Η γιγάντια επένδυση που είδε ο Alonso στην Aston Martin F1

Aston Martin Factory Silverstone

Το πλουσιοπάροχο συμβόλαιο του Fernando Alonso είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου των επενδύσεων της Aston Martin F1. Δείτε το τεχνολογικό κέντρο που κατασκευάζει, με στόχο την ανέλιξή της στην κορυφή της F1.

Πίσω από τα λόγια του Ferrnando Alonso πως η Aston Martin F1 «επιδεικνύει φιλοδοξία μεγαλύτερη από κάθε άλλη ομάδα για να πετύχει στη Formula 1» κρύβεται η αστρονομική επένδυση που κάνει ο νέος ιδιοκτήτης της Aston Martin Lagonda, Lawrence Stroll, στις εγκαταστάσεις της ομάδας στο Silverstone της Βρετανίας.

Ο νέος ιδιοκτήτης των Aston Martin Lagonda και Aston Martin F1, Lawrence Stroll
Ο νέος ιδιοκτήτης των Aston Martin Lagonda και Aston Martin F1, Lawrence Stroll
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Alonso σίγουρα δεν θα έμεινε αδιάφορος από την αστρονομική αυτή επένδυση, αποφασίζοντας να αφήσει στα κρύα του λουτρού την Alpine για να υπογράψει στην AMF1 για το 2023. Για τον Ισπανό σίγουρα έπαιξε το ρόλο της η προσφορά μονοετούς συμβόλαιο από την Alpine, σε σχέση με το -φημολογούμενο- τριετές της Aston Martin, αλλά ο Ισπανός διαβλέπει και μεγαλύτερη δυναμική στη δεύτερη. Και τον κύριο ρόλο στη δυναμική αυτήν έχει η τεράστια επένδυση στο εργοστάσιο του Silverstone.

O Fernando Alonso, που έκλεισε τον Ιούλιο τα 41 του χρόνια, θα οδηγεί από το 2023 για την Aston Martin F1
O Fernando Alonso, που έκλεισε τον Ιούλιο τα 41 του χρόνια, θα οδηγεί από το 2023 για την Aston Martin F1

Η κατασκευή του δαιδαλώδους αυτού τεχνολογικού κέντρου ξεκίνησε το 2021, γύρω από το υπάρχον εργοστάσιο της ομάδας που, στα βάθη των τριάμισι τελευταίων δεκαετιών, ήταν γνωστή ως Jordan, Midland, Spyker, Force India και Racing Point - πριν ο Stroll αγοράσει τόσο την ομάδα όσο και στην Aston Martin Lagonda, μετονομάζοντας την πρώτη σε Aston Martin F1.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πρώτη φάση της φιλόδοξης επένδυσης του Stroll στο εργοστάσιο της ομάδας της Formula 1 θα ολοκληρωθεί το 2023. Πρόκειται για το πρώτο από τα τρία νέα τεράστια κτήρια -συνολικού εμβαδού 37.000 τ.μ.- που έχουν προγραμματιστεί, το οποίο θα φιλοξενήσει τους τομείς σχεδιασμού και κατασκευής του μονοθεσίου, και το τμήμα marketing.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όλοι οι εργαζόμενοι της ομάδας θα μεταφερθούν στις νέες εγκαταστάσεις του Κτηρίου 1 μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2023. Το Κτήριο 3, το οποίο θα φιλοξενεί την τεράστια εγκατάσταση της αεροσήραγγας, έχει επίσης αρχίσει να κατασκευάζεται και θα ολοκληρωθεί σε δεύτερο χρόνο. Και έπειτα, το Κτήριο 2 θα είναι μια ρέπλικα του αρχικού, παλιού εργοστασίου της ομάδας, το οποίο θα στεγάζει τον προσομοιωτή, όλο το τμήμα λογιστικής και μεταφορών και τις εγκαταστάσεις για τις ανέσεις των εργαζόμενων.

Ο Mike Krack, αγωνιστικός διευθυντής της Aston Martin F1, είπε ότι «η νέα αεροσήραγγα και ο προσομοιωτής θα ολοκληρωθούν το 2024. Αμέσως μόλις μετακομίζουμε στο Κτήριο 1, το τωρινό μας εργοστάσιο θα κατεδαφιστεί και θα αρχίσει να χτίζεται εκεί το Κτήριο 2 για τον προσομοιωτή μας, τους χώρους των εργαζόμενων και το τμήμα λογιστικής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

»Το γεγονός ότι όλα τα μέλη της ομάδας θα εργάζονται στο ίδιο campus θα αλλάξει τη δυναμική της ομάδας. Οι άνθρωποι θα νιώθουν καλύτερα αφομοιωμένοι. Θα μπορούν πιο εύκολα να κουβεντιάζουν κατ' ιδίαν και οι χώρος θα είναι πολύ πιο άνετος, κι έτσι θα ενθαρρύνει την επικοινωνία και το διάλογο, θα διευκολύνει την ομαδική εργασία».

Αυτό που ο Krack εννοεί είναι ότι η ομάδα θα απαλλαγεί από τις συνεχείς διαδρομές των υπαλλήλων της στις σχετικά κοντινές εγκαταστάσεις της Mercedes F1, στο Μπράκλεϊ της κεντρικής Αγγλίας, για να χρησιμοποιήσει την αεροσήραγγά της. Οι αεροδυναμιστές θα βρίσκονται κάτω από την ίδια στέγη, πια, μαζί με πολλούς σχεδιαστές που μέχρι τώρα εργάζονται σε γραφεία απομακρυσμένα από το εργοστάσιο του Silverstone.

Το νέο κτήριο της αεροσήραγγας θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμο για την επίτευξη της φιλοδοξίας του Stroll να κάνει την ομάδα του πρωταθλήτρια της Formula 1. Παρότι η ψηφιακή τεχνολογία CFD (Computational Fluid Dynamics) έχει αντλήσει μεγάλο μερίδιο του σχεδιασμού των σύγχρονων μονοθεσίων της Formula 1, η αεροσήραγγα παραμένει «κλειδί» την επιτυχία στο σπορ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αεροσήραγγα της AMF1 έχει προϋπολογισμό περίπου 178 εκατομμυρίων ευρώ, και κατασκευάζεται σύμφωνα με τα τελευταία τεχνολογικά δεδομένα. «Για πρώτη φορά στην ιστορία της ομάδας, το εργοστάσιο θα συμπεριλαμβάνει την αεροσήραγγα με τις εγκαταστάσεις παραγωγής, και αυτό θα επιφέρει σημαντικά οφέλη στο ρυθμό εξέλιξης», αναφέρει η ομάδα.

Είναι δεδομένο πως η αεροσήραγγα της AMF1 θα είναι η πλέον προηγμένη στη Formula 1. Για την ακρίβεια, θα είναι η πρώτη καινούρια που κατασκευάζεται στο σπορ μετά από 17 χρόνια, και η πρώτη που θα καρπωθεί την πλήρη ενσωμάτωση των τελευταίας γενιάς ευφυών ηλεκτρονικών συστημάτων λειτουργίας της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μαζί με τους συνεργάτες της ομάδας Cognizant, NetApp και Sentinel One, το νέο εργοστάσιο σχεδιάστηκε εν λευκώ για να προσφέρει αδιάλειπτη ανταλλαγή δεδομένων από όλα τα συστήματα παρακολούθησης των διαδικασιών κατασκευής κάθε εξαρτήματος, τα οποία θα συλλέγονται και θα αντιπαραβάλλονται στο cloud.

Η έξυπνη αυτή τεχνολογία δίνει στο εργοστάσιο τη δυνατότητα να προσαρμόζεται στις επαναλαμβανόμενες διαδικασίες παραγωγής που ακολουθεί μια σύγχρονη ομάδα της Formula 1, και θα παρέχει σημαντικές οικονομίες κλίμακας.

Ο Sebastian Vettel θα αποχωρήσει στο τέλος του 2022 από την Aston Martin F1, και από τη Formula 1
Ο Sebastian Vettel θα αποχωρήσει στο τέλος του 2022 από την Aston Martin F1, και από τη Formula 1

Μαζί με την επένδυση στις εγκαταστάσεις, η AMF1 και ο Stroll προχωρούν και σε αντίστοιχη του ανθρώπινου δυναμικού. Από αυτή την άποψη, η άμεση προσέλκυση του Fernando Alonso στη θέση του Sebastian Vettel -όταν ο Γερμανός ανακοίνωσε την απόφασή του να αποχωρήσει από τη Formula 1 στο τέλος του 2022- είναι άκρως συμβολική των προθέσεων της ομάδας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο νέος αγωνιστικός διευθυντής της AMF1, Mike Krack
Ο νέος αγωνιστικός διευθυντής της AMF1, Mike Krack

Τον τελευταίο καιρό, η AMF1 αντικατέστησε τον Otmar Szafnauer -που έφυγε για την Alpine στο τέλος του 2021- με τον Mike Krack (που έχει μεν πλούσια εμπειρία στο motorsport, αλλά όχι στη F1) και προσέλαβε επίσης γνωστά στον χώρο ονόματα όπως τους Dan Fallows και Luca Furbatto. Τελικός στόχος της ομάδας είναι να ανεβάσει το ανθρώπινο δυναμικό της στους 800-900 εργαζόμενους, όσους έχουν και οι κορυφαίες ομάδες του σπορ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Αν κοιτάξω λίγο μπροστά, μπορώ να δω την Aston Martin F1 σαν μια ομάδα για την οποία η επιτυχία είναι κάτι σύνηθες. Βλέπω μια ομάδα που δεν εκπλήσσεται να ανεβαίνει στο βάθρο, ούτε να κερδίζει», τόνισε ο Mike Krack.

«Αυτό που εννοώ είναι το χτίσιμο μιας κουλτούρας επιτυχιών. Αυτό χρειάζεται χρόνο, και πρέπει πρώτα να εξελίξουμε ένα ταχύτερο αυτοκίνητο. Το ταξίδι μας μόλις ξεκίνησε και θα υπάρξουν προκλήσεις, όμως το μαχητικό πνεύμα της Aston Martin F1 δεν έχει όμοιό του και γεννιέται από το πάθος των ανθρώπων μας», κατέληξε.

Εύηχα θα ακούστηκαν όλα αυτά στον Fernando Alonso, όταν υπέγραψε το νέο του συμβόλαιο με την AMF1 - τις μέρες των 41ων γενεθλίων του. Το αν -όμως- θα συμβούν αρκετά γρήγορα, και αρκετά γρήγορα ειδικά για τον Alonso, είναι κάτι που απομένει να φανεί.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ