Ένας μήνας με το ηλεκτρικό Citroen e-C4 -Πόσο μας κόστισε;

Ένας μήνας και 1.000 χλμ. με το ηλεκτρικό Citroen e-C4 C-Cross

Με μοναδικό στιλ το αμιγώς ηλεκτρικό Citroen e-C4 προσφέρει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στην καθημερινότητα του οδηγού φροντίζοντας παράλληλα και για την «υγεία» του πορτοφολιού του.

Ως το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στη γκάμα της Citroen, το e-C4 C-Cross, αποτελεί τον προπομπό των πραγμάτων που θα δούμε από τους Γάλλους στο μέλλον και αυτό από μόνο του λέει πολλά για τις προθέσεις που έχουν αναφορικά με τον εξηλεκτρισμό των προτάσεών τους σε όλες τις κατηγορίες που δραστηριοποιούνται.

Το μικρομεσαίο e-C4 C-Cross, έχει τις σωστές διαστάσεις και χώρους για να εξυπηρετήσει με άνεση μια τετραμελή οικογένεια και την ίδια στιγμή να μπορεί να κινηθεί με άνεση στο απαιτητικό αστικό περιβάλλον ως το καθημερινό «εργαλείο».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση μάλιστα το e-C4 κάνει τα πράγματα ακόμη πιο ενδιαφέροντα. Σε σχέση με ένα συμβατικό μοντέλο με μοτέρ εσωτερικής καύσης, το γαλλικό μικρομεσαίο προσφέρει δραστική μείωση του κόστους κίνησης και επωφελείται από όλα τα πολυπόθητα προνόμια που συνοδεύουν αυτή τη στιγμή την αγορά αυτοκινήτου μηδενικών ρύπων, όπως είναι η δωρεάν χρήση ελεγχόμενων χώρων στάθμευσης και η απαλλαγή από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.

Ποιότητα που αντέχει στον χρόνο

Ένα από τα ατού του Citroen e-C4 C-Cross είναι η ποιότητα κατασκευής του που κινείται σαφώς πάνω από τον μέσο όρο μιας κατηγορίας που έχει πολύ σκληρό ανταγωνισμό στον συγκεκριμένο τομέα. Η προσοχή που έχουν δώσει οι Γάλλοι στο κομμάτι της ποιότητας ήταν εμφανής κατά τη δοκιμή του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου και επιβεβαιώθηκε και στον ένα μήνα που παρέμεινε στο στόλο του carandmotor.gr.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με λίγα περισσότερα από 26.000 δημοσιογραφικά χιλιόμετρα στο οδόμετρο κατά την παραλαβή του, η βαφή του αμαξώματος του e-C4 δεν παρουσίαζε σημάδια «κόπωσης», ενώ αλλοιώσεις δεν παρατηρήθηκαν ούτε στα πλαστικά τμήματα, όπως είναι οι προφυλακτήρες αλλά και τα άβαφα στο μεγαλύτερο μέρος τους προστατευτικά τμήματα που βρίσκονται χαμηλά στις πόρτες.

Παράλληλα και η εικόνα που παρουσιάζει η καμπίνα του e-C4 C-Cross ακολουθεί εκείνη του αμαξώματος, αφού, παρά τα χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί, δεν παρατηρήθηκαν τριγμοί, ακόμη και σε έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Η πολύ καλή συναρμολόγηση και συναρμογή των πλαστικών δείχνει σε αυτό το σημείο ότι η ποιότητα των πλαστικών δεν είναι επιφανειακή, ενώ και οι επενδύσεις των καθισμάτων δεν έχουν σημάδια φθοράς.

Ηλεκτρική πολυτέλεια καθημερινά

Αναμφίβολα ένα από τα στοιχεία που ξεχώριζε στο παρελθόν τα πολυτελή μοντέλα από τα «αυτοκίνητα του λαού» ήταν η ποιότητα λειτουργίας των πολυκύλινδρων κινητήρων τους. Ο εξηλεκτρισμός των τεσσάρων τροχών έχει οδηγήσει στον εκδημοκρατισμό αυτής της «πολυτέλειας» με το e-C4 να αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με 260 Nm ροπής διαθέσιμα σχεδόν με το «καλημέρα» και μηδενικούς κραδασμούς κατά τη λειτουργία του, το ηλεκτρικό μοτέρ των 136 ίππων ξεπερνά σε ποιότητα λειτουργίας οποιονδήποτε κινητήρα εσωτερικής καύσης αφού οποιοδήποτε είδος κραδασμού λάμπει δια της απουσίας του. Έτσι η ησυχία στην ποιοτική καμπίνα του γαλλικού μικρομεσαίου είναι χαρακτηριστική και συμβάλλει τα μέγιστα στο να διατηρηθεί φρέσκος ο οδηγός του με τις άμεσες επιταχύνσεις στο πάτημα του δεξιού πεντάλ να παρέχονται με χαρακτηριστική άνεση.

Καίει λιγότερο και από... παπί

Το επόμενο μεγάλο ατού του ηλεκτρικού μοτέρ του e-C4 είναι οι χαμηλές ενεργειακές του απαιτήσεις, οι οποίες γίνονται ακόμη πιο εμφανείς στο αστικό περιβάλλον, όπου και χρησιμοποιήθηκε κυρίως από την συντακτική ομάδα του carandmotor.gr.

Με ταχύτητες πόλης σε ώρες αιχμής στο κέντρο της πρωτεύουσας και την ενεργοποίηση του προγράμματος λειτουργίας Eco το ηλεκτρικό μοντέλο της γαλλικής εταιρείας διαπρέπει σε αυτές τις συνθήκες καθώς χρειάστηκε μόλις 12,2 kWh στα 100 χλμ. με την αυτονομία του να ξεπερνά με ευκολία τα 300 χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, η μέση κατανάλωση σε μικτές συνθήκες κίνησης κυμάνθηκε στα επίπεδα της δοκιμής και βρέθηκε στα 14,9 kWh, ενώ με τη χρήση του δωρεάν φορτιστή του Δήμου Αθηναίων που βρίσκεται κοντά στα γραφεία το κόστος κίνησης εκμηδενίστηκε. Να σημειωθεί επίσης ότι για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας των 45 kWh χρειάζονται περίπου πέντε ώρες σε 22άρι Wallbox, μιας και διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW.

Με τιμή κιλοβατώρας στο 0,16 ευρώ για φόρτιση στο σπίτι, η παραπάνω κατανάλωση στην πόλη σημαίνει μόλις 1,952 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα και 6-7 ευρώ σε φορτιστή 22 kW δημόσιας χρήσης. Αυτό το κόστος απλά δεν μπορεί να συγκριθεί με εκείνο ενός αυτοκινήτου με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης, ανεξαρτήτως καυσίμου και ειδικά στην φόρτιση στο σπίτι ξεπερνά ακόμη και τα θρυλικά για την οικονομία που προσφέρουν παπιά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μόνο ενδεικτικό παράδειγμα που θα παραθέσουμε είναι ότι ένα συμβατικό αυτοκίνητο βενζίνης αντίστοιχων διαστάσεων και απόδοσης, που έχει μέση κατανάλωση 6 λτ./100 χλμ. στο αστικό περιβάλλον θα στοιχίσει στον χρήστη του 11,38 ευρώ ή 1.138 ευρώ στα 10.000 χλμ. Έτσι ο οδηγός του e-C4 C-Cross, εφόσον φορτίζει στο σπίτι, μπορεί να εξοικονομεί περίπου 940 ευρώ το έτος με μεγάλο περιβαλλοντικό μπόνους τη μηδενική παραγωγή CO2.

Τυπικά γαλλικό και ευχάριστο

Το e-C4 C-Cross επέστρεψε στην ελληνική αντιπροσωπεία με 27.118 χλμ. στο οδόμετρό του έχοντας προσθέσει σχεδόν 1.000 χιλιόμετρα, τα περισσότερα εκ των οποίων σε περιβάλλον πόλης. Στον ένα μήνα που έμεινε μαζί μας, κατάφερε να αποδεικνύει καθημερινά τα προτερήματά του και να εκπληρώνει με ευκολία όποια «αγγαρεία» και αν κλήθηκε να φέρει εις πέρας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ήσυχο, σβέλτο και απόλυτα οικονομικό στη χρήση, με μπόλικους χώρους για τέσσερα άτομα και τις αποσκευές τους, το μικρομεσαίο ηλεκτρικό των Γάλλων κινήθηκε στο κέντρο της πόλης προσφέροντας τυπικά γαλλική άνεση, ενώ βγήκε και εκτός των τειχών πραγματοποιώντας χωρίς άγχος διαδρομές έως και 200 χλμ.

Τέλος, παρά τα χιλιόμετρα που έχει συγκεντρώσει το e-C4 C-Cross δείχνει να κερδίζει τη μάχη με τον χρόνο, κάτι που φαίνεται να κάνει και η μπαταρία του, η οποία δεν παρουσίασε κάποια μείωση αναφορικά με την απόδοσή και την ενεργειακή της χωρητικότητα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:
Ηλεκτρικός, 136 PS, 260 Nm
Μετάδοση: Μίας σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 150 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 14,9 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ
Αυτονομία (WLTP): 350 χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.360/1.800/1.525 χλστ., 2.670 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.650 κιλά
Χώρος αποσκευών: 380 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 30.950 ευρώ (με κρατική επιδότηση και όφελος απόσυρσης παλαιού αυτοκινήτου συμβατικής τεχνολογίας)- 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ