Formula 1: Τι να περιμένουμε από τα ελαστικά στον μεγάλο τελικό

Isack Hadjar

Έφτασε η ώρα του μεγάλου τελικού για το παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2025 και δεν αποκλείεται τα τέσσερα μαύρα σημεία επαφής με το δρόμο, να παίξουν καθοριστικό ρόλο.

Lando Norris, Max Verstappen και Oscar Piastri διεκδικούν τον τίτλο, με το Grand Prix του Άμπου Ντάμπι να αναμένεται συναρπαστικό. Εκεί θα είναι η τελευταία εμφάνιση του μεγέθους των ελαστικών που χρησιμοποιεί η Formula 1 από το 2022, αφού από την επόμενη σεζόν, διατηρώντας την ίδια διάμετρο ζάντας (18’’), τα ελαστικά θα είναι λίγο πιο στενά για να ταιριάζουν στη νέα γενιά μονοθεσίων που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο των νέων τεχνικών κανονισμών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Pirelli επιμένει στη συνήθη επιλογή γομών για τον τελευταίο αγώνα της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι, δηλαδή τις C3, C4 και C5. Ιστορικά, στην πίστα Yas Marina παρατηρείται τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης (graining) στα ελαστικά, αλλά από πέρυσι το φαινόμενο αυτό είναι σχετικά περιορισμένο και η μεγαλύτερη αντίσταση των φετινών ελαστικών θα μπορούσε να το μειώσει σε τέτοιο βαθμό που ακόμα και η μαλακή γόμα, που συνήθως χρησιμοποιείται μόνο στις κατατακτήριες, θα μπορούσε να αποτελέσει ένα ελαστικό για στρατηγική αγώνα.

Σε αυτή την πίστα, η πτώση απόδοσης είναι θερμικής φύσης και παρατηρείται γενικά στα πίσω ελαστικά λόγω της απαίτησης για πρόσφυση, ειδικά στον τελευταίο τομέα της πίστας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μένει να δούμε, ποιος θα διαχειριστεί τα ελαστικά καλύτερα και ποιος θα πανηγυρίσει στο τέλος. Όχι μόνο τη νίκη στην τελευταία μάχη του 2025 αλλά κυρίως, τον τίτλο του φετινού παγκόσμιου πρωταθλητή!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ