https://www.executivelease.gr/leasing-obvious-guide?utm_source=car+and+motor.gr&utm_medium=banner&utm_campaign=car+and+motor.gr&utm_id=banner+car+and+motor

Οι σημαντικότερες αλλαγές που θα δούμε στη Formula 1 το 2026

FIA F1 2026 car render

Από την επόμενη σεζόν η Formula 1 εισέρχεται σε μια νέα εποχή με ριζικές αλλαγές σε κινητήρες, αεροδυναμική, διαστάσεις και τεχνολογία, οι οποίες αναμένεται να αλλάξουν τα δεδομένα του σπορ.

Από το 2014 οι μονάδες ισχύος των μονοθεσίων της Formula 1 είναι υβριδικές, έχοντας στο επίκεντρό τους κινητήρα V6 1.6 Turbo με δύο ηλεκτροκινητήρες (MGU-K και MGU-H). Το 2026 ο ένας εκ των δύο ηλεκτροκινήρων (ο MGU-H) καταργείται, όμως ο MGU-K θα αποδίδει το 50% της συνολικής ισχύος του μονοθεσίου. Το άλλο μισό θα προκύπτει από τον V6 με χρήση 100% βιοκαυσίμων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής φήμες, η Mercedes δείχνει να έχει προοδεύσει λίγο περισσότερο από τον ανταγωνισμό στον ανταγωνισμό των μονάδων ισχύος του 2026 - και δεν πρέπει να ξεχνάμε πως είχε κυριαρχήσει στην τελευταία μεγάλη τεχνολογική μετάβαση του 2014.

Θυμίζουμε, παράλληλα, ότι η Red Bull κατασκευάζει για το 2026 την πρώτη μονάδα ισχύος της ιστορίας της, με τη συνεργασία της Ford στο νεοσύστατο οργανισμό Red Bull Ford Powertrains, ενώ επίσης η Audi θα εισέλθει στο grid μέσω της εξαγοράς της Sauber, επίσης με δικό της κινητήρα.

Για πρώτη φορά εδώ και μια δεκαετία θα υπάρξουν 11 ομάδες στο πρωτάθλημα, καθώς και η Cadillac θα κάνει το ντεμπούτο της του χρόνου. Αρχικά, θα χρησιμοποιεί μονάδες ισχύος της Ferrari, μέχρι να τεθεί σε λειτουργία το δικό της εργοστάσιο κινητήρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, σημαντικές θα είναι του χρόνου και οι αλλαγές στην αεροδυναμική των μονοθεσίων. Από τη νέα σεζόν, θα διαθέτουν εξελιγμένη ενεργή αεροδυναμική - δηλαδή περισσότερες κινούμενες πτέρυγες. Οι εμπρός και πίσω πτέρυγες θα είναι πιο στενές και απλούστερες, αλλά θα προσαρμόζονται δυναμικά για βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση.

Η λειτουργία X (για τις ευθείες) θα μειώνει την αντίσταση, ενώ η λειτουργία Z (στις στροφές) θα ενισχύει τη σταθερότητα και την ταχύτητα στο στρίψιμο. Όταν ένας οδηγός βρίσκεται σε απόσταση μικρότερη του ενός δευτερολέπτου από τον προπορευόμενο, θα λαμβάνει επιπλέον ενέργεια από την μπαταρία για να διευκολυνθεί το προσπέρασμα. Αυτό αναμένεται να προσφέρει περισσότερο θέαμα και περισσότερες μονομαχίες στην πίστα.

Τα μονοθέσια του 2026 θα είναι πιο ελαφρά και πιο συμπαγή. Το ελάχιστο βάρος θα μειωθεί κατά περίπου 30 κιλά, στα 768 κιλά. Όπως υπενθυμίζει και η Red Bull, θα ζυγίζουν 100 κιλά λιγότερο από ένα απλό Fiat 500.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό κατέστη εφικτό χάρη στη μείωση του πλάτους του σασί από τα 2.000 χιλιοστά στα 1.900, ενώ το συνολικό μήκος μειώνεται από τα 3.600 στα 3.400 χιλιοστά. Έτσι, τα μονοθέσια θα είναι όχι μόνο πιο ευέλικτα, αλλά και πιο εύκολα στον χειρισμό.

Όσον αφορά στα ελαστικά, η Pirelli συμφώνησε να μειώσει το πλάτος των εμπρός ελαστικών κατά 25 χιλιοστά και των πίσω κατά 3 χιλιοστά. Η διάμετρος των ελαστικών θα μειωθεί επίσης, από 720 χιλιοστά σε 705-710. Σύμφωνα με τη FIA, αυτή η αλλαγή θα ενισχύσει την ασφάλεια, χωρίς να επηρεαστεί αρνητικά η πρόσφυση ή η φθορά των ελαστικών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλος, βάσει του προγράμματος που ανακοίνωσε η F1, η σεζόν του 2026 θα ξεκινήσει μία εβδομάδα νωρίτερα από φέτος, πάλι στην Αυστραλία στις αρχές Μαρτίου, ενώ αυλαία θα πέσει τον Δεκέμβριο, με το Grand Prix του Άμπου Ντάμπι στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Θα προστεθεί ένας νέος αγώνας, στους δρόμους της Μαδρίτης, που αντικατέστησε το GP της Εμίλια ρομάνια στην Ίμολα. Αναλυτικά το πρόγραμμα της F1 2026:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ