Δοκιμή: Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V 110 PS Auto
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΝΑΓΟΣ / PHOTOS: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΛΙΟΣ

Το αειθαλές ιαπωνικό SUV αναβαθμίστηκε τεχνολογικά για να πληροί ακόμα πιο αυστηρές εκπομπές ρύπων και παράλληλα προσφέρει την δυνατότητα επιλογής ενός νέου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.
Παρά το γεγονός ότι η τέταρτη γενιά του Vitara βρίσκεται στην αγορά περίπου μια δεκαετία, το εμβληματικό SUV της Suzuki καταφέρνει να διατηρείται στην επικαιρότητα και να διαγράφει μια εξαιρετικά πετυχημένη εμπορική πορεία.
Για να το πετύχει αυτό όμως, οι άνθρωποι της ιαπωνικής εταιρείας το εξελίσσουν και το αναβαθμίζουν διαρκώς με νέα υβριδικά κινητήρια σύνολα βενζίνης και σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και συνδεσιμότητας.
BUY NOW

Η τελευταία αναβάθμιση που δέχθηκε δεν αφορά μόνο την έλευση ενός πιο «καθαρού» ήπια υβριδικού συστήματος κίνησης που μπορεί να συνδυαστεί και με το νέο αυτόματο σασμάν, αλλά έφερε και αλλαγές στην γκάμα.
Τελειοποίηση
Το φρεσκαρισμένο Suzuki Vitara εφοδιάζεται αποκλειστικά με τον αναβαθμισμένο 1.4 BoosterJet που πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6e-bis και υποστηρίζεται από ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης 48V. Το τελευταίο μάλιστα δεν έμεινε ίδιο, μιας και διαθέτει ενισχυμένη μπαταρία (0,38 kWh) με βελτιωμένη θερμική διαχείριση και το ηλεκτρομοτέρ κέρδισε τρεις επιπλέον ίππους, φτάνοντας τους 17.
Σε κάθε περίπτωση, το 48βολτο σύστημα εξακολουθεί να προσφέρει ηλεκτρική υποβοήθηση κατά την επιτάχυνση, ανεπαίσθητη επανεκκίνηση του κινητήρα (σύστημα stop/start) και ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση, εξασφαλίζοντας τελικά μειωμένη κατανάλωση και ρύπους.

Το 4κύλινδρο θερμικό μοτέρ βενζίνης διαθέτει τουρμπίνα, άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων VVT (ηλεκτρική ενεργοποίηση στις εισαγωγής και υδραυλικά στις εξαγωγής) και πλέον αποδίδει 110 ίππους στις 4.500 σ.α.λ. (αντί για 129 στις 5.500 σ.α.λ.), αλλά την ίδια ροπή των 235 Nm σε μικρότερο εύρος στροφών (από τις 2.000 έως τις 2.500 σ.α.λ., αντί για 2.000 έως 3.000 σ.α.λ.). Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων ή με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων με μετατροπέα ροπής και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω paddles, όπως του αυτοκινήτου που δοκιμάζουμε.
Αξίζει βέβαια να αναφέρουμε ότι η γκάμα του αναβαθμισμένου Suzuki Vitara αποτελείται πλέον μόνο με το συγκεκριμένο ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης των 110 ίππων, χειροκίνητο ή αυτόματο με κίνηση στους εμπρός ή τους τέσσερις τροχούς, με το Strong Hybrid των 116 ίππων να έχει πάρει ήδη την άγουσα για τα αποδυτήρια.

Στον τομέα των επιδόσεων και σύμφωνα πάντα με τον κατασκευαστή, το αναβαθμισμένο ήπια υβριδικό και προσθιοκίνητο Vitara των 110 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,1 δλ. και η τελική του ταχύτητα ακουμπά τα 180 χλμ./ώρα.
«Ζωντανό» και ολιγαρκές
Στην πράξη, ο οδηγός του αναβαθμισμένου Vitara των 110 ίππων δεν θα αντιληφθεί διαφορά στην απόδοση σε σχέση με το απερχόμενο των 129 ίππων και το ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης εξακολουθεί να κινεί με άνεση το ελαφρύ ιαπωνικό B-SUV (1.205 κιλά). Η λειτουργία του 4κύλινδρου BoosterJet είναι ραφιναρισμένη και σε συνδυασμό με ηλεκτρική υποβοήθηση, τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του είναι πολύ ποιοτικά ακόμα και λίγο πάνω από τις 1.000 σ.α.λ.
Πέρα από την δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω των paddles στο τιμόνι, το κιβώτιο δεν διαθέτει σπορ πρόγραμμα λειτουργίας και δίνει έμφαση στην οικονομία καυσίμου, ανεβάζοντας σχέσεις γρήγορα. Με λίγη παραπάνω πίεση στο πεντάλ του γκαζιού θα κατεβάσει σχέση, ενώ εάν το «βυθίσετε» στο πάτωμα θα πραγματοποιήσει άμεσα kickdown για φουλ απόδοση. Ακόμα, στην χειροκίνητη λειτουργία δεν κρατά την σχέση στον κόφτη και την αλλάζει λίγο πριν τις 6.000 σ.α.λ.

Στον δρόμο, το mild hybrid Vitara παρουσιάζει ένα αρκετά συγκροτημένο πρόσωπο, με πολύ καλό έλεγχο του αμαξώματος που δεν επιβαρύνει σε μεγάλο βαθμό την άνεση. Η αίσθηση που απολαμβάνει ο οδηγός είναι ανάλαφρη (σπάνιο στις μέρες μας) και παρουσιάζει ένα ευκίνητο πρόσωπο. Επιπλέον, η ηχομόνωση έχει βελτιωθεί ελαφρώς και κάνει πιο πολιτισμένο το ταξίδι.
Όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται με 17άρηδες τροχούς με ελαστικά 215/55 που του επιτρέπουν να κινηθεί με άνεση και σε ένα χωματόδρομο. Αρωγός σε αυτές τις συνθήκες είναι η ικανή απόσταση από το έδαφος που φτάνει τους 17,5 πόντους.

Από πλευράς κατανάλωσης καυσίμου, το αναβαθμισμένο σύστημα κίνησης του Vitara απαιτεί λιγότερο καύσιμο σε σχέση με πριν. Κατά την διάρκεια της δοκιμής μας σε μικτό πεδίο κίνησης χρειάστηκε 6,6 λτ./100 χλμ., την στιγμή που το προηγούμενο ήθελε 6,9 λτ./100 χλμ. Επιπρόσθετα, σε περίπτωση επιλογής της προσθιοκίνητης έκδοσης με το χειροκίνητο κιβώτιο, ο ιδιοκτήτης του δεν επιβαρύνεται με ετήσια τέλη κυκλοφορίας, με όλες τις εκδόσεις να μπορούν να εισέρχονται καθημερινά στον Δακτύλιο λόγω υβριδικής τεχνολογίας.
Εργονομικό και καλοβιδωμένο
Αισθητικά, το Vitara MHEV των 110 ίππων δεν έχει αλλαγές σε σχέση με το περσινό facelift. Αυτό σημαίνει ότι διαθέτει τη νέα πιο τονισμένη μάσκα σε piano black, καινούργια σχέδια στους τροχούς αλουμινίου των πλούσιων εκδόσεων και επιπλέον αεροδυναμικά βοηθήματα στο πίσω παρμπρίζ.
Στην καμπίνα, δεν εντοπίζουμε διαφορά στην ποιότητα και τους χώρους επιβατών που προσφέρει σε σχέση με πριν, πράγμα που σημαίνει ότι θα βολευτούν τέσσερις ενήλικοι με τις αποσκευές τους (362 λτ.). Η είσοδος μάλιστα στο πίσω κάθισμα είναι πολύ εύκολη, χάρη στο άνοιγμα 90 μοιρών που διαθέτουν οι πόρτες. Το ταμπλό αποτελείται από μαλακό πλαστικό καλής ποιότητας, με την συναρμογή να είναι αρκετά καλή, όπως και η εργονομία.

Η θέση οδήγησης στηρίζει σωστά το σώμα και θα βολέψει όλους τους σωματότυπους. Κάθεσαι βέβαια ψηλά, αλλά απολαμβάνεις εποπτική θέα προς τα εμπρός, ενώ υψηλού επιπέδου είναι και η ορατότητα περιμετρικά λόγω των μεγάλων γυάλινων επιφανειών.
Τα σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης που βρίσκεται ψηλά στην κεντρική κονσόλα έχει εύκολο μενού και κατανοητή λειτουργία, ενώ ακριβώς από πάνω συναντάμε και την αναβαθμισμένη κάμερα που παρακολουθεί τις κινήσεις τους οδηγού.

Ταυτόχρονα, η εφαρμογή Suzuki Connect επιτρέπει την απομακρυσμένη παρακολούθηση του οχήματος και προσφέρει μία σειρά από χρήσιμες υπηρεσίες, όπως ειδοποιήσεις για την κατάσταση του αυτοκινήτου, εντοπισμό σταθμευμένου αυτοκινήτου, ιστορικό οδήγησης, ειδοποιήσεις ασφαλείας και υπενθυμίσεις για την περιοδική του συντήρηση.
Αντί συμπεράσματος
Όπως προαναφέραμε, το αναβαθμισμένο Suzuki Vitara διατίθεται πλέον μόνο με το ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης των 110 ίππων, με κίνηση στους εμπρός ή τους τέσσερις τροχούς και επιλογή μεταξύ χειροκίνητου ή του νέου αυτόματου σασμάν έξι σχέσεων.

Οι αυτόματες και οι τετρακίνητες εκδόσεις συνδυάζονται με τα επίπεδα εξοπλισμού GL+, GLX και GLX Sunroof, με τις δικίνητες που φέρουν το χειροκίνητο σασμάν να μπορούν να εφοδιαστούν και με το βασικό GL. Η τιμή των εκδόσεων με το χειροκίνητο κιβώτιο δεν έχει διαφοροποιηθεί σε σχέση με το παρελθόν (από 20.580 ευρώ 2WD GL), με τις αυτόματες να κοστίζουν 1.700 ευρώ επιπλέον από τις αντίστοιχες με το χειροκίνητο (από 24.180 2WD GL+ Auto).
Από πλευράς εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, η βασική εξοπλιστική έκδοση GL+ του αυτόματου Vitara παρουσιάζει ένα ολοκληρωμένο πρόσωπο με αρκετά χαρακτηριστικά και κρίνεται ως η πιο ορθή και VFM επιλογή στην γκάμα.
Στον τομέα των παγίων εξόδων, όλες οι εκδόσεις μπορούν να εισέρχονται σε καθημερινή βάση στον Δακτύλιο, με την δικίνητη με το χειροκίνητο κιβώτιο να μην επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη της με ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Εν κατακλείδι, το αναβαθμισμένο Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V 110 PS Auto αποτελεί μια ανταγωνιστική πρόταση στην κατηγορία, απέναντι ακόμα και σε ορισμένες πιο φρέσκιες επιλογές της κατηγορίας των B-SUV, με το αυτόματο κιβώτιο να προσφέρει άνεση και να αναδεικνύει την δύναμη του ήπια υβριδικού συστήματος κίνησης. Στα συν, η δυνατότητα επιλογής τετρακίνησης που προσφέρουν ελάχιστα μοντέλα της κατηγορίας, το μαζεμένο κόστος χρήσης και φυσικά η δυνατότητα επέκταση της εγγύησης μέχρι 10 έτη.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.373 κ.εκ. βενζίνη, 110 ίπποι/4.500 σ.α.λ., 235 Nm/2.000-2.500 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,1 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,7 λτ./100 χλμ., 129 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.185/1.775/1.600 χλστ., 2.500 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.205 κιλά
Χώρος αποσκευών: 362 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 24.180 ευρώ (Από 20.580 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο)/82,56 ευρώ