Sebastian Vettel: Τα βρόχινα ελαστικά της Pirelli είναι σκουπίδια

Sebastian Vettel GP Japan 2022

Τα πλήρως βρόχινα ελαστικά της Pirelli στη F1 πρέπει να γίνουν πιο αποδοτικά, διότι οι οδηγοί ρισκάρουν με τα ταχύτερα ενδιάμεσα λέει ο Sebastian Vettel - και ο Max Verstappen προσφέρει τη βοήθειά του στην εξέλιξή τους.

Στο φετινό GP Ιαπωνίας, πριν από δέκα μέρες, αποφεύχθηκε το περσινό φιάσκο του GP Βελγίου και -μετά από διακοπή μεγαλύτερη των δύο ωρών- διεξήχθη αγώνας, αν και λιγότερος από τον μισό καθώς εξαντλήθηκαν τα χρονικά περιθώρια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Καθώς οι φίλοι της Formula 1 αναρωτιούνται γιατί στο παρελθόν διεξάγονταν τα GP κάτω από αυτές τις συνθήκες ενώ σήμερα η FIA περιμένει τη σχετική βελτίωση του καιρού και της πίστας, ο Vettel λέει ότι αυτό συμβαίνει επειδή οι ομάδες και οι οδηγοί δεν θέλουν να χρησιμοποιήσουν τα πλήρως βρόχινα ελαστικά (με το μπλε περίγραμμα), αλλά προτιμούν να ρισκάρουν με τα ενδιάμεσα βροχής (με το πράσινο περίγραμμα).

Ο Γερμανός οδηγός της Aston Martin εξήγησε: «Αναγκαζόμαστε να διαλέγουμε τα ενδιάμεσα ελαστικά βροχής γιατί τα πλήρως βρόχινα είναι σκουπίδια - συγγνώμη, δεν είναι τόσο καλά. Οπότε, πιέζουμε τους εαυτούς μας από τη μια κατάσταση ανάγκης στην άλλη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

»Όλοι οδηγούσαμε [στην Ιαπωνία] με τα λάθος ελαστικά. Είμαστε όλοι υπεύθυνοι για αυτό, αλλά έχουμε ένα ενδιάμεσο ελαστικό που είναι πολύ ταχύτερο από το βρόχινο. Το βρόχινο είναι πιο ταιριαστό για τις συνθήκες, αλλά τόσο αργό που αναγκάζεσαι να διαλέγεις το ενδιάμεσο. Αυτό πρέπει να βελτιωθεί», κατέληξε ο Vettel.

Και με τις απόψεις του, αν και λίγο πιο κομψά, συντάσσεται και ο πρωταθλητής, Max Verstappen: «Δεν ήθελα να εμβαθύνω σε αυτό το θέμα, αλλά πιστεύω ότι χρειαζόμαστε καλύτερα βρόχινα ελαστικά. Είδατε τι μπορούσαμε να κάνουμε τη δεκαετία του 1990 και του 2000 με την ποσότητα του νερού που υπήρχε στην πίστα.

Θα ήταν χαρά μου να οδηγήσω σε ορισμένες δοκιμές για την εκτίμηση όλων των διαφορετικών ειδών ελαστικών, διότι χρειαζόμαστε καλύτερα βρόχινα ελαστικά. Τα πλήρως βρόχινα είναι απλά πολύ αργά και δεν απομακρύνουν τόσο πολύ νερό. Αν κάνετε τη σύγκριση με 20 χρόνια νωρίτερα, ήταν όλα μια χαρά στη βροχή. Οπότε πρέπει να υπάρξει μια λύση. Αλλά, όπως είπα, δεν κάνω κριτική, θέλω απλά να βοηθήσω», τόνισε ο Ολλανδός.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Pirelli, από την πλευρά της, επικεντρώνει το πρόβλημα στην έλλειψη δοκιμών εξέλιξης των ελαστικών. Το χειμώνα έγινε μόνο μισή μέρα δοκιμών των φετινών βρόχινων ελαστικών στη Βαρκελώνη, ενώ τις βροχερές αγωνιστικές Παρασκευές σχεδόν καμία ομάδα δεν βγαίνει στην πίστα με τα πλήρως βρόχινα ελαστικά για να βοηθήσει στη συλλογή δεδομένων.

Ο διευθυντής της Pirelli F1, Mario Isola, είπε συγκεκριμένα: «Έχουμε μόνο μία γόμα για τη βροχή και μία ενδιάμεση. Και πρέπει να δουλεύουν παντού, σε 22 διαφορετικές πίστες. Συνεπώς, πρέπει να βρούμε το βέλτιστο δυνατό συμβιβασμό. Ειλικρινά, δεν έχουμε πολλές ευκαιρίες να δοκιμάσουμε τα βρόχινα και τα ενδιάμεσα ελαστικά.

Δουλεύουμε με τη FIA και τις ομάδες, αλλά αν δεν έχουμε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε τα ελαστικά, τότε δεν έχουμε και τη δυνατότητα να τα εξελίξουμε. Αν θυμάστε τις δοκιμές του χειμώνα στη Βαρκελώνη, ρίξαμε νερό στην πίστα για μισή μέρα, αλλά το πλήρως βρόχινο ελαστικό χρησιμοποιήθηκε πολύ λίγο», κατέληξε ο Ιταλός.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ