H F1 στο «Ναό της Ταχύτητας» - Πού και πότε θα δούμε το GP Ιταλίας

GP Italy 2022

Η Formula 1 επισκέπτεται αυτό το Σαββατοκύριακο μία από τις αγαπημένες στάσεις στο καλεντάρι.

Όχι σήμερα, από τη θέσπισή του το 1950! Ο λόγος για τη θρυλική πίστα της Μόντσα στην Ιταλία, έδρα της Ferrari! Εκεί θα πραγματοποιηθεί ο 14ος αγώνας του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1. Σε μία αγωνιστική διαδρομή που αποτελεί σπονδή στο ναό της ταχύτητας και είναι μοναδική για 3 λόγους: Το πάθος των τιφόζι, δηλαδή των υποστηρικτών της Scuderia, τη μεγάλη ευθεία και τις ελάχιστες κλίσεις στις αεροτομές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πίστα απλώνεται σ’ ένα Μητροπολιτικό Πάρκο με αιωνόβια δέντρα, που βρίσκεται στην πόλη της Μόντσα, λίγο έξω από το Μιλάνο. Το πρώτο Grand Prix έγινε εκεί το 1921 και φέτος είναι το 93ο. Η ομάδα με τις περισσότερες νίκες είναι φυσικά η Ferrari, αφού ειδικά για αυτόν τον αγώνα, ο θρυλικό Enzo ζητούσε μετ’ επιτάσεως από τους μηχανικούς του να έχουν πάντα κάτι παραπάνω στα μονοθέσια της ομάδας. Έτσι, τα κόκκινα μονοθέσια έφτασαν να έχουν 19 νίκες, ενώ στη σχετική λίστα ακολουθούν McLaren (11), Mercedes (9), Alfa Romeo (8).

Πιο ιστορική νίκη της Ferrari είναι ίσως αυτή του Gerhard Berger, που το 1998 έσπασε εκεί το σερί των McLaren που κυριαρχούν. Από τότε η Ferrari έχει κερδίσει μόνο 9 φορές με τους Michael Schumacher (5), Rubens Barrichello (2), Fernando Alonso και Charles Leclerc. Είναι άγνωστο αν το πνεύμα που επικρατεί σήμερα στην ιστορική ομάδα του Μαρανέλο, αρκεί για την ανατροπή αφού το φαβορί είναι άλλο. Ο περσινός νικητής Max Verstappen μετρά 9 νίκες σερί φέτος, καθώς έχει να χάσει από τον Απρίλιο και το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν. Αν κερδίσει ξανά, θα σπάσει το απόλυτο ρεκόρ των 9 συνεχόμενων νικών του Sebastian Vettel από το 2013.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περνώντας στη χάραξη της αγωνιστικής διαδρομής, η Parabolica είναι μια δεξιά στροφή 180 μοιρών που μοιάζει με καταπέλτης! Είναι κλειστή στην είσοδο, θέλει θάρρος για να στρίψεις γρήγορα, είναι «τυφλή», παρατεταμένη, φαρδαίνει στην έξοδο και σε βγάζει με 240km/h στην τεράστια ευθεία εκκίνησης - τερματισμού της Monza. Για να αντιληφθεί κανείς το μέγεθος της πρόκλησης στην Parabolica, αρκεί να πούμε πως αν ο οδηγός προσπαθήσει να εισέλθει με 140km/h, δεν θα μπορέσει να στρίψει, γιατί η αεροδυναμική δεν πιέζει αρκετά προς τα κάτω. Πρέπει, λοιπόν, να έχει το θάρρος να στρίψει πιο γρήγορα, με 180km/h, για να παράγεται αρκετή αεροδυναμική πίεση ώστε να κρατήσει το μονοθέσιο την τροχιά που επιθυμεί. Βγαίνοντας στη μεγάλη ευθεία έχει 14 sec τέρμα γκάζι, με την τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 360km/h! Φανταστείτε, λοιπόν, την αίσθηση του να οδηγείς τη Ferrari στον τελευταίο γύρο πριν τη νίκη, όπως ο Schumacher το 2006, ο Alonso το 2010, ο Leclerc το 2019 και να νιώθεις στην ευθεία, τις ιαχές των τιφόζι να σε απογειώνουν!

Η πίστα της Monza έχει μήκος 5.793 m και μόλις 11 στροφές, καθώς κυριαρχείται από 3 μεγάλες ευθείες. Τα μονοθέσια έχουν μια ξεχωριστή αεροδυναμική διαμόρφωση με ελάχιστες κλίσεις στις αεροτομές, καθώς πρωτεύον είναι η ελαχιστοποίηση των αντιστάσεων και η επίτευξη της μεγαλύτερης δυνατής τελικής ταχύτητας. Στοιχείο κρίσιμο για να υπερασπιστούν οι οδηγοί τη θέση τους στο τέλος της ευθείας. Το κινητό στοιχείο της πίσω αεροτομής (Drag Reduction System) έχει τη μικρότερη αποδοτικότητα από όλες τις πίστες, γιατί η αεροτομή έχει πολύ μικρή κλίση. Παρόλα αυτά υπάρχουν 2 ζώνες DRS για να διευκολύνουν τα προσπεράσματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Pirelli θα έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τις τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας της: C3, C4, C5. Θα χρησιμοποιηθεί δε, για δεύτερη φορά μετά την Ουγγαρία, το εναλλακτικό σύστημα διαχείρισης ελαστικών (Alternative Tyre Allocation). Σύμφωνα μ’ αυτό, κάθε οδηγός θα έχει στις κατατακτήριες δοκιμές στη διάθεσή του, μόνο έναν τύπο γόμας, σε κάθε περίοδο. Έτσι, στο Q1 θα χρησιμοποιηθεί η σκληρή γόμα (C3), στο Q2 θα χρησιμοποιηθεί η μέση γόμα (C4) και στο Q3 θα χρησιμοποιηθεί η μαλακή γόμα (C5). M’ αυτό τον τρόπο θα μειωθούν και τα διαθέσιμα σετ ελαστικών ανά οδηγό για το τριήμερο του αγώνα από 13 σε 11: 3 σετ σκληρής γόμας, 4 σετ μέσης γόμας και 4 σετ μαλακής γόμας. Επίσης, στη διάθεση των οδηγών θα βρίσκονται, ως συνήθως, 4 σετ ενδιάμεσα ελαστικά και τρία σετ βρόχινα ελαστικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όλη η δράση από τη Monza θα μεταδοθεί ζωντανά και αποκλειστικά από ΑΝΤ1 και ΑΝΤ1+. Το ξεκίνημα είναι σήμερα με τις ελεύθερες δοκιμές, όπου το FP2 ξεκινά στις 18.00 ώρα Ελλάδας και το πρόγραμμα του Σαββατοκύριακου έχει ως εξής:

F3 Sprint Race 2/9 10:25 ANT1+
F1 FP3 2/9 13:30 ANT1+
F2 Sprint Race 2/9 15:15 ANT1+
F1 Qualifying 2/9 17:00 ANT1+
F3 Feature Race 3/9 09:15 ANT1+
F2 Feature Race 3/9 10:55 ANT1+
F1 Formula 1 Show 3/9 15:00 ANT1, ANT1+
F1 Race 3/9 16:00 ANT1, ANT1+
F1 Formula 1 Show 3/9 Με τη λήξη του αγώνα ΑΝΤ1+

Στην εκπομπή «Formula 1 Show», που ξεκινά στις 15:00, μια ώρα πριν την απευθείας μετάδοση του αγώνα από τον ΑΝΤ1 και το ΑΝΤ1+, οι απεσταλμένοι του ΑΝΤ1 στη Μόντσα, Μαρία Θωμά, Τζώρτζης Μαρκογιάννης, Πάνος Σεϊτανίδης θα μας μεταφέρουν τον παλμό της πίστας με αποκλειστικά θέματα και συνεντεύξεις από την καρδιά της δράσης. Στην παρουσίαση της εκπομπής θα πλαισιώσουν τον Τάκη Πουρναράκη, οι Κώστας Λεώνης και Σταμάτης Κατσίμης, που έχει αγωνιστεί αρκετές φορές στη Μόντσα. Στις μεταδόσεις θα βρίσκονται οι Γιώργος Ανανίδας, Κώστας Λεώνης, και Τάκης Πουρναράκης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ