F1: Τα μυστικά των ελαστικών στο Γκραν Πρι της Τζέντα

GP Jeddah

Η Formula 1 πατάει ξανά γκάζι, με τον δεύτερο αγώνα του 2023 να διεξάγεται στη Σαουδική Αραβία και ένα ταχύτατο σιρκουί πόλης.

Για το Γκραν Πρι της Σαουδικής Αραβίας, η C2 είναι η P Zero λευκή σκληρή γόμα, η C3 είναι η P Zero κίτρινη μέση γόμα και η C4 είναι η P Zero κόκκινη μαλακή γόμα.

Η Τζέντα είναι η ταχύτερη – εντός πόλης – διαδρομή της χρονιάς. Η πίστα σχεδιάστηκε πριν 3 χρόνια και βελτιώνεται συνεχώς από τότε. Φέτος υπάρχει νέα σηματοδότηση στις εξόδους διαφυγής, ενώ κάποια κερμπ είναι πιο ήπια. Μερικοί τοίχοι άλλαξαν θέση όπως αυτοί στις στροφές 8 και 10 ώστε να βελτιωθεί η ορατότητα στην είσοδο, αλλά και στη στροφή 23 για να μειωθεί η ταχύτητα διέλευσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το σετάρισμα του μονοθεσίου είναι τελείως διαφορετικό από το Μπαχρέιν. Στη Τζέντα παίζει ρόλο η σταθερότητα στις γρήγορες καμπές, που είναι το χαρακτηριστικό αυτής της πίστας.

Η διαδρομή προσφέρει μεσαία επίπεδα πρόσφυσης, αλλά η άμμος που φέρνει ο αέρας από την παραλία επηρεάζει την χαμηλή τραχύτητα της ασφάλτου. Η πίστα βρίσκεται δίπλα στην Ερυθρά Θάλασσα και δεν είναι απαιτητική σε πρόσφυση στην έξοδο των στροφών ή σε σταθερότητα στο φρενάρισμα. Τα πλευρικά φορτία πιέζουν περισσότερο τα λάστιχα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως στο Μπαχρέιν, έτσι και εδώ ο αγώνας θα γίνει υπό το φως των προβολέων αλλά η εκκίνηση θα δοθεί δυο ώρες αργότερα στις 19:00 ώρα Ελλάδος (20:00 τοπική). Την ίδια ώρα θα διεξαχθούν οι κατατακτήριες δοκιμές αλλά και το FP2. Οι θερμοκρασίες αέρα και οδοστρώματος αναμένονται σταθερές κατά τη διάρκεια αυτών των δοκιμών και του αγώνα. Η πρώτη και η τρίτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών που θα διεξαχθούν αργά το απόγευμα θα έχουν θερμοκρασίες υψηλότερες κατά 10 βαθμούς Κελσίου.

Mario Isola, Διευθυντής Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Pirelli: «Για την γρήγορη πίστα της Τζέντα κάναμε τις ίδιες επιλογές γομών με πέρυσι καθώς επέδειξαν πολύ καλή σταθερότητα στο αγωνιστικό Σαββατοκύριακο. Στους δυο αγώνες που έχουν γίνει ως τώρα, εκεί, το Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας αποδείχτηκε απρόβλεπτο λόγω της συχνής εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας και του μηδενισμού των διαφορών, μια εικόνα τυπική για διαδρομή εντός πόλης. Η ταχύτερη επιλογή πέρυσι ήταν η στρατηγική μιας αλλαγής. Η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας είχε ως αποτέλεσμα οι περισσότεροι οδηγοί να αλλάξουν ελαστικά νωρίς και να τερματίσουν τον αγώνα με τη σκληρή γόμα. Οι Max Verstappen και Charles Leclerc έδωσαν σκληρή μάχη, χάρη και στην αντοχή των ελαστικών, ακολουθώντας αυτή τη στρατηγική. Ο οδηγός της Red Bull κέρδισε με διαφορά λιγότερη του δευτερολέπτου αυτό τον σπουδαίο αγώνα. Οι ομάδες πρέπει να δουλέψουν σκληρά στο σετάρισμα γιατί έχουν μόνο τις ελεύθερες δοκιμές για να βρουν τις ρυθμίσεις με τα νέα ελαστικά. Στον πρώτο αγώνα στο Μπαχρέιν έπαιζε καθοριστικό ρόλο η ελκτική πρόσφυση στην έξοδο των στροφών και η σταθερότητα στο φρενάρισμα. Αντίθετα στη Τζέντα που έχει τελείως διαφορετικά χαρακτηριστικά από το Σακχίρ, παίζουν κυρίαρχο ρόλο τα πλευρικά φορτία».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ