Δοκιμάζουμε πρώτοι στην Ελλάδα το νέο SEAT Arona TGI

Seat Arona TGI

H πρόσφατη επικαιροποίηση των σχεδιαστικών και των εξοπλιστικών χαρακτηριστικών του SEAT Arona συνιστά την καλύτερη δυνατή αφορμή ώστε να επαναπροσδιορίσουμε τη θέση ενός καταξιωμένου crossover στην ελληνική αγορά.

Υπό κανονικές συνθήκες τα βλέμματα όλων θα ήταν στραμμένα σε εκείνα τα χαρακτηριστικά, τα οποία σηματοδοτούν το πέρασμα του πρώτου αστικών διαστάσεων SUV στην ιστορία της SEAT σε μια νέα εποχή.

Σε εκείνη την εποχή που τοποθετεί κάθε είδος εφήμερου τεχνολογικού νεωτερισμού στη γραμμή κρούσης των κατασκευαστών, καταδικάζοντας σε αποτυχία την όποια προσπάθεια ανάδειξης των λιγοστών ψηγμάτων ευφυούς μηχανολογίας που μπορεί να εντοπίσεις σήμερα σε προτάσεις μαζικής παραγωγής και κατανάλωσης.

SEAT Arona TGI
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ναι, το SEAT Arona επιστρέφει ανανεωμένο, επιχειρώντας με στοχευμένες σχεδιαστικές παρεμβάσεις και κρίσιμες εξοπλιστικές αναβαθμίσεις να υπερασπίσει τη θέση του στην ελληνική αγορά, ωστόσο, πίσω από τις λιγότερο ή περισσότερο προβεβλημένες αλλαγές εξακολουθεί να λάμπει το άστρο του κινητήρα φυσικού αερίου, με το οποίο το ισπανικό SUV διεκδικεί τον τίτλο του αποδοτικότερου στην κατηγορία του.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, καταγράφοντας με χαρτί και μολύβι τα όσα έχουν αλλάξει μπροστά ή πίσω από το παραβάν για το μικρότερο σε διαστάσεις SUV της SEAT.

Το φαίνεσθαι και το είναι

Η αναδιάταξη των φωτιστικών σωμάτων και ειδικότερα των προβολέων ομίχλης σε συνδυασμό με τον ανασχεδιασμό του μπροστινού προφυλακτήρα, αποτυπώνουν την προσπάθεια των Ισπανών να διαφοροποιηθούν από το πρόσφατο παρελθόν τους, τονώνοντας ταυτόχρονα τον offroad προσανατολισμό του αυτοκινήτου.

Οι προβολείς τεχνολογίας LED με τα ενσωματωμένα φώτα ημέρας, τα νέα χρώματα αμαξώματος, οι ανασχεδιασμένοι τροχοί και ο επίσης νέος προφυλακτήρας συμπληρώνουν την εικόνα του αυτοκινήτου, διατηρώντας σχεδόν… ανέπαφο τον χαρακτήρα του.

Δεν ισχύει το ίδιο και στο εσωτερικό, καθώς πέρα από τις απαραίτητες εξοπλιστικές προσθήκες, οι κρίσιμες επιφάνειες του ταμπλό έχουν ανασχεδιαστεί ή έστω έχουν αναβαθμιστεί σε επίπεδο φινιρίσματος.

SEAT Arona TGI
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η χρήση μαλακού πλαστικού για το μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό, η αναδιάταξη της κεντρικής κονσόλας με την τοποθέτηση της ψηφιακής οθόνης αφής των 8,25 ιντσών στην κορυφή της και η παράλληλη προς το έδαφος τραβέρσα που διατρέχει από άκρη σε άκρη το ταμπλό, εξασφαλίζουν έναν νέο, πιο σύγχρονο και ποιοτικό «αέρα» στον θάλαμο επιβατών του SEAT Arona, δίνοντας απαντήσεις στην κριτική που είχε δεχθεί το ισπανικό τετράτροχο στο παρελθόν για τις επιλογές που είχαν πραγματοποιηθεί στο εσωτερικό του.

Αν μάλιστα μιλάμε για την έκδοση Xperience -αυτοκίνητο δοκιμής- τότε στα παραπάνω οφείλεις να προσθέσεις τις εξαιρετικές υφασμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων και το δέρμα Nappa με το οποίο «ντύνεται» το τριάκτινο-πολυλειτουργικό τιμόνι.

SEAT Arona TGI

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η μετατόπιση της ψηφιακής οθόνης αφής στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας και η αύξηση των διαστάσεών της -στις κορυφαίες εξοπλιστικές εκδόσεις φτάνει έως και τις 9,2 ίντσες- συνοδεύθηκε από την ενσωμάτωση νέων εφαρμογών συνδεσιμότητας και υπηρεσίες απομακρυσμένης πρόσβασης σε λειτουργίες του αυτοκινήτου μέσω του SEAT CONNECT App.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντιστοίχως, το Adaptive Cruise Control ξεχωρίζει ανάμεσα στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας τα οποία προστέθηκαν στο εξοπλιστικό οπλοστάσιο του ανανεωμένου SEAT Arona. Σε ό,τι αφορά τέλος στη χωροταξία του αυτοκινήτου, οι επιπλέον δεξαμενές φυσικού αερίου έχουν περιορίσει και μάλιστα σημαντικά τον όγκο του διαμερίσματος αποσκευών από τα 400 στα 282 λίτρα, όχι όμως και τους διαθέσιμους χώρους στον θάλαμο επιβατών, ο οποίος μπορεί να φιλοξενήσει με χαρακτηριστική άνεση τέσσερις ενήλικες.

SEAT Arona TGI

Φυσικό πλεονέκτημα

Ναι μεν το SEAT Arona μετρά σχεδόν 17 εκατοστά απόστασης από το έδαφος και ως εκ τούτου κατηγοριοποιείται στο… ερμαφρόδιτο segment των SUV, ωστόσο, ποτέ στο παρελθόν η ισπανική πρόταση δεν έκρυψε την αγάπη της για την άσφαλτο και την… εξειδίκευσή της σε αυτή.

Με τους τροχούς των 17 ιντσών και το 55άρι προφίλ των ελαστικών της έκδοση Xperience κινδυνεύεις, λοιπόν, να εκτεθείς επιχειρηματολογώντας υπέρ των εκτός δρόμου δυνατοτήτων ενός τυπικού B-SUV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντιθέτως, μπορείς να επενδύσεις στην αποδοτικότητα που απλόχερα χαρίζει η παρουσία του TGI κινητήρα κάτω από το καπό, χάρη στον οποίο το Arona μπορεί και… τριπλάρει την αναμενόμενη απουσία κινητήρων diesel από την γκάμα του.

Για εκείνους που δεν είναι εξοικειωμένοι με την κωδικονομασία του ομίλου Volkswagen, οι Γερμανοί περιγράφουν ως TGI τους κινητήρες διπλού καυσίμου, οι οποίοι διαθέτουν το φυσικό αέριο ως βασική επιλογή και την αμόλυβδη βενζίνης ως… εφεδρική.

Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ένα τρικύλινδρο σύνολο χωρητικότητας 999 κ.εκ., το οποίο με τη συμβολή ενός υπερτροφοδότη αποδίδει 90 ίππους και 160 Nm ροπής. Το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων συμπληρώνει τις τεχνικές προδιαγραφές ενός αυτοκινήτου που φέρει τρεις δεξαμενές φυσικού αερίου συνολικής χωρητικότητας 13,8 κιλών και μια βενζίνης με όγκο 9 λίτρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τη συνδυαστική αυτονομία του SEAT Arona 1.0 TGI να ξεπερνά τα 400 χιλιόμετρα και το κόστος κίνησης να σταθεροποιείται λίγο πάνω από τα 4 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η συγκεκριμένη διαμόρφωση είναι με διαφορά η αποδοτικότερη στην γκάμα του ισπανικού SUV.

Δεδομένης της… σπανιότητας των πρατήριων ανεφοδιασμού CNG στην ελληνική επικράτεια, τα περίπου 250 χιλιόμετρα τα οποία μπορείς να διανύσεις με τα αποθέματα φυσικού αερίου δεν είναι πολλά, είναι σχεδόν βέβαιο ωστόσο ότι στα μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας θα βρει κανείς τον τρόπο ώστε να διατηρήσει ζωντανό στις δεξαμενές του το όνειρο της... υπεραποδοτικότητας.

Αφήνοντας, έστω και για λίγο, στην άκρη τα οικονομοτεχνικά ενός αυτοκινήτου το οποίο εν πρώτοις ελάχιστα διαφέρει από τις συμβατικές εκδόσεις της νεοσύστατης γκάμας του, το ενδιαφέρον περνά στον τρόπο με τον οποίο το SEAT Arona επιχειρεί να μεταλαμπαδεύσει τη σοφία του ομίλου Volkswagen στην άσφαλτο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρώτο ασφαλές συμπέρασμα σχετίζεται με το γεγονός ότι οι 90 ίπποι και τα 160 Nm ροπής δεν φαντάζουν αρκετά ώστε να εξαντλήσουν τις δυνατότητες του πλαισίου. Δεν είναι μάλιστα λίγες εκείνες οι στιγμές που θα ήθελες να είχες στη διάθεσή του περισσότερη ισχύ ή που θα καταφύγεις στο μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων στην προσπάθειά σου να κλείσεις τα κενά διαστήματα που παρουσιάζει η απόδοση του τρικύλινδρου κινητήρα του 1,0 λίτρου «χαμηλά».

Το θετικό κούμπωμα του επιλογέα καθιστά την προσπάθεια αυτή πιο εύκολη και πιο ευχάριστη για εκείνους που θα αναζητήσουν την πιο δυναμική πτυχή του ισπανικού SUV. Όπως προαναφέραμε, το πλαίσιο είναι δεκτικό στην… υπερβάλλουσα πίεση, χωρίς να δημιουργεί δεύτερες σκέψεις με τις αντιδράσεις του.

Οι τροχοί των 17 ιντσών σε συνδυασμό με το 55άρι προφίλ των ελαστικών δημιουργούν άλλωστε τις προϋποθέσεις ώστε να διεκδικήσεις το κάτι παραπάνω, βελτιώνοντας την αίσθηση που αποκομίζεις από το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης και επεκτείνοντας τα όρια της πλευρικής και ελκτικής πρόσφυσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ναι μεν, αλλά...

Το SEAT Arona επέστρεψε στην πρώτη γραμμή της κατηγορίας των αστικών διαστάσεων SUV έχοντας δεχθεί τις απαραίτητες σχεδιαστικές και εξοπλιστικές αναβαθμίσεις. Η έκδοση φυσικού αερίου αποτελεί μονόδρομο για εκείνους που δίνουν προτεραιότητα στην αποδοτικότητα και την οικονομία και μια εξαιρετική εναλλακτική απέναντι στις ούτως ή άλλως λιγοστές πετρελαιοκίνητες προτάσεις της κατηγορίας.

Όλα αυτά, βέβαια, υπό την προϋπόθεση ότι πρόσβαση σε ένα πρατήριο ανεφοδιασμού CNG δεν συνιστά κάποιον δυσεπίλυτο γρίφο, αλλά μια υπόθεση... μερικών λεπτών από το σημείο που ζεις ή συνηθίζεις να κινείσαι.

Seat Arona 1.0 TGI 90 PS

Κινητήρας: Φυσικού Αερίου-Βενζίνης, 999 κ.εκ. 90 PS, 160 Nm
Μετάδοση: Μηχανικό έξι σχέσεων, στους μπροστινούς τροχούς
Επιδόσεις: 13,2 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 178 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 3,7 κιλά CNG/100 χλμ., 96 g/km
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.153/1.780/1.552 χλστ., 2.566 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.236 κιλά
Χώρος αποσκευών: 282 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 17.490 ευρώ / 0 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ



ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ