Δοκιμή: MG HS 1,5 Turbo 162 PS DCT

MG HS 1.5 T-GDI DCT 1

Το μεγαλύτερο SUV στην γκάμα της MG Motor έρχεται με γεμάτη φαρέτρα για να τα βάλει με τον ισχυρό και πολυπληθή ανταγωνισμό της κατηγορίας των C-SUV.

Η MG Motor εκκίνησε την εμπορική της δραστηριότητα στη χώρα μας τον Σεπτέμβριο, με πλήρη γκάμα μοντέλων σε αρκετές κατηγορίες, συμβατικής και εξηλεκτρισμένης τεχνολογίας.

MG HS 1.5 T-GDI DCT 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μεγαλύτερο SUV που διαθέτει είναι το HS που ανήκει στην μικρομεσαία κατηγορία των C-SUV και τοποθετείται στη γκάμα πάνω από το μικρότερο ZS που ανήκει στα B-SUV.

Η ναυαρχίδα των SUV της MG Motor ήρθε στην ελληνική αγορά σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού , Exclusive και Luxury, και με δύο συστήματα κίνησης: ένα με τούρμπο κινητήρα βενζίνης 162 ίππων και ένα με επαναφορτιζόμενο υβριδικό (PHEV) απόδοσης 259 ίππων. Το HS που δοκιμάζουμε φέρει τον 1.5 T-GDI με το προαιρετικό 7άρι αυτόματο σασμάν διπλού συμπλέκτη DCT.

Εναρμονισμένο με τις τάσεις

To C-SUV της MG Motor βρίσκεται στην πρώτη του γενιά και διαπρέπει στον εμπορικό στίβο της Ευρώπης, ενώ πρόσφατα δέχθηκε αισθητική ανανέωση για να γίνει ακόμα πιο ανταγωνιστικό.

MG HS 1.5 T-GDI DCT 3

Σχεδιασμένο στο Marylebone του Λονδίνου, το ανανεωμένο HS διαθέτει πλέον μια αρκετά πιο δυναμική και εκλεπτυσμένη εμφάνιση, φέροντας τη σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της MG Motor. Ταυτόχρονα, η τοποθέτηση των μεταλλικών πάνελ του αμαξώματος έχει γίνει πολύ προσεκτικά και όλοι οι αρμοί είναι μικροί και δεν παρουσιάζουν διαφορές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν οι νέοι προβολείς LED με τα κάθετα φλας αντίστοιχης τεχνολογίας, καθώς και ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας με τη νέα μάσκα που φιλοξενεί το μεγάλο λογότυπο της MG Motor.

MG HS 1.5 T-GDI DCT 15

Στο πλάι συναντάμε ανάγλυφες καμπύλες επιφάνειες, τροχούς αλουμινίου 17 ή 18 ιντσών (ανάλογα την έκδοση) και τονισμένους θόλους που προσδίδουν ένα αθλητικό παρουσιαστικό, ενώ πίσω τα νέα LED φώτα και ο ογκώδης προφυλακτήρας με τις διπλές και αληθινές απολήξεις της εξάτμισης, συμπληρώνουν με τον καλύτερο τρόπο το αρκετά εύπεπτο στο μάτι αισθητικό αποτέλεσμα.

Από πλευράς διαστάσεων, το ανανεωμένο MG HS έχει μήκος 4,61 μέτρα, πλάτος 1,88 μέτρα και ύψος 1,69 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,72 μέτρα. Οι διαστάσεις του, το φέρνουν στο άνω άκρο της κατηγορίας, φλερτάροντας με την αμέσως επόμενη, κάτι που δεν ισχύει για την απόσταση από το έδαφος των 14,5 εκ. Τα πλαστικά προστατευτικά χαμηλά στις πόρτες όμως, «ντύνουν» τα μαρσπιέ και διατηρούν καθαρά τα μπατζάκια των επιβατών στο μπες βγες μετά από μία βόλτα στο χώμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
MG HS 1.5 T-GDI DCT 7

Σε σχέση με το αμάξωμα, η καμπίνα του ανανεωμένου MG HS διαθέτει πιο κλασική σχεδίαση που ευνοεί και την εργονομία. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι στερείται τεχνολογίας, καθώς πέρα από την έγχρωμη οθόνης αφής των 10,1 ιντσών για το σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων, όλες οι εκδόσεις διαθέτουν και έναν καλαίσθητο ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 12,3 ιντσών και μπόλικη πληροφορία.

Σε υψηλό επίπεδο βρίσκεται και η ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί, με την πλειοψηφία των πλαστικών που το αποτελούν να είναι μαλακά καλής ποιότητας. Μάλιστα τα εσωτερικά πάνελ των θυρών δεν διαφέρουν, με τους πίσω να απολαμβάνουν τα ίδια επίπεδα ποιότητας με τους εμπρός. Σε ακόμα υψηλότερο επίπεδο βρίσκεται η εργονομία, που είναι πραγματικά πολύ προσεγμένη ακόμα και στα πιο κρυφά σημεία, και εγγυάται ότι πολύ δύσκολα θα τρίξει κάτι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
MG HS 1.5 T-GDI DCT 13

Οι χώροι που εξασφαλίζει το μεγάλο μεταξόνιο είναι πολύ καλοί, με τους πίσω να μην αντιμετωπίζουν πρόβλημα για το που θα βολέψουν τα γόνατα ή το κεφάλι τους, ακόμα και εάν είναι ψηλοί, ενώ το σχεδόν επίπεδο πάτωμα σημαίνει ότι ένας τρίτος στη μέση δεν θα δυσκολευτεί να βρει χώρο για τα πέλματά του. Ακόμα, η διαιρούμενη σε ποσοστό 60/40 πλάτη του πίσω καθίσματος διαθέτει ρύθμιση για την κλίση της, εξασφαλίζοντας ακόμα περισσότερη άνεση.

Η ευρυχωρία της καμπίνας έχει επιτευχθεί εις βάρος του χώρου αποσκευών, με τον τελευταίο να ανέρχεται στα 463 λίτρα και να κυμαίνεται κάτω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Διαθέτει πλήρως εκμεταλλεύσιμο ορθογώνιο σχήμα, το άνοιγμα της πίσω πόρτας είναι μεγάλο, ενώ σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος δημιουργείται επίπεδος χώρος φόρτωσης. Θα θέλαμε όμως να υπάρχουν γάντζοι για την συγκράτηση μερικών χειραποσκευών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με ευρωπαϊκή καρδιά

Όπως προαναφέραμε, το ανανεωμένο MG HS διατίθεται σε δύο εκδόσεις συστήματος κίνησης, με αυτό του αυτοκινήτου δοκιμής να αφορά το θερμικό. Πρόκειται για έναν 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων που αποτελεί προϊόν συνεργασίας μεταξύ του Ομίλου εταιριών SAIC Motor και της General Motors, και τον είχαμε δει παλαιότερα να φωλιάζει κάτω από το καπό ορισμένων Opel.

MG HS 1.5 T-GDI DCT 18

Στην συγκεκριμένη εφαρμογή συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, διαθέτει άμεσο ψεκασμό και αποδίδει 162 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 250 Nm από τις 1.500 έως τις 4.400 σ.α.λ. Τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του είναι ποιοτικά και το τράβηγμά του θετικό από χαμηλά.

Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη πραγματοποιεί ομαλές αλλαγές, αλλά δεν είναι το πιο γρήγορο του είδους, ενώ σε χαμηλή ταχύτητα κίνησης παρουσιάζει διστακτικότητα για το ποια ταχύτητα να επιλέξει. Επιπλέον, διαθέτει sport πρόγραμμα που αλλάζει τις σχέσεις σε υψηλότερες στροφές περιστροφής, αλλά δεν δίνει την δυνατότητα στον οδηγό για χειροκίνητη λειτουργία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
MG HS 1.5 T-GDI DCT 8

Οι επιδόσεις που χαρίζει ο συνδυασμός στο MG HS των 1.535 κιλών είναι ικανοποιητικές, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται από στάση σε 9,9 δλ. και η τελική ταχύτητα να φτάνει τα 190 χλμ./ώρα. Η δύναμη περνά σωστά στο δρόμο και η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός είναι γεμάτη, ενώ θα μπορούσαμε να πούμε ότι έχει και ευχάριστη χροιά.

Τα φρένα με τη σειρά τους δείχνουν αποτελεσματικά και δεν κουράζονται εύκολα ακόμα και μετά από μία σβέλτη βόλτα, με το πλατύ πεντάλ τους να προσφέρει καλή αίσθηση και αναλογικότητα.

MG HS 1.5 T-GDI DCT 12
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο οδηγός κάθεται σε ένα ψηλά τοποθετημένο μπάκετ κάθισμα (της έκδοσης Luxury) που προσφέρει καλή πλευρική στήριξη, και σε συνδυασμό με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τους αντίστοιχου μεγέθους καθρέφτες, απολαμβάνει πολύ καλή περιμετρική ορατότητα.

Η ανάρτηση του αποτελείται από γόνατα μπροστά και άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, γλυκαίνοντας αρκετά τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, ακόμα και με τους τροχούς 18 ιντσών της έκδοσης Luxury που δοκιμάζουμε. Η λειτουργία της είναι αρκετά καλή και ελέγχει σωστά τις κινήσεις του αμαξώματος, χωρίς να παίρνει έντονες κλίσεις που θα αλλοιώσουν την πορεία του. Το μπροστινό σύστημα είναι σχετικά άμεσο και το τιμόνι ακριβές, αλλά το τελευταίο δεν χαρίζει μεγάλες δόσεις αίσθησης.

MG HS 1.5 T-GDI DCT 4

Στον ανοιχτό δρόμο, το HS παρουσιάζει πολύ καλή ευθυβολία και η ποιότητα κύλισης πλήττεται ελαφρώς μόνο από τον αεροδυναμικό θόρυβο σε ταχύτητα πάνω από το όριο. Η άνεση που προσφέρει σε αυτό το πεδίο κίνησης είναι καλή και η ανάρτηση δύσκολα θα επιτρέψει πλεύσεις (στις εγκάρσιες ανωμαλίες).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λόγω χαρακτήρα, το MG HS μπορεί να κινηθεί και σε έναν πατημένο χωματόδρομο, διαθέτει και Hill Descent Control για ελεγχόμενη κατάβαση, αλλά η μικρή απόσταση από το έδαφος θα θέσει το όριο κίνησης.

MG HS 1.5 T-GDI DCT 5

Στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου, το τουρμπάτο SUV της MG με τους 162 ίππους θα καταναλώσει, κατά μέσο όρο, κάτι παραπάνω από 9 λτ./100 χλμ. και σε περίπτωση αναζήτησης των επιδόσεων το 10αράκι είναι στάνταρ. Σε ήπιο ρυθμό κίνησης και διαβάζοντας σωστά τη ροή της κίνησης, τα 8 λτ./100 χλμ. είναι μια εφικτή υπόθεση.

Με το χέρι στη τσέπη

Η τιμή εκκίνησης της γκάμας του MG HS έχει οριστεί στα 25.850 ευρώ για την βασική, αλλά πλήρης εξοπλιστικών χαρακτηριστικών άνεσης και ασφάλειας έκδοση Excite με το χειροκίνητο κιβώτιο, με τις εκδόσεις που φέρουν αυτόματο κιβώτιο να εκκινούν από τα 29.350 ευρώ. Η κορυφαία έκδοση Luxury που δοκιμάζουμε, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων από θερμαινόμενα καθίσματα μέχρι γυάλινη πανοραμική οροφή, κοστίζει 32.000 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακόμα, όλα τα μοντέλα της MG Motor καλύπτονται με εγγύηση για 7 χρόνια από την ημέρα πρώτης ταξινόμησής τους ή 150.000 χιλιόμετρα, για όλα τα μηχανικά τους μέρη και τη συστοιχία μπαταριών. Μάλιστα, η εγγύηση αυτή είναι πλήρως μεταβιβάσιμη στον επόμενο ιδιοκτήτη του οχήματος, μέχρι και την περίοδο της λήξης της.

MG HS 1.5 T-GDI DCT 6

Εν κατακλείδι, το νέο μικρομεσαίο SUV HS της MG Motor αποτελεί μία ανταγωνιστική πρόταση με αρκετά δυνατά σημεία που θα καλύψει με ευκολία τις ανάγκες μιας σύγχρονης οικογένειας, χωρίς να υστερεί αισθητά σε κάποιον τομέα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.490 κ.εκ. βενζίνη, 162 ίπποι/5.500 σ.α.λ., 250 Nm/1.500 – 4.400 σ.α.λ. Μετάδοση: αυτόματο επτά σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 190 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 7,7 λτ./100 χλμ., 174 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.610/1.876/1.685 χλστ., 2.720 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.535 κιλά
Χώρος αποσκευών: 463 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 29.350 ευρώ (Από 25.850 ευρώ το χειροκίνητο)/148 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ