Οδηγούμε στους δρόμους της Βαρκελώνης το Ford E-Transit

Ford e-transit dokimi varkelonia ispania

H Ford κάνει ντεμπούτο στην κατηγορία των ηλεκτρικών επαγγελματικών van με το e-Transit, το οποίο προσφέρεται σε μια μεγάλη ποικιλία εκδόσεων, ενσωματώνει σύγχρονα συστήματα και έχει μεγάλη αυτονομία.

Η ηλεκτροκίνηση γίνεται σιγά-σιγά αναπόσπαστο μέρος της αυτοκινητικής πραγματικότητας και η Ford έχει ήδη κάνει τα πρώτα της βήματα, αρχής γενομένης από τη Mustang Mach-E.

Λίγους μήνες, μάλιστα, μετά το λανσάρισμα του crossover η εταιρεία προχώρησε στο δεύτερο «ηλεκτρικό της χτύπημα», παραδίδοντας αυτή τη φορά τη σκυτάλη στo τμήμα κατασκευής επαγγελματικών μοντέλων, το οποίο έχει ηγετική θέση στην αγορά των LCV.

Το πρώτο ηλεκτρικό van της είναι το E-Transit, το οποίο ήδη διατίθεται στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού και μέσα στο καλοκαίρι θα προσφερθεί και επί ευρωπαϊκού εδάφους, συμπεριλαμβανομένης, φυσικά, της χώρας μας. Αξίζει να σημειωθεί ότι το E-Transit ήδη γνωρίζει μεγάλη δημοφιλία στη Γηραιά Ήπειρο, με τις προπαραγγελίες να ξεπερνούν τις 7.000 όπως δήλωσε στο carandmotor ο Διευθυντής στο τμήμα επαγγελματικών οχημάτων της Ford για την Ευρώπη, Brendan Lyne. (θα ακολουθήσει συνέντευξη).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Οδηγούμε στους δρόμους της Βαρκελώνης το Ford E-Transit

Προτού, όμως, φτάσει στην ελληνική αγορά, βρεθήκαμε στη Βαρκελώνη ώστε να πάρουμε μια πρώτη γεύση για όσα θα πρέπει να περιμένουμε από το μεγάλο επαγγελματικό van της Ford.

Διαθέσιμο σε πολλές διαμορφώσεις

Με δεδομένο ότι το Transit πρωταγωνιστεί για πολλά συναπτά έτη στις πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων, η εταιρεία εξέλιξε το E-Transit πάνω στην πλατφόρμα της diesel έκδοσης, αντικαθιστώντας τον κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης με τις απαραίτητες ηλεκτρικές τεχνολογίες.

Ένα από τα μεγάλα προσόντα του ηλεκτρικού Transit είναι ότι διατηρεί τη μεγάλη ποικιλία εκδόσεων του συμβατικού van, ικανοποιώντας με αυτό τον τρόπο ένα μεγάλο εύρος μεταφορικών αναγκών.

Οδηγούμε στους δρόμους της Βαρκελώνης το Ford E-Transit
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικότερα, προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις αμαξώματος - μονή καμπίνα (όπως αυτή της δοκιμής μας), διπλή καμπίνα, έκδοση σασί -, σε ισάριθμα μήκη μεταξονίου (L2:μεσαίο, L3: μακρύ και L4: πολύ μακρύ), αλλά και δύο παραλλαγές ύψους (H2: μεσαία οροφή και H3: ψηλή οροφή). Η L2 έχει μήκος 5,5 μέτρα, ενώ οι L3 και L4 5,9 μ. και 6,7 μ. αντίστοιχα.

Το μεικτό βάρος κυμαίνεται από 3,5 έως 4,25 τόνους, ενώ το ωφέλιμο φορτίο φτάνει έως τους 1,62 τόνους για την μονοκάμπινη έκδοση van ή έως 1,97 τόνους για τις εκδόσεις σασί. Ο μέγιστος όγκος φόρτωσης ανέρχεται έως και τα 15,1 κυβικά μέτρα, ισοφαρίζοντας τη μέγιστη τιμή του πισωκίνητου diesel Transit, χάρη στην τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από το αμάξωμα.

Οδηγούμε στους δρόμους της Βαρκελώνης το Ford E-Transit

Αξίζει να σημειωθεί ότι συνολικά υπάρχουν 25 διαφορετικές διαμορφώσεις, ώστε ο κάθε επαγγελματίας να μπορεί να βρει την ιδανική επιλογή για τις ανάγκες του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την (έστω μικρής διάρκειας) συμβίωσή μας με το μοντέλο, οδηγώντας την έκδοση L3H3 350 (μακρύ μεταξόνιο/ψηλή οροφή) με ωφέλιμο φορτίο 955 κιλά, διαπιστώσαμε ότι οι πλαϊνές πόρτες φόρτωσης έχουν απόλυτα ικανοποιητικό πλάτος ανοίγματος και το ύψος του πατώματος επιτρέπει την άνετη φόρτωση/εκφόρτωση του φορτίου. Επίσης, στο πίσω μέρος υπάρχει και ένα σκαλοπάτι που μολονότι είναι λίγο ψηλό, βοηθά το έργο των επαγγελματιών. 

Οδηγούμε στους δρόμους της Βαρκελώνης το Ford E-Transit

 Καμπίνα: Ποιοτική και ψηφιακά σύγχρονη

Το Ford Transit πάντα διακρινόταν για την ευρύχωρη και άνετη καμπίνα του, όπως και για την αφθονία αποθηκευτικών χώρων. Το ίδιο ισχύει, λοιπόν, και για την ηλεκτρική εκδοχή του, παρουσία των απαραίτητων ποτηροθηκών, αλλά και των κατάλληλων χώρων για την τοποθέτηση χαρτιών και άλλων αντικειμένων.

Οδηγούμε στους δρόμους της Βαρκελώνης το Ford E-Transit
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε επίπεδο εμφάνισης, δεν εντοπίσαμε κραυγαλέες σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις συγκριτικά με τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις πέρα από τον μπλε χρωματισμό της μάσκας όπου βρίσκεται και η υποδοχή φόρτισης, την ονομασία "E-Transit" στο πίσω μέρος, αλλά και, φυσικά, την απουσία εξάτμισης.

Στο ποιοτικό κομμάτι, η Ford έχει προσέξει όσο το δυνατόν περισσότερο το φινίρισμα και τη συναρμογή όλων των επιμέρους πλαστικών που στη συντριπτική τους πλειονότητα είναι μαλακά και όμορφα στο μάτι.

Αυτό, ωστόσο, που μας κέντρισε το βλέμμα, διαφοροποιώντας το Ε-Transit από τη diesel εκδοχή του, είναι η μεγάλη, ευκρινής και ιδιαίτερα εύχρηστη κεντρική οθόνη αφής 12" που ενσωματώνει το τελευταίας γενιάς σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας της Ford, SYNC 4. Αυτό είναι διαρκώς συνδεδεμένο στο cloud της εταιρείας, προσφέροντας over the air ενημερώσεις για το software του οχήματος, ώστε να βελτιώνονται συνεχώς οι λειτουργίες του.

Οδηγούμε στους δρόμους της Βαρκελώνης το Ford E-Transit
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο επίκεντρο της Ford έχει βρεθεί και η εργονομία, με αποτέλεσμα να υπάρχουν και αρκετοί αναλογικοί διακόπτες που επιτρέπουν την ευκολότερη πρόσβαση σε κάποιες βασικές λειτουργίες του οχήματος, ενώ πλήρης είναι και η δέσμη συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης, συμπεριλαμβανομένου του αυτόνομου φρενάρισματος σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και της κάμερας 360 μοιρών με λειτουργία Reverse Brake Assist. Πρόκειται για συστήματα που καθιστούν την καθημερινότητα του οδηγού ενός μεγάλου van σημαντικά πιο εύκολη.

Διαθέσιμη είναι και η εφαρμογή FordPass Pro για το smartphone των χρηστών, η οποία παρέχει -μεταξύ άλλων - διαρκή ενημέρωση για την κατάσταση του οχήματος, δυνατότητα κλειδώματος/ξεκλειδώματος των θυρών, πληροφορίες για τη διαθέσιμη ενέργεια στην μπαταρία, αλλά και ρύθμιση εξ αποστάσεως της επιθυμητής θερμοκρασίας στην καμπίνα, όσο το όχημα βρίσκεται ακόμα στην πρίζα.

Οδηγούμε στους δρόμους της Βαρκελώνης το Ford E-Transit
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κινητήρας: Με περισσή ισχύ

Το E-Transit διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος των 184 ή 269 ίππων με τη ροπή αμφότερων των εκδόσεων να φτάνει τα 430 Nm. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος, προσδίδοντας πισωκίνητη υπόσταση στο μοντέλο, και τροφοδοτείται από μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 68 kWh που εξασφαλίζει έως και 317 χλμ. αυτονομίας (βάσει WLTP). Πρόκειται για μια απόσταση που είναι σχεδόν τριπλάσια από αυτή που καλύπτει κατά μέσο όρο την ημέρα ένας οδηγός επαγγελματικού οχήματος στην Ευρώπη.

Κατά τη συνύπαρξή μας με το μοντέλο διαπιστώσαμε ότι με μια φόρτιση διανύονται γύρω στα 250 χλμ. σε μεικτό κύκλο, με την κατανάλωση ενέργειας να ανέρχεται σε περίπου 25 kWh/100 km.

Στη διατήρηση της αυτονομίας σε υψηλά επίπεδα συμβάλει και το πρόγραμμα οδήγησης Eco που περιορίζει την τελική ταχύτητα του οχήματος και την απόδοση του συστήματος κλιματισμού, μειώνοντας την κατανάλωση ενέργειας. Επίσης, υπάρχει το σύστημα Normal που ενδείκνυται για καθημερινή οδήγηση, αλλά και το Slippery το οποίο βελτιώνει τη συμπεριφορά του οχήματος σε ολισθηρές επιφάνειες.

Οδηγούμε στους δρόμους της Βαρκελώνης το Ford E-Transit
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το «παρών» δίνει και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας που ενεργοποιείται μέσω του κουμπιού "L" στον περιστροφικό διακόπτη ταχυτήτων, ή πατώντας με το πόδι σας το πεντάλ του φρένου. Η δεύτερη επιλογή επιτρέπει την επιλογή ανάμεσα σε δύο επίπεδα έντασης: Το πρώτο πάτημα του πεντάλ σηματοδοτεί τη μέτρια επιβράδυνση του οχήματος, αλλά αν το πατήσετε ξανά, η επιβράδυνση γίνεται πιο έντονη.

Όσον αφορά τη φόρτιση της μπαταρίας, ο ενσωματωμένος φορτιστής του οχήματος με ισχύ 11,3 kW μπορεί να προσφέρει πλήρη φόρτιση της μπαταρίας σε 8,2 ώρες, ενώ σε ταχυφορτιστή DC ισχύος 115 kW η φόρτιση από το 15% μέχρι το 80% διαρκεί περίπου μισή ώρα.

Στον δρόμο

Όποια από τις δύο εκδόσεις ισχύος και αν επιλεχθεί (εμείς είχαμε την έκδοση των 184 ίππων) , το E-Transit αποδεικνύεται ιδιαίτερα πρόθυμο σε κάθε άγγιγμα του πεντάλ του γκαζιού -χάρη στην ακαριαία απελευθέρωση της ροπής. Ανεξάρτητα από το πόσο φορτωμένο είναι το όχημα, η δύναμη του κινητήρα επιτρέπει στο E-Transit να κινηθεί με σπιρτάδα μετά από κάποια στάση (π.χ. σε κάποιο φανάρι) και να ακολουθήσει άνετα το ρυθμό κυκλοφορίας των υπόλοιπων (μικρότερων) οχημάτων του οδικού δικτύου.

Οδηγούμε στους δρόμους της Βαρκελώνης το Ford E-Transit
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, η τοποθέτηση της μπαταρίας στο πάτωμα του οχήματος, χαρίζει στο ηλεκτρικό Transit χαμηλότερο κέντρο βάρους συγκριτικά με τις συμβατικές εκδόσεις, την ίδια ώρα που έχει επανασχεδιαστεί η πίσω ανάρτηση, η οποία πλέον έχει ανεξάρτητη heavy-duty διάταξη και όχι φύλλα σούστας όπως είθισται. Επομένως, το E-Transit εμπνέει σημαντική ασφάλεια σε τυχόν απότομες αλλαγές πορείας, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι σημαντικά μειωμένες. Αποτελεσματικά είναι και τα φρένα που έχουν αρκετά καλή αίσθηση, ακινητοποιώντας την κατάλληλη στιγμή το όχημα.

Σημειώστε πως το ευχάριστο οδικό προφίλ του Transit ενισχύεται και χάρη στην απουσία κραδασμών κατά την οδήγηση, αλλά και την απρόσκοπτη ορατότητα του δρόμου, λόγω της υψηλής θέσης οδήγησης και των μεγάλων πλευρικών καθρεπτών που προσφέρουν πολύ καλή εικόνα για όσα συμβαίνουν πίσω από το όχημα. Επιπλέον πόντους παίρνει και η αθόρυβη λειτουργία του, αλλά και βελούδινη κύλισή του που μας έκανε να ξεχάσουμε τελείως ότι στο χώρο φόρτωσης υπήρχε ξύλινο αντικείμενο 400 κιλών.

Οδηγούμε στους δρόμους της Βαρκελώνης το Ford E-Transit
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συμπέρασμα

Η Ford μπαίνει με το δεξί στον κόσμο των ηλεκτρικών επαγγελματικών van, εξελίσσοντας ένα όχημα με πολλές επιλογές διαμόρφωσης, απόλυτα επαρκείς μεταφορικές δυνατότητες, σύγχρονες τεχνολογίες, επαρκή αυτονομία και άκρως ευχάριστη οδική συμπεριφορά.

Όσοι, επίσης, επιλέξουν το E-Transit θα επωφεληθούν και από το μειωμένο λειτουργικό κόστος που, σύμφωνα με τη Ford, φτάνει το 40%, λόγω της απουσίας απουσιών σερβις συγκριτικά με τα συμβατικά μοντέλα.

Στους πελάτες παρέχεται ένα από τα καλύτερα στην κατηγορία προγράμματα σέρβις ενός έτους, με απεριόριστη χιλιομετρική κάλυψη που προσφέρεται μαζί με ένα πακέτο εγγύησης 8 ετών/160.000 χλμ. για την μπαταρία και τα ηλεκτρικά συστήματα υψηλής τάσης.

Οδηγούμε στους δρόμους της Βαρκελώνης το Ford E-Transit

Ford Pro: Ολοκληρωμένες λύσεις για αύξηση της παραγωγικότητας

Τέλος, η εμπορική διάθεση του E-Transit συμπίπτει και με το ευρωπαϊκό λανσάρισμα της Ford Pro, μιας νέας παγκόσμιας επιχειρηματικής μονάδας που είναι αφιερωμένη στην παροχή λύσεων σε εμπορικούς πελάτες όλων των μεγεθών με στόχο την επιτάχυνση της παραγωγικότητάς τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι λύσεις της Ford Pro συνδυάζουν λογισμικό, φόρτιση, σέρβις και χρηματοδότηση για επαγγελματικά οχήματα, παρέχοντας έτσι στους πελάτες μία ολοκληρωμένη πλατφόρμα για τη λειτουργία των στόλων τους καθώς υιοθετούν συνδεμένα οχήματα σε όλη την επιχείρησή τους. Στη Ford Pro θα αναφερθούμε αναλυτικότερο σε επόμενο άρθρο μας.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Ford E-Transit

Κινητήρας: Ηλεκτρικός, 184 PS, 430 Nm
Μετάδοση: Μονής σχέσης, στους πίσω τροχούς
Κατανάλωση-Αυτονομία: 25 kWh/100 χλμ. - 317 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 68 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 5.981 χλστ./ 2.744 χλστ./ 2.767 χλστ.
Βάρος: 3.500 κιλά
Ωφέλιμο φορτίο:
955 κιλά

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ