Οδηγούμε στην Πολωνία τη νέα Skoda Fabia

Skoda Fabia 2021

H Skoda Fabia περνά στην τέταρτη κατά σειρά γενιά της, αλλάζοντας επίπεδο και προσανατολισμό.

Αν η μεγαλοπρέπεια της σύγχρονης Octavia αποτέλεσε το έναυσμα για την επανείσοδο της Skoda στα μεγάλα σαλόνια της ευρωπαϊκής αγοράς, η μικρότερη σε διαστάσεις και ταπεινότερη σε προδιαγραφές Fabia ήταν εκείνη που κατάφερε να κτίσει με τη φανέλα των φιλόδοξων Τσέχων ισχυρή παράδοση στην πάλαι ποτέ κραταιά κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης.

Τα 4,5 εκατομμύρια πωλήσεων τα οποία σημείωσε το μικρό Skoda σε περίπου 22 χρόνια παρουσίας στη γηραιά ήπειρο περιγράφουν με τον πιο σύντομο και περιεκτικό τρόπο την εξαιρετικά επιτυχημένη πορεία του, αποτελώντας συνάμα τον καλύτερο πρόλογο για την τέταρτη κατά σειρά γενιά του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Skoda Fabia 2021

Ταξιδεύοντας, λοιπόν, από το μακρινό 1999 στο σήμερα και από το αθάνατο ελληνικό καλοκαίρι στο σχεδόν φθινοπωρινό Γκντανσκ της Πολωνίας, είχαμε την τύχη να γνωρίσουμε από κοντά ένα αυτοκίνητο το οποίο δεν θυμίζει σε τίποτα τα πρώτα, αδέξια βήματά του.

Σε νέα διάσταση

Δεν θα ήταν υπερβολή να ισχυριστεί κανείς ότι η νέα Skoda Fabia κινείται πλέον σε μια νέα διάσταση, έχοντας αντικαταστήσει το προφίλ μιας χαμηλού κόστους κατασκευής με εκείνο ενός προηγμένου σχεδιαστικά και τεχνολογικά τετράτροχου, το οποίο ωστόσο δεν έχει χάσει την επαφή του με τη σκληρή, ευρωπαϊκή πραγματικότητα.

Το γεγονός ότι η τέταρτη κατά σειρά γενιά της Fabia είναι η πρώτη που βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα του ομίλου Volkswagen -γνωστή και ως MQB-A0- δικαιολογεί τις περισσότερες από τις θεμελιώδεις αλλαγές στις προδιαγραφές της.

Skoda Fabia 2021
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πέρα, λοιπόν, από την κατά γενική ομολογία ελκυστική εικόνα της και τις λιγότερο ή περισσότερο φανταχτερές σχεδιαστικές επιλογές, ίσως έχει μεγαλύτερη αξία να επικεντρωθεί κανείς στην εντυπωσιακή αύξηση των διαστάσεών της.

Ειδικότερα, το μήκος του πεντάθυρου αμαξώματος έχει αυξηθεί κατά 11 εκατοστά, εκ των οποίων τα 9,4 προκύπτουν από το μεγαλύτερο μεταξόνιο. Σχεδόν πέντε εκατοστά έχει κερδίσει και το πλάτος, ολοκληρώνοντας τη μετάβαση της νέας Skoda Fabia στο άνω άκρο της κατηγορίας της.

Skoda Fabia 2021

Κλείνοντας με την εικόνα του αυτοκινήτου, οφείλουμε να αναφερθούμε και στις αεροδυναμικές επιδόσεις του, οι οποίες και το τοποθετούν στην κορυφή του Segment B. Με τη βοήθεια και των ενεργών αεροδυναμικών πτερυγίων, ο συντελεστής οπισθέλκουσας περιορίστηκε από τα 0,32 Cd στα 0,28 Cd, γεγονός που μεταφράζεται σε χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου κατά 0,2 λίτρα/100 χιλιόμετρα στην ταχύτητα των 100 χλμ./ώρα.

Στην ψηφιακή εποχή

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Την υπογραφή του Volkswagen Group φέρει και το πέρασμα της Skoda Fabia στη νέα, ψηφιακή εποχή. Η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής μεγέθους έως 9,2 ιντσών συνοδεύεται στις πλουσιότερες εξοπλιστικά εκδόσεις από έναν επίσης ψηφιακό πίνακα οργάνων, διαμορφώνοντας το περίφημο Virtual Cockpit.

Skoda Fabia 2021

Στοιχεία όπως ο ατμοσφαιρικός φωτισμός, ο διζωνικός κλιματισμός με αεραγωγούς στην πίσω σειρά καθισμάτων, η δυνατότητα της ασύρματης σύνδεσης ενός smartphone με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και της επαγωγικής φόρτισης, καθώς και η παρουσία του ψηφιακού βοηθού, ενισχύουν την εξοπλιστική φαρέτρα του αυτοκινήτου και τη θέση του απέναντι στον ανταγωνισμό.

Μιλώντας για τον εξοπλισμό και τα εντυπωσιακά βήματα προόδου δεν πρέπει να παραλείψει κανείς τα προηγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, με πρώτο και καλύτερο το ενεργό cruise control, το οποίο μάλιστα παραμένει λειτουργικό μέχρι και την ταχύτητα των 210 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Skoda Fabia 2021

Ως ποσοτική θα μπορούσε να προσδιοριστεί η υπεροχή των αποθηκευτικών χώρων της νέας Skoda Fabia, κρίνοντας από τα 380 λίτρα του διαμερίσματος των αποσκευών αλλά και από τις έξυπνες και ιδιαίτερα πρακτικές λύσεις που κρύβει ο θάλαμος επιβατών.

Οι πρώτες εντυπώσεις

Η εικόνα ενός αυτοκινήτου το οποίο μπορεί να προσφέρει αξιόπιστες λύσεις απέναντι στις προκλήσεις της καθημερινότητας ενισχύεται από τον τρόπο με τον οποίο η τέταρτη, κατά σειρά, γενιά της Fabia πατάει στην άσφαλτο. Τα οφέλη από τη χρήση της νέας πλατφόρμας και της διαμόρφωσης ενός αποτελεσματικότερου σε όλα ανεξαιρέτως τα επίπεδα πλαισίου είναι πολλαπλά, αναβαθμίζοντας σε ένα διαφορετικό επίπεδο τα ποιοτικά και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του μικρού Skoda.

Skoda Fabia 2021
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν και στη βάση της γκάμας του αυτοκινήτου διατηρούν τη θέση τους τα ατμοσφαιρικά σύνολα βενζίνης του 1,0 λίτρου, τον πρώτο λόγο εξακολουθούν να έχουν οι τρικύλινδροι TSI κινητήρες, οι οποίοι προσφέρονται σε διαμορφώσεις των 95 και των 110 ίππων.

Την κορυφαία, προς ώρας, έκδοση υπογράφει το τετρακύλινδρο σύνολο του 1,5 λίτρου, το οποίο αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής, διαθέτοντας τη δυνατότητας αδρανοποίησης κυλίνδρων. Μάλιστα, στον βασικό εξοπλισμό της συγκεκριμένης έκδοσης περιλαμβάνεται και το επτατάχυτο ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο αποτελεί προαιρετική επιλογή για τον ΤSI του 1,0 λίτρου και των 110 ίππων.

Skoda Fabia 2021

Σε ό,τι αφορά στο λανσάρισμα του αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να περιμένουν έως και τα τέλη του έτους για να αποκτήσουν ιδία άποψη για την τέταρτη γενιά της Skoda Fabia και γιατί όχι να της χαρίσουν μια θέση στο γκαράζ τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS

Κινητήρας: Βενζίνης, 999 κ.εκ. 110 PS, 200 Nm
Μετάδοση: Μηχανικό έξι σχέσεων, στους μπροστινούς τροχούς
Επιδόσεις: 9,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 205 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,9 λίτρα/100 χλμ., 113 g/km
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.108/1.780/1.459 χλστ., 2.564 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.091 κιλά
Χώρος αποσκευών: 380 λτ.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ