Formula 1: Τι να περιμένουμε από τα ελαστικά στη Monza

Monza

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 συνεχίζεται με αμείωτο ενδιαφέρον και την προσοχή να έχει πλέον στραφεί στη θρυλική Μόντσα.

Εκεί, φιλοξενείται ο 14ος γύρος της σεζόν του 2023 για το κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ. Για το ιταλικό Grand Prix, η γόμα C3 θα χρησιμοποιηθεί ως P Zero λευκή/σκληρή, η γόμα C4 ως P Zero κίτρινη/μέση και η γόμα C5 ως P Zero κόκκινη/μαλακή. Αυτές είναι οι πιο μαλακές γόμες στη γκάμα της Pirelli και έχουν επιλεγεί σε άλλους 5 αγώνες ως τώρα.

Η εναλλακτική κατανομή ελαστικών, το σύστημα μετά την Ουγγαρία δοκιμάστηκε για δεύτερη φορά στις κατατακτήριες της Monza, περιορίζει τα διαθέσιμα σετ κάθε οδηγού στα 11 για όλο το τριήμερο, επηρεάζοντας και τις διαθέσιμες επιλογές για τον αγώνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πέρυσι, είδαμε οκτώ διαφορετικές στρατηγικές από τους 10 πρώτους οδηγούς. Ο Max Verstappen και ο George Russell (πρώτος και τρίτος αντίστοιχα) επέλεξαν μια μόνο αλλαγή, ενώ ο Charles Leclerc – που τερμάτισε δεύτερος – είχε ήδη κάνει δύο αλλαγές πριν το αυτοκίνητο ασφαλείας προς το τέλος του αγώνα επέτρεψε και στους τρεις οδηγούς να σταματήσουν ξανά.

Το ιταλικό Grand Prix είναι ένας από τους αγώνες που βρίσκονται στο πρωτάθλημα από την πρώτη κιόλας διοργάνωση το 1950. Πάντα διεξαγόταν στη Monza με μία μόνο εξαίρεση, όταν η Imola φιλοξένησε τον αγώνα το 1980. Η Monza εγκαινιάστηκε το 1922 και είναι μια από τις παλαιότερες πίστες στον κόσμο που χρησιμοποιούνται ακόμα, δεύτερη μετά την Ινδιανάπολη. Η ομάδα με τις περισσότερες νίκες στη Monza είναι η Ferrari (19 από 72 συνολικά GP) ενώ οι οδηγοί με τις περισσότερες νίκες είναι οι Michael Schumacher και Lewis Hamilton, με πέντε ο καθένας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εν λόγω πίστα έχει πέντε διαφορετικούς νικητές τα τελευταία πέντε χρόνια. Ο Lewis Hamilton κέρδισε το 2018, ο Charles Leclerc το 2019, ο Pierre Gasly το 2020, μετά ο Daniel Ricciardo το 2021 και ο Max Verstappen το 2022.

Η Pirelli θα παραμείνει στη Monza μετά το Ιταλικό Grand Prix για μερικές μέρες δοκιμών με την Alpine και τη Red Bull. Οι ομάδες θα βρίσκονται στην πίστα την Τρίτη και την Τετάρτη μετά τον αγώνα (5-6 Σεπτεμβρίου) για να δοκιμάσουν πρωτότυπα slick ελαστικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Mario Isola, διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, είπε: «Ως συνήθως, το Ευρωπαϊκό σκέλος της Formula 1 ολοκληρώνεται στη Monza: Είναι ο εντός έδρας αγώνας για την Pirelli, καθώς τα κεντρικά της βρίσκονται μόλις λίγα χιλιόμετρα από αυτήν την εμβληματική πίστα. Η Monza είναι συνώνυμη με την ταχύτητα, όπως αποδεικνύει περίτρανα το παρατσούκλι της «Ναός της Ταχύτητας». Μέχρι σήμερα, εκεί διεξήχθη ο ταχύτερος αγώνας στην ιστορία της Formula 1, με τον Michael Schumacher να σημειώνει μέση ωριαία ταχύτητα αγώνα 247.585 km/h το 2003. Ως αποτέλεσμα, οι ομάδες χρησιμοποιούν ελάχιστες κλίσεις στις αεροτομές και αντίστοιχα χαμηλή κάθετη δύναμη για να ευνοήσουν την τελική ταχύτητα μειώνοντας την αντίσταση του αέρα. Η σταθερότητα στο φρενάρισμα και η ελκτική πρόσφυση στην έξοδο των δυο σικέιν είναι οι δύο κρίσιμοι παράγοντες για τα ελαστικά σε αυτή την πίστα. Τα πλευρικά φορτία που ασκούνται στις γρήγορες στροφές, όπως η Parabolica (που πλέον έχει πάρει το όνομά της από τον Michele Alboreto) και η Curva Grande παίζουν επίσης ρόλο».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ