Formula 1, GP Σάο Πάολο - Θρίαμβος για Norris, καταπληκτικός Verstappen και η διαφορά στο +24! (Vid)
Ο Norris πήρε την 7η και σημαντικότερη ως τώρα φετινή νίκη του, ανέβασε τη διαφορά στους 24 βαθμούς από τον Piastri και είναι το απόλυτο φαβορί για τον τίτλο.
Ένα πολύ κρίσιμο τριήμερο για τη μάχη του τίτλου ήταν αυτό στη Βραζιλία αφού ο Norris είχε καταφέρει να κάνει το απόλυτο μέχρι τον αγώνα της Κυριακής και εκκινούσε από την καλύτερη θέση, βλέποντας τον Piastri να είναι 4ος και τον Verstappen να επιλέγει να ξεκινήσει από το pit lane αλλάζοντας και την κινητήρια μονάδα του, αφού έτσι κι αλλιώς οι κατατακτήριες τον είχαν ρίξει στη 16η θέση.
Ανάμικτες ήταν οι επιλογές των πιλότων όσον αφορά στα ελαστικά. Οι McLaren και ο Leclerc διάλεξαν τη μέση γόμα ενώ οι Mercedes τη μαλακή. Ο Verstappen από τα pits έβαλε τη σκληρή γόμα. Η εκκίνηση ήταν καθαρή στις μπροστά θέσεις με τον Russell να βλέπει τον Lawson να τον προσπερνά και να τον ρίχνει στην 7η θέση. Αντίθετα ο Hamilton είχε δύο επαφές στον πρώτο γύρο, έχασε την εμπρός πτέρυγα και υποχρεώθηκε να μπει στα pits. Ο Bortoleto κλείστηκε από τον Stroll με αποτέλεσμα να βρεθεί στον τοίχο και το αυτοκίνητο ασφαλείας να βγει στην πίστα.
BUY NOW
Η πίστα καθαρίστηκε γρήγορα και όταν το Safety car έφυγε είχαμε μία πολύ κρίσιμη στιγμή. Ο Piastri προσπάθησε να κάνει διπλό προσπέρασμα σε Leclerc και Antonelli, μπλόκαρε τους τροχούς του και έπεσε πάνω στον πιλότο της Mercedes ο οποίος στη συνέχεια χτύπησε τον Leclerc. Ο Μονεγάσκος εγκατέλειψε ενώ ο Piastri χωρίς να πάθει ζημιά βρέθηκε στη 2η θέση και ο Antonelli στην 3η. \
Η ένδειξη του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας ήταν αρκετή για να καθαριστεί εκ νέου η πίστα, ενώ ο Verstappen έβγαλε τη σκληρή γόμα και έβαλε τη μέση. Ο Russell κέρδισε και πάλι τη θέση από τον Lawson ενώ ο Norris άνοιξε γρήγορα τη διαφορά πάνω από το 1 δευτερόλεπτο από τον Piastri. Ο Russell είχε εξαιρετικό ρυθμό, πέρασε και τον Hadjar και ανέβηκε 4ος, ενώ ο Verstappen πέρασε τους Hamilton, Colapinto και βρέθηκε στη 14η θέση.
Ο Tsunoda δεν αποτέλεσε εμπόδιο για τον Verstappen που είχε βάλει πλώρη για είσοδο στη δεκάδα, ενώ λίγο αργότερα πέρασε και τον Hulkenberg φτάνοντας 12ος. Ο Hamilton είχε μεγάλα θέματα με το μονοθέσιό του και άλλαξε πάλι ελαστικά βάζοντας τη μέση γόμα. Η διαφορά στην κορυφή άνοιξε στα 3 δευτερόλεπτα με τον Norris να δείχνει και πάλι ότι είχε τον καλύτερο ρυθμό από όλους.
Τελικά ο Piastri τιμωρήθηκε με 10 δευτερόλεπτα για τη σύγκρουση που προκάλεσε με Antonelli και έφερε την εγκατάλειψη του Leclerc. Ο Verstappen πέρασε και τον Alonso, ενώ άρχισε η διαδικασία των pit stops και έτσι βρέθηκε στην 6η θέση. Ενώ λίγο αργότερα πέρασε και τον Albon ενώ ο Antonelli μπήκε στα pits και έτσι ανέβηκε στην 4η θέση. Φυσικά το μεγάλο ενδιαφέρον είχε να κάνει με τη διαφορά που θα μπορούσε να χτίσει ο Piastri από τις Mercedes και τον Ολλανδό αφού έπρεπε να εκτίσει την ποινή των 10 δευτερολέπτων στο pit stop του.
O Antonelli είχε αρκετά μονοθέσια μπροστά του που έπρεπε να τα περάσει και έτσι δεν μπορούσε να εκμεταλλευτεί τα φρέσκα ελαστικά του. Αυτό έδινε την ευκαιρία στους πιλότους της McLaren, τον Russell και τον Verstappen (που είχε έτσι κι αλλιώς τα λιγότερο χρησιμοποιημένα από τους υπόλοιπους λόγω του pit stop στην αρχή του αγώνα) να μένουν στην πίστα. Φτάσαμε στον 30ο γύρο μέχρι να βρει ο Antonelli καθαρό δρόμο μπροστά του. Ένα γύρο μετά μπήκε ο Norris και έβαλε τη μαλακή γόμα αφού φάνηκε ότι η σκληρή δεν ήταν ιδανική γι αυτό τον αγώνα. Ο Βρετανός βγήκε πίσω από τον Verstappen αλλά δεν δυσκολεύτηκε να τον περάσει με τη χρήση του DRS.
Στον 35ο γύρο μπήκαν μαζί ο Russell και ο Verstappen. Ο Ολλανδός είχε τη δυνατότητα να ξαναβάλει τη μέση γόμα που ήταν ξεκάθαρο πως βόλευε στη συγκεκριμένη πίστα ενώ ο Βρετανός πέρασε στη μαλακή. Και οι δύο άρχισαν να κερδίζουν γρήγορα θέσεις. Ο Piastri μπορεί να έχανε χρόνο όσο έμενε στην πίστα αλλά προσπαθούσε να φτάσει όσο πιο μακριά γινόταν για να περάσει στη μαλακή γόμα και να αντέξει ως το τέλος. Είχε άλλωστε και την ποινή των δέκα δευτερολέπτων. Τελικά μπήκε στον 39ο γύρο και βγήκε στην 8η θέση.
Ο Piastri γρήγορα κέρδισε δύο θέσεις και βρέθηκε 5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Verstappen, ενώ ο Norris στην κορυφή είχε διαφορά 7 δευτερολέπτων από τον 2ο Antonelli. Ο Bearman μπήκε στα pits και έτσι ο εκπληκτικός Verstappen σκαρφάλωσε στην 4η θέση αν και εκκίνησε από το pit lane, αποδεικνύοντας ότι ήταν η σωστή επιλογή να αλλάξει κινητήρια μονάδα. Στον 48ο και 49ο γύρο μπήκαν οι Mercedes για το τελευταίο τους pit stop και έβαλαν τη μέση γόμα. Το θέμα πλέον ήταν αν ο Verstappen θα άντεχε να πάει μέχρι το τέλος αφού είχε βρεθεί στη 2η θέση σε απόσταση 14 δευτερολέπτων από τον Norris. Ο Hamilton εγκατέλειψε τον αγώνα αφού το πάτωμα του μονοθεσίου του είχε πρόβλημα από την αρχή. Όταν μπήκε και ο Norris στα pits ο Ολλανδός ήταν στην κορυφή.
Μπήκε και ο Piastri στα pits και βγήκε 7ος. Ενώ όταν μπήκε ο Verstappen που δεν διάλεξε να ρισκάρει να πάει ως το τέλος κατάφερε να βγει μπροστά από τον Lawson και τον Piastri και πίσω από τους Norris, Antonelli και Russell. Ο Piastri πέρασε τον Lawson και είχε απόσταση 3 δευτερολέπτων από τον Verstappen ο οποίος είχε τη μαλακή γόμα. Ο Ολλανδός είχε βάλει στόχο να φτάσει τον Russell και να ανέβει στο βάθρο.
Ο Verstappen έκανε έναν καταπληκτικό αγώνα, έφτασε πίσω από τον Russell και τον πέρασε απαιτητικά από την εξωτερική και είχε άλλα 2 δευτερόλεπτα για να φτάσει τον Antonelli. Την ίδια ώρα και ο Piastri είχε βάλει στο στόχαστρο τον Russell για να μπορέσει να μαζέψει 2 βαθμούς ακόμα.
Και οι δύο Mercedes άντεξαν κάνοντας δώρο στον Norris, o οποίος πανηγύρισε μία μεγάλη νίκη, την 7η φετινή και 11η της καριέρας του και είδε τη διαφορά του από τον Piastri να ανοίγει στους 24 βαθμούς.
Ο Antonelli άντεξε στην πίεση και ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου ενώ ο Verstappen μετά από έναν καταπληκτικό αγώνα τερμάτισε 3ος. Είδε τη διαφορά του από τον Norris να ανεβαίνει στους 49 βαθμούς και πλέον οι ελπίδες του για τον τίτλο είναι μόνο μαθηματικές.
Ο Russell τερμάτισε 4ος και ο Piastri στην 5η θέση, βλέποντας και αυτός τον τίτλο να απομακρύνεται. Bearman, Lawson, Hadjar, Hulkenberg και Gasly συμπλήρωσαν τη δεκάδα.