Formula 1, GP Αζερμπαϊτζάν: "Βόλτα" στο Μπακού για τον Verstappen - Εγκατέλειψε ο Piastri (vids)

Verstappen win Baku 2025

Δεύτερη σερί νίκη για τον Verstappen που έκανε... περίπατο, ενώ ο Piastri εγκατέλειψε για πρώτη φορά φέτος χωρίς να το πληρώσει ακριβά αφού ο Norris μάζεψε μόλις 6 βαθμούς μειώνοντας στους 25 από την κορυφή. Βάθρο για Russell και Sainz.

Ο 17ος αγώνας της σεζόν στο πανέμορφο Μπακού αποτελούσε την πρώτη από τις πολλές ευκαιρίες που θα έχει η McLaren να εξασφαλίσει και μαθηματικά τον 2ο συνεχόμενο τίτλο της στους κατασκευαστές. Χρειαζόταν απλά να έχει διαφορά 346 βαθμών από τους διώκτες της μετά το τέλος του αγώνα. Οι κατατακτήριες δοκιμές δεν πήγαν όπως θα ήθελε η βρετανική ομάδα αφού ο Norris τερμάτισε 7ος ενώ ο Piastri με την έξοδο που είχε άλλαξε σασί και στάθηκε στην 9η θέση του grid. Ο Verstappen με την 6η φετινή του pole position είχε μία μεγάλη ευκαιρία να πάρει τη νίκη αφού δίπλα του και πίσω του ήταν ο Sainz και ο Lawson. 9 πιλότοι διάλεξαν τη σκληρή γόμα (μεταξύ αυτών και ο Verstappen) και 11 τη μέση. Άπαντες είχαν σχεδιάσει στρατηγική ενός pit stop.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εκκίνηση ήταν καθαρή για όσους ήταν μπροστά με τον Verstappen να διατηρεί την πρωτοπορία αν και είχε τη σκληρή γόμα. Το δράμα όμως δεν απουσίασε. Ο Oscar Piastri κόλλησε στην εκκίνηση και βρέθηκε τελευταίος. Στην προσπάθεια του να κερδίσει θέσεις έχασε τον έλεγχο της McLaren, όπως και στις κατατακτήριες, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει για πρώτη φορά τη φετινή σεζόν. Ο Norris έχασε θέση από τον Hadjar, την ώρα που ο Hamilton βρέθηκε πίσω από τον Leclerc. Το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στην πίστα με τους Albon και Ocon να κάνουν την αλλαγή ελαστικών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον 5ο γύρο το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε, ο Verstappen δεν είχε πρόβλημα να μείνει μπροστά. Οι Mercedes έδωσαν μάχη για την 4η θέση με τον Russell να χάνει και την 5η από τον Tsunoda. Ο Hadjar αντιμετώπισε πρόβλημα με την ισχύ του μοτέρ του και έτσι Leclerc και Norris τον πέρασαν. Ο Μονεγάγκος είχε περάσει τον Norris στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού. Ο Alonso τιμωρήθηκε με 5 δευτερόλεπτα για εσφαλμένη εκκίνηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η διαφορά του Verstappen από τον Sainz άνοιγε αλλά όχι με το ρυθμό που θα φανταζόταν κάποιος την ώρα που ο Norris πάλευε να περάσει τον Leclerc και ο Hamilton τον Hadjar. Ο 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής τα κατάφερε. Ο Russell πέρασε τον Tsunoda και επέστρεψε στην 5η θέση, με τις δύο Mercedes να πιέζουν τον Lawson.

Όσο πέρναγε η ώρα ο Verstappen με τη σκληρή γόμα άνοιγε τη διαφορά του από τον Sainz. Ο Antonelli μπήκε στα pit αφήνοντας τον Russell με τη σκληρή γόμα να προσπαθήσει να περάσει τον Lawson. Στον 20ο γύρο ακολούθησε και ο Leclerc. Ο Lawson μπήκε στον 21ο κατάφερε με εκπληκτικό pit stop να μείνει μπροστά από τον Antonelli αλλά ο πιλότος της Mercedes περίμενε την ευθεία εκκίνησης τερματισμού και κατάφερε να περάσει. Στον 28ο γύρο ήρθε η ώρα του Sainz να περάσει στη σκληρή γόμα, με τον Verstappen να έχει ανοίξει στα 10+ δευτερόλεπτα τη διαφορά πριν την αλλαγή ελαστικών του πιλότου της Williams.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η σκληρή γόμα ήταν ξεκάθαρη η καλύτερη επιλογή. Ο Verstappen στον 31ο γύρο έκανε ταχύτερα περάσματα από τους άλλους πιλότους που είχαν κάνει ήδη pit stop. Στον 38ο γύρο ήρθε η ώρα του Norris να περάσει στη σκληρή γόμα αλλά και πάλι η McLaren τον καθυστέρησε στα pits και βγήκε πίσω από τους Lawson, Leclerc. O Tsunoda μπήκε άμεσα στα pits και βγήκε μπροστά και από τους τρεις. Ο Lawson ομως βρήκε την ευκαιρία να τον περάσει και να ανέβει στην 5η θέση. Ο Russell που έκανε έναν υπέροχο αγώνα μπήκε στα pits, έβαλε τη μέση γόμα και βγήκε 2ος μπροστά από τον Sainz. Τελευταίος μπήκε ο πρωτοπόρος Verstappen που φυσικά βγήκε ξανά μπροστά με απόσταση 13 δευτερολέπτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον 41ο γύρο ο Norris κέρδισε μία θέση από τον Leclerc (την είχε χάσει στην εκκίνηση) και είχε σε απόσταση βολής τους Tsunoda και Lawson. Στη Ferrari αποφάσισαν να δώσουν την ευκαιρία στον Hamilton που είχε φρέσκια μέση γόμα να κυνηγήσει τον Norris και έτσι ο Leclerc του έδωσε τη θέση. Όλα τα βλέμματα ήταν πάνω στον Norris που ήθελε να κερδίσει 1 ή 2 θέσεις για να μειώσει τη διαφορά στη βαθμολογία από τον Piastri.

Lawson και Tsunoda έπαιξαν πολύ καλύ άμυνα και τίποτα δεν άλλαξε ως το τέλος. Ο Verstappen πανηγύρισε την 67η νίκη της καριέρας του και 2η σερί ενώ ο Russell ανέβηκε στο 2ο σκαλί του βάθρου. Μεγάλη στιγμή για τον Sainz που έφερε τη Williams στην τρίτη θέση, πρώτο της βάθρο μετά από 4 χρόνια (Russell στο Βέλγιο το 2021).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Lawson στον καλύτερο τερματισμό της καριέρας του πήρε την 5η θέση βοηθώντας με το DRS που έδινε τον Tsunoda να μείνει 6ος (καλύτερη θέση του με τη Red Bull. Ο Norris είχε μεγάλη ευκαιρία να μειώσει σημαντικά την απόσταση από τον Piastri αλλά την έχασε και στις κατατακτήριες δοκιμές και στον αγώνα (έπαιξε καθοριστικό ρόλο και το κακό pit stop της McLaren). Ο Hamilton έμεινε 8ος αν και έκοψε αρκετά στο τέλος με τον Leclerc 9ο και τον Hadlar να συμπληρώνει τη δεκάδα. Η McLaren δεν εξασφάλισε τον τίτλο στους κατασκευαστές κάτι που αναμένεται να συμβεί στη Σιγκαπούρη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ