Δοκιμή: Νέο Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8

Peugeot 408 Hybrid 225 1

Η Peugeot τολμά να πειραματιστεί και το νέο 408 αποδεικνύει ότι μπορεί να το κάνει με απόλυτη επιτυχία.

Οι κατηγορίες των αυτοκινήτων έχουν αλλάξει πολύ τα τελευταία χρόνια, διαφοροποιώντας αρκετά και τους διαθέσιμους τύπους αμαξώματος που προσφέρονται στην αγορά. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αποτελεί η «εισβολή» των crossover και SUV που έφερε τον αφανισμό των πιο κλασικών σχεδίων, όπως τα 4θυρα σεντάν.

Peugeot 408 Hybrid 225 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην περίπτωση της Peugeot, είχαμε να δούμε μοντέλο της «σειράς 400» από το 2011 με το 407, το οποίο όμως αντικαταστάθηκε έμμεσα από το 508 μετά από αρκετά χρόνια. Η γαλλική εταιρεία όμως φέρνει τώρα στην αγορά το νέο 408, μοντέλο που δεν θυμίζει σε κανένα σημείο το παλιό 407, αλλά ούτε και κανένα άλλο μοντέλο της κατηγορίας, δημιουργώντας ουσιαστικά τις σύγχρονες τάσεις.

Με στιλ μοναδικό

Το νέο Peugeot 408 βασίζεται στην αναβαθμισμένη πλατφόρμα EMP2 V3 που μπορεί να υποστηρίξει εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες, με Plug-in Hybrid συστήματα κίνησης και αμιγώς ηλεκτρικές. Ενημερωτικά, οι τελευταίες θα εμπλουτίσουν την γκάμα του νέου μοντέλου στο άμεσο μέλλον.

Peugeot 408 Hybrid 225 3

Οι Γάλλοι σχεδιαστές συνδύασαν τα χαρακτηριστικά των SUV και των 5θυρων κουπέ για την δημιουργία ενός ξεχωριστού fastback crossover που εκπέμπει δυναμισμό, από όποια γωνία και εάν το παρατηρήσεις, με έντονη παρουσία και σωστές αναλογίες. Το 408 έχει μήκος 4,69 μέτρα, πλάτος 1,85 μέτρα και ύψος 1,48 μέτρα, και σε συνδυασμό με το μεταξόνιο των 2,79 μέτρων και τους μεγάλους τροχούς διαμέτρου 72 εκ. (με ζάντες έως 20 ιντσών όπως του αυτοκινήτου δοκιμής) που γεμίζουν τους θόλους, διαθέτει μια ιδιαίτερα αθλητική στάση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Peugeot 408 Hybrid 225 21

Στο εμπρός μέρος συναντούμε την τελευταία εκδοχή της σχεδιαστικής γλώσσας της εταιρείας, με έγχρωμες λεπτομέρειες στη μάσκα, τονισμένη μουσούδα, νέο σήμα και φυσικά τους «κυνόδοντες» των LED Matrix φώτων.

Από το πλάι, οι έντονες ανάγλυφες επιφάνειες, η οπισθοκλινής οροφή και οι τονισμένοι ώμοι δίνουν τον τόνο, και σε συνδυασμό με τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (19 εκ.), επιτυγχάνεται η πολυπόθητη «εκτός δρόμου» εικόνα. Μάλιστα, τα τελευταία εκτίνονται μέχρι χαμηλά και καλύπτουν τα μαρσπιέ για να μην λερώνονται τα μπατζάκια των επιβατών στο έμπα-έβγα.

Peugeot 408 Hybrid 225 20
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πίσω μέρος όμως είναι που κάνει την διαφορά στην εμφάνιση του νέου 408. Η έντονη κλίση, η μεγάλη πίσω πόρτα και ο ογκώδης άβαφος προφυλακτήρας εξασφαλίζουν macho παρουσιαστικό, ενώ το ducktail στο τελείωμα της πόρτας και τα δύο αεροδυναμικά βοηθήματα στις άκρες της οροφής (τα «αυτιά γάτας» όπως τα ονομάζει η Peugeot), αποτελούν στοιχεία μοναδικά στην κατηγορία.

Φουλ πανσιόν...

Μπαίνοντας στη καμπίνα του νέου Peugeot 408 αμέσως αντιλαμβάνεσαι τη νέα αρχιτεκτονική με τις έντονες ακμές. Τα υλικά που αποτελούν το ταμπλό είναι κατά κύριο λόγο μαλακά πλαστικά κορυφαίας ποιότητας και έχουν αντίστοιχη συναρμογή.

Peugeot 408 Hybrid 225 8

Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη υψηλής ευκρίνειας 10 ιντσών του νέου συστήματος πολυμέσων και ακριβώς από κάτω συναντάμε τις συντομεύσεις λειτουργιών που επιθυμεί ο οδηγός, με την μορφή πλήκτρων αφής i-Toggle, καθώς και ορισμένους φυσικούς διακόπτες για βασικές λειτουργίες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Peugeot 408 Hybrid 225 9

Ανάμεσα από τον οδηγό και τον συνοδηγό υπάρχει μία μεγάλη κονσόλα δαπέδου που φιλοξενεί το υποβραχιόνιο, τις ποτηροθήκες και φυσικά το χειριστήριο του επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου και των προγραμμάτων οδήγησης (Electric, Normal και Sport). Ακριβώς μπροστά υπάρχουν δύο μεγάλες θήκες, με την μία να μπορεί να φορτίσει ασύρματα και ένα αντίστοιχης τεχνολογίας τηλέφωνο.

Peugeot 408 Hybrid 225 11
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα νέα καθίσματα με πιστοποίηση AGR έχουν ενισχυμένη γέμιση και μακρύτερο έδρανο, με τα εμπρός να προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη και λειτουργία θέρμανσης και μασάζ. Το κάθισμα του οδηγού έχει μεγάλο εύρος ρύθμισης, κάτι που ισχύει και για την ρύθμιση της απόστασης του τιμονιού. Το αποτέλεσμα είναι η εύρεση της σωστής θέσης οδήγησης με μεγάλη ευκολία, ενώ η άνεση που προσφέρει είναι κορυφαία.

Peugeot 408 Hybrid 225 15

Το μικρής διαμέτρου πολυλειτουργικό τιμόνι του i-Cockpit περιορίζει ελαφρώς την ορατότητα προς τον καινούριο ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10 ιντσών, στην βάση του, αλλά οι τρισδιάστατες απεικονίσεις είναι αρκετά εντυπωσιακές και προσφέρει μπόλικη πληροφορία.

Peugeot 408 Hybrid 225 12
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι πάρα πολύ καλοί και πίσω θα βολευτούν με άνεση έως και τρεις, με τον μεσαίο να βρίσκει να βολέψει τα πέλματά του χάρη στο πολύ χαμηλό κεντρικό τούνελ «μετάδοσης». Μόνο ψηλοί επιβάτες, άνω του 1,85 μέτρων μπορεί να αναζητήσουν λίγο περισσότερο αέρα για το κεφάλι τους.

Peugeot 408 Hybrid 225 16

Αντίστοιχου επιπέδου είναι και ο χώρος αποσκευών, με την πίσω πόρτα να εξασφαλίζει μεγάλο άνοιγμα για εύκολη φόρτωση. Επιπλέον, το κατώφλι φόρτωσης είναι χαμηλό, έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, γάντζους χειραποσκευών και σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος, δημιουργείται επίπεδος χώρος φόρτωσης. Η χωρητικότητά του είναι 471 λίτρα στην Hybrid έκδοση που δοκιμάζουμε, με την αντίστοιχη της βενζινοκίνητης με τους 130 ίππους να φτάνει τα 536 λίτρα.

Τhundercat

Το νέο Peugeot 408 εξοπλίζεται με συστήματα κίνησης τελευταίας γενιάς, που πληρούν τις πρόσφατες προδιαγραφές ρύπων Euro 6.4 και διακρίνονται για την υψηλή τους απόδοση και την φιλικότητα προς το περιβάλλον.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η βενζινοκίνητη γκάμα διαθέτει μία επιλογή και αφορά τον πολυβραβευμένο 3κύλινδρο 1.2 PureTech. Στην συγκεκριμένη εφαρμογή, αποδίδει 130 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 230 Nm στις 1.750 σ.α.λ., και συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.

Peugeot 408 Hybrid 225 4

Στην υπόλοιπη γκάμα του νέου Peugeot 408 συναντάμε τις επαναφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις, με συνδυαστική ισχύ 180 ή 225 ίππων. Τόσο η έκδοση Hybrid 180 όσο και η Hybrid 225 που δοκιμάζουμε συνδυάζονται αποκλειστικά με το ειδικά εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων e-EAT, ενώ διαθέτει και μονάδα μίζας/γεννήτριας για άμεσες και αθόρυβες επανεκκινήσεις.

Το plug-in hybrid σύστημα κίνησης του νέου 408 αποτελείται από έναν 4κύλινδρο 1.600άρη PureTech κινητήρα με 150 ή 180 ίππους, ένα ηλεκτρομοτέρ 110 ίππων και 320 Nm, και από μία μπαταρία χωρητικότητας 12,4 kWh που εξασφαλίζει ικανή ηλεκτρική αυτονομία (κοντά στα 60 χλμ.) από μία πλήρη φόρτιση διάρκειας περίπου τριών ωρών. Η συνδυαστική ισχύς στην πρώτη περίπτωση είναι 180 ίπποι και στην δεύτερη 225 ίπποι, με την ροπή να φτάνει και στις δύο εκδόσεις τα 360 Nm.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Peugeot 408 Hybrid 225 22

Το αυτόματο κιβώτιο e-EAT8 πραγματοποιεί σχετικά γρήγορες αλλαγές σχέσεων και διαθέτει λειτουργία «Brake» που ενισχύει την επιβράδυνση όταν ο οδηγός παίρνει το πόδι του από το γκάζι. Ουσιαστικά αυτό που κάνει είναι να αυξήσει την ανάκτηση ενέργειας για να μεγιστοποιήσει αντίστοιχα την ηλεκτρική αυτονομία.

Στην πραγματικότητα, το Peugeot 408 μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά ηλεκτρικά, μιας και η μπαταρία είναι ικανή να καλύψει τις βασικές καθημερινές ανάγκες χωρίς να τεθεί σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας. Αυτός βέβαια είναι και ο ενδεδειγμένος τρόπος χρήσης ενός αυτοκινήτου με επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης.

Peugeot 408 Hybrid 225 13
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τις καθημερινές μπορείς να κινείσαι ηλεκτρικά (φορτίζοντας στο σπίτι ή στο γραφείο), ενώ σε μια εκδρομή θα συνδράμει ο θερμικός κινητήρας. Στην υβριδική λειτουργία και αφού εξαντλήσει όλη την ηλεκτρική αυτονομία, το σύστημα εξασφαλίζει πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου που κυμαίνεται κοντά στα 5,0 λτ. για τα πρώτα 100 χλμ.

Από εκεί και πέρα, εάν δεν ξαναφορτίσεις η κατανάλωση θα βρίσκεται κοντά στα 8,5 λτ. Περίπου όσο και στο Sport πρόγραμμα, αλλά και πάλι οι τιμές εντυπωσιάζουν εάν αναλογιστούμε το βάρος και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου. Η συνολική αυτονομία που παρέχει το σύστημα είναι πάνω από 500 χλμ. κι ας έχει μικρύνει το ρεζερβουάρ (40 λτ. από 52 λτ.) για να χωρέσει η μπαταρία ιόντων λιθίου.

Peugeot 408 Hybrid 225 18

Ο οδηγός μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά με μέγιστη ταχύτητα 135 χλμ./ώρα και μετά μπαίνει στο παιχνίδι το θερμικό μοτέρ των 1,6 λίτρων. Όπως είναι λογικό με τέτοια ταχύτητα η αυτονομία του πέφτει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι επιδόσεις που χαρίζει το κορυφαίο σύστημα κίνησης της γκάμας είναι αρκετά καλές, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται από στάση σε 7,8 δλ. και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 233 χλμ./ώρα. Η λειτουργία του επαναφορτιζόμενου υβριδικού συστήματος είναι ομαλή, με τον θερμικό κινητήρα να τίθεται σε λειτουργία πολιτισμένα.

Peugeot 408 Hybrid 225 5

Η ανάρτηση του νέου 408 αποτελείται από γόνατα εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω άξονα, και παρά το γεγονός ότι η έκδοση GT που δοκιμάζουμε έφερε τις 20άρες ζάντες με την ιδιαίτερη σχεδίαση, η λειτουργία της είναι προσεγμένη και προσφέρει καλή άνεση. Μόνο σε χαμηλή ταχύτητα στην πόλη θα «νοιώσετε» τους μεγάλους τροχούς, κάτι που όμως δεν ενοχλεί.

Σε υψηλότερη ταχύτητα, λειτουργεί ισορροπημένα και ελέγχει υποδειγματικά τις κινήσεις του αμαξώματος, με μετρημένη κλίση και ανύπαρκτες αναπηδήσεις από τον πίσω άξονα. Τα σπορ ελαστικά διάστασης 245/40 R20 εισφέρουν στο μεγάλο περιθώριο πρόσφυσης και βελτιώνουν την αμεσότητα του τιμονιού. Το τελευταίο έχει καλό βάρος και ακρίβεια, αλλά θα θέλαμε περισσότερη αίσθηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Peugeot 408 Hybrid 225 6

Τα φρένα με την σειρά τους αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και συμπαγείς πίσω και δεν δείχνουν να ζορίζονται ακόμα και μετά από μία γρήγορη κατάβαση. Το πλατύ πεντάλ έχει καλή αίσθηση, αλλά η αναλογικότητά του, όπως συμβαίνει και με την πλειοψηφία των μοντέλων αυτής της τεχνολογίας, πλήττεται από το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας.

Στον αστερισμό του Λέοντα

Τα επίπεδα εξοπλισμού του νέου Peugeot 408 είναι τρία, Allure, Allure Plus και GT, με το βασικό αλλά πλήρες χαρακτηριστικών άνεσης και ασφάλειας Allure να μην μπορεί να συνδυαστεί με την κορυφαία έκδοση κινητήρα Hybrid 225 της δοκιμής μας. Η τιμή εκκίνησης για την συγκεκριμένη έκδοση «κινητήρα» είναι τα 51.800 ευρώ και για την πλούσια έκδοση GT που οδηγούμε τα 55.000 ευρώ. Ενημερωτικά, η τιμή εκκίνησης της γκάμας είναι τα 39.900 και αφορά έκδοση με τον 1.2 PureTech.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πέρα από την φιλικότητα προς το περιβάλλον, το 408 Hybrid επωφελείται και από τις κρατικές διευκολύνσεις (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, ελεύθερη πρόσβαση στο Δακτύλιο και απαλλαγή από τα δημόσια τέλη στάθμευσης). Ακόμα, όλες οι εκδόσεις του νέου Peugeot 408 καλύπτονται από πέντε χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά μέρη, με την εγγύηση της μπαταρίας να φτάνει τα οκτώ χρόνια ή τα 160.000 χλμ.

Peugeot 408 Hybrid 225 7

Η Peugeot τόλμησε με το νέο 408 και κατάφερε να προσφέρει μία ισχυρή εναλλακτική απέναντι στα οικογενειακά μοντέλα, SUV ή μη, που όχι μόνο δεν έχει να ζηλέψει κάτι από αυτά σε ευρυχωρία και άνεση, αλλά φροντίζει με την καλαισθησία του να γοητεύει και το μάτι.

Εν κατακλείδι, η κορυφαία plug-in hybrid έκδοση του νέου Sport Activity Coupe 408 της Peugeot είναι αρκετά ολοκληρωμένη και η πιο ταιριαστή στην γκάμα, αφού προσφέρει όλα όσα ορίζουν οι τάσεις της εποχής και επιδόσεις που αρμόζουν στον ιδιαίτερα δυναμικό και ξεχωριστό χαρακτήρα του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε συνάρτηση και με την δεδομένη ποιότητα των σύγχρονων μοντέλων της, η Peugeot ανήκει δικαιολογημένα στο κλειστό κλαμπ των premium κατασκευαστών και το 408 αποτελεί με άνεση την αιχμή του δόρατός της.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.598 κ.εκ., 180 ίπποι/ 6.000 σ.α.λ., 250 Nm/1.750 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 110 ίπποι/2.500 σ.α.λ., 320 Nm/500 σ.α.λ. – 2.500 σ.α.λ.
Συνδυαστική απόδοση: 225 ίπποι, 360 Nm/500 σ.α.λ. – 2.500 σ.α.λ.
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 7,8 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 233 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 1,2 λτ./100 χλμ., 26 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.687/1.847/1.478 χλστ., 2.787 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.706 κιλά
Χώρος αποσκευών: 471 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 51.800 ευρώ - 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ