Δοκιμάζουμε το νέο SEAT Ibiza 1.0 TSI 110 PS

SEAT Ibiza

Το ανανεωμένο SEAT Ibiza παρουσιάζεται πιο ώριμο από ποτέ, με τις στοχευμένες ποιοτικές αλλαγές που πραγματοποίησαν οι Ισπανοί να πιάνουν τόπο σε όλα τα σημεία.

Διαχρονικά το Ibiza αποτελεί έναν από τους βασικούς στυλοβάτες στον στίβο των πωλήσεων για τη SEAT κατέχοντας επάξια τον τίτλο του best-seller στις τάξεις της. Οι πωλήσεις που έχει σημειώσει το μικρό μοντέλο των Ισπανών έχουν φτάσει αισίως στα έξι εκατ. αυτοκίνητα, σε λιγότερο από τέσσερις 10ετίες παρουσίας στα ευρωπαϊκά δρώμενα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με στόχο να συνεχίσει σε αυτόν τον επιτυχημένο εμπορικό δρόμο, το Ibiza πέρασε σχετικά πρόσφατα από την απαραίτητη ανανέωση, με τους Ισπανούς να το βελτιώνουν απτά σε νευραλγικά σημεία φτάνοντας έτσι μοντέλο τους σε νέα επίπεδα ολοκλήρωσης, τέσσερα περίπου χρόνια μετά την παρουσίαση του. Εμείς το οδηγήσαμε στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση FR, με το μοτέρ των 110 ίππων και σας αναφέρουμε.

Χωρίς σημαντικές αλλαγές στο αμάξωμα

Στην τελευταία γενιά του το Ibiza αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ισπανικής "γραφής" με τον δυναμικό σχεδιασμό του να το κάνει να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Σε αυτή την ανανέωση, οι άνθρωποι της ισπανικής εταιρίας δεν προχώρησαν επί της ουσίας σε αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση του Ibiza, που παραμένει αξιοπόλεμη απέναντι και στον πιο σύγχρονο ανταγωνισμό. Ωστόσο, στον στάνταρ εξοπλισμό του μικρού μοντέλου θα βρει πλέον κανείς LED προβολείς με τη δυνατότητα επιπλέον αναβάθμισης τους να διατηρείται. Στοιχεία που κάνουν τη διαφορά εξωτερικά για το ανανεωμένο Ibiza είναι η νέα γραμματοσειρά για το όνομα του μοντέλου στο πίσω μέρος αλλά και το φινίρισμα χρωμίου για τα σήματα της ισπανικής εταιρίας.

Παράλληλα, η χρωματική παλέτα έχει διευρυνθεί με την προσθήκη δύο νέων αποχρώσεων του μπλε, ενώ τρεις επιπλέον επιλογές έχουν οι ενδιαφερόμενοι αναφορικά με τις ζάντες, δύο στη διάσταση των 17 ιντσών και μία στις 18 ίντσες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ποιοτικό φρεσκάρισμα ουσίας

Όπως και στο αδελφό Arona, οι μεγάλες αλλαγές στο Ibiza παρατηρούνται στο εσωτερικό του. Με μεγάλο πρωταγωνιστή το πλήρως ανασχεδιασμένο ταμπλό, η καμπίνα παρουσιάζει μια συνολικά αναβαθμισμένη εικόνα, ποιοτικά αλλά και εργονομικά. Το πάνω μέρος του ταμπλό φέρει πλέον σε όλη του την έκταση μαλακό και ευχάριστο στην αφή πλαστικό, που παίρνει τη θέση του μέχρι πρότινος σκληρού. Διαφορετικής σχεδίασης είναι και οι στρογγυλοί αεραγωγοί με τη νέα οθόνη του αναβαθμισμένου συστήματος πολυμέσων να έχει μετακομίσει ψηλότερα σε σχέση με πριν και να βρίσκεται πλέον σε σαφώς καλύτερη θέση αναφορικά με το οπτικό πεδίο οδηγού και συνοδηγού. Μεγαλύτερες είναι και οι διαστάσεις της οθόνης με τα εύπεπτα και προσεγμένα γραφικά με τη διαγώνιο στη στάνταρ να φτάνει τώρα στις 8,25 ίντσες, ενώ η έξτρα ανεβαίνει στις 9,2 ίντσες. Το multimedia σύστημα προσφέρει full link συνδεσιμότητα με έξυπνα κινητά iOs και Android, με το ταμπλό να έχει αναβαθμίσει τη «φιλοξενία» του προς αυτά προσφέροντας δύο θύρες USB-C.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι θετικές εντυπώσεις στο εσωτερικό του Ibiza συνεχίζονται και στις υφασμάτινες επενδύσεις στις πόρτες που δεν υπήρχαν πριν. Η συνολική ποιοτική αναβάθμιση είναι κάτι παραπάνω από αισθητή και σε αυτό συνεισφέρει η βελτίωση που παρατηρείται στον τομέα της συναρμογής, μεταξύ των καλύτερων της κατηγορίας, αλλά και το νέο τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι με τη στεφάνη του να καλύπτεται από δέρμα Nappa.

Η έκδοση FR ξεχωρίζει και από τα σπορ καθίσματα που προσφέρουν επιπλέον στήριξη σε σχέση με τα στάνταρ, με το Ibiza να φέρει μια θέση οδήγησης που έρχεται εύκολα στα μέτρα του οδηγού ακόμη και αν ο τελευταίος ξεπερνά σε ύψος τον μέσο όρο. Ο πίνακας οργάνων είναι ιδιαίτερα ευανάγνωστος και προσφέρει ένα ευρύ φάσμα πληροφοριών στα μάτια του οδηγού, ενώ μπορεί να αναβαθμιστεί και σε πλήρως ψηφιακό με διαγώνιο στις 10,25 ίντσες. Το μικρό της SEAT φέρει επίσης ικανοποιητικότατους χώρους για δύο άτομα στο πίσω κάθισμα με τον χώρο για της αποσκευές να καλύπτει επίσης τις ανάγκες τους χάρη στο κανονικό του σχήμα αλλά και τα πολύ καλά 355 λίτρα της χωρητικότητας του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Καλές επιδόσεις από τον 3κύλινδρο των 110 ίππων

Με τρεις κινητήρες βενζίνης ενός λίτρου είναι διαθέσιμο το ανανεωμένο Ibiza, χωρίς να υπολογίζουμε σε αυτούς τον 1000άρη που χρησιμοποιεί φυσικό αέριο. Από αυτούς ο βασικός είναι ατμοσφαιρικός με απόδοση στους 80 ίππους και ο «μεσαίος» υπετροφοδοτούμενος TSI αποδίδει 95 ίππους. Στις επιδόσεις, μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η ισχυρότερη έκδοση του 1000άρη κινητήρα που μπορεί να βρει κανείς κάτω από το καπό του ισπανικού μικρού. Στην κορυφαία του έκδοση ο εν σειρά 3κύλινδρος TSI αποδίδει 110 ίππους αλλά και 200 Nm ροπής στις 5.500 και 2.000-3.000 σ.α.λ. αντίστοιχα, προσφέροντας πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις στο σχετικά ελαφρύ Ibiza των 1.165 κιλών -μαζί με τον οδηγό του. Χαρακτηριστικά η SEAT αναφέρει 0-100 χλμ./ώρα σε 10,3 δευτερόλεπτα με την τελική να φτάνει στα 195 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ανεξάρτητα από το πρόγραμμα οδήγησης που έχετε επιλέξει -Eco, standard ή Sport- το 3κύλινδρο μοτέρ αρχίζει να δείχνει τα δόντια του από τις 1.700 περίπου σ.α.λ. και πάνω και ειδικά όταν ο δείκτης του στροφόμετρου ξεπεράσει τις 2.000 σ.α.λ. Από εκεί και έπειτα η διαθέσιμη ροπή κάνει σχεδόν περιττές τις αλλαγές, εφόσον κινείστε με νορμάλ ρυθμό, ενώ και με την ιδιαίτερα μακριά 6η σχέση (θεωρητικά δίνει πάνω από 300 χλμ./ώρα τελική) το μοτέρ δεν δυσανασχετεί, όταν ο οδηγός πατήσει αποφασιστικά το δεξί πεντάλ.

Η λειτουργία του κινητήρα είναι σε γενικές γραμμές πολιτισμένη, εκτός από το ρελαντί όπου η 3κύλινδρη φύση του γίνεται και πιο αισθητή χωρίς να ενοχλεί. Τα επίπεδα θορύβου διατηρούνται πάντα υπό έλεγχο και στις υψηλές στροφές η χαρακτηριστική τρικύλινδρη χροιά παραμένει ευχάριστη. Παράλληλα, η μέση κατανάλωση για το Ibiza διατηρήθηκε τις μέρες της δοκιμής στα 7,4 λτ./100 χλμ. Μια καλή τιμή στην οποία συμβάλλει και η καλή λειτουργία του start-stop συστήματος εντός του αστικού τοπίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η σωστή ρύθμιση των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης που κάνουν την εμφάνιση τους μόνο εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο αλλά και η γενικότερη ευχάριστη «προσωπικότητα» του Ibiza δίνουν τη δυνατότητα να κινηθείτε με έναν ιδιαίτερα γρήγορο ρυθμό. Ο οδηγός έχει επίσης στη διάθεσή του ένα θετικό στο κούμπωμα αλλά επίσης χωρίς μηχανική αίσθηση επιλογέα και ένα άμεσο πεντάλ φρένων με λίγη περισσότερη υποβοήθηση από όσο χρειάζεται αλλά σωστή αναλογικότητα. Στην καμπίνα του Ibiza θα καταφέρετε, τέλος, να ταξιδέψετε με άνεση και στον αυτοκινητόδρομο, με τα επίπεδα θορύβου στην καμπίνα του να διατηρούνται χαμηλά και το αμάξωμα να μην επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους ανεξάρτητα από την ταχύτητα κίνησης.

«Δεμένο» και ευχάριστο

Ειδικά στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού FR Fusion, η οποία διαφέρει από την FR μόνο στην προσθήκη των αισθητήρων προσέγγισης και της κάμερας οπισθοπορείας, το ανανεωμένο Ibiza είναι ένα μικρό μοντέλο που λύνει τα χέρια του οδηγού του στην σκληρή αστική καθημερινότητα. Η έκδοση FR ξεχωρίζει έναντι των υπολοίπων και στη διαφορετική ανάρτηση, η οποία προσφέρει αυξημένο έλεγχο του αμαξώματος, όταν τα αίματα ανάψουν, χωρίς να θυσιάζει αισθητά την προσφερόμενη άνεση. Το Ibiza τα καταφέρνει μια χαρά στις περισσότερες ελληνικού τύπου ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ ακόμη καλύτερα τα πηγαίνει στον επαρχιακό. Εκεί και με τη βοήθεια του άμεσου, αλλά χωρίς ουσιαστική πληροφόρηση τιμονιού, το μικρό της ισπανικής εταιρίας μπορεί να κινηθεί με έναν ιδιαίτερα σβέλτο ρυθμό παρουσιάζοντας υψηλά περιθώρια πλευρικής πρόσφυσης και αμεσότητα στις αντιδράσεις, κάτι που γεμίζει τον οδηγό του με αυτοπεποίθηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Να σημειωθεί ότι το Ibiza παρουσιάζεται αναβαθμισμένο και στον τομέα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού του, αφού στον εξοπλισμό του περιλαμβάνεται πλέον το Travel Assist, το σύστημα που συνεργάζεται με εκείνο της διατήρησης λωρίδας και το σύστημα αναγνώρισης πινακίδων και επιτρέπει έως ένα επίπεδο την αυτοματοποιημένη οδήγηση. Στον εξοπλισμό του μικρού μοντέλου της SEAT έχει προστεθεί και το σύστημα Side Assist, το οποίο ελέγχει τα τυφλά σημεία τόσο μπροστά όσο και πίσω σε απόσταση 70 μέτρων και ενημερώνει τον οδηγό του Ibiza για διερχόμενα οχήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ποιοτικό και με ανεβασμένο το «value for money»

Το ανανεωμένο SEAT Ibiza, έπειτα και από τις τελευταίες περιποιήσεις των Ισπανών, διορθώθηκε στα σημεία που "πονούσε" το προηγούμενο, τα οποία είχαν να κάνουν επί το πλείστο με την ποιότητα των υλικών της καμπίνας του, διατηρώντας αναλλοίωτα όλα τα δυνατά χαρτιά που το χαρακτηρίζουν, όπως είναι οι πολύ καλοί χώροι για τα δεδομένα της κατηγορίας και η πολύ καλή συμπεριφορά του. Το νέο ταμπλό και η προσοχή που έδωσαν οι άνθρωποι της SEAT στον τομέα της ποιότητας αναβαθμίζει συνολικά την εικόνα του Ibiza και βελτιώνει περαιτέρω τη υψηλή σχέση τιμής/αξίας που ακολουθεί το ισπανικό μικρό από την πρώτη του κιόλας γενιά.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 999 κ.εκ. βενζίνη, 110 PS/5.500 σ.α.λ., 200 Nm/2.000-3.000 σ.α.λ.
Μετάδοση: 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,3 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 195 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,9-5,8 λτ./100 χλμ., 122 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.059/1.780/1.447 χλστ., 2.564 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.169 κιλά
Χώρος αποσκευών: 355 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 14.290 ευρώ (τιμή έκδοσης FR Fusion δοκιμής 17.990 ευρώ) / 0 ευρώ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακολουθήστε το carandmotor.gr για να μαθαίνετε όλα τα ΝΕΑ για το αυτοκίνητο

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ