Οι Ιταλοί θρύλοι στους εορτασμούς για τα 100 χρόνια της Monza

Fiat 131 Abarth Gruppo 4

Από τις 7 έως και τις 11 Σεπτεμβρίου, το κέντρο του Τορίνο θα φιλοξενήσει περισσότερα από 50 θρυλικά αγωνιστικά αυτοκίνητα και μηχανές, μεταξύ των οποίων και τα Fiat 131 Abarth Rally Gr. 4 - Lancia Delta HF Integrale Gr. A.

Τα δύο αυτοκίνητα που ανήκουν στη συλλογή του τμήματος Heritage της Stellantis θα βρίσκονται στην Piazza San Carlo. H παρουσίαση των δύο αυτοκινήτων συμπίπτει και με τη διεξαγωγή του φετινού ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις (8-11 Σεπτεμβρίου), αγώνα στον όποιο, τόσο το FIAT 131 Abarth Rally Gr. 4, όσο και η Lancia Delta HF Integrale Gr. A σημείωσαν σημαντικές επιτυχίες στο παρελθόν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε μια περίοδο με έντονη αγωνιστική δραστηριότητα, με τη Formula 1 στην πίστα της Monza (9-11/9) που γιορτάζει 100 χρόνια ζωής και το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις (8-11/9) να δίνει το δικό του ξεχωριστό χρώμα στο WRC, το τμήμα Heritage της Stellantis, για ακόμα μία φορά, φέρνει το κοινό δίπλα σε θρυλικά αυτοκίνητα των αγώνων αυτοκινήτου. Από τις 7 έως και τις 11 Σεπτεμβρίου, η Piazza San Carlo στην καρδία του Τορίνο θα φιλοξενήσει δύο θρύλους των αγώνων ράλι, το Fiat 131 Abarth Rally Group 4 (1977) και τη Lancia Delta HF Integrale Group A (1992).

Και τα δύο σπάνια αυτοκίνητα αποτελούν μέρος της συλλογής του τμήματος Heritage, η οποία περιλαμβάνει περισσότερα από 300 οχήματα που χαρακτηρίζουν την ιστορική κληρονομιά, των FIAT, Alfa Romeo, Abarth και Lancia. Η παρουσίαση των δύο αγωνιστικών στην Piazza San Carlo αποτελεί μέρος των εορτασμών για τα 100 χρόνια ζωής της πίστας της Monza που στην πορεία της έχει φιλοξενήσει αγώνες Formula 1, αντοχής, ράλι, αλλά και MotoGP.

fiat 131 abarth
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

 Fiat 131 Abarth Rally Group 4 (1977)

Αντικαθιστώντας το 124 Abarth Rally ως το επίσημο μοντέλο της αγωνιστικής ομάδας της FIAT, το 131 εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Abarth και τον Bertone ειδικά για τους αγώνες ράλι, έτσι ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει και στις πλέον ακραίες συνθήκες. Βάση αποτέλεσε η δίπορτη έκδοση του 131 όπου στην αγωνιστική έκδοση μειώθηκε σημαντικά το βάρος, χάρης κυρίως στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και συνθετικών υλικών. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 1.995κ.εκ. με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο απέδιδε 215 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. και 225Nm ροπής στις 5.600 σ.α.λ. Το αμάξι που θα βρεθεί στην Piazza San Carlo είναι το 131 Abarth Rally Gr. 4 το οποίο οδήγησε σε αρκετούς αγώνες ο κάτοχος του τίτλου για το 1978,  Markku Alen.

Lancia Delta HF Integrale Group A (1992)

H αγωνιστική Lancia Delta διατήρησε ελάχιστα στοιχεία σε σχέση με το αυτοκίνητο παραγωγή που σχεδίασε ο Giorgetto Giugiaro το 1979 και κατέκτησε τον τίτλο Car of the Year το 1980. Από το 1986 τέσσερις γενιές τετρακίνητων Lancia Delta HF κυριάρχησαν στους αγώνες ράλι μέχρι και τις αρχές της δεκαετίας του 1990, καθιστώντας τη Lancia Delta έναν πραγματικό θρύλο των ράλι. Έξι Παγκόσμια Πρωταθλήματα κατασκευαστών (1987-1992), τέσσερα Παγκόσμια Πρωταθλήματα οδηγών (1987-1989 και 1991), ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στο Group N (1987) και έξι Ευρωπαϊκά Πρωταθλήματα (1987-1991 και 1993) είναι μερικά από τα στατιστικά στοιχεία που συνθέτουν τα βαρύ αγωνιστικό παλμαρέ της Lancia Delta. Το 1987, η  Delta HF 4WD έκανε το ντεμπούτο της με μόνιμη τετρακίνηση και εμπρός διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης ZF, κεντρικό διαφορικό συνεκτικού συμπλέκτη Ferguson και πίσω διαφορικό τύπου Torsen. Η απόδοση του κινητήρα από τους 165 ίππους στο αυτοκίνητο παραγωγής έφτασε του 265 στις 6.250 σ.α.λ. στο Group A. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το 1988 η έλευση της Delta HF Integrale έφερε ένα αυτοκίνητο με μεγαλύτερα φτερά, μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, νέο κιβώτιο 6 σχέσεων και 23 κιλά χαμηλότερο βάρος. Ένα χρόνο αργότερα, το 1989, η κεφαλή του κινητήρα απέκτησε 16 αντί για 8 βαλβίδες με την Delta Integrale 16V -η οποία ξεχώριζε και από το «φουσκομένο» καπό- να αποδίδει 295 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. Η νέα έκδοση έφερνε μαζί της και μια σειρά καινοτομιών, όπως ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη, βεντιλατέρ με υδραυλικό μοτέρ, τηλεμετρία, αλλά και ιδιαίτερα προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα για τη διαχείριση του κινητήρα. Στη συνέχεια τη σκυτάλη των επιτυχιών πήρε η Delta HF Integrale 16V Evoluzione, μια εκ των οποίων θα βρίσκεται στην Piazza San Carlo. Στη συγκεκριμένη έκδοση, παρά τις επίσημες τιμές, οι ιπποδυνάμεις όπως και  όλων των αυτοκινήτων του Group A της εποχής ξεπερνούσαν κατά πολύ τους 300 ίππους που έθεταν ως όριο οι κανονισμοί.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ