Formula 1: Η πιο ντροπιαστική στιγμή στην ιστορία της Ferrari (video)

Ferrari Sainz Dutch GP 2022 Pit-stop

Η αμήχανη στιγμή της αναζήτησης του πίσω αριστερού ελαστικού στο πρώτο -pit-stop του Carlos Sainz στο GP Ολλανδίας προστέθηκε στα -αμέτρητα, πια- φετινά λάθη της Scuderia και έφερε ένα νέο κύμα επικριτικών σχολίων εις βάρος της.

Ήταν μια στιγμή-καρμπόν της αναζήτησης του πίσω -δεξιού, εκείνη τη φορά- ελαστικού του Eddie Irvine στο Ευρωπαϊκό GP του 1999, στην πίστα του Nurburgring, που κράτησε τον Ιρλανδό για 30 δευτερόλεπτα στα pits και του κόστισε πολλές ελπίδες για την κατάκτηση του πρωταθλήματος εκείνης της σεζόν - ελλείψει του Michael Schumacher, που είχε τραυματιστεί στο ατύχημα του Silverstone.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το κυριακάτικο λάθος της ιταλικής ομάδας κόστισε στον Carlos Sainz 12,7 δευτερόλεπτα, αλλά ήταν αρκετά για να ρίξουν τον Ισπανό εκτός διεκδίκησης του βάθρου. Αλλά η αιτία του προβλήματος ήταν η ίδια: μια απόφαση της τελευταίας στιγμής για την είσοδο του Ισπανού, όπως και του Ιρλανδού το 1999, στα pits για αλλαγή ελαστικών.

Τότε, στη γερμανική πίστα, ο Irvine αντιμετώπιζε δυσκολίες να βρει πρόσφυση καθώς η βροχή άρχιζε να δυναμώνει κατά τη διάρκεια του GP Ευρώπης, και ειδοποίησε αυτοβούλως τη Scuderia μέσω της ραδιοεπικοινωνίας ότι μπαίνει στα pits για να του βάλουν τα βρόχινα ελαστικά.

Οι μηχανικοί δεν ήταν έτοιμοι, και βγήκαν για να υποδεχθούν τον Ιρλανδό με μόνο τρία από τα τέσσερα βρόχινα ελαστικά. Όταν συνειδητοποίησαν το λάθος αναζήτησαν το τέταρτο ελαστικό, και όταν το εντόπισαν ακοlούθησε μια διαβούλευση μεταξύ τους - αν το ελαστικό αυτό άνηκε στο ίδιο σετ. Τα δευτερόλεπτα περνούσαν βασανιστικά, αλλά ήταν πλέον αργά: ο Irvine είχε χάσει κάθε ελπίδα για τη νίκη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο Zandvoort την περασμένη Κυριακή ο Sainz δύσκολα θα διεκδικούσε τη νίκη, και έχει από καιρό χαθεί κάθε ρεαλιστική ελπίδα της Scuderia για τους φετινούς τίτλους, όμως το λάθος της στο pit-stop του Ισπανού δεν έτυχε πιο επιεικούς αντιμετώπισης από τους φίλους της Formula 1.

Η αιτία της έλλειψης του πίσω αριστερού τροχού ήταν και πάλι η ξαφνική είσοδος του Carlos για το πρώτο του pit-stop. Η Ferrari διαπίστωσε ότι ο Sergio Perez και η RBR, που βρισκόταν πίσω του, ετοιμαζόταν να κάνει το undercut μπαίνοντας νωρίτερα στα pits, και έτσι η ιταλική ομάδα θέλησε να αντιδράσει άμεσα, κάνοντας το ίδιο για να προστατευθεί ο Sainz από την προσπέραση του Μεξικανού μέσω των pits. Οι δύο οδηγοί μπήκαν μαζί για το pit-stop τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εσπευσμένη απόφαση βρήκε τους μηχανικούς της Scuderia απροετοίμαστους. Έβγαλαν στη γραμμή των pits μόνο 3 από τα 4 ελαστικά, και καθώς ο μηχανικός που αναζητούσε το τέταρτο έλειπε από τη θέση του, είχε αφήσει εκτεθειμένο το αερόκλειδο - το οποίο, φεύγοντας, πάτησε με τη Red Bull RB18 του ο Perez.

Τα πράγματα έγιναν ακόμα χειρότερα στο δεύτερο pit-stop του Sainz. Αυτή τη φορά είχε διαθέσιμα και τα τέσσερα νέα ελαστικά, αλλά η Ferrari αποδέσμευσε τον Ισπανό την ώρα που διερχόταν από τη γραμμή των pits ο Esteban Ocon της Alpine. Ο Γάλλος απέφυγε την πρόσκρουση την τελευταία στιγμή, αλλά ο Sainz τιμωρήθηκε με ποινή 5 δευτερολέπτων - που εντέλει τον έριξε στην 8η θέση στον τερματισμό του αγώνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Καθώς η Scuderia έκανε άλλο ένα λάθος, την ίδια στιγμή η RBR και ο Max Verstappen εκτελούσαν με απόλυτη αρτιότητα τις στρατηγικές τους αποφάσεις στις εναλλασσόμενες συνθήκες του αγώνα και στα νέα δεδομένα που προέκυψαν από δύο περιόδους -εικονικού και κανονικού- οχήματος ασφαλείας. Έτσι ο Ολλανδός κέρδισε την 10η φετινή του νίκη σε 15 αγώνες, σε μια σεζόν που ξεκίνησε με τις καλύτερες προϋποθέσεις για τη Ferrari - αλλά με μια σειρά λαθών στρατηγικής και προβλημάτων αξιοπιστίας εξελίχθηκε σε εφιάλτη για την ιταλική ομάδα.

Δείτε το καταστροφικό pit-stop της Ferrari:

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ