Δοκιμάζουμε το Audi A3 Sportback 30 TFSI Hybrid S tronic

audi a3 sportback

Μπορεί ένας 1.000άρης τρικύλινδρος τούρμπο να κινήσει αξιοπρεπώς ένα premium μικρομεσαίο μοντέλο; Ας δούμε πως το καταφέρνει το νέο Audi A3 Sportback. 

Τα τελευταία χρόνια τα SUV τείνουν να «καταπιούν» κάθε παραδοσιακή αξία που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, εκθρονίζοντας ουσιαστικά segments που μονοπωλούσαν ενδιαφέρον τα προηγούμενα χρόνια. Σε αυτό το σκηνικό, ευτυχώς, υπάρχουν ορισμένα καινούργια μοντέλα που έρχονται να μας θυμίσουν κάτι από το ένδοξο παρελθόν της hatchback κατηγορίας. Ένα από αυτά είναι και το νέο Audi A3 Sportback. Ένα αυτοκίνητο σταθμός στην ιστορία της γερμανικής φίρμας, το οποίο δημιούργησε στα τέλη της δεκαετίας του ‘90 την κατηγορία των πολυτελών μικρομεσαίων αυτοκίνητων. Σήμερα, η τέταρτη γενιά του μοντέλου της Audi έρχεται πιο ολοκληρωμένη από ποτέ σε όλους τους τομείς, διαθέτοντας τον πιο μικρό σε χωρητικότητα βενζινοκινητήρα στη συγκεκριμένη κατηγορία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
audi a3 sportback

Πρόκειται για τον 1,0 TSI του VW Group με απόδοση 110 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 200 Nm ροπής από τις 2.000 σ.α.λ. Με την κωδική ονομασία 30 TFSI Hybrid S tronic, η έκδοση του μοντέλου της δοκιμής μας συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, η παρουσία του οποίου βοηθά στη μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων. Για την ακρίβεια το μοντέλο της Audi εκπέμπει 116 γρ./χλμ. CO2 (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας) και η μέση κατανάλωση ανέρχεται στα 5,7 λτ./100 χλμ., ένα νούμερο που μπορείς να προσεγγίσεις σχετικά εύκολα με «προσεκτική» χρήση του δεξί πεντάλ. Ειδικότερα, η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε ήταν 6,8 λτ./100 χλμ., ένα πολύ καλό νούμερο για το αυτοκίνητο, ενώ ακόμη και σε συνθήκες πίεσης αυτή δεν ξεπέρασε τα 8,5 λτ./100 χλμ.

To αμάξωμα των 1.355 κιλών επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 10,6 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα στα 204 χλμ./ώρα. Στην πράξη, το 3κύλινδρο μοτέρ βενζίνης συνεργάζεται ομαλά με το αυτόματο κιβώτιο S tronic των 7 σχέσεων που έφερε το μοντέλο της δοκιμής μας, μην αφήνοντας κάποιο περιθώριο για αρνητικό σχόλιο. Το τράβηγμα είναι αρκετό χαμηλά, με το κιβώτιο να βοηθά τον οδηγό ώστε να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητες του μοτέρ και να πραγματοποιήσει προσπεράσεις στην εθνική με ασφάλεια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
audi a3 sportback

Παράλληλα, το ήπιο υβριδικό σύστημα παρεμβαίνει διακριτικά, όπου είναι απαραίτητο, χωρίς να υπάρχει υστέρηση στο σβήσιμο ή στην επαναλειτουργία του κινητήρα τόσο κατά την ακινητοποίηση του οχήματος όσο και στο ρολάρισμα με χαμηλό φορτίο. Άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός πως το μοτέρ δεν φέρνει κραδασμούς και υψηλά επίπεδα θορύβου στην καμπίνα, κρύβοντας με επιτυχία την 3κύλινδρη υπόστασή του. Από κει και πέρα, το A3 Sportback 1,0 TFSI των 110 ίππων διατηρεί την ομοιογενή οδική συμπεριφορά που χαρακτηρίζει και τις «μεγαλύτερες» εκδόσεις του γερμανικού μοντέλου, με τα στάνταρ ελαστικά 205/55 R16 να ταιριάζουν γάντι στους ελληνικούς δρόμους. Παρά τον ύπαρξη ημιάκαμπτου άξονα στο πίσω μέρος, η άνεσης είναι αντάξια του ονόματος της Audi.

audi a3 sportback
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ποιοτικό και με επαρκείς χώρους 

audi a3 sportback

Η νέα γενιά του Audi A3 δίνει-και αυτή με τη σειρά της-έμφαση στην ποιότητα με τα μαλακά πλαστικά να κυριαρχούν στο σύνολο της καμπίνας. Όπως είναι φυσικό, η συναρμογή και το φινίρισμα κινούνται σε premium επίπεδα και έτσι δύσκολα θα βρεις κάποιο ψεγάδι σε αυτόν τον τομέα. Εκτός της ενδιαφέρουσας σχεδίασης του εσωτερικού, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα high tech περιβάλλον με κύρια στοιχεία τη μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό και τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών. Σε επίπεδο χώρων τώρα, οι πίσω επιβάτες δε θα συναντήσουν κάποιο πρόβλημα με τον αέρα για τα γόνατα και τα κεφάλια, ενώ ο χώρος αποσκευών παραμένει στα 380 λίτρα όπως και στις προηγούμενες γενιές του Audi A3 Sportback. 

Συμπέρασμα 

Η ήπια υβριδική έκδοση του Audi A3 Sportback με τον 1.000άρη TSI αποτελεί μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην premium μικρομεσαία κατηγορία. Η τιμή των 25.850 για την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο S tronic είναι ανταγωνιστική και περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία εξοπλισμού. Επίσης, η ολιγοήμερη συμβίωση με το γερμανικό μοντέλο απέδειξε πως ο βασικός 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας τα καταφέρνει πολύ καλά στην πράξη ικανοποιώντας σε κάθε περίπτωση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
audi a3 sportback

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (30 TFSI Hybrid S tronic)

Κινητήρας: 999 κ.εκ. diesel, 110 PS/5.500 σ.α.λ., 200 Nm/2.000-3.000 σ.α.λ.
Μετάδοση: 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,6 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 204 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,7 λτ./100 χλμ., 116 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.343/1.816/1.449 χλστ., 2.636 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.355 κιλά
Χώρος αποσκευών: 380 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 25.850 ευρώ / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ