Γιατί είναι τόσο δύσκολο το ξεκίνημα της ζωής στη Ferrari για τον Lewis Hamilton

Lewis Hamilton

Η μεταγραφή «μεγατόνων» του επτάκις πρωταθλητή της Formula 1 Lewis Hamilton στην πιο ιστορική ομάδα του σπορ, τη Ferrari, δεν έχει ξεκινήσει καθόλου καλά. Ποιες είναι οι αιτίες;

Αν εξαιρέσουμε τη νίκη του στον μικρό αγώνα Sprint της Κίνας τον Μάρτιο, η ζωή του Lewis Hamilton στο Maranello έχει ξεκινήσει με δυσεπίλυτα προβλήματα, συνήθως πολύ φτωχή απόδοση στην πίστα και χωρίς ούτε ένα βάθρο στους 11 μέχρι στιγμής αγώνες του πρωταθλήματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τον Φεβρουάριο του 2024 η ανακοίνωση της μετακίνησής του από τη Mercedes στη Ferrari προκάλεσε «σεισμό» στον κόσμο της Formula 1 και μονοπώλησε την επικαιρότητα πριν την έναρξη της σεζόν του 2025. Όμως, καθώς φτάνουν αυτό το τριήμερο (4-6 Ιουλίου) στο Silverstone στο μέσον της φετινής σεζόν, καμία από τις μεγάλες προσδοκίες δεν έχει ακόμα ευοδοθεί.

Ο Hamilton βρίσκεται στην 6η θέση του πρωταθλήματος, 28 βαθμούς πίσω από τον team-mate του Charles Leclerc ο οποίος τον έχει κερδίσει στις κατατακτήριες 9 φορές έναντι 4, με μέση διαφορά 0,151 δευτερολέπτων.

Ο Βρετανός κέρδισε το Sprint στην Κίνα από την pole position, αλλά η καλύτερη θέση που έχει εξασφαλίσει σε κανονικές κατατακτήριες είναι η τέταρτη, σε Μονακό και Αυστρία - περιπτώσεις στις οποίες ο Leclerc εκκίνησε δεύτερος. Η καλύτερη θέση τερματισμού του σε αγώνα είναι η τέταρτη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
O Hamilton πανηγυρίζει τη νίκη του στον αγώνα Sprint της Σαγκάης
O Hamilton πανηγυρίζει τη νίκη του στον αγώνα Sprint της Σαγκάης

Τόσο για τον επτάκις πρωταθλητή όσο και για τη Scuderia, αυτό δεν είναι αρκετό. Ο Hamilton πήγε στη Ferrari με την πεποίθηση ότι μπορεί να φτάσει μαζί της στον όγδοο παγκόσμιο τίτλο του, αν και όχι απαραίτητα από την πρώτη χρονιά.

Η Ferrari ξεκίνησε τη σεζόν με αρκετή αισιοδοξία μετά τις νίκες της στο τέλος του 2024, πιστεύοντας ότι μπορούσε να διεκδικήσει και τα δύο πρωταθλήματα αφού την προηγούμενη σεζόν είχε χάσει οριακά στο φινάλε του Abu Dhabi τον τίτλο κατασκευαστών από τη McLaren.

Όμως, μέχρι στιγμής φέτος στις κατατακτήριες κατά μέσο όρο η Ferrari είναι το πιο αργό μονοθέσιο από τις τέσσερις κορυφαίες ομάδες - 0,393 δευτερόλεπτα πίσω από την πρωτοπόρο McLaren. Και ο Hamilton σπάνια ήταν ο ταχύτερος οδηγός της. Βρίσκεται πιο μακριά σε ταχύτητα από τον Leclerc απ’ ό,τι βρισκόταν από τον George Russell στην απογοητευτική τελευταία του χρονιά στη Mercedes το 2024.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι φταίει λοιπόν; Ο Hamilton, στα 40 του, έχει επισημάνει πολλές φορές ότι ακόμα προσαρμόζεται στην ομάδα και πως αυτό θα απαιτούσε χρόνο. Τονίζει συνεχώς ότι η Ferrari λειτουργεί με διαφορετική νοοτροπία απ’ ό,τι έχει συνηθίσει, τόσο σε επίπεδο ομάδας όσο και στην προσέγγιση στις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου, ενώ το μονοθέσιο οδηγικά διαφέρει πολύ από τη Mercedes.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Νομίζω πως φαίνεται πολύ χειρότερα από έξω απ’ ό,τι είναι στην πραγματικότητα» λέει ο 40χρονος Lewis. «Είναι το πρώτο μου μισό της χρονιάς σε νέα ομάδα. Είναι ενδιαφέρον να βλέπεις πώς λειτουργούν διαφορετικά οι ομάδες. Ο τρόπος που στήνουν το μονοθέσιο είναι τελείως διαφορετικός.

Κάνω συνεχώς συζητήσεις με τους μηχανικούς για να αλλάξουμε πράγματα. Υπάρχει ένας συγκεκριμένος τρόπος που τους αρέσει να δουλεύουν και λέω ‘μισό λεπτό - αυτό δεν έχει και πολύ νόημα. Αυτό έκανα για 17-18 χρόνια στη F1 και λειτούργησε τις περισσότερες φορές’.

Οπότε το θέμα είναι να βρούμε έναν κοινό τρόπο δουλειάς, να διασφαλίσουμε ότι κάνουμε τις σωστές αλλαγές. Δουλεύω συνέχεια με τους μηχανικούς, τους κάνω ερωτήσεις. Εκείνοι λένε ‘έτσι το κάνουμε πάντα’ κι εγώ λέω ‘τι γίνεται με αυτό;’. Προσπαθούμε διάφορα και, σιγά σιγά, προχωράμε. Έχουμε βελτιώσει τις κατατακτήριες από το Μονακό και μετά, κάτι που είναι θετικό”.

H Ferrari SF-25 απομακρύνεται μετά το ατύχημα του Hamilton στις δοκιμές του Μονακό
H Ferrari SF-25 απομακρύνεται μετά το ατύχημα του Hamilton στις δοκιμές του Μονακό
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την πλευρά του, υπάρχουν ενδείξεις ανοδικής πορείας. Αν εξαιρέσουμε την pole στο Sprint της Κίνας, στους πρώτους επτά αγώνες προκρίθηκε στην πεντάδα μόνο μία φορά - επίσης στη Σαγκάη. Από το Μονακό και μετά, έχει δύο τέταρτες και δύο πέμπτες θέσεις. Η διαφορά του από τον Λεκλέρ επίσης μειώθηκε: στους πρώτους πέντε αγώνες ήταν 0,227 δευτερόλεπτα, στους επόμενους έξι είναι 0,087.

«Το θετικό είναι ότι βελτιωνόμαστε. Προοδεύουμε. Το αν αυτό είναι ορατό ή όχι, δεν έχει και τόση σημασία για μένα προσωπικά. Εγώ νιώθω ότι κάνω βήματα μπροστά. Νιώθω ότι όλοι κάνουμε βήματα μπροστά, και αυτό είναι που έχει σημασία», προσθέτει ο Hamilton.

Οι κατατακτήριες καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό και το τι θα γίνει την Κυριακή. Ωστόσο, μια σειρά από ατυχίες έχουν δυσκολέψει την κατάσταση για τον Βρετανό και καθιστούν δύσκολη την αξιολόγηση της αγωνιστικής του εικόνας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο Μονακό, ενώ είχε προκριθεί τέταρτος, δέχθηκε ποινή τριών θέσεων γιατί παρεμπόδισε τον Max Verstappen, μετά από λάθος συνεννόηση με τον μηχανικό του μέσω ραδιοεπικοινωνίας - σε πίστα όπου οι προσπεράσεις είναι σχεδόν αδύνατες.

Στην Ισπανία, ήταν τέταρτος όταν η Mercedes κατάφερε να τον περάσει μέσω στρατηγικής και του undercut με τον Russell. Αργότερα και οι δύο Ferrari είχαν ένα τεχνικό πρόβλημα που τους επιβράδυνε, το οποίο ο διευθυντής της Scuderia Fred Vasseur αρνήθηκε να αποκαλύψει.

Στον Καναδά, όπου πέρασε τον Λεκλέρ σε ένα Σαββατοκύριακο γεμάτο λάθη από τον Μονεγάσκο, χτύπησε μια μαρμόρα στον 13ο γύρο με αποτέλεσμα να υποστεί ζημιά στο δάπεδο και να χάνει περίπου μισό δευτερόλεπτο ανά γύρο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αυτά τα περιστατικά αναφέρεται και ο Vasseur όταν προσπαθεί να υπερασπιστεί τις επιδόσεις της ομάδας φέτος. Όμως ο ίδιος έχει αρχίσει να δείχνει ολοένα και πιο αμυντικός, καθώς η πίεση αυξάνεται για την έλλειψη προόδου και την αποτυχία επίτευξης των στόχων.

Μια σειρά από άρθρα στον ιταλικό Τύπο πριν από το GP του Καναδά τον Ιούνιο αμφισβήτησαν ανοιχτά τη θέση του Γάλλου στο Maranello. Ο Vasseur αντέδρασε έντονα: «Αυτό πονάει πραγματικά την ομάδα. Δεν είναι έτσι που θα κερδίσουμε ένα πρωτάθλημα. Τουλάχιστον όχι με τέτοιου είδους δημοσιογραφία γύρω μας».

Πολλοί -ακόμα και πρώην άνθρωποι της Ferrari- διαφώνησαν με αυτή τη δήλωση, επισημαίνοντας πως δεν φταίνε τα media που το μονοθέσιο δεν είναι αρκετά γρήγορο. Η κριτική είναι αναπόφευκτη, ειδικά όταν, σε έναν εντός έδρας αγώνα όπως της Ίμολα, οι Leclerc και Hamilton προκρίθηκαν 11ος και 12ος αντίστοιχα. Ο Leclerc δήλωσε τότε πως η Ferrari είναι «στο πουθενά».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και οι δύο οδηγοί έχουν παραπονεθεί για την έλλειψη αναβαθμίσεων. Οι πρώτες ουσιαστικές από τον τέταρτο αγώνα στο Μπαχρέιν ήρθαν μόλις στην Αυστρία, και οι δύο οδηγοί συμφώνησαν πως έφεραν μια ορατή βελτίωση- αλλά χρειάζεται χρόνος για να φανεί η πλήρης επίδρασή τους.

Παρόλα αυτά, ο Vasseur επιμένει ότι το μονοθέσιο είναι καλύτερο από όσο δείχνουν τα αποτελέσματα. «Ο αρχικός στόχος ήταν να παλέψουμε για το πρωτάθλημα» είπε στον Καναδά. «Αλλά αυτό ίσχυε και για εμάς, και για τη McLaren, και για τη Red Bull και για τη Mercedes. Όλοι ξεκινήσαμε με τη φιλοδοξία να παλέψουμε. Αν συγκρίνεις με τις προσδοκίες, η McLaren είναι ένα βήμα μπροστά από όλους. Και εμείς δεν κάναμε καλή δουλειά σε κάποιους αγώνες».

Ο Γάλλος υπενθυμίζει ότι μετά το διπλό αποκλεισμό στην Κίνα (η SF-25 του Leclerc ήταν ελλιποβαρής και του Hamilton είχε υπέρμετρα φθαρμένο δάπεδο), η Ferrari ήταν 60 βαθμούς πίσω από τη Red Bull και 40 από τη Mercedes. Πλέον, είναι δεύτερη στο πρωτάθλημα κατασκευαστών - αν και με σχεδόν τους μισούς βαθμούς της McLaren. Ο Vasseur το χαρακτηρίζει «αξιοπρεπή ανάκαμψη».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όμως ο Γάλλος συμπληρώνει: «Η McLaren είναι ακόμα ένα βήμα μπροστά. Πρέπει να συνεχίσουμε να δουλεύουμε σκληρά κάθε μέρα και να βελτιωνόμαστε. Πρέπει να κάνεις τα πάντα σωστά για να πετύχεις.

Η διαφορά σήμερα δεν είναι τόσο στο μονοθέσιο όσο στη διαχείριση των ελαστικών. Αν μια ομάδα κάνει εξαιρετική δουλειά με τα ελαστικά, θα είναι μπροστά. Κι αυτό θα ισχύει ως το τέλος της χρονιάς. Αλλά το ίδιο ισχύει για όλους - πρέπει να κάνουμε καλύτερη δουλειά».

Όσο για τον Hamilton, ειδικά μετά το φτωχό του πρώτο μισό στη χρονιά, βλέπει τη φετινή σεζόν ως μεταβατική προς το 2026, όταν οι κανονισμοί θα αλλάξουν ριζικά με νέα μονοθέσια και κινητήρες. Δεν έχει κρύψει ότι δεν αισθάνεται απόλυτα άνετα με τη γενιά μονοθεσίων της περιόδου 2022-2025, που απαιτούν διαφορετικό οδηγικό στυλ. Τα μονοθέσια του 2026 θα έχουν διαφορετική σχεδίαση και, πιθανώς, διαφορετικό οδηγικό στιλ - κάτι που του δίνει ελπίδες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Με αυτό το μονοθέσιο, ελπίζουμε να μπορέσουμε να παλέψουμε για τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Αυτό θα ήταν υπέροχο. Αλλά εγώ θέλω ένα μονοθέσιο που να μπορεί να κερδίζει του χρόνου. Αυτός είναι ο στόχος. Γι’ αυτό ήρθα εδώ», ξεκαθάρισε ο Βρετανός επτάκις πρωταθλητής.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ