Συγκριτική δοκιμή: Nissan Juke Hybrid vs Suzuki Vitara Hybrid

Nissan Juke Hybrid vs Suzuki Vitara Hybrid 1

Τα σύγχρονα compact crossover και SUV κερδίζουν διαρκώς έδαφος, με τα ιερά τοτέμ της κατηγορίας να εξελίσσονται και να προσφέρουν αυτό που ζητά ο αγοραστής της νέας εποχής.

Οι σύγχρονες τάσεις έχουν αλλάξει τα δεδομένα στην αυτοκίνηση, σε σημείο που παραδοσιακές δυνάμεις ακολουθούν, εκσυγχρονίζονται και προσφέρουν πολυδιάστατα μοντέλα για όλες τις ανάγκες.

Τα δύο ιαπωνικά μοντέλα του συγκριτικού μας αποτελούν γνωστή ποσότητα και ξεχωρίζουν στην κατηγορία, το καθένα για τους δικούς του λόγους. Η δεύτερη γενιά του Nissan Juke εξέλιξε τον ξεχωριστό χαρακτήρα του προκατόχου του, μοντέλο που ουσιαστικά δημιούργησε την κατηγορία των crossover/B SUV.

Nissan Juke Hybrid vs Suzuki Vitara Hybrid 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Suzuki Vitara από την άλλη δεν χρειάζεται συστάσεις, μιας και είναι ένα από τα μοντέλα που εκπολίτισαν τα 4x4 και ίδρυσαν πριν 30+ χρόνια την κατηγορία των SUV. Η τέταρτη γενιά του μοντέλου μείωσε τις εξωτερικές της διαστάσεις, χωρίς όμως να ρίξει νερό στο κρασί της καθώς προσφέρεται σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις.

Όπως αντιλαμβάνεστε, δύο δυνάμεις της κατηγορίας εξηλεκτρίστηκαν και απέκτησαν υβριδικές εκδόσεις για να προσφέρουν αυτό που ζητά η αγορά και να βοηθήσουν τις εταιρείες να μειώσουν τον μέσο όρο της γκάμας στις εκπομπές ρύπων.

Η αλήθεια όμως είναι ότι η Nissan ετοιμαζόταν εδώ και καιρό να λανσάρει τη νέα έκδοση κινητήρα του δημοφιλούς Juke, ενώ η Suzuki τοποθέτησε με την ανανέωση του μοντέλου ένα ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης 48V και πρόσφατα ένα φουλ υβριδικό σύστημα κίνησης.

Εκδρομικά υβριδικά

Το Nissan Juke Hybrid συμπληρώνει την γκάμα δίπλα στο 3κύλινδρο 1.0 DIG-T που καταναλώνει αποκλειστικά βενζίνη και αποδίδει 114 ίππους. Η υβριδική έκδοση φέρει αισθητικές αλλαγές που το διαφοροποιούν από την συμβατική και ευνοούν την αεροδυναμική, με τις διαφορές να εντοπίζονται στην πιο κλειστή εμπρός μάσκα, τις νέου σχεδιασμού ζάντες αλουμινίου και την ελαφρώς πιο έντονη πίσω αεροτομή.

Nissan Juke Hybrid 1
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H strong hybrid έκδοση του ανανεωμένου Vitara δεν έχει σχεδιαστικές αλλαγές σε σχέση με τις ήπια υβριδικές εκδόσεις των 129 ίππων και η μόνη διαφορά εντοπίζεται στο μαύρο περίγραμμα του λογότυπου hybrid.

Το υβριδικό σύστημα κίνησης του Juke αποτελείται από έναν 4κύλινδρο 1.600άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 95 ίππους και 148 Nm, δύο ηλεκτρομοτέρ με 49 ίππους/205 Nm και 20 ίππους/50 Nm αντίστοιχα, και ιδιαίτερη τεχνολογίας αυτόματο κιβώτιο. Το πιο αδύναμο ηλεκτρομοτέρ παίζει τον ρόλο εναλλάκτη/γεννήτριας, ενώ το ισχυρότερο εξασφαλίζει ηλεκτρική κίνηση μέσω ρεύματος που αντλεί από την μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,2 kWh.

Nissan Juke Hybrid 5

Το αυτόματο Smart Multi Mode αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων (4 για το θερμικό και 2 για το ηλεκτρικό) ελέγχεται ηλεκτρονικά και χάρη στην ανεξάρτητη λειτουργία των ηλεκτροκινητήρων και του θερμικού, έχει την δυνατότητα 15 διαφορετικών συνδυασμών για την αρωγή του τελευταίου. Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος φτάνει τους 145 ίππους που κινούν αποκλειστικά τους εμπρός τροχούς, έχοντας μάλιστα την δυνατότητα να κινήσει ηλεκτρικά το Juke με ταχύτητα έως 75 χλμ./ώρα και για έως 3 χλμ..

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την άλλη, το φουλ υβριδικό Vitara είναι από τα ελάχιστα μοντέλα της κατηγορίας του που μπορεί να συνδυάσει την υβριδική τεχνολογία με σύστημα κίνησης στους εμπρός ή τους τέσσερις τροχούς, διατηρώντας τις εκτός δρόμου ικανότητες που ακολουθούν το εμβληματικό μοντέλο της Suzuki.

Suzuki Vitara Full Hybrid 1

Κάτω από το καπό του υβριδικού Vitara βρίσκεται ο αναβαθμισμένος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας DualJet των 1,5 λίτρων, που αποδίδει 102 ίππους και 138 Nm. Συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα μαζεμένων διαστάσεων που αποδίδει 33 ίππους και 60 Nm και συνδυάζεται με αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων με paddles αλλαγών στο τιμόνι. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 116 ίππους και η μπαταρία των 0,84 kWh μπορεί, ανάλογα με τις συνθήκες, να κινήσει ηλεκτρικά το ιαπωνικό μοντέλο για 4,5 χλμ. με ταχύτητα έως 60 χλμ./ώρα.

Suzuki Vitara Full Hybrid 5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον τομέα των επιδόσεων, το ισχυρότερο αλλά και βαρύτερο Juke Hybrid (1.362 κιλά) διακρίνεται έναντι του ελαφρύτερου Vitara (1.245 κιλά), με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται από στάση σε 10,1 δλ. για Juke και σε 12,7 δλ. για το Vitara. Το μοντέλο όμως της Suzuki έχει μεγαλύτερη τελική ταχύτητα που ακουμπά τα 180 χλμ./ώρα, την στιγμή που αυτή της Nissan φτάνει τα 166 χλμ./ώρα.

Καθένας με τον τρόπο του

Η εκκίνηση και των δύο υβριδικών ιαπωνικών μοντέλων γίνεται ηλεκτρικά και μόλις αυξηθεί το φορτίο ή μειωθεί η ενέργεια της μπαταρίας, τότε μπαίνει στο παιχνίδι και ο θερμικός κινητήρας. Η λειτουργία του υβριδικού συστήματος του Juke είναι ελαφρώς πιο καλοκουρδισμένη από αυτή του Vitara, χάρη στην πιο ραφιναρισμένη λειτουργία της μετάδοσης, ενώ και τα δύο έχουν την δυνατότητα να σβήσουν τον κινητήρα ακόμα με ταχύτητα ταξιδιού, αρκεί να μην πατάτε το πεντάλ του γκαζιού.

Nissan Juke Hybrid 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Nissan Juke Hybrid διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας, Eco, Standard και Sport, και φυσικά διακόπτη EV για αποκλειστικά ηλεκτρική κίνηση. Ταυτόχρονα, διαθέτει λειτουργία e-Pedal που ενισχύει την ανάκτηση ενέργειας. Δεν ακινητοποιεί πλήρως το υβριδικό crossover της Nissan, αλλά γεμίζει ακόμα πιο γρήγορα την μπαταρία.

Nissan Juke Hybrid 9

To Suzuki Vitara Strong Hybrid έχει δύο προγράμματα λειτουργίας, Eco και Standard, με τον οδηγό να «φροντίζει» για την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση ανάλογα με την πίεση που ασκεί στο γκάζι ή την ενέργεια που διαθέτει η μπαταρία. Το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας γεμίζει σχετικά γρήγορα την μπαταρία με ρεύμα, αλλά δεν υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης της έντασής της. Το Vitara όμως προσφέρει δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών στις έξι σχέσεις του αυτόματου κιβωτίου, για τον οδηγό που θέλει να συμμετέχει πιο ενεργά στην διαδικασία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου, το μοντέλο της Nissan κατάφερε να κάψει κατά την διάρκεια της συγκριτικής δοκιμής 5,6 λτ./100 χλμ. και αυτό της Suzuki 5,9 λτ./100 χλμ. Και στα δύο όμως μοντέλα, εάν οδηγός κινηθεί με κύριο γνώμονα την οικονομία καυσίμου, θα δει την κατανάλωση να πέφτει με ευκολία κάτω από 5 λτ./100 χλμ.

Suzuki Vitara Full Hybrid 2

Στον δρόμο, και τα δύο υβριδικά μοντέλα παρουσιάζουν ένα αρκετά συγκροτημένο πρόσωπο, με πολύ καλό έλεγχο του αμαξώματος που δεν επιβαρύνει σε μεγάλο βαθμό την άνεση. Το Juke έχει ελαφρώς πιο σφιχτή ρύθμιση στην ανάρτηση σε σχέση με τις συμβατικές του εκδόσεις, και παρά το γεγονός ότι είχαμε την ακριβή έκδοση Techna με τις 19άρες ζάντες (225/45), η λειτουργία της ανάρτησης είναι αρκετά καλή και δύσκολα θα δυσανασχετήσει όταν αντιμετωπίζει τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Suzuki Vitara Full Hybrid 9

Το Vitara από την άλλη έχει μία πιο ανάλαφρη αίσθηση και παρουσιάζει ένα πιο ευκίνητο πρόσωπο, και ας έχει το επιπλέον βάρος της μπαταρίας. Η πλούσια έκδοση GLX συνδυάζεται με 17άρηδες τροχούς αλουμινίου με ελαστικά 215/55 που του επιτρέπουν να κινηθεί με μεγαλύτερη άνεση σε ένα χωματόδρομο. Αρωγός σε αυτές τις συνθήκες είναι η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος που διαθέτει σε σχέση με το Juke, φτάνοντας τους 17,5 πόντους.

Για εύκολη μετάβαση

Στις καμπίνες και των δύο μοντέλων του συγκριτικού μας συναντάμε τις προβλεπόμενες αλλαγές σε σχέση με τις συμβατικές τους εκδόσεις, που αφορούν τα πλήκτρα για την λειτουργία του υβριδικού συστήματος κίνησης. Οι διαφορές για το Vitara σταματούν εδώ, με το Nissan να διαθέτει και επανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων, που αντί για στροφόμετρο μας παρουσιάζει την λειτουργία του συστήματος και την «στάθμη» της μπαταρίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Nissan Juke Hybrid 4

Διαφορά στην ποιότητα και τους χώρους επιβατών που προσφέρουν τα δύο μοντέλα σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις τους δεν υφίσταται, πράγμα που σημαίνει ότι το Nissan προσφέρει λίγο καλύτερους χώρους για τα γόνατα των πίσω και το Vitara να διαθέτει μαλακό πλαστικά καλής ποιότητας στο ταμπλό. Η συναρμογή και στα δύο μοντέλα είναι αρκετά καλή, όπως και η εργονομία.

Nissan Juke Hybrid 8
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η θέση οδήγησης και των δύο στηρίζει σωστά το σώμα. Και στα δύο κάθεσαι σχετικά ψηλά και απολαμβάνεις εποπτική θέα προς τα εμπρός, με το Vitara όμως να προσφέρει καλύτερη ορατότητα περιμετρικά λόγω μεγαλύτερων γυάλινων επιφανειών. Το κάθισμα όμως του Juke είναι ελαφρώς πιο άνετο.

Suzuki Vitara Full Hybrid 4

Τα συστήματα πολυμέσων και πλοήγησης που βρίσκονται ψηλά στην κεντρική κονσόλα έχουν εύκολο μενού και κατανοητή λειτουργία, με αυτό του Nissan να συνδυάζεται και με ορισμένα φυσικά πλήκτρα. Και τα δύο όμως έχουν αρχίσει να δείχνουν την ηλικία τους, χωρίς όμως να υστερούν σε δυνατότητες.

Suzuki Vitara Full Hybrid 8
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως είναι λογικό, η μεγαλύτερη διαφορά των υβριδικών εκδόσεων εντοπίζεται στην χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, καθώς στο χαμηλό του σημείο φωλιάζει η μπαταρία του υβριδικού συστήματος κίνησης. Στην περίπτωση του Juke υπήρξε μείωση της τάξης των 68 λτ, φτάνοντας τα 354 λτ, ενώ του Vitara μειώθηκε κατά 73 λτ. στα 289 λτ.

Αντί συμπεράσματος

Όπως είναι ευκόλως κατανοητό, οι υβριδικές εκδόσεις των δύο ιαπωνικών crossover καταλαμβάνουν την κορυφή στην γκάμα τους και δικαιολογημένα έχουν υψηλότερη τιμή. Το Nissan Juke Hybrid διατίθεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού (N-Connecta και Techna), με την τιμή εκκίνησης να έχει καθοριστεί στα 31.900 ευρώ.

Nissan Juke Hybrid vs Suzuki Vitara Hybrid 4

Το Suzuki Vitara Strong Hybrid προσφέρεται και με τα τρία επίπεδα εξοπλισμού της γκάμας (GL+, GLX και GLX Sunroof) και η τιμή της βασικής έκδοσης έχει καθοριστεί στα 25.080 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει διαφορά τιμής των βασικών εξοπλιστικών εκδόσεων της τάξης των 6.820 ευρώ, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το μοντέλο της Suzuki διατίθεται και με σύστημα τετρακίνησης AllGrip. Η τιμή εκκίνησης της 4WD έκδοσης είναι 27.880 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από πλευράς εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, οι βασικές εκδόσεις και των δύο μοντέλων παρουσιάζουν ένα ολοκληρωμένο πρόσωπο με αρκετά χαρακτηριστικά και χωρίς ελλείψεις. Συγκριτικά, το Juke Hybrid έχει ελαφρώς καλύτερο εξοπλισμό άνεσης (ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέφτες κ.α.) και το Vitara Hybrid ασφάλειας (αερόσακος γονάτων οδηγού).

Nissan Juke Hybrid vs Suzuki Vitara Hybrid 2

Στον τομέα των παγίων εξόδων και τα δύο μοντέλα δεν επιβαρύνουν τον ιδιοκτήτη τους με ετήσια τέλη κυκλοφορίας και μπορούν να εισέρχονται σε καθημερινή βάση στον Δακτύλιο.

Συμπερασματικά, η υβριδική έκδοση του Nissan Juke διακρίνεται στο συγκριτικό μας έναντι της αντίστοιχης του Suzuki Vitara, μιας και ξεχωρίζει σε περισσότερους τομείς. Το μόνο που αποτελεί «αγκάθι» για την επιλογή του Juke είναι η υψηλότερη τιμή, που όμως δικαιολογείται από τον πιο σύγχρονο χαρακτήρα και το αποδοτικότερο σύστημα κίνησης. Το Vitara όμως δεν βασίζεται μόνο στην χαμηλότερη τιμή αγοράς, αλλά και στην δυνατότητα να συνδυάσει τον full hybrid χαρακτήρα του με σύστημα τετρακίνησης χωρίς μεγάλο κόστος (+2.800 ευρώ), στοιχείο που για ορισμένους κάνει την διαφορά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Juke Hybrid
Κινητήρας βενζίνης: 1.598 κ.εκ., 95 ίπποι/ 5.600 σ.α.λ., 148 Nm/3.600 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρες: 49 ίπποι/205 Nm, 20 ίπποι/50 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 145 ίπποι/205 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο multi-mode 6 σχέσεων με 15 συνδυασμούς, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,1 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 166 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,1 λτ./100 χλμ., 115 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.210/1.800/1.595 χλστ., 2.636 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.362 κιλά
Χώρος αποσκευών: 354 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 31.900 ευρώ- 0 ευρώ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Vitara Hybrid 2WD
Κινητήρας βενζίνης: 1.462 κ.εκ., 102 ίπποι/ 6.000 σ.α.λ., 138 Nm/4.400 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 33 ίπποι/60 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 116 ίπποι
Μετάδοση: Αυτόματο 6 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 12,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,3 λτ./100 χλμ., 121 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.175/1.775/1.610 χλστ., 2.500 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.245 κιλά
Χώρος αποσκευών: 289 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 25.080 ευρώ- 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ