Οι Έλληνες της Formula 1

Formula 1

Μπορεί στα 71 χρόνια ιστορίας της Formula 1 να μην έχουμε ευτυχήσει να δούμε έναν Έλληνα οδηγό να μάχεται στις πίστες, όμως έχουν υπάρξει πολλά λαμπρά μυαλά που από τη χώρα μας, βρέθηκαν στο κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ του πλανήτη!

Με πρώτο και καλύτερο τον Νικόλα Τομπάζη. Τον άλλοτε επικεφαλής αεροδυναμικής της Scuderia Ferrari, έναν τεχνικό που έχει ζήσει εκ των έσω την ένταση στο Μαρανέλο, το πάθος και τις απαιτήσεις των τιφόζι, τι σημαίνει να είσαι καταδικασμένος να κερδίσεις. Μάλιστα, έχοντας θητεύσει και στη McLaren, ο 53χρονος τα... έχει δει όλα στην F1.

Από το 2018 έχει περάσει σε ουδέτερο ρόλο, καθώς είναι επικεφαλής τεχνικός μονοθεσίων στην FIA, την παγκόσμια ομοσπονδία μηχανοκίνητου αθλητισμού. Είναι ο άνθρωπος στα χέρια του οποίου βρίσκεται το μέλλον της Formula 1, αυτός που ουσιαστικά καθόρισε σε μεγάλο βαθμό τις μεγάλες αλλαγές τεχνικών κανονισμών που θα τεθούν σε ισχύ από το 2022 – χρόνια στην οποία το σπορ αλλάζει σελίδα!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όμως δεν είναι μόνο αυτός. Ειδικά τα τελευταία χρόνια, πολλοί ταλαντούχοι νέοι βρίσκουν το δρόμο προς μία ομάδα. Ξεκινώντας από θεσμούς όπως το F1 In Schools και μετέπειτα εξελίσσοντας τις γνώσεις και το ταλέντο τους σε πανεπιστημιακές ομάδες που συμμετέχουν στη Formula Student, συνεχίζουν με πρακτικές σε ομάδες της F1 και κάποιοι εξ αυτών, αποκτούν μόνιμες θέσεις σε αυτές!

Αν δεν τους ξέρετε, είναι ευκαιρία να τους μάθετε. Ξεκινώντας από τον Άγγελο Τσιαπάρα, που ξεκίνησε από την ομάδα της Prom Racing και από το 2007 είναι μέλος της σχεδιαστικής ομάδας της Red Bull Racing, με βάση στο Μίλτον-Κινς της Αγγλίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λίγα μίλια μακριά, στο Γουόκινγκ, είναι η βάση της McLaren Racing, στην οποία ρόλο μηχανολογικού σχεδιασμού έχει ο Αλέξανδρος Παλαιολόγος. Ο Έλληνας σχεδιαστής είναι ήδη δύο χρόνια στη βρετανική ομάδα, έχοντας νωρίτερα εμπειρίες στη Renault Sport, τη Nissan και την Infiniti.

Συνέχεια με τον Δημήτρη Μιχαήλ, που είναι στην ομάδα σχεδιασμού της Scuderia AlphaTauri, στη Φαένζα της Ιταλίας. Στην ίδια ομάδα αλλά στο τμήμα του Μπίστερ στην Αγγλία, εργαζόταν ο Χάρης Κουνενής, που όμως πρόσφατα άφησε τη Formula 1 για να αναλάβει την πρόκληση της Koenigsegg – της εταιρείας που δημιουργεί συγκλονιστικά supercars.

Κλείνουμε, με τον Βαγγέλη Αρβανιτάκη, που συνεχίζει την οικογενειακή παράδοση εμπλοκής με τους αγώνες. Αν και ενίοτε περνάει πίσω από το τιμόνι, η βασική του εργασία είναι στα σχεδιαστήρια, αποτελεί μάλιστα ηγετική μορφή του τμήματος αεροδυναμικής της Alfa Romeo F1, ενώ στο παρελθόν θήτευσε σχεδόν 6 χρόνια στη Ferrari και σχεδόν 2 χρόνια στη Mercedes.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, υπάρχουν κι άλλοι ταλαντούχοι Έλληνες και Ελληνίδες, σε διάφορες μορφές του μηχανοκίνητου αθλητισμού, που μας κάνουν υπερήφανους με τη δουλειά τους. Μακάρι σύντομα να δούμε και ένα οδηγό τόσο ψηλά.

Στην παρούσα φάση, εκτός συνόρων μας εκπροσωπούν ο Τζώρτζης Μαρκογιάννης στην Ιταλική Formula 4 και ο Ανδρέας Λασκαράτος στο European Le Mans Series. Ποιος ξέρει, ίσως σύντομα να δούμε τη γαλανόλευκη και στη F1!

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ