Πρώτη δοκιμή: Νέο Volvo XC60 Recharge T8

Volvo XC60

Η Volvo αναβαθμίζει το XC60 και ειδικά στην περίπτωση του κορυφαίου T8, του χαρίζει όχι μόνο επιπλέον δύναμη, αλλά και μια νέα μπαταρία που αυξάνει την πραγματική του ηλεκτρική αυτονομία.

Τα βήματα που έχει κάνει η Volvo τα τελευταία χρόνια είναι πραγματικά εντυπωσιακά. Πιστή σε ένα σχέδιο ανάπτυξης όχι μόνο προς τους μηδενικούς ρύπους, αλλά κυρίως στην κορυφαία ασφάλεια των δημιουργημάτων της (η Volvo είναι η μοναδική εταιρεία που έχει τολμήσει να υποσχεθεί 0 θανάτους από τα αυτοκίνητά της), η σουηδική φίρμα προχωρά προς το άμεσο μέλλον με αισιοδοξία και κυρίως, χωρίς να «φοβάται» τη μεγαλύτερη μεταστροφή στην ιστορία του αυτοκινήτου από τη γέννησή του που εξελίσσεται στις ημέρες μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κάπως έτσι λοιπόν και πέρα από τη συνεχή έλευση νέων ηλεκτρικών και εξηλεκτρισμένων μοντέλων, η Volvo επενδύει και στη συνεχή βελτίωση των υπαρχόντων μοντέλων της προσφέροντάς τους συνεχώς ουσιαστικές αναβαθμίσεις και όχι μόνο απλώς ένα «facelift» κάθε 3 ή 4 χρόνια από την πρώτη τους παρουσίαση.

Volvo XC60

Στην περίπτωση του αναβαθμισμένου Volvo XC60 και ειδικά στην top έκδοση T8 οι βελτιώσεις αυτές αφορούν στην αύξηση της ισχύος του έτσι κι αλλιώς πανίσχυρου plug-in υβριδικού του συστήματος, στην προσθήκη μιας μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρίας που αυξάνει την ηλεκτρική αυτονομία, αλλά και σε επιπλέον ουσιαστικές προσθήκες άνεσης και εργονομίας.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας πραγματοποιήσαμε σχεδόν 2.000 χιλιόμετρα με το νέο Volvo XC60 Recharge T8 στη Δυτική και Βόρεια Ελλάδα αλλά και στην Αττική, ώστε να δούμε στην πράξη πόσο ωφέλησαν οι αλλαγές το μεσαίο SUV της σουηδικής φίρμας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πανίσχυρο υβριδικό σύστημα με κόφτη ασφαλείας

Volvo XC60

Το σύστημα κίνησης του Volvo XC60 Recharge T8 αποτελείται από έναν αναβαθμισμένο 2λιτρο turbo κινητήρα βενζίνης που πλέον δεν χρειάζεται και κομπρέσσορα για να αποδώσει 310 ίππους ισχύος και 400 Nm ροπής. Με τη βοήθεια ενός ισχυρότερου ηλεκτροκινητήρα 145 ίππων (από 88 πριν), το T8 προσφέρει 455 ίππους ισχύος (από 407) κερδίζοντας ακόμη περισσότερο σε απόδοση και επιδόσεις. Ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με ένα από τα πιο ισχυρό μοντέλα στην ιστορία της Volvo, το οποίο προσφέρει ένα πολύ γρήγορο 0-100 χλμ./ώρα (4,9 δλ., -0,6 δλ. συγκριτικά με το προ ανανέωσης μοντέλο), όμως η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα, όπως συμβαίνει πλέον σε όλα τα μοντέλα της μάρκας. Ο λόγος για αυτή την απόφαση της Volvo έχει ουσία και αφορά στα επίπεδα ασφάλειας των αυτοκινήτων της και τον περιορισμό των ατυχημάτων σε πολύ υψηλές ταχύτητες, όσο και αν αυτό ίσως ξενίσει τους λάτρεις των πολύ γρήγορων ταξιδιών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Volvo XC60

Ως προς τη λειτουργία του plug-in υβριδικού συστήματος, όπως σε όλα τα συστήματα του είδους, έτσι και εδώ ο ηλεκτροκινητήρας είναι αυτός που φροντίζει να κινεί το αυτοκίνητο με το ξεκίνημα του, με τον βενζινοκινητήρα να μπαίνει στο «παιχνίδι» άμεσα όταν απαιτείται. Υπάρχουν 5 προγράμματα λειτουργίας του συνόλου, τα Hybrid, Power, Pure, Off Road και Constant AWD, με το Pure να κινεί το αυτοκίνητο αποκλειστικά ηλεκτρικά. Σε όλες τις εκφάνσεις του, το σύστημα έχει άπλετη δύναμη και ροπή για να κινήσει γρήγορα το XC60 και παράλληλα, εντός ή εκτός δρόμου, να βγάλει τον οδηγό από κάθε «δύσκολη» κατάσταση. Η νέα μπαταρία που έχει τοποθετηθεί για την αποθήκευση του ηλεκτρισμού έχει χωρητικότητα 18,8 kWh από 11,6 kWh, αυξάνοντας έτσι την ηλεκτρική αυτονομία –κάτι πολύ χρήσιμο για την καθημερινή κίνηση του οδηγού σε ό,τι αφορά και το κόστος κίνησης. Η Volvo ανακοινώνει ότι με βάση τον κύκλο WLTP το XC60 T8 μπορεί να διανύσει έως και 78 χλμ. αμιγώς ηλεκτρικά και εμείς, κατά τη χρήση του αυτοκινήτου διαπιστώσαμε ότι τα 60 χλμ. είναι εφικτά, ανάλογα βέβαια και τη χρήση του κλιματισμού, τον τρόπο και το πρόγραμμα οδήγησης κ.ο.κ. Εάν τώρα στο παιχνίδι μπει και ο βενζινοκινητήρας, τότε για μια διαδρομή 100 χλμ. θα πρέπει να υπολογίζετε περί τα 8,0 λτ./100 χλμ., αν και πάλι το νούμερο αυτό διαμορφώνεται με βάση πολλές συνθήκες, αφού το πολύ ικανό σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση φροντίζει άμεσα να στείλει ενέργεια στην μπαταρία σε κάθε επιβράδυνση και πέδηση του αυτοκινήτου, μειώνοντας την «εξάρτηση» από τη βενζίνη.

Απολαυστικό στο ταξίδι – Εύχρηστο και καθημερινά

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Volvo XC60

Το Volvo XC60 T8 στο δρόμο κερδίζει τις εντυπώσεις, όντας ένα πραγματικά πολυτελές αυτοκίνητο που φροντίζει να μεταφέρει με χαρακτηριστική άνεση και ασφάλεια τους επιβάτες του και να τους κρατά ξεκούραστους ακόμη και μετά από πολλά χιλιόμετρα διαδρομής. Το πλαίσιο SPA της Volvo για μια ακόμη φορά αποδεικνύει τις ικανότητές του και παρά το έξτρα βάρος από τη μπαταρία και τα λοιπά παρελκόμενα του υβριδικού συστήματος το X60 διατηρείται ουδέτερο σε κάθε είδους διαδρομή, με λογικές κλίσεις από το αμάξωμα στις στροφές και παράλληλα, με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Το τιμόνι εφόσον επιλεγεί και η «Σκληρή αίσθηση» στο ειδικού μενού της οθόνης είναι άμεσο, με αρκετό βάρος και σαφές, βοηθώντας στον έλεγχο του αυτοκινήτου. Ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να κάνουμε στην αισθητή βελτίωση που φέρει το αναβαθμισμένο μοντέλο στο πεδίο της αίσθησης του πεντάλ των φρένων, αφού οι βελτιώσεις των μηχανικών της Volvo και το fine-tuning στη λειτουργία του συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, βάζουν για τα καλά στο παρελθόν μια μικρή υστέρηση στη λειτουργία του και την κάπως σπογγώδη αίσθηση που είχε το πεντάλ του φρένου στο προ ανανέωσης μοντέλο. Το αποτέλεσμα είναι τα φρένα να ικανοποιούν πλήρως σε αίσθηση και έτσι κι αλλιώς, σε αποτελεσματικότητα.

Volvo XC60
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε πολύ καλά επίπεδα διατηρούνται και τα επίπεδα άνεσης του αυτοκινήτου, αφού εκτός της σωστής λειτουργίας της ανάρτησης, οι στάνταρ τροχοί με τις 19άρες ζάντες που έφερε το μοντέλο της δοκιμής δεν επεφύλασσαν ξερές αντιδράσεις κατά το πέρασμα από ανωμαλίες του δρόμου. Αξίζει να αναφερθούμε και στην εξαιρετική ηχομόνωση, αλλά και στα κορυφαία καθίσματα για οδηγό και συνοδηγό της Volvo που φροντίζουν ώστε να κρατούνται ξεκούραστα όλα τα μέρη του σώματος των επιβατών.

Πολυτελές και ακόμη πιο hi-tech εσωτερικό

Volvo XC60

Ο θάλαμος των επιβατών του Volvo XC60 διατηρείται πολυτελής και με σχεδίαση που προάγει τη γενικότερη εργονομία και άνεση των επιβατών του. Στο αναβαθμισμένο μοντέλο η Volvo προσθέτει τη νέα γενιά του λογισμικού του συστήματος infotainment που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Google και η οποία ενσωματώνει με επιτυχία μια σειρά από νέες εφαρμογές όπως είναι το σύστημα πλοήγησης που χρησιμοποιεί τους γνωστούς στους περισσότερους Google Maps, αλλά και το εύχρηστο σύστημα φωνητικών εντολών Google Assistant. Επιπλέον αυτού η Volvo εφοδιάζει στάνταρ το XC60 με ένα νέο σύστημα που καθαρίζει τον αέρα που εισέρχεται στο εσωτερικό, εμποδίζοντας την είσοδο στην καμπίνα έως και του 95% των βλαβερών αιωρούμενων σωματιδίων PM 2,5. Μάλιστα, στο μενού του κλιματισμού στην κεντρική κάθετη οθόνη των 9 ιντσών έχει προστεθεί και μια ένδειξη που δείχνει σε πραγματικό χρόνο στα πόσα μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο αέρα βρίσκονται τα σωματίδια PM 2,5 έξω από το αυτοκίνητο. Στο πεδίο των χώρων, 5 ενήλικες θα μεταφερθούν με χαρακτηριστική άνεση από το XC60, χωρίς να απαιτούνται παραχωρήσεις. Το πορτ-μπαγκάζ χάνει σε ύψος λόγω της μπαταρίας, αλλά και πάλι, τα 468 διαθέσιμα λίτρα ικανοποιούν και με το παραπάνω τις ανάγκες των επιβατών. Σημειώστε ότι η μαλακή εταζέρα μπορεί να κλείσει σε 2 σημεία ύψους, ώστε να επιτρέψει τη φόρτωση πιο ψηλών αντικειμένων και παράλληλα να τα κρύψει από τα μάτια των… περίεργων περαστικών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Volvo XC60

Συμπέρασμα

Volvo XC60

Το αναβαθμισμένο Volvo XC60 Recharge T8 είναι ένα από τα κορυφαία plug-in υβριδικά μοντέλα της αγοράς που προσφέρει πολύ γρήγορες επιδόσεις στον ιδιοκτήτη του, ενώ παράλληλα με τη νέα του μπαταρία, του δίνει τη δυνατότητα να απολαύσει για περισσότερο χρόνο τα οφέλη του ηλεκτρισμού στην καθημερινότητά του. Επιπλέον αυτού, στοιχεία όπως η τονισμένη πολυτέλεια, ο εκλεπτυσμένος του χαρακτήρας και η εξαιρετική άνεση το καθιστούν ένα ιδανικό αυτοκίνητο για το ταξίδι. Τιμολογιακά, τα 68.651 ευρώ που κοστίζει η αρχική εξοπλιστική έκδοση του T8 είναι μια πολύ καλή τιμή με βάση τα κορυφαία χαρακτηριστικά του, αλλά και τα δεδομένα των premium μεσαίων SUV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας βενζίνης: 1.969 κ.εκ., 310 PS/6.000 σ.α.λ., 400 Nm/- σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 145 PS, 309 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 455 PS, 709 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο 8 σχέσεων, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 4,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: από 1,0 λτ./100 χλμ., από 22 γρ./χλμ.
Αυτονομία μπαταρίας: από 67 έως 78 χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.708/1.902/1.651 χλστ., 2.865 χλστ. Μεταξόνιο
Βάρος: 2.161 κιλά
Χωρητικότητα μπαταρίας: 18,8 kWh
Χώρος αποσκευών: 468 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 68.651 ευρώ -0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ