Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C5 Aircross 1,2 PureTech 130 EAT8

Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech FL 1

Με σημαία την άνεση και όπλα την καλοεξοπλισμένη ευρύχωρη καμπίνα και το ψυχωμένο μοτέρ των 1,2 λίτρων, το ανανεωμένο Citroen C5 Aircross περνά τη δεύτερη νιότη του.

To C5 Aircross είναι σύμφωνα με τη Citroen η αποθέωση της άνεσης και της πρακτικότητας, και με την ανανέωση του η γαλλική εταιρεία θέλει να βάλει ακόμα πιο δύσκολα στον ανταγωνισμό των μεσαίων SUV. Διατίθεται σε εκδόσεις που καταναλώνουν βενζίνη, πετρέλαιο ή βενζίνη και ρεύμα (plug-in hybrid), και σε συνδυασμό με τα πλούσια εξοπλιστικά επίπεδα καλύπτει με ευκολία τα θέλω αρκετών αγοραστών της κατηγορίας.

Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech FL 5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ανανεωμένο Citroen C5 Aircross ξεκινά την εμπορική του καριέρα αυτή την περίοδο στη χώρα μας και ήδη έχουμε δοκιμάσει την ιδιαίτερα ανταγωνιστική πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον 1,5 BlueHDi των 131 ίππων και το χειροκίνητο σασμάν των έξι σχέσεων. Σειρά τώρα όμως έχει να δοκιμάσουμε η βενζινοκίνητη έκδοση με τον 3κύλινδρο 1,2 PureTech και το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.

Creative technologie

Ο αέρας ανανέωσης που φύσηξε στο C5 Aircross του χάρισε νέα μάσκα με οριζόντιες γραμμές που αποτελούν συνέχεια του σήματος και καταλήγουν στα ανασχεδιασμένα φώτα LED. Νέας σχεδίασης είναι ο προφυλακτήρας που διαθέτει αρκετά κάθετα στοιχεία και μεγαλύτερους αεραγωγούς.

Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech FL 3

Στο πλαϊνό μέρος δεν συναντάμε αλλαγές, με τα πλαστικά προστατευτικά του αμαξώματος και τα AirBumps να να παραμένουν ως έχουν. Πίσω συναντάμε νέα φώτα τύπου LED με τρισδιάστα γραφικά και ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα. Το αισθητικό φρεσκάρισμα ολοκληρώνεται με νέα σχέδια στις ζάντες αλουμινίου και τέσσερα διακοσμητικά χρωματικά πακέτα για ακόμα μεγαλύτερη εξατομίκευση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech FL 9

Η καμπίνα του ανανεωμένου C5 Aicross δεν φέρει μεγάλες αλλαγές και εντοπίζονται στην ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα με τους οριζόντιους αεραγωγούς του συστήματος κλιματισμού και τη νέα οθόνη αφής 10 ιντσών του αναβαθμισμένου συστήματος πολυμέσων που διαθέτουν οι δύο κορυφαίες εξοπλιστικά εκδόσεις (C-Series και Shine). Ακόμα στις εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο όπως το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε, συναντάμε νέο επιλογέα τύπου toggle για την επιλογή των σχέσεων, απελευθερώνοντας παράλληλα χώρο για την δημιουργία θήκης για μικροαντικείμενα.

Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech FL 6
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αλλαγές συναντάμε και στα καθίσματα, όπου πλέον είναι τα δεύτερης γενιάς Advanced Comfort με την πλουσιότερη γέμιση που τοποθετούνται από την έκδοση Feel Pack και πάνω. Ο οδηγός ενημερώνεται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών με την πλούσια πληροφορία.

Τα πλαστικά της καμπίνας είναι κατά κύριο λόγο σκληρά, υπάρχουν και ορισμένα μαλακά, με την ποιότητά τους να είναι πολύ καλή και το μοντάρισμά τους ακόμα καλύτερο. Το infotainment με τη νέα έγχρωμη αφής έχει κατανοητό και εύχρηστο μενού, αν και πιστεύουμε ότι θα έπρεπε να έχει τοποθετηθεί το νέο λογισμικό που εφοδιάζει ορισμένα άλλα μοντέλα του Ομίλου Stellantis. Ακριβώς από κάτω βρίσκονται τα πλήκτρα αφής για τις συντομεύσεις ορισμένων βασικών λειτουργιών, ενώ στην ανασχεδιασμένη κονσόλα δαπέδου των εκδόσεων με αυτόματο κιβώτιο βρίσκουμε δύο ποτηροθήκες, το νέο πλήκτρο χειρισμού του Grip Control που συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο και το σύστημα ελεγχόμενης κατάβασης Hill Descent Control, και ένα μεγάλο ψυχώμενο υποβραχιόνιο. Σε υψηλό επίπεδο κυμαίνεται και η εργονομία του εσωτερικού, με όλους τους απαραίτητους διακόπτες να βρίσκονται σε πεδίο βολής από τον οδηγό.

Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech FL 10
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χωροταξικά, το Citroen C5 Aircross παραμένει από τα κορυφαία της κατηγορίας. Για αυτό φροντίζουν το μεγάλο πλάτος και το μεταξόνιο που ακουμπά τα 2,73 μέτρα, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι πίσω υπάρχουν τρία ανεξάρτητα συρόμενα καθίσματα με δυνατότητα ρύθμισης στην κλίση της πλάτης. Στα τελευταία θα βολευτούν τρεις ενήλικοι που δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα με το κεφάλι ή τα πόδια τους. Μάλιστα, ο μεσαίος δεν θα παραπονεθεί για του που θα βάλει τα πέλματά τους, καθώς το κεντρικό τούνελ εξέχει ελάχιστα και έχει ορθογώνιο σχήμα. Το πορτμπαγκάζ με τη σειρά του έχει μεγάλο άνοιγμα, είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο και η χωρητικότητά του κυμαίνεται από τα 580 έως 720 λίτρα, ανάλογα με την θέση του συρόμενου πίσω καθίσματος.

Ταιριαστό και αποδοτικό

Κάτω από το καπό του συγκεκριμένου C5 Aircross βρίσκουμε τον πολυβραβευμένο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 PureTech που θα προσφέρει και την χαμηλότερη τιμή εκκίνησης στην γκάμα. Ο αναβαθμισμένος κινητήρας έχει υποστεί εδώ και καιρό αλλαγές για μείωση της τριβής των μηχανικών μερών, έχει νέα τουρμπίνα, αυξημένη πίεση καυσίμου και φυσικά φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων GPF.

Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech FL 11
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η απόδοσή του φτάνει τους 131 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 230 Nm στις 1.750 σ.α.λ. και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων (υπάρχει και με χειροκίνητο). Οι επιδόσεις που χαρίζει ο συνδυασμός στο βάρους 1.420 κιλών C5 Aircross είναι καλές και σύμφωνα με τον κατασκευαστή χρειάζεται 10,3 δλ. για να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 188 χλμ./ώρα. Τα φρένα δείχνουν αποτελεσματικά και ανθεκτικά, με το πλατύ πεντάλ να έχει σωστή αντίσταση και καλή αναλογικότητα στο πάτημα. Στον τομέα της κατανάλωσης, το αυτόματο βενζινοκίνητο C5 Aircross έγραψε μέση τιμή 7,5 λίτρων κατά την διάρκεια της δοκιμής μας, όντας ιδιαίτερα ανταγωνιστική για το μέγεθος και το βάρος του.

Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech FL 2

Η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός διαφοροποιείται από τα προγράμματα οδήγησης, με το Sport να επεμβαίνει ελαφρώς στην αμεσότητα του γκαζιού και το βάρος του τιμονιού, βάζοντας ταυτόχρονα σε πιο επιθετικό προφίλ την λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου και απενεργοποιώντας το σύστημα start/stop. Στην λειτουργία Eco το κιβώτιο ανεβάζει σχέση το ταχύτερο δυνατό, ενώ το Normal συμπεριφέρεται σωστά και με αποφασιστικότητα στην επιλογή σχέσης. Όπως προαναφέραμε, οι αυτόματες εκδόσεις διαθέτουν το Grip Control που που προσθέτει δύο ακόμα προγράμματα λειτουργίας για επιφάνειες μειωμένης πρόσφυσης, Sand, Snow/Mud, καθώς και σύστημα ελεγχόμενης κατάβασης Hill Descent Control.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech FL 12

Η κίνηση φτάνει αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς και χάρη στη μεγάλη απόσταση από το έδαφος (23 cm αναφέρει η Citroen), την ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions και το σύστημα Grip Control, το γαλλικό SUV δεν διστάζει να σκονίσει με αρκετή δόση άνεσης τις λαμαρίνες του, ακόμα και με του τροχούς των 19 ιντσών της πλούσιας έκδοσης Shine. Η αλήθεια όμως είναι ότι θα θέλαμε οι εκδόσεις με το Grip Control να εφοδιάζονται με διαφορετικού τύπου ελαστικά και όχι με θερινά, για πλήρη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του ηλεκτρονικού συστήματος.

Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech FL 7
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ανάρτηση του C5 Aircross αποτελείται από γόνατα MacPherson και ημιάκαμπτο άξονα πίσω (στις plug-in hybrid εκδόσεις στον πίσω άξονα τοποθετούνται πολλαπλοί σύνδεσμοι), αλλά η τοποθέτηση αμορτισέρ Progressive Hydraulic Cushions προσδίδει κορυφαίο επίπεδο άνεσης. Η κλίση στις στροφές είναι λογική και δύσκολα θα αλλοιωθεί η πορεία που έχετε χαράξει, και μόνο μετά από λάθος το οδηγού θα επέμβει διακριτικά το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης. Το γαλλικό SUV πετάει στην σκούφια του για ταξίδι και ανοιχτό δρόμο, προσφέροντας ησυχία και άνεση που δεν συναντάς εύκολα στην κατηγορία, ενώ στην πόλη θα διαχειριστεί με μεγάλη μαεστρία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Λογική επιλογή

Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech FL 13

Ο τιμοκατάλογος του ανανεωμένου Citroen C5 Aircross αναμένεται να ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες. Σίγουρα θα υπάρξει αύξηση στην τιμή του, αλλά όχι χτυπητή που να αλλάζει τις ισορροπίες στην κατηγορία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Γνωρίζουμε όμως ότι θα διατίθεται σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού, Feel, Feel Pack, C-Series και Shine, με το βασικό να διαθέτει πολλά χαρακτηριστικά άνεσης και πλήρες πακέτο συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.

Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech FL 4

Εν κατακλείδι, το ανανεωμένο Citroen C5 Aircross καταφέρνει να διατηρήσει την ανταγωνιστική του θέση μεταξύ των κορυφαίων μοντέλων της κατηγορίας των μεσαίων SUV, προσφέροντας επιπλέον πλουσιότερο εξοπλισμό και πιο επιβλητική εικόνα. Κερασάκι στην τούρτα, τα πέντε χρόνια εγγύησης για τα μηχανικά του μέρη.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.199 κ.εκ. βενζίνη, 131 ίπποι/5.500 σ.α.λ., 230 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,3 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 188 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,9 λτ./100 χλμ., 147 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.500/1.840/1.689 χλστ., 2.730 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.420 κιλά
Χώρος αποσκευών: 580-720 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: -/102,90 ευρώ

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ