
Με επίκεντρο το αυτοκινητοδρόμιο των Σερρών, η Porsche ξεδίπλωσε το αδιαμφισβήτητο ταλέντο των κορυφαίων μοντέλων της, υπενθυμίζοντας σε λιγότερο ή περισσότερο «ειδικούς» τούς λόγους για τους οποίους οι Γερμανοί παραμένουν οι κύριοι εκφραστές της σχολής των ονειρικών μεν, «καθημερινών» δε σπορ αυτοκινήτων.
Μολονότι το μελάνι από την παρουσία της πρόσφατα ανανεωμένης Porsche 911 στο νησί της Κρήτης δεν έχει ακόμα στεγνώσει, το carandmotor.gr ετοίμασε… βαλίτσες για να ταξιδέψει ετούτη τη φορά βορειότερα και να βρεθεί σε ένα περιβάλλον ικανό να αναδείξει τη δυναμικότερη πτυχή του φημισμένου «στάβλου» από το Τσουφενχάουζεν.
Στις Σέρρες, λοιπόν, και με αφετηρία-προορισμό το μοναδικό επί της ουσίας αυτοκινητοδρόμιο της χώρας, η Porsche μάς χάρισε τη μοναδική ευκαιρία να ζήσουμε την εμπειρία οδήγησης των κορυφαίων μοντέλων στη σημερινή γκάμα της.
BUY NOW

Μια ντουζίνα 911, από τη «βασική» Carrera των 394 ίππων και των... μόλις 195.930 ευρώ έως και την αρχετυπική GT3, με τον εξακύλινδρο boxer κινητήρα των 4,0 λίτρων να ανασταίνει... νεκρούς κάθε φορά που η βελόνα του στροφόμετρου φλέρταρε με τις 9.000 σ.α.λ.
Ηχηρό παρών δήλωσαν και οι εξηλεκτρισμένες προτάσεις της Porsche, με την Taycan Turbo S να μονοπωλεί το ενδιαφέρον με τη θηριώδη ισχύ των 952 ίππων και τη Macan 4S να επιβεβαιώνει πως και τα SUV έχουν ψυχή, αν και εφόσον διαθέτουν τον γερμανικό θυρεό στο ρύγχος τους.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Mια αρχή που έμελλε να γραφτεί πίσω από το τιμόνι της νέας Porsche 911 GT3. Ντυμένη στα πράσινα, στο αρχοντικό Oak Green, θα μπορούσε ενδεχομένως να περάσει απαρατήρητη αν και εφόσον η σταθερή πίσω αεροτομή δεν έκοβε κάπως απότομα τις συζητήσεις περί ενδυματολογικών συνηθειών και άλλων σοσιαλομιντικών δρώμενων.
Η GT3 ήταν και παραμένει μια ειδική κατασκευή. Ένας «ατμοσφαιρικός» δεινόσαυρος που αρνείται να παραδοθεί στα trends των ημερών μας. Με εξαίρεση ενδεχομένως το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο των επτά σχέσεων, οι προδιαγραφές της επικαιροποιημένης GT3 συνιστούν μια σύγχρονη ωδή στην αναλογικότητα.

Δυστυχώς για εμάς, ο απρόσμενα αργός ρυθμός εντός πίστας δεν μας έδωσε τη δυνατότητα να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες ενός αυτοκινήτου που δεν κατασκευάστηκε για να… ρολάρει άσκοπα στα απαίδευτα χέρια μαθητευόμενων μάγων των social media.
Η συνέχεια μας βρήκε στο αριστερό κάθισμα της Porsche 911 GTS, μιας υβριδικής υλοποίησης, η οποία αποτέλεσε την ευχάριστη έκπληξη της ημέρας. Στην περίπτωση GTS, στην πλάτη του οδηγού τοποθετείται ένας υπερτροφοδοτούμενος εξακύλινδρος κινητήρας χωρητικότητας 3,6 λίτρων, τη λειτουργία του οποίου υποστηρίζει ένα ηλεκτρικό μοτέρ 41 kW.

Η συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συνόλου φτάνει τους 541 ίππους και τα 610 Nm ροπής, με την τυπική διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται, στις τετρακίνητες εκδόσεις, σε λιγότερα από 3 δευτερόλεπτα.
Σημειώστε ότι η 911 GTS διαθέτει έναν ηλεκτρικό στροβιλοσυμπιεστή γεγονός που έχει εκμηδενίσει την αδράνεια ή αν το προτιμάτε το lag του κινητήρα στις χαμηλές στροφές λειτουργίας.

Το αποτέλεσμα αν μη τι άλλον δικαιώνει την απόφαση της Porsche να εισάγει την 911 στον κόσμο του ηλεκτρισμού, με την GTS να συνδυάζει τα καλύτερα από δύο πολύ διαφορετικά οικοσυστήματα και να διακρίνεται για την ευκολία μπορεί να διαχειριστεί ακόμα και τις πλέον απαιτητικές καταστάσεις χωρίς να γίνεται δύστροπη ή κινδυνεύει να χαρακτηριστεί οπισθοδρομική.
Η δεύτερη ευχάριστη έκπληξη μιας γεμάτης, πέρα από κάθε αμφιβολία, ημέρας στην πίστα των Σερρών ακούει στο όνομα της Panamera Turbo S E-Hybrid. Ένα σπορ σεντάν το οποίο εφοδιάζεται με έναν V8 κινητήρα 4,0 λίτρων και ένα ηλεκτρικό μοτέρ, αποδίδοντας συνδυαστικά ούτε λίγο ούτε πολύ 782 ίππους.

Η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει της πανίσχυρης plug-in υβριδικής Panamera αγγίζει τα 85 χιλιόμετρα, ωστόσο, σε ένα περιβάλλον όπως αυτό της πίστας των Σερρών, το ζητούμενο είναι αν μη τι άλλο διαφορετικό.
Και σε αυτές τις συνθήκες, η Panamera Turbo S E-Hybrid όχι απλώς στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων αλλά διέψευσε για πολλοστή φορά εκείνους που τη θεωρούν λιγότερο σπορ, απ’ ότι premium.

Η ημέρα μας έκλεισε τιθασεύοντας τα «ηλεκτρικά» άλογα της Taycan Turbo και της Macan 4S, έχοντας την ευκαιρία να αξιολογήσουμε τις ικανότητες δύο αυτοκινήτων που έχουν αμφισβητηθεί εξαιτίας της ηλεκτροκίνητης φύσης τους.
Κι αν τα λόγια είναι φτωχά για την Taycan Turbo S των 952 ίππων και την πηγαία ικανότητά της να επιταχύνει αστραπιαία είτε από στάση είτε εν κινήσει με το παραμικρό άγγιγμα του δεξιού πεντάλ, η Macan 4S ήταν εκείνη που μας έκλεψε την καρδιά επιτυγχάνοντας την απόλυτη ισορροπία εντός και εκτός δρόμου και υπενθυμίζοντας σε όλους πώς πρέπει να είναι ένα SUV υψηλών επιδόσεων.