citroen aposirsi

Πότε θα παρουσιάσει η Honda τον νέο της κινητήρα F1

Honda F1 Red Bull

Η Formula 1 αλλάζει ριζικά τεχνικούς κανονισμούς το 2026, η ηλεκτροκίνηση παίζει ακόμα πιο σημαντικό ρόλο, και η Honda επιστρέφει πλήρως και επίσημα στο σπορ για πρώτη φορά μετά το τέλος του 2021.

Για τους δύο αυτούς λόγους οι Ιάπωνες αποφάσισαν, κόντρα σε όσα έχουμε συνηθίσει, να κάνουν επίσημη παρουσίαση της νέας τους μονάδας ισχύος για τη σεζόν του 2026 - η οποία θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από την Aston Martin από τη νέα χρονιά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόκειται για μια κίνηση ιδιαίτερα ασυνήθιστη, καθώς στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού οι παρουσιάσεις γίνονται συνήθως από τις ομάδες και όχι από τους κατασκευαστές κινητήρων - όπου οι πρώτες αποκαλύπτουν το νέο μονοθέσιο, τα χρώματα και τη φιλοσοφία τους για τη σεζόν που ακολουθεί.

Παρόλα αυτά, η Honda επιβεβαίωσε ότι στις 20 Ιανουαρίου, στο Τόκιο, θα αποκαλύψει επίσημα τη νέα μονάδα ισχύος που ετοιμάζει για τη νέα εποχή της Formula 1.

Τυπικά, η Honda είχε αποχωρήσει από το σπορ στο τέλος του 2021. Στην πράξη όμως δεν έφυγε ποτέ πραγματικά. Παρέμεινε στο παρασκήνιο, συνεχίζοντας να προμηθεύει κινητήρες στη Red Bull και στη δεύτερη ομάδα της, τη σημερινή Racing Bulls, εκμεταλλευόμενη το "πάγωμα" της εξέλιξης των μονάδων ισχύος από το Νοέμβριο του 2022. Έτσι, η ιαπωνική εταιρεία περιορίστηκε στην παραγωγή των υπαρχόντων κινητήρων, χωρίς να χρειάζεται να επενδύει σε περαιτέρω εξέλιξη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όταν όμως έγινε σαφές ότι το 2026 η Formula 1 θα περνούσε σε εντελώς νέους τεχνικούς κανονισμούς, η Honda πήρε την απόφαση να επιστρέψει επίσημα. Αυτό συνέβη το 2023, αλλά τότε η Red Bull είχε ήδη αποφασίσει να κατασκευάζει από το 2026 τη δική της, την πρώτη στην ιστορία της, μονάδα ισχύος.

Στην πορεία, μάλιστα, η Red Bull προχώρησε σε τεχνική και χορηγική συνεργασία με τη Ford, αφήνοντας τη Honda να αναζητήσει νέο συνεργάτη. Τον βρήκε στην Aston Martin, στην ομάδα του Σίλβερστοουν η οποία από το 2026 θα χρησιμοποιεί τους κινητήρες της Honda και θα βασίζεται αποκλειστικά στη ιαπωνική τεχνογνωσία.

Στο μεσοδιάστημα, η Honda είχε ουσιαστικά διαλύσει το αγωνιστικό της τμήμα στη Formula 1 και χρειάστηκε να το στήσει ξανά από την αρχή. Για να προετοιμαστεί καλύτερα δημιιούργησε και παράρτημα στη Βρετανία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ήδη οι Ιάπωνες έχουν δώσει ένα πρώτο δείγμα γραφής, δημοσιεύοντας (το παρακάτω) ηχητικό απόσπασμα του νέου κινητήρα, ο οποίος θα τοποθετηθεί στη νέα Aston Martin AMR26 της νέας αγωνιστικής χρονιάς, που εξελίσσεται υπό την καθοδήγηση του Adrian Newey.

Η επίσημη παρουσίαση στις 20 Ιανουαρίου θα γίνει παρουσία κορυφαίων στελεχών, όπως ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Honda Motor Corporation, Toshihiro Mibe, ο ιδιοκτήτης της Aston Martin F1, Lawrence Stroll, αλλά και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Formula 1, Stefano Domenicali. Η εκδήλωση θα μεταδοθεί και διαδικτυακά.

Λίγες ημέρες αργότερα, στις 26 Ιανουαρίου, το νέο μονοθέσιο της Aston Martin μαζί με τον κινητήρα της Honda θα βγει για πρώτη φορά στην πίστα, για τις πρώτες επίσημες δοκιμές της νέας χρονιάς στην πίστα του Μονμελό, στη Βαρκελώνη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι δοκιμές θα διαρκέσουν πέντε ημέρες, με κάθε ομάδα να έχει δικαίωμα συμμετοχής σε τρεις από αυτές, σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA. Θα ακολουθήσουν άλλα δύο τριήμερα δοκιμών στο Μπαχρέιν το Φεβρουάριο, πριν το πρώτο GP της σεζόν του 2026 στις 4-6 Μαρτίου στη Μελβλούρνη της Αυστραλίας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ