Δοκιμάζουμε το νέο Ford Focus 1.0 EcoBoost 155 PS

Ford Focus 2023

Το ανανεωμένο Ford Focus πάτησε επί ελληνικού εδάφους, προσφέροντας την ευκαιρία να επιστρέψουμε στο αριστερό κάθισμα του αυτοκινήτου που άλλαξε τον τρόπο σκέψης μιας ολόκληρης γενιάς οδηγών.

Αν το Escort, πασπαλισμένο με την αστερόσκονη των χωμάτινων ειδικών διαδρομών του Ράλλυ Ακρόπολις, ήταν αυτό που έφερε τη Ford στους τοίχους των εφηβικών δωματίων, το Focus φρόντισε να γαλουχήσει με την ανεκτίμητη αξία του οδηγοκεντρισμού μια ολόκληρη γενιά οδηγών, διαψεύδοντας με τρόπο εμφατικό όσους βιάστηκαν να προδικάσουν το αποτέλεσμα της πολύκροτης μετάβασης της μπλε οβάλ φίρμας σε μια νέα εποχή.

Σχεδόν 25 χρόνια μετά, το Focus εξακολουθεί να δίνει τη δική του παράσταση μπροστά σε ένα κοινό που αν μη τι άλλο διαθέτει τα απαραίτητα αισθητήρια όργανα ώστε να αντιληφθεί τους λόγους για τους οποίους το μικρομεσαίων διαστάσεων hatchback της Ford αναδείχθηκε ως η πλέον επιδραστική πρόταση της κατηγορίας του, αλλάζοντας άρδην τις προτεραιότητες αυτοκινήτων που έμοιαζαν καταδικασμένα να διεκπεραιώνουν με την αφόρητη λογική ενός ώριμου συνταξιοδοτικά δημοσίου υπαλλήλου τον ρόλο και την αποστολή τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ford Focus

Ακόμα και εκείνη την εποχή που το Ford Focus θέλησε να πάρει αποστάσεις από τους σχεδιαστικού νεωτερισμούς που εισήγαγε το περίφημο Kinetic Design, ήταν εκείνο που έσυρε τον χώρο σε μια κατηγορία η οποία στο γύρισμα του αιώνα ανέβαζε -και έριχνε- κυβερνήσεις.

Μπορεί, λοιπόν, τα μικρομεσαία hatchbacks να μην φιγουράρουν πλέον στα πρωτοσέλιδα του ειδικού Τύπου -ας όψεται η σαρωτική επέλαση των SUVs- ωστόσο η επιστροφή μας στο αριστερό κάθισμα του ανανεωμένου Ford Focus πέρα από μνήμες, ξυπνά και την άσβεστη επιθυμία της αναζήτησης της απόλυτης ισορροπίας σε ένα σασί που αν δεν αδικείται στο μεταλλικό σκαρί ενός πεντάθυρου αμαξώματος, είναι σχεδόν βέβαιο ότι συμβιβάζεται στην προσπάθεια να υποστηρίξει τον μύθο του «οικογενειακού αυτοκινήτου».

Ford Focus
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Νέα σχεδιαστικά ήθη και εξοπλιστικά έθιμα

Αφορμή για όσα έχετε ήδη διαβάσει αλλά και όσο ακολουθούν αποτέλεσε η επικαιροποίηση των εξοπλιστικών, κατά κύριο λόγο, προδιαγραφών του Focus.

Φυσικά δεν είναι μόνον ο πλουσιότερος κατάλογος εξοπλισμός εκείνος που διαφοροποιηθεί τη σημερινή εκδοχή του μικρομεσαίου Ford από την αμέσως προηγούμενη, καθώς έστω και κάτω από το μικροσκόπιο έχεις την ευκαιρία να ξετυλίξεις το κουβάρι της σχεδόν εθιμοτυπικής διαδικασίας του ανασχεδιασμού -πολύ- συγκεκριμένων τμημάτων του αμαξώματος.

Ford Focus

Ένας εύκολος και ασφαλής τρόπος για διακρίνεις τη λεπτή κόκκινη γραμμή που χωρίζει το χθες από το σήμερα του Ford Focus είναι να εστιάσεις στο ρύγχος του αμαξώματος και ειδικότερα στους λεπτοκαμωμένους προβολείς με τα ενσωματωμένα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED στο εσωτερικό τους.

Νέος είναι και ο προφυλακτήρας, όπως άλλωστε και η θέση στην οποία φιλοξενείται το έμβλημα της Ford, επιτρέποντας στο μάτι του απλού παρατηρητή να ταξιδέψει ταχύτερα και χωρίς κομπιάσματα πάνω στις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ford Focus

Λίγο πριν το τέλος αυτού του ταξιδιού, ο επίλογος μπαίνει από τα πίσω φωτιστικά σώματα τα οποία διατήρησαν το περίγραμμά τους, μεταβάλλοντας το σχεδιαστικό μοτίβο στο εσωτερικό τους.

Μερικά εκατοστά χαμηλότερα, ο αεροδυναμικός διαχύτης και η διπλή απόληξη της εξάτμισης καταθέτουν τα εξοπλιστικά διαπιστευτήρια της εξοπλιστικής γραμμής ST-Line, ψήγματα της οποίας συναντάς και στον θάλαμο επιβατών.

Ford Focus
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εκεί όπου ο πρώτος και ο τελευταίος λόγος ανήκει στην κεντρικά τοποθετημένη οθόνη των 13,2 ιντσών, η οποία με το μέγεθος ενός καλοθρεμμένου tablet και την ανάλυση ενός hi-end tv monitor προσδίδει έναν άλλον αέρα στο cockpit του ανανεωμένου Focus, «επιβάλλοντας» με τον έναν ή τον άλλον τρόπο να στρέψεις το βλέμμα σου προς αυτήν και να περιηγηθείς στις εφαρμογές που φιλοξενεί.

Το SYNC 4, το νέο λειτουργικό σύστημα το οποίο χτυπά στην καρδιά του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, αποτελεί μια ακόμα κατάκτηση για το ανανεωμένο Ford Focus, εξασφαλίζοντας εκτεταμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας και παροιμιώδη ευκολία χρήσης ακόμα και σε εκείνους που δεν είναι πλήρως εξοικειωμένοι με ένα πλήρως ψηφιοποιημένο περιβάλλον χρήστη.

Ford Focus

Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε ότι ακόμα και τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού έχουν αποκτήσει ψηφιακή μορφή και φιλοξενούνται στη χορταστική οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, «αναγκάζοντας» τη Ford να επιστρατεύσει τον διακόπτη της μίζας και της έντασης του ήχου ώστε να καλύψει την απουσία τους από τη βάση της κεντρικής κονσόλας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εκεί έχει μετακινηθεί ο εξαιρετικά χρήσιμος διακόπτης επιλογής των προγραμμάτων οδήγησης, αν και για την επιλογή ενός εκ των τριών ρυθμίσεων (Eco, Normal, Sport) θα πρέπει να καταφύγεις στο μενού που «ξεδιπλώνεται» στην οθόνη αφής της κεντρικής κονσόλας.

Ford Focus

Το πλήρως ψηφιοποιημένο μοντέλο απεικόνισης πληροφοριών συμπληρώνει ο πίνακας οργάνων, οι ενδείξεις του οποίου προσαρμόζονται στο επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης, ακολουθώντας ένα πιο ήπιο ή πιο δυναμικό μοτίβο.

Κατά τ’ άλλα το Ford Focus κινείται σε γνώριμα μεν, υψηλά δε ποιοτικά στάνταρ, επενδύοντας στο αφρώδες πλαστικό που καλύπτει το μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό και στο φινίρισμα ανθρακονήματος της διακοσμητικής φάσας που τρέχει κατά μήκος της μετωπικής επιφάνειας.

Ford Focus
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι χώροι για πέντε και τα σχεδόν 400 λίτρα του διαμερίσματος των αποσκευών συμπληρώνουν το βιογραφικό του θαλάμου επιβατών του Ford Focus, τοποθετώντας το όνομά του ανάμεσα στις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας και στον τομέα της χωροταξίας.

Ford Focus

Το θαύμα των 999 κ.εκ.

Παρά την αμερικανική καταγωγή και την αγγλοσαξονική κουλτούρα, η Ford ήταν από τους πρώτους κατασκευαστές στην Ευρώπη που ακολούθησαν την πολυφορεμένη πρακτική του downsizing, λανσάροντας τον μικρό αλλά θαυματουργό EcoBoost κινητήρα των 999 κ.εκ.

Τρικύλινδρος, προφανώς υπερτροφοδοτούμενος, με βάθος στην απόδοσή και την «ψυχή» που θα ζήλευαν υπερδιπλάσια σε κυβισμό κινητήρια σύνολα, αποτελεί από μόνος του μια εξαιρετική αφορμή για να τοποθετήσεις το Ford Focus ψηλά στη λίστα σου, έχοντας στο πλευρό του ένα ήπια υβριδικό σύστημα να συμπληρώνει τα όποια κενά στην απόδοσή του και να ενισχύει περαιτέρω την αποδοτικότητά του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ford Focus

Στην έκδοση των 155 ίππων και των 190 Nm ροπής μοιάζει να μην έχει αντίπαλο καθιστώντας το Ford Focus ικανό για το καλύτερο ακόμα και σε συνθήκες που φαντάζουν τουλάχιστον εχθρικές για οποιαδήποτε πρόταση δεν έχει ασπαστεί το δόγμα του ηλεκτρισμού.

Η γραμμική λειτουργία του σε βοηθά να κινηθείς με μια ταχύτητα πάνω σε σχεδόν όλες τις περιστάσεις και να κρατήσεις χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία την κατανάλωση καυσίμου κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ.

Άλλωστε το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων εξελίσσεται πολύ σύντομα σε προέκταση του δεξιού χεριού σου, όντας δεκτικό σε κάθε αλλαγή ακόμα κι αν αυτή αντιβαίνει πλήρως στους άγραφους κανόνες του οδηγικού savoir vivre.

Ford Focus
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν πάλι αποφασίσεις να εξαντλήσεις τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ, πέρα από την άμεση απόκριση του τρικύλινδρου, μπορείς να απολαύσεις και τη εύηχη χροιά που καταλήγει με τη σωστή ένταση στα αυτιά σου.  

Focus στον οδηγό

Πιο ελαφρύ απ’ ότι ίσως θα περίμενες, το σύστημα διεύθυνσης έχει χάσει την αναλογικότητα του μακρινού παρελθόντος, όχι όμως και την ακρίβεια ή την ποιότητα της πληροφορίας που μεταφέρει στα χέρια σου.

Πληροφορία που εμπλουτίζεται από το ολοζώντανο και άκρως επικοινωνιακό πλαίσιο, το οποίο σου επιτρέπει ανά πάσα στιγμή να γνωρίζεις όχι μόνο ποια είναι τα όρια αλλά και το πότε τα προσεγγίζεις.

Ford Focus

Σφικτή αλλά όχι κουραστική ανάρτηση διαθέτει την απαραίτητη στην ελληνική άσφαλτο προσαρμοστικότητα, χωρίς να σε προδίδει όταν η άνεση παύει να αποτελεί προτεραιότητα και η ισορροπία του υπεράνω κάθε υποψίας Focus κρέμεται σε μια λεπτή κλωστή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρότι ημιάκαμπτος, ο πίσω άξονας δεν χάνει την επαφή του πραγματικότητα και δεν συνιστά παράγοντα αποσταθεροποίησης ενός συνόλου που όχι μόνο συγχωρεί το λάθος, αλλά με τον τρόπο του προσφέρει την ευκαιρία στον οδηγό να το αντιληφθεί και την πολυτέλεια του χρόνου ώστε να το διορθώσει.

Ford Focus

Το 50άρι προφίλ των ελαστικών που ντύνουν τους τροχούς των 17 ιντσών καθιστά τις αντιδράσεις του Ford Focus πιο φιλικές στον μέσο οδηγό, παρά το γεγονός ότι υιοθετώντας έναν σβέλτο ρυθμό τόσο το πέλμα όσο και ο σκελετός των Continental EcoContact 6 δείχνουν να υποφέρουν.

Αντί συμπεράσματος

Τα μικρομεσαία hatchbacks έχουν χάσει την αίγλη που απολάμβαναν στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν και την καθοριστική τους επιρροή στα δρώμενα της αυτοκίνησης, ωστόσο, προτάσεις όπως το ανανεωμένο Ford Focus έρχονται να μας υπενθυμίσουν τα προτερήματα μιας κατασκευής που διαθέτει τη σωστή απόσταση από το έδαφος και δεν αρέσκεται να ακροβατεί ανάμεσα σε δύο πολύ διαφορετικούς κόσμους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ford Focus

Στην τιμή των 30.353 ευρώ, βέβαια, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θα κοιτάξουν προς την κατεύθυνση ενός SUV, αν και οι αθεράπευτα ρομαντικοί είναι σχεδόν βέβαιο ότι έχουν κρατήσει μια θέση στην καρδιά ή το γκαράζ τους για το πληρέστερο και πιο αποτελεσματικό Focus που βρήκε τον δρόμο για τη γραμμή παραγωγής από το 1998 μέχρι και σήμερα.     

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 999 κ.εκ. βενζίνη, 155 ίπποι/6.000 σ.α.λ., 190 Nm/2.100 σ.α.λ.
Μετάδοση: χειροκίνητο έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 211 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,1 λτ./100 χλμ., 115 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.392/1.825/1.459 χλστ., 2.700 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.413 κιλά
Χώρος αποσκευών: 392 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 30.353 ευρώ/ 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ