σκυτάλη παραδόθηκε σε μια πρόταση με καταγωγή από τη Χιροσίμα και DNA το οποίο μαρτυρούσε τον τρόπο με τον οποίο οι Ιάπωνες είχαν καταφέρει να προσαρμόσουν τη φιλοσοφία τους και να μεταφέρουν ολόκληρη την κοσμοθεωρία τους αρκετά εκατοστά μακριά από το έδαφος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το CX-7 τοποθέτησε τα πράγματα στη σωστή τους διάσταση, χαρίζοντας στη Mazda μια πολύτιμη κληρονομιά και μια ξεκάθαρη προοπτική. Μόνο τυχαίο δεν είναι άλλωστε ότι η οικογένεια CX μετρά σήμερα τρία μέλη, ενώ αν συμπεριλάβει κανείς σε αυτή και το αμιγώς ηλεκτροκίνητο MX-30, τότε η γκάμα της Mazda περιλαμβάνει ούτε λίγο ούτε πολύ τέσσερα SUV.

Mazda CX-60

Η τελευταία προσθήκη σε αυτήν είναι και η κορυφαία από όλες τις απόψεις ή αν προτιμάτε η αφορμή για να ταξιδέψουμε έως το Λεβερκούζεν όπου και το συναντήσαμε για πρώτη φορά.

Το νέο μέγεθος

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το CX-60 έρχεται να τοποθετηθεί στην κορυφή της σημερινής γκάμας της Mazda, προτάσσοντας τόσο τις πληθωρικές διαστάσεις του όσο και τις εξίσου… προικισμένες προδιαγραφές του.

Βέβαια τις πρώτες εντυπώσεις τις κερδίζουν οι σχεδιαστικές επιλογές οι οποίες έχουν πραγματοποιηθεί στις επιφάνειες του αμαξώματος και η κατασκευαστική πιστότητα την οποία επάξια πρεσβεύει ο φροντισμένος στη λεπτομέρεια θάλαμος επιβατών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Mazda CX-60

Στον τομέα του σχεδιασμού δύο είναι τα κύρια χαρακτηριστικά που τονίζουν τον χαρακτήρα και την καταγωγή του νέου Mazda CX-60. Το ρύγχος με τον σμιλεμένο προφυλακτήρα και την εντυπωσιακή σε μέγεθος κεντρική εισαγωγή αέρα τραπεζοειδούς σχήματος είναι εκείνο που αναλαμβάνει τις απαραίτητες συστάσεις, τοποθετώντας στο επίκεντρο της κουβέντας την περίφημη φιλοσοφία του Kodo Design.

Στοιχεία αυτής της φιλοσοφίας συναντάς και στο πίσω τμήμα του αμαξώματος, το οποίο δίνει την αίσθηση ότι «κλείνει», διαμορφώνοντας μια εκλεπτυσμένη και άκρως δυναμική σιλουέτα.

Η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι εκείνη που έχει τον πρώτο λόγο και στον θάλαμο των επιβατών. Η αριστοτεχνική ενσωμάτωση της κεντρικής οθόνης των 12,3 ιντσών δημιουργεί τις προϋποθέσεις δημιουργίας ενός πιο φιλικού και φιλόξενου τεχνολογικού οικοσυστήματος στο οποίο δεν θα αργήσεις να προσαρμοστείς.

Mazda CX-60
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Προσεκτική -αν όχι φειδωλή- ως προς τη δοσολογία της πολυτέλειας, η Mazda δηλώνει με τον δικό της, ξεχωριστό τρόπο την υψηλή κατασκευαστική ποιότητα που διακρίνει το σύνολο των προτάσεών της, εξασφαλίζοντας τις απαραίτητες αποστάσεις από το μάλλον φλύαρο παράδειγμα των βασικών της ανταγωνιστών.

Δεδομένη, σε ό,τι αφορά τουλάχιστον το CX-60 είναι και η πρακτικότητα, όπως αυτή περιγράφεται από τα 570 λίτρα του χώρου αποσκευών και την ευρυχωρία στην πίσω σειρά των καθισμάτων.     

Πρώτη φορά υβριδικά

Δεν είναι μόνον οι επιβλητικές εξωτερικές διαστάσεις εκείνες που επιβάλλουν να στρέψεις το βλέμμα σου προς τη νέα πρόταση της Mazda αλλά και το γεγονός ότι πίσω από τα σχεδόν 4,8 μέτρα μετάλλου κρύβεται το πρώτο plug-in υβριδικό σύνολο της ιαπωνικής φίρμας.

Mazda CX-60

Ναι, στη Mazda άργησαν να υιοθετήσουν μια τεχνολογία που επενδύει στα οφέλη της συνεργασίας ενός θερμικού κινητήρα με ένα ηλεκτρικό μοτέρ, αξιοποιώντας ταυτόχρονα και τη δυνατότητα της επαναφόρτισης από εξωτερική πηγή ενέργειας, ωστόσο, το νέο CX-60 αποτελεί μια εξαιρετική αρχή και μια πρώτης τάξεως ευκαιρία ώστε οι Ιάπωνες να καλύψουν το χαμένο έδαφος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικότερα, το πρώτο plug-in υβριδικό της Mazda βάζει στο ίδιο τραπέζι έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 2,5 λίτρων και ένα ηλεκτρικό μοτέρ, το οποίο ενσωματώνεται στο σύστημα μετάδοσης χαρίζοντας περίπου επιπλέον 100 Nm ροπής σε όλο το εύρος λειτουργίας του υβριδικού συνόλου.

Mazda CX-60

Μολονότι η συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συστήματος φτάνει τους 327 ίππους και τα 500 Nm και οι επιδόσεις τείνουν να συγκριθούν με εκείνες μιας καθαρόαιμης σπορ κατασκευής –η τυπική διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 5,8 δευτερόλεπτα- αυτό που κρατάς στο τέλος της ημέρας είναι η δυνατότητα του ιαπωνικού SUV να καλύπτει έως και 63 χιλιόμετρα και μέχρι την ταχύτητα των 100 χλμ./ώρα με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας.

Είναι αυτή η δυνατότητα που προκύπτει από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου των 17,8 kWh και περιορίζει τη μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου στα μόλις 1,5 λίτρα/100 χλμ. Το υβριδικό σύστημα κίνησης συμπληρώνεται από το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων, το οποίο θα συντροφεύσει στο άμεσο μέλλον τα δύο ύπια υβριδικά σύνολα βενζίνης και diesel.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα, ο κινητήρας diesel των 3,3 λίτρων αναμένεται να λανσαριστεί σε εκδόσεις ισχύος των 200 και 254 ίππων, ενώ την την παλέτα των κινητήρων του CX-60 συνόλων πρόκειται να συμπληρώσει ένα εξακύλινδρο μοτέρ βενζίνης χωρητικότητας 3,0 λίτρων.

Mazda CX-60

Στη γερμανική άσφαλτο

Όπως προαναφέραμε οι 327 ίπποι του υβριδικού συνόλου χαρίζουν αν μη τι άλλο το δικαίωμα να ορίσεις εσύ τον ρυθμό με τον οποίο θα κινηθείς, επιλέγοντας και το αντίστοιχο πρόγραμμα οδήγησης.

Το ίδιο, βέβαια, θα μπορούσες να ισχυριστείς και για το πλαίσιο, το οποίο επί της ουσίας έρχεται να επεκτείνει την… πολυπραγμοσύνη του SUV και να ενισχύσει την ικανότητά του να προσαρμόζεται σε πολλές και διαφορετικές περιστάσεις, διατηρώντας την ίδια, κορυφαία αποτελεσματικότητα.

Η εντυπωσιακή ακαμψία, το χαμηλό κέντρο βάρους και οι ανεξάρτητες αναρτήσεις και στους δύο άξονες, αποτελούν τον καλύτερο πρόλογο για όσα πρόκειται να ακολουθήσουν μόλις βρεθείς πίσω από το τιμόνι του ιαπωνικού SUV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Mazda CX-60

Με εξαίρεση κάποιους ανεπαίσθητους θορύβους-κραδασμούς που δημιουργεί η διαδικασία της εναλλαγής των δύο κινητήρων του υβριδικού συνόλου, δύσκολα θα καταφέρεις να βρεις ψεγάδι στον τρόπο με τον οποίο το Mazda CX-60 ανταποκρίνεται στα θέλω του χειριστή του, ακόμα και στην περίπτωση που οι συνθήκες δεν ευνοούν το μέγεθος ή τον χαρακτήρα του.

Το Mazda CX-60 προσφέρεται ήδη στην ελληνική αγορά με την τιμή του να ξεκινά από τα 58.087 ευρώ και τις πρώτες παραδόσεις του να είναι προγραμματισμένες για τον επόμενο μήνα.

TEXNIKA ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 2.469 κ.εκ. βενζίνη, 327 PS/6.000 σ.α.λ., 500 Nm/4.000σ.α.λ.
Μετάδοση: 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 5,8 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 200 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 1,5 λτ./100 χλμ., 33 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.745/1.890/1.675 χλστ., 2.870 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.980 κιλά
Χώρος αποσκευών: 570-1.726 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας:  58.087 ευρώ / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ