Δοκιμή: Νέο Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 110 PS 4WD Auto
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΝΑΓΟΣ / PHOTOS: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΛΙΟΣ

To S-Cross δεν βασίζεται σε εντυπωσιασμούς αλλά στην ουσία, και η προσθήκη του αυτόματου σασμάν αναβαθμίζει τις επιδόσεις και την ευκολία χρήσης.
Η Suzuki είναι η μόνη εταιρεία που διαθέτει τετρακίνητες εκδόσεις σε όλα τα μοντέλα της, ενώ τα τελευταία δέκα χρόνια έχει αποκτήσει μεγάλη εμπειρία στα ήπια υβριδικά συστήματα κίνησης (MHEV).

Η τελευταία τρίτη γενιά του S-Cross βρίσκεται στην αγορά τα τελευταία τέσσερα χρόνια και οι άνθρωποι της Suzuki την αναβαθμίζουν διαρκώς με νέα υβριδικά συστήματα κίνησης, νέα κιβώτια ταχυτήτων και σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και συνδεσιμότητας.
BUY NOW
Ζωντανός οργανισμός
Η τελευταία αναβάθμιση που δέχθηκε αφορά την έλευση ενός πιο «καθαρού» ήπια υβριδικού συστήματος κίνησης που μπορεί να συνδυαστεί και με το νέο αυτόματο κιβώτιο έξι ταχυτήτων με δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω των paddles στο τιμόνι.

Το φρεσκαρισμένο Suzuki S-Cross εφοδιάζεται αποκλειστικά με τον αναβαθμισμένο 1.4 BoosterJet που πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6e-bis και υποστηρίζεται από ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης 48V. Αξίζει να σημειωθεί ότι το τελευταίο δεν έμεινε ίδιο, καθώς διαθέτει ενισχυμένη μπαταρία (0,38 kWh) με βελτιωμένη θερμική διαχείριση και το ηλεκτρομοτέρ κέρδισε τρεις επιπλέον ίππους, φτάνοντας τους 17.
Το 48βολτο σύστημα εξακολουθεί να προσφέρει ηλεκτρική υποβοήθηση κατά την επιτάχυνση, ανεπαίσθητη επανεκκίνηση του κινητήρα (σύστημα stop/start) και ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση, εξασφαλίζοντας τελικά μειωμένη κατανάλωση και ρύπους.

Το 4κύλινδρο θερμικό μοτέρ βενζίνης διαθέτει τουρμπίνα, άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων VVT (ηλεκτρική ενεργοποίηση στις εισαγωγής και υδραυλικά στις εξαγωγής) και πλέον αποδίδει 110 ίππους στις 4.500 σ.α.λ. (αντί για 129 στις 5.500 σ.α.λ.), αλλά την ίδια ροπή των 235 Nm σε μικρότερο εύρος στροφών (από τις 2.000 έως τις 2.500 σ.α.λ., αντί για 2.000 έως 3.000 σ.α.λ.). Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων ή με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων με μετατροπέα ροπής και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω paddles, με το τελευταίο να εφοδιάζει το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε.
Οι επιδόσεις που ανακοινώνει ο κατασκευαστής για το τετρακίνητο και αυτόματο Hybird S-Cross κάνουν λόγο για επιτάχυνση από στάση τα 100 χλμ./ώρα σε 11 δλ. (12,2 δλ. το χειροκίνητο 4WD), με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 180 χλμ./ώρα. Το ήπια υβριδικό σύστημα υποβοηθά το έργο του κινητήρα σε ένα μεγάλο εύρος στροφών, με τη συνδρομή του ηλεκτροκινητήρα να μη γίνεται αντιληπτή πέρα από το γράφημα στον ψηφιακό υπολογιστή ταξιδιού του πίνακα οργάνων.

Νιώθεις όμως ζωντανή απόκριση στο γκάζι από πολύ χαμηλές στροφές και σπιρτόζικη επιτάχυνση με γραμμική απόδοση και προσεγμένη ποιοτικά λειτουργία. Επιπλέον καταφέρνει να μειώνει ελαφρώς την κατανάλωση και ρίχνει τις εκπομπές CΟ2 (121 γρ./χλμ. το 2WD με το χειροκίνητο κιβώτιο).
Το πολυσυλλεκτικό
Το σύστημα αυτόματης τετρακίνησης AllGrip με πολύδισκο ηλεκτομαγνητικό συμπλέκτη διαθέτει τέσσερα προγράμματα λειτουργίας, με το Auto να στέλνει ροπή στους πίσω τροχούς ουσιαστικά μόνο όταν χρειάζεται. Στο Sport η απόκριση του γκαζιού γίνεται πιο άμεση και μεταφέρει 20% περισσότερη ροπή στον πίσω άξονα. Το Snow είναι για χιόνι, χώμα και όλες γενικά τις συνθήκες εκτός ασφάλτου, καθώς το αυτοκίνητα ξεκινά με 4WD και «χαλαρώνει» το ESP ώστε να αφήνει μεγαλύτερα περιθώρια ολίσθησης. Τέλος, το Lock κλειδώνει τον κεντρικό συμπλέκτη ώστε η ροπή να μοιράζεται ισόποσα εμπρός πίσω και να μεγιστοποιείται έτσι η ελκτική πρόσφυση για τα δύσκολα περάσματα, με ταχύτητα έως 60 χλμ./ώρα (μετά ξεκλειδώνει και μεταβαίνει στη λειτουργία Snow).

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, και σε συνδυασμό με τους 17μιση πόντους απόσταση από το έδαφος, το μικρομεσαίο crossover της Suzuki να μπορεί να βολτάρει με άνεση σε δασικούς δρόμους. Σε αυτές τις συνθήκες βέβαια, το όριο θα το θέσουν τα ασφάλτινα ελαστικά και ο μακρύς εμπρός πρόβολος. Η ανάρτηση πάντως δεν θα δυσανασχετήσει σε μια βατή εκτός δρόμου κίνηση και η λειτουργία της δεν θα ακουστεί.
Η οδήγηση του αναβαθμισμένου Suzuki S-Cross με το αυτόματο σασμάν είναι μια εύκολη και αγχολυτική διαδικασία, διατηρώντας το φιλικό του πρόσωπο ακόμα και όταν πιεστεί σε μια σφιχτή διαδρομή. Το τιμόνι δεν στερείται αίσθησης και το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται αρκετά άμεσα στις αλλαγές κατεύθυνσης. Η ανάρτηση ελέγχει αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος και η κλίση στις στροφές είναι σχετικά περιορισμένη, όπως και η βύθιση στο φρενάρισμα, προσφέροντας παράλληλα και αρκετή δόση άνεσης.

H καμπίνα του S-Cross παραμένει όπως της γνωρίζουμε, με μαλακό πλαστικό καλής ποιότητας στο ταμπλό και piano black πλαίσιο γύρω από την οθόνη του συστήματος πολυμέσων. Το σύστημα πολυμέσων όλων των εκδόσεων έχει έγχρωμη HD οθόνη 9 ιντσών διαθέτει αυξημένη συνδεσιμότητα και κάμερα 360 μοιρών για περιμετρικό έλεγχο όταν κινούμαστε με μικρή ταχύτητα. Ακόμα, διαθέτει πλοηγό και λειτουργία αναγνώρισης φωνής, ενώ στην κορυφή της βρίσκεται η κάμερα του συστήματος παρακολούθησης του οδηγού.
Η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλή και μπορείς να τη φέρεις στα μέτρα σου, παρότι η κλίση της πλάτης του καθίσματος είναι σκαλωτή. Το κάθισμα παρέχει αξιοπρεπή πλευρική στήριξη και δεν κουράζει ακόμα και μετά από πολύωρη οδήγηση. Η εργονομία στην καμπίνα είναι σωστή, όσο για την ποιότητα, να πούμε πως κάποια από τα υλικά χαμηλά είναι οικονομικής επιλογής, αλλά όλα είναι καλά φινιρισμένα και γερά βιδωμένα.

Οι χώροι είναι αρκετά καλοί για τέσσερις ενήλικους, με τον χώρο αποσκευών να βολεύει και όλες τους τις αποσκευές (430 έως 440 λτ. χωρητικότητα ανάλογα με την κλίση της πλάτης του πίσω καθίσματος). Οι θήκες για μικροπράγματα στην καμπίνα δεν είναι ούτε πάρα πολλές ούτε μεγάλες, όμως είναι πρακτικές.
Στο ταμείο
Το αναβαθμισμένο Suzuki S-Cross των 110 ίππων δεν υπέστη αύξηση τιμής στις αντίστοιχες εκδόσεις εξοπλισμού των 129 ίππων που αντικατέστησε, με το αυτόματο 1.4 Hybrid 48V 110 PS να εκκινεί από τα 26.680 ευρώ (έκδοση GL+). Η αντίστοιχη τετρακίνητη έκδοση κοστίζει 2.800 ευρώ παραπάνω (29.680 ευρώ), με την πλούσια GLX με την ηλεκτρικά ανοιγόμενη πανοραμική ηλιοροφή όπως το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε, να κοστίζει 32.930 ευρώ και να αποτελεί την κορυφή της γκάμας.

Η ενδιάμεση έκδοση GL+ είναι εξαιρετικά συνιστώμενη και είναι πλήρης σε εξοπλιστικά χαρακτηριστικά άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας. Σε κάθε περίπτωση, ο εξοπλισμός όλων των εκδόσεων περιλαμβάνει την ομπρέλα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού Suzuki Safety Support.
Η μέση κατανάλωση καυσίμου κατά την διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 6,4 λτ./100 χλμ., μια αρκετά καλή τιμή εάν αναλογιστούμε και τις επιδόσεις που μπορεί να προσφέρει συνολικά. Σε συνδυασμό μάλιστα με τα χαμηλά ετήσια τέλη κυκλοφορίας της τετρακίνητης και αυτόματης έκδοσης, και την ελεύθερη είσοδο στον Δακτύλιο λόγω ήπια υβριδικής τεχνολογίας, το αναβαθμισμένο S-Cross παρουσιάζει ένα πολύ προσεγμένο οικονομοτεχνικό πρόσωπο. Επιπλέον, καλύπτεται με εγγύηση που μπορεί να επεκταθεί μέχρι τα 10 έτη.

Συμπερασματικά, το αναβαθμισμένο τετρακίνητο Suzuki S-Cross Hybrid 110 PS με την προσθήκη του αυτόματου σασμάν, καταφέρνει να προσδίδει στον ήδη πολυδιάστατο χαρακτήρα του ένα αγχολυτικό πρόσωπο, χάρη στην ευκολία χρήσης που εξασφαλίζει. Μπόνους οι ανώτερες επιδόσεις που προσφέρει σε σχέση με την αντίστοιχη έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.373 κ.εκ. βενζίνη, 110 ίπποι/4.500 σ.α.λ., 235 Nm/2.000-2.500 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 11 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,1 λτ./100 χλμ., 141 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.305/1.755/1.585 χλστ., 2.600 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.310 κιλά
Χώρος αποσκευών: 430 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 29.680 ευρώ (Από 27.680 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο)/98,70 ευρώ