Το αφεντικό της Ferrari ξέσπασε: «Να οδηγείτε καλύτερα και να μιλάτε λιγότερο»
Ο John Elkann, πρόεδρος της Ferrari, εξαπέλυσε αιχμές κατά του Charles Leclerc και του Lewis Hamilton μετά το GP της Βραζιλίας, καθώς οι εγκαταλείψεις τους έριξαν τη Scuderia από τη 2η στην 4η θέση του πρωταθλήματος των κατασκευαστών.
Το GP της Βραζιλίας άφησε βαθιές πληγές στο Μαρανέλο. Η Scuderia, ύστερα από ένα καταστροφικό τριήμερο δεν είχε να αντιμετωπίσει μόνο το απογοητευτικό αποτέλεσμα στην πίστα, αλλά και τα σκληρά λόγια του ίδιου του προέδρου της.
Μόλις πριν λίγες εβδομάδες, η Ferrari έδειχνε να έχει σταθεροποιηθεί στη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών, με τις ενθαρρυντικές της εμφανίσεις στους αγώνες του Τέξας και του Μεξικού. Όμως, μετά το Βραζιλιάνικο GP βρίσκεται 4η, περιπλέκοντας τα σχέδια ανάκαμψης και εντείνοντας τις εσωτερικές εντάσεις.
BUY NOW
Ο John Elkann, επικεφαλής της Exor και σημαντικό στέλεχος του ομίλου Stellantis, άσκησε δριμεία κριτική στους οδηγούς της Ferrari μετά την απογοητευτική τους εμφάνιση στον αγώνα της Λατινικής Αμερικής.
Μιλώντας σε εκδήλωση στη Ρώμη, ο Elkann θέλησε να τονίσει τη διαφορά ανάμεσα στη δουλειά των μηχανικών και στις επιδόσεις των οδηγών στην πίστα: «Στη Formula 1 έχουμε, από τη μια, τους μηχανικούς και τα πληρώματα που έκαναν άψογα τη δουλειά τους, με τις pole positions και τα pit stops - και από την άλλη, τους οδηγούς, που δεν στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων. Οι οδηγοί πρέπει να οδηγούν καλύτερα και να μιλούν λιγότερο», δήλωσε.
Στη Βραζιλία την περασμένη Κυριακή (9/11) ο Leclerc εγκατέλειψε -χωρίς να φταίει- όταν τον παρέσυρε ο Kimi Antonelli της Mercedes στον 6ο γύρο, ενώ ο Hamilton εγκατέλειψε αφότου πρώτα συγκρούστηκε στην εκκίνηση με τον Carlos Sainz της Williams και λίγο αργότερα με τον Franco Colapinto της Alpine και δέχθηκε ποινή πέντε δευτερολέπτων.
Τα περιστατικά αυτά αναζωπύρωσαν τη συζήτηση γύρω από το πώς οι οδηγοί της Ferrari διαχειρίζονται την πίεση και τις κρίσιμες στιγμές. Αν και το μονοθέσιο έχει δείξει σαφή βελτίωση χάρη στη δουλειά των τεχνικών, το ζητούμενο παραμένει η ψυχραιμία και η συγκέντρωση στις καθοριστικές φάσεις των αγώνων. Ακριβώς αυτό το σημείο επεσήμανε ο Elkann, ζητώντας από τους οδηγούς του να «επικεντρωθούν περισσότερο στην οδήγηση και λιγότερο στα λόγια», θέλοντας να επαναφέρει την πειθαρχία και τη συνοχή μέσα στην ομάδα.
Οι αντιδράσεις στο paddock ήταν άμεσες. Κάποιοι είδαν θετικά τη στάση του Elkann, θεωρώντας ότι μια τέτοια προειδοποίηση ήταν απαραίτητη για να ταρακουνηθεί το σύνολο και να κρατηθεί ψηλά το κίνητρο ενόψει του φινάλε της σεζόν. Άλλοι, όμως, φοβούνται ότι τόσο άμεσες δηλώσεις μπορεί να διαταράξουν περαιτέρω την ισορροπία μιας ήδη πιεσμένης ομάδας, αυξάνοντας την ένταση ανάμεσα στους οδηγούς και τη διοίκηση.
Όσον αφορά τη βαθμολογία, η μάχη για τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών (που μεταφράζεται σε πολλά εκατομμύρια δολάρια επιπλέον από τα τηλεοπτικά δικαιώματα) δεν έχει χαθεί μαθηματικά, όπως τόνισε και ο ίδιος ο Elkann. Οι επόμενοι αγώνες θα δείξουν αν η δημόσια παρέμβασή του θα έχει θετικό αντίκτυπο ή αν, αντίθετα, θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο το ήδη νευρικό κλίμα στο Μαρανέλο.