Δοκιμάζουμε την τετρακίνητη Skoda Octavia Scout 2.0 TDI των 200 ίππων

Skoda Octavia Scout 2.0 TDI

Επιβλητική σε διαστάσεις και προδιαγραφές, η τετρακίνητη έκδοση της Skoda Octavia Scout των 200 πετρελαιοκίνητων ίππων μάς φέρνει αντιμέτωπους με τη ρεαλιστική πτυχή της αυτοκίνησης.

Τα παραδείγματα των κατασκευαστών που χάθηκαν στη λήθη του χρόνου δεν είναι λίγα. Υπάρχουν βέβαια κι εκείνοι που στάθηκαν πιο τυχεροί, κερδίζοντας μια δεύτερη ευκαιρία στη ζωή.  

Σε αυτή την κατηγορία ανήκει και η Skoda, το πέρασμα της οποίας στον όμιλο Volkswagen, στις αρχές της δεκαετίας του 1990, άλλαξε τον ρου της ιστορίας της και την προδιαγεγραμμένη πορεία μιας αυτοκινητοβιομηχανίας εγκλωβισμένης στο πολιτικοοικονομικό αδιέξοδο στο οποίο είχε περιέλθει το υπό κατάρρευση κομουνιστικό καθεστώς.

Τρία χρόνια αργότερα ήρθε το Skoda Felicia και η σαφώς διατυπωμένη υπόσχεση ότι το μέλλον της τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας θα επιφύλασσε μόνο ευχάριστες εκπλήξεις. Η μεγαλύτερη από αυτές ήταν η πρώτη γενιά της Octavia, μια πληθωρικής μπερλίνας, η οποία δημιούργησε τη δική της σχολή, σφυρηλατώντας και προσαρμόζοντας στα δικά του μέτρα και σταθμά την πολυφορεμένη έννοια του value for money.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Skoda Octavia Scout 2.0 TDI

Προσφέροντας περισσότερο μέταλλο για λιγότερα χρήματα, η Octavia δεν άργησε να διακριθεί σε σχεδόν όλους τους τομείς στους οποίους δραστηριοποιήθηκε, διαψεύδοντας εκείνους που πόνταραν στην αποτυχία  ενός αυτοκινήτου που μπορεί να μην διέθετε την ψευδεπίγραφη λάμψη μιας wannabe premium κατασκευής, είχε ωστόσο με το μέρος του πλήθος χωροταξικών και όχι μόνο αρετών.

Κι όσο η Skoda πατούσε ακόμα πιο γερά στα πόδια της, αυξάνοντας τα κρίσιμα μεγέθη της και κατακτώντας την απαιτούμενη αυτοπεποίθηση, τόσο η Octavia κέρδιζε την εμπιστοσύνη του κοινού στο οποίο απευθυνόταν και τη δυνατότητα να κατακτήσει νέα, ανεξερεύνητα εδάφη.

Μπαίνοντας στα «παπούτσια» ενός τετρακίνητου crossover την εποχή που η κατηγορία μετρούσε ελάχιστους εκπροσώπους και premium λογική και χτίζοντας μια σπάνια παράδοση, η οποία ούτε λίγο ούτε πολύ κρατά περισσότερα από 20 χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Skoda Octavia Scout 2.0 TDI

Σε άλλο επίπεδο

Η Skoda Octavia Scout -Combi στα πρώτα της βήματα- αποτελεί σε κάθε γενιά του αυτοκινήτου το ιερό δισκοπότηρο της γκάμας του, το σημείο αναφοράς στο οποίο συναντώνται όλες -ανεξαιρέτως- οι δεξιότητές του.

Κατά αυτόν τον τρόπο ένα γενναιόδωρο σε διαστάσεις station wagon, μπορεί να πατά με αυτοπεποίθηση στο χώμα, όντας τετρακίνητο με αυξημένη από το έδαφος και τηρουμένων των αναλογιών προσιτό.

Είναι σχεδόν βέβαιο ότι τα 42.100 ευρώ του αυτοκινήτου της δοκιμής, καθιστούν τη νέα Octavia Scout μια ειδική πρόταση, ωστόσο, συνυπολογίζοντας κανείς το γεγονός ότι με αυτά τα χρήματα αποκτάς ένα πετρελαιοκίνητο crossover 200 ίππων με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης και με αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων, τότε ίσως αναθεωρήσει κανείς περί του απρόσιτου της επιλογής.

Skoda Octavia Scout 2.0 TDI
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η νέα Octavia έχει αλλάξει επίπεδο, γεγονός που δεν το μαρτυρά μόνο το ταμπελάκι της τιμής αλλά πρωτίστως η αναβάθμιση της αντιληπτής ποιότητας αλλά και του μακροσκελέστατου εξοπλιστικού καταλόγου.

Το ψηφιακό cockpit με τις δύο οθόνες υψηλής ανάλυσης -του πίνακα οργάνων αλλά και της κεντρικής κονσόλας των 10 ιντσών- επιβάλλουν την αναθεώρηση των εξοπλιστικών δεδομένων της Octavia Scout.

Άλλωστε ο διζωνικός κλιματισμός, το εξαιρετικό σε λειτουργία σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, το πλήθος των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας αλλά και άλλα λιγότερο ή περισσότερο χρήσιμα στοιχεία εξοπλισμού δεν σου επιτρέπουν να αμφισβητήσεις το αναβαθμισμένο status του αυτοκινήτου.

Skoda Octavia Scout 2.0 TDI

Με φόντο, λοιπόν, ένα ποιοτικό σύνολο το οποίο δείχνει να ανθίσταται στη σκληρή-δημοσιογραφική χρήση και τους πρακτικά… ανεξάντλητους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, η νέα Skoda Octavia Scout αποδεικνύεται κάτι παραπάνω από αντάξια των υψηλών προσδοκιών σου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιστροφή στην πραγματικότητα

Στην περίπτωση που θελήσεις να συνδυάσεις τη… μακρόσυρτη φιγούρα της Octavia Scout με τη μόνιμη κίνηση στους τέσσερις τροχούς, ο δίλιτρος κινητήρας diesel των 2,0 λίτρων όπως άλλωστε και το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη αποτελεί μονόδρομο.

Στην εποχή της… ηλεκτροκίνησης, ο παραπάνω συνδυασμός ακούγεται παλαιομοδίτικος και την ίδια στιγμή απολύτως ρεαλιστικός. Κι αυτό διότι σε απαλλάσσει από την εξάρτηση των ούτως ή άλλως δυσεύρετων σημείων φόρτισης, προσφέροντας χωρίς αστερίσκους και ψηλά γράμματα αυτό που ακριβώς περιμένεις από μια τετρακίνητη και άκρως αποτελεσματική κατασκευή.

Skoda Octavia Scout 2.0 TDI

Αν πιέσεις, ο πετρελαιοκινητήρας των 2,0 λίτρων ακούγεται και η ένδειξη της κατανάλωσης ίσως σταθεί σε διψήφια νούμερα, ωστόσο, αν αρκεστείς στη φυσική ορμή των 400 Nm ροπής, τότε είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα ρολάρεις χωρίς να καταναλώνεις και να βιώνεις τη σκληρή πραγματικότητα της πετρελαιοκίνητης επιλογής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιλέγοντας το αποδοτικότερο πρόγραμμα οδήγησης δεν μεταβάλλεις μόνον τον χρόνο και τον τρόπο με τον οποίο το δίλιτρο μοτέρ των 200 ίππων αντιδρά στην πίεση του δεξιού πεντάλ αλλά και τη λειτουργία του ημιαυτόματου κιβωτίου, το οποίο με την πρώτη ευκαιρία θα απεμπλακεί εξασφαλίζοντας την απολαυστική εμπειρία του coasting.

Σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις, τα 7 δευτερόλεπτα για την τυπική διαδικασία της επιτάχυνσης στα 100 χλμ./ώρα από στάση είναι ενδεικτικά των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου, μολονότι στον πραγματικό κόσμο βάρος και διαστάσεις θα σε κρατήσουν μακριά από οποιονδήποτε πειραματισμό.

Skoda Octavia Scout 2.0 TDI
I

Σίγουρα η αίσθηση που αποκομίζεις από το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης θα μπορούσε να είναι καλύτερη, όπως αποτελεσματικότερη όφειλε να είναι και η απόσβεση των κακοτεχνιών από την ανάρτηση, η οποία δείχνει να μην συμμερίζεται την πρόθεση των ανθρώπων της Skoda να ανέβουν σκαλί και να κοιτάξουν στα μάτια τις κορυφαίες προτάσεις του ανταγωνισμού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντί συμπεράσματος

Η φτωχή γκάμα κινητήρων της τετρακίνητης Octavia Scout αδικεί την τσεχική πρόταση, ανεβάζοντας δυσανάλογα την τιμή της. Στα 42.100 ευρώ οι επιλογές που τοποθετούνται απέναντι της είναι πολλές, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι όποιος επιλέξει τον βγαλμένο από το… ένδοξο θερμικό παρελθόν συνδυασμό δεν θα αποζημιωθεί από την αποδοτικότητα ή αν προτιμάτε την αποτελεσματικότητα του υπερεξοπλισμένου τσεχικού συνόλου.  

Τεχνικά Χαρακτηριστικά - Skoda Octavia Scout 2.0 TDI

Κινητήρας: 1.968 κ.εκ. diesel, 200 PS/3.600-4.200 σ.α.λ., 400 Nm/1.750-3.500 σ.α.λ.
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 7,0 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 227 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,7 λτ./100 χλμ., 150 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.703/1.829/1.481 χλστ., 2.686 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.567 κιλά
Χώρος αποσκευών: 640 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 42.700 ευρώ / 105 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ