Η Zeekr ξεκινά στην Ελλάδα: Πρώτη οδήγηση με τα μοντέλα της
ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ / PHOTOS: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Η νεότερη μάρκα του Ομίλου Geely ξεκινά επίσημα και στη χώρα μας και εμείς, ταξιδεύουμε μέχρι την Πύλο με τα νέα μοντέλα της Zeekr, για μια πρώτη επαφή μαζί τους.
H Zeekr δημιουργήθηκε το 2021 από την κινεζική Geely, ώστε να τοποθετηθεί στο πορτφόλιο των αυτοκινητοβιομηχανιών της ως η πλέον πολυτελής γκάμα του ομίλου.
Το όνομά της έχει πολλούς συμβολισμούς, αφού το «Ze» προέρχεται από το «Zero» («μηδέν») για να δείξει ότι από εκεί ξεκινούν τα πάντα, το «E» συμβολίζει την ηλεκτροκίνηση, ενώ το «Kr» προέρχεται από το χημικό στοιχείο Κρυπτό, ένα ευγενές αέριο το οποίο εκπέμπει φως όταν έρθει σε επαφή με τον ηλεκτρισμό.
BUY NOW
Στην Ευρώπη η Zeekr ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 2023 και αυτή τη στιγμή προσφέρεται στη Σουηδία, την Ολλανδία, τη Νορβηγία, την Ελβετία, τη Δανία, το Βέλγιο και πλέον, και στην Ελλάδα. Από το 2026 η Zeekr θα εισέλθει και στις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ισπανία και την Ιταλία, με την ευρωπαϊκή αυτή της εξάπλωση να τη διαχειρίζεται η Zeekr Europe, με έδρα το Άμστερνταμ της Ολλανδίας.
Στην Ελλάδα, εισαγωγέας της Zeekr είναι η Geo Mobility, η οποία είναι επίσης και ο εισαγωγέας της Geely στη χώρα μας. Η πρώτη έκθεση της μάρκας θα βρίσκεται στο Μαρούσι, στο «δαχτυλίδι» της Λ. Κηφίσιας, ενώ σύντομα θα υπάρχουν επιπλέον εκθέσεις και εκτός Αττικής, στη Θεσσαλονίκη, την Κρήτη, τα Ιωάννινα, αλλά και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας.
Με 3 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα
Η Zeekr προσφέρει στη χώρα μας τα 3 σημαντικότερα και πιο ενδιαφέροντα για την Ευρώπη μοντέλα της, όλα αμιγώς ηλεκτρικά, πλήρως εξοπλισμένα και με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε σύστημα κίνησης, συνδεσιμότητα και ασφάλεια.

Το πρώτο εξ αυτών είναι το Zeek X, ένα μικρομεσαίο ηλεκτρικό SUV με μήκος 4,432 μέτρων και 5θυρο αμάξωμα, που φέρει μια πολύ μοντέρνα σχεδίαση. Ξεχωρίζουν στοιχεία όπως οι «μυώδεις» θόλοι των τροχών, τα διπλά εμπρόσθια φώτα, αλλά και οι πλαϊνές πόρτες με τις κρυμμένες χειρολαβές και τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο.
Στο εσωτερικό, το X φέρει μια μίνιμαλ αισθητική, προτάσσοντας κυρίως τη μεγάλη κεντρική οθόνη αφής των 14,6 ιντσών, μέσω της οποίας μπορεί ο οδηγός να χειριστεί μετά από λίγο χρόνο εκμάθησης, όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου.

Το Zeekr X προσφέρεται στη χώρα μας σε τρεις εκδόσεις ισχύος-μπαταρίας. Η πρώτη είναι η Core, με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 272 ίππων, κίνηση στους πίσω τροχούς και μπαταρία 49 kWh. Η δεύτερη είναι η Long Range, με ίδιο μοτέρ, κίνηση στους πίσω τροχούς και μπαταρία 69 kWh. Η τρίτη είναι η τετρακίνητη Privilege, με δύο ηλεκτροκινητήρες 428 ίππων και μπαταρία χωρητικότητας 69 kWh.
Στην έκδοση Core, το Zeekr X προσφέρει 330 χλμ. αυτονομίας σε μεικτή διαδρομή, 0-100 χλμ./ώρα σε 5,9 χλμ./ώρα, ενώ φορτίζει σε AC με 11 kWh και σε DC έως 130 kwh.

Στην Long Range η αυτονομία αυξάνεται στα 446 χλμ., το 0-100 χλμ./ώρα πέφτει στα 5,6 δλ. και η ισχύς φόρτισης DC είναι 150 kWh, ενώ στην Privilege, το 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί μόνο 3,8 δλ., η αυτονομία είναι 425 χλμ. και η φόρτιση AC είναι 22 kWh.
Προχωρώντας στο νεότερο μοντέλο της μάρκας, το Zeekr 7X, εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα μεσαίο SUV μήκους 4,787 μέτρων, με άνετους χώρους για τους επιβάτες και αρκετά δυναμική σχεδίαση.

Στο εσωτερικό, ξεχωρίζει το αιωρούμενο τούνελ της κεντρικής κονσόλας, που φιλοξενεί μεταξύ άλλων και τις δύο θέσεις ασύρματης φόρτισης smartphone, ενώ και εδώ δεσπόζει η οριζόντια οθόνη αφής των 16 ιντσών, μέσω της οποίας χειρίζονται οι περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου.
Το 7X προσφέρεται και αυτό σε 3 εκδόσεις ισχύος-μπαταρίας-κίνησης, ενώ στάνταρ στην κορυφαία του επιλογή υπάρχει και η ενεργή αερανάρτηση με συνεχή έλεγχο της απόσβεσης και ρυθμιζόμενη απόσταση από το έδαφος.

Στην πρώτη έκδοση Core ο ηλεκτροκινητήρας των 421 ίππων στέλνει τη δύναμη στους πίσω τροχούς και η μπαταρία έχει χωρητικότητα 75 kWh, ενώ στην επόμενη Long Range η μπαταρία αυξάνεται στις 100 kWh.
Το 0-100 χλμ./ώρα και στις δύο εκδόσεις απαιτεί 6,0 δευτερόλεπτα, ενώ η αυτονομία στην Core είναι 480 χλμ. και στην Long Range, 615 χιλιόμετρα. Η φόρτιση της μπαταρίας από 10 στο 80% μπορεί να γίνει μέσα σε 13 και 16 λεπτά αντίστοιχα.

Η κορυφαία έκδοση Privilege έχει δύο ηλεκτροκινητήρες 646 ίππων, τετρακίνηση και μπαταρία 100 kWh. Η αυτονομία της έκδοσης αυτής μπορεί να φθάσει τα 543 χιλιόμετρα, το 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί μόνο 3,8 δλ. και η φόρτιση από 10 στο 80% μπορεί να γίνει μέσα σε 16 λεπτά.
Ολοκληρώνοντας με το Zeekr 001, εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα μεγάλο shooting brake αυτοκίνητο, με πολλές καμπύλες στο αμάξωμά του και όμορφο σχεδιασμό.

Στο εσωτερικό, όπως και στα δύο προηγούμενα μοντέλα, έτσι και εδώ η σχεδίαση είναι μίνιμαλ και η υπερυψωμένη κεντρική οθόνη αφής των 15,4 ιντσών αποτελεί το κύριο πεδίο ελέγχου του αυτοκινήτου. Φυσικά, η Zeekr έχει εξοπλίσει το 001 με μια μεγάλη γκάμα συστημάτων ασφαλείας και άνεσης που ικανοποιούν και τον πιο απαιτητικό.

Το 001 προσφέρεται σε 3 εκδόσεις, η πρώτη (Long Range) με ηλεκτροκινητήρα 272 ίππων, κίνηση στους πίσω τροχούς και μπαταρία 100 kWh, ενώ υπάρχουν και δύο τετρακίνητες, η Privilege με 585 χλμ. αυτονομίας και η Performance με 594 χλμ. από την μπαταρία των 100 kWh.
Το 0-100 χλμ./ώρα στην Privilege και την Performance απαιτεί μόνο 3,8 δευτερόλεπτα, ενώ στην Long Range, 7,2 δευτερόλεπτα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Privilege έρχεται με στάνταρ ενεργή αερανάρτηση.

Οδηγώντας από την Αθήνα στην Πύλο και πίσω
Κατά τη διήμερη οδηγική μας εμπειρία με τα νέα μοντέλα της Zeekr, ξεκινήσαμε την πρώτη ημέρα για να διανύσουμε τα σχεδόν 290 χλμ. της διαδρομής μέχρι την Πύλο και το ξενοδοχείο Costa Navarino, με το μικρότερο μοντέλο, το Zeekr X, στην πισωκίνητη έκδοση Long Range με την μεγαλύτερη μπαταρία.

Το κύριο μέρος της διαδρομής μας ήταν στην Εθνική Οδό, ένα πεδίο στο οποίο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μικρότερη αυτονομία από ό,τι στην πόλη (εκεί όπου η μπαταρία φορτίζει πιο συχνά σε κάθε επιβράδυνση και φρενάρισμα), με την κατανάλωση που καταγράψαμε να βρίσκεται κοντά στις 19 kWh/100 χλμ., ένα πολύ καλό νούμερο για κίνηση στην εθνική.
Το αυτοκίνητο στο δρόμο ήταν σταθερό και ευθύβολο, με πολύ καλή ηχομόνωση για τους επιβάτες και γενικότερα δεν προβλημάτισε παρά την καταρρακτώδη βροχή που αντιμετωπίσαμε σε διάφορα σημεία της διαδρομής.
Ο κινητήρας των 272 ίππων κινεί με χαρακτηριστική άνεση το Zeekr X, ενώ στο πιο κλειστό κομμάτι της διαδρομής μετά την Καλαμάτα, στοιχεία όπως το ακριβές και άμεσο τιμόνι, αλλά και το στιβαρό πλαίσιο, μας βοήθησαν να κινηθούμε με απόλυτη ασφάλεια έχοντας πάντα πολύ καλή αίσθηση για το αυτοκίνητο παρά, επαναλαμβάνω, τις κακές καιρικές συνθήκες.

Το εσωτερικό προσφέρει αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, οι οποίες είναι ιδιαίτερα χρήσιμες σε κοντινές ή μακρινές διαδρομές, ενώ το μενού της κεντρικής οθόνης απαιτεί κάποιο χρόνο εκμάθησης ιδίως για κάποιες λειτουργίες όπως για παράδειγμα η ρύθμιση των καθρεπτών, χωρίς πάντως συνολικά το αυτοκίνητο να προβληματίζει σε εργονομία.
Την επόμενη ημέρα και κατά τον γυρισμό μας προς την Αθήνα, είχαμε την ευκαιρία να διανύσουμε τη διαδρομή με το Zeekr 7X και την έκδοση Long Range των 421 ίππων.

Το αυτοκίνητο στην Εθνική Οδό έδειξε ότι βρίσκεται στο στοιχείο του, με τον ηλεκτροκινητήρα των 421 ίππων να το κινεί με άνεση, το πλαίσιο να προσφέρει τη σταθερότητα και ασφάλεια που απαιτείται, ενώ η ιδιαίτερα προσεγμένη ηχομόνωση απομόνωνε πλήρως τους επιβάτες του από κάθε εξωτερικό παρασιτικό θόρυβο.
Στο πεδίο της κατανάλωσης ρεύματος, εμείς καταγράψαμε μια μέση τιμή κοντά στις 20,5 kWh/100 χλμ., κινούμενοι όμως σε πιο γρήγορους ρυθμούς από ό,τι την πρώτη ημέρα με το μικρότερο Χ.

Σε κάθε περίπτωση πάντως και για ακόμη πιο μακρινά ταξίδια, η πλατφόρμα του 7X με την αρχιτεκτονική των 800 Volt μπορεί σε έναν DC φορτιστή υψηλής παροχής να προσφέρει πολύ γρήγορα «γεμίσματα», ιδίως εφόσον ο οδηγός παρέχει ρεύμα μέχρι το 80% της μπαταρίας.
Με 10 χρόνια εγγύηση και σε τιμές από 32.990 ευρώ
Πολύ σημαντικό στοιχείο της Zeekr αποτελεί το γεγονός ότι η νέα μάρκα προσφέρει μια από τις μεγαλύτερες εγγυήσεις της αγοράς, η οποία φθάνει τα 10 έτη ή 200.000 χλμ. Η περιοδικότητα των service είναι κάθε 2 χρόνια ή 40.000 χιλιόμετρα. Παράλληλα, ισχύει 10 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια, για όλους τους αγοραστές των μοντέλων της εταιρείας.

Στο πεδίο των τιμών, το Zeekr X ξεκινά από τα 37.990 ευρώ ή 34.990 ευρώ εφόσον υπολογιστεί και η επιδότηση των 3.000 ευρώ του Προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Επίσης, για τα 50 πρώτα αυτοκίνητα προσφέρεται επιπλέον έκπτωση 2.000 ευρώ, που μειώνει τις τιμές από τα 32.990 ευρώ.
Το Zeekr 7X κοστίζει από 54.990 ευρώ ή 51.990 ευρώ με την κρατική επιδότηση, ενώ το 001 έχει τιμές από 59.990 ευρώ ή 56.990 ευρώ με την επιδότηση.

Ειδικά για το Zeekr X υπάρχει ένα χρηματοδοτικό πρόγραμμα χωρίς επιτόκιο, με εξόφληση σε 60 μήνες και δόση 288 ευρώ/μήνα. Για τα μεγαλύτερα μοντέλα, ισχύει χρηματοδότηση με επιτόκιο 7,9% και εξόφληση έως 72 μήνες.
Περισσότερα σε κάθε περίπτωση για τα νέα μοντέλα της Zeekr θα έχουμε στο carandmotor τις επόμενες ημέρες, όταν πραγματοποιήσουμε και τις αναλυτικές δοκιμές τους.