Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα το DS 4 Performance Line 1.2 130 PureTech

DS 4 1,2 130

Το DS 4 επισφραγίζει την παρουσία του στην ελίτ των μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks της ελληνικής αγοράς, αναδεικνύοντας στην εξοπλιστική γραμμή Performance Line στοιχεία που ενδεχομένως να έλειπαν μέχρι σήμερα από το προφίλ του.

Την εποχή που τα μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks αποτελούσαν τον κανόνα και όχι την εξαίρεση στους δρόμους της Ελλάδας και της Ευρώπης, η επιτυχία ενός κατασκευαστή στην εν λόγω κατηγορία αποτελούσε αυτομάτως και τo εισιτήριο, δίχως επιστροφή, για τη «Μέκκα» της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Για τουλάχιστον δύο δεκαετίες, τα hatchbacks με μήκος μεγαλύτερο των τεσσάρων μέτρων και την ιερή αποστολή της… ανύψωσης των οικογενειακών βαρών, ήταν εκείνα που όριζαν τον εμπορικό πήχη, αποτελώντας το βασικό πεδίο ανταγωνισμού των αυτοκινητοβιομηχανιών που δεν θέλησαν να αυτοανακηρυχθούν ως premium και να συνασπιστούν πίσω από ένα εύθραυστο παραπέτασμα πολυτέλειας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Προϊόν του χρόνου αλλά και της εξέλιξης που αναπόφευκτα επήλθε, ο τίτλος της πλέον ευπώλητης κατηγορίας αυτοκινήτων άλλαξε χέρια, καθιστώντας την επιλογή ενός κλασικού μικρομεσαίου hatchback περισσότερο εξεζητημένη από ποτέ.

DS 4 Performance Line

Στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν, προτάσεις όπως το DS 4 θα αποτελούσαν ένα πανίσχυρο όπλο στη φαρέτρα κάθε κατασκευαστή, σήμερα είναι αναγκασμένες να αποδεχθούν ότι θα περάσουν το υπόλοιπο της ζωής τους στη σκιά των crossovers και των ευνουχισμένων, ως προς τις ικανότητές τους μακριά από την άσφαλτο, SUVs.

Γάλλος σε όλα του

Οι περισσότεροι θα σταθούν στην εικόνα του. Δικαίως, μιας και το DS 4 πρεσβεύει χωρίς φόβο αλλά με περίσσιο πάθος τις σχεδιαστικές και όχι μόνον αξίες της DS Automobiles. Στην κορυφαία, κατά τας γραφάς, εξοπλιστική γραμμή «Performance Line», η περίφημη γαλλική φινέτσα υποχωρεί με σκοπό να δημιουργηθεί ο απαραίτητος χώρος και να αναπτυχθεί μια λανθάνουσα δυναμική ενός ούτως ή άλλως εντυπωσιακού συνόλου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
DS 4 Performance Line

Οι τεθλασμένες γραμμές που σχηματίζουν τα κάθετα προς το έδαφος φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, οι έντονες πτυχώσεις στις επιφάνειες του αμαξώματος και η ακραία αντίθεση της λευκής πέρλας με τη μαύρη οροφή και τις ζάντες των 19 ιντσών (βασικός εξοπλισμός) αποτελούν την καλύτερη απόδειξη ότι οι σχεδιαστές της DS Automobiles δεν έχουν αφήσει τίποτα στην τύχη του.

Μολονότι, λοιπόν, το DS 4 δεν έχει καταφέρει να μεταμορφωθεί από τη μία στιγμή στην άλλη από  Γάλλο ευγενή σε mean machine, στην εξοπλιστική γραμμή «Performance Line» κλείνει το μάτι σε εκείνους που προτιμούν περισσότερο… πιπεράτη την εκτέλεση μιας κατά τ’ άλλα κλασικής γαλλικής συνταγής.

DS 4 Performance Line
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εκτός του απαστράπτοντος παρουσιαστικού, καθοριστικής σημασίας για τη διαμόρφωση του χαρακτήρα του αυτοκινήτου είναι ο διάκοσμος του εσωτερικού. Στις εξοπλιστικές ιδιαιτερότητες της έκδοσης δεν ανήκουν μόνον τα ανασχεδιασμένα καθίσματα αλλά και οι επενδύσεις Alcantara τις οποίες  και συναντάς στις πλέον προβεβλημένες επιφάνειες του θαλάμου επιβατών, όπως εκείνες του ταμπλό.

Χωρίς λοιπόν να πραγματοποιεί υποχωρήσεις στην premium συλλογιστική του, το DS 4 Performance Line, χαρίζει έναν επιπλέον δυναμικό -αν όχι δραματικό- τόνο στον θάλαμο των επιβατών. Προφανώς το γεγονός ότι θα χρειαστεί να καταφύγεις στην κεντρική, ψηφιακή οθόνη αφής των 10 ιντσών ώστε να αποκτήσεις πρόσβαση στα υποσυστήματα του αυτοκινήτου δεν προκαλεί έκπληξη ή αμηχανία, ενώ στη σωστή θέση βρίσκονται και οι όποιοι φυσικοί διακόπτες έχουν διατηρηθεί στο cockpit του DS 4.

DS 4 Performance Line

Σε ό,τι αφορά στους διαθέσιμους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, το μήκος των 4,3 μέτρων αποδεικνύεται αρκετό ώστε το μικρομεσαίο hatchback της DS Automobiles να βρει τις λύσεις που απαιτούνται ώστε να υποστηρίξει τον ρόλο του και να αποφύγει τις χωροταξικές κακοτοπιές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην πίσω σειρά καθισμάτων οι επιβάτες δεν θα αισθανθούν άβολα, την ίδια στιγμή που τα 430 λίτρα του χώρου αποσκευών αποτελούν μια επίδοση ανάλογη των υψηλών προσδοκιών.

DS 4 Performance Line

Κρυφή δύναμη    

Στο άκουσμα ενός υπερτροφοδοτούμενου μεν, τρικύλινδρου δε κινητήρα βενζίνης 1.199 κ.εκ. είναι εύλογο να αναρωτηθεί κανείς ο συγκεκριμένη επιλογή μπορεί να υποστηρίξει την αποστολή του DS 4 Performance Line.

Με τη μέγιστη απόδοση να σταματά στους 130 ίππους και τα 210 Nm ροπής και το αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων να βρίσκεται πάντα εκεί για να πάρει το καλύτερο από τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα, το DS 4 στέκεται χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία στο ύψος των περιστάσεων.

DS 4 Performance Line
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από τη στιγμή μάλιστα που στη διάθεση σου βρίσκονται τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal και Sport), η ικανότητα του κινητήριου συνόλου να προσαρμόζεται κάθε φορά στις δεδομένες συνθήκες και απαιτήσεις ενισχύεται και η αίσθηση ότι η μικρότερη σε ισχύ και κυβισμό έκδοση του γαλλικού μικρομεσαίου hatchback δεν υστερεί έναντι των αντίστοιχων υλοποιήσεων του ανταγωνισμού μετατρέπεται σε βεβαιότητα.

Ακόμα και υπό ασφυκτική πίεση, δύσκολα θα καταφέρεις να προκαλέσεις την αμηχανία του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης του 1,2 λίτρου, καθώς οι ταχύτατες αντιδράσεις του εξαιρετικού 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου της Aisin, απλώνουν ένα δίχτυ προστασίας.

DS 4 Performance Line

Πολλοί γρήγορα, λοιπόν, το ενδιαφέρον σου στρέφεται από τις επιδόσεις και τη σπιρτάδα του γαλλικού συνόλου στην αποδοτικότητά του και την ικανότητα να κινείται σε πραγματικές συνθήκες με τη μικρότερη δυνατότητα κατανάλωση καυσίμου.

Και σε αυτήν την περίπτωση το αυτόματο κιβώτιο των οκτών σχέσεων δείχνει να κάνει όλη ή σχεδόν όλη τη βρώμικη δουλεία, διατηρώντας χαμηλά τους βιορυθμούς του κινητήρα και κρατώντας τη κατανάλωση σε επίπεδα άκρως ανταγωνιστικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
DS 4 Performance Line

Μια ρεαλιστική τιμή θα μπορούσε να είναι τα 7 λίτρα/100 χλμ., ωστόσο, σε ευνοϊκές συνθήκες η μέση τιμή υποχωρεί περαιτέρω, προσεγγίζοντας τα νούμερα του «εργοστασίου».

Καλά νέα έρχονται και από τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στην άσφαλτο και ειδικότερα από την προσαρμοστικότητα-αποτελεσματικότητα της ανάρτησης. Μολονότι η διάσταση των τροχών (βλέπε 19 ίντσες) και το χαμηλό προφίλ των ελαστικών δεν αφήνουν περιθώρια αισιοδοξίας, το DS 4 έχει τον τρόπο να τηρεί ευλαβικά το Savoir Vivre ακόμα και στα δύσκολα.

DS 4 Performance Line
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σπανίως θα νιώσεις εκτεθειμένος στις κακοτεχνίες της ελληνικής ασφάλτου ή στην αστοχία των ίδιων των επιλογών σου, καθώς το πλαίσιο όχι μόνον συγχωρεί το λάθος αλλά με την ηπιότητα των αντιδράσεών του τείνει να το υποβαθμίσει, αποκαθιστώντας σχεδόν ακαριαία τις ισορροπίες.

Με τη σιγουριά, λοιπόν, που εξασφαλίζει στις κινήσεις σου το γαλλικό αλάθητο, αποκτάς αυτομάτως τη δυνατότητα να επεκτείνεις το εύρος δραστηριοτήτων του DS 4 και να διαπιστώσεις ιδίοις όμμασι ότι η συγκεκριμένη εξοπλιστική γραμμή δεν διαφέρει στον κώδικα των αντιδράσεών της από εκείνες που συναντάς στη βάση της γκάμας του αυτοκινήτου.

DS 4 Performance Line

Αντί συμπεράσματος     

Με την DS Automobiles να αποτελεί το premium απόσταγμα του γνωστού μέχρι πρότινος PSA Group, το DS 4 Performance Line προσφέρει αυτό που ακριβώς περιμένεις. Τη σχεδιαστική εκκεντρικότητα, την ποιότητα αλλά και την αποτελεσματικότητας μιας κατασκευής που έχει συνηθίσει να ζει και να κινείται έξω από το comfort zone της πεπατημένης.

Η εντυπωσιακή γραμμή Performance Line έρχεται με τη σειρά της να τονίσει περαιτέρω την ιδιαιτερότητα του χαρακτήρα του, μολονότι ο γνωστός συνδυασμός του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα του 1,2 λίτρου με το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων εξευγενίζει τα όποια πάθη μπορεί να γεννούν οι εξοπλιστικές ή μη επιλογές.    

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
DS 4 Performance Line

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.199 κ.εκ. βενζίνη, 130 PS/5.500 σ.α.λ., 230 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: 8άχυτο αυτόματο κιβώτιο, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 210 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,9 λτ./100 χλμ., 135 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.400/1.866/1.470 χλστ., 2.675 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.352 κιλά
Χώρος αποσκευών: 430 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 36.950 ευρώ / 86,4 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ